FORD MONDEO 2,2 TDCi .

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD

  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 03.05.12  15:21

    « Re: A mam po aute

    DIM: Už jsem to našel. Zrychlení z 0-100km/h má ten Focus za 14,6sec. Escort s 1.6 měl zrychlení za 12sec a Fiesta 1.25 má zrychlení 12sec. 8-s
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 03.05.12  14:58

    « Re: A mam po aute

    Kutile, taky se podívej, kolik ta auta vážila dříve a teď . A taky ty emise .....

    Psal jsem tady o té klimě ve Focusu, tak to je prasklá hadice, údajně docela často , 2500 Kč staojí jenom ta hadice, výměna zatím nevím...... První závada po pěti letech :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 03.05.12  14:55

    « Re: Pulsuje volnoběh

    Kolísání volnoběhu může dělat i načatý dvouhmoťák.......
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 03.05.12  13:33

    « Re: Pulsuje volnoběh

    Připomeň mi, jaký máš motor, RV, jestli máš DPF.
  • 00 Reagovat !

    foto impaler

    impaler 03.05.12  11:53

    « Pulsuje volnoběh

    Zdravím vás po dlouhé době, chlapci, protože mám problém. ;-)

    Nemám bohužel čas pročítat historii, určitě už to tam je...začíná mi pulsovat volnoběh, všiml jsem si dnes ráno a protože jezdím poslední dva roky málo, myslím, že jsem to chytil v zárodku.

    Jezdím na pravidelné furt do autorizáku, při poslední ve 140 tkm v únoru hlásili, že vše je ok. No známe to. Teď tam je 144 500 a volnoběh pracuje tak mezi 900 a odhadem tak 1100, možná chvilkově 1200 otáček.

    Motor byl studený, nestihl jsem ho cestou do práce zahřát, ale každopádně to není normální, dřív to drželo jak přibité. Přišel jsem na to nejdřív ušima.

    Další postup je mi jasný, servis, ale chtěl bych se připravit, co po nich chtít ke kontrole. EGR? Vstřiky a pořádná diagnostika? Něco dalšího?

    Příští týden potřebuju jet po dálnici 800 km a za pár dní zpět, takže mě taky zajímá, jak moc riskuju, pokud nic do té doby nepodniknu. Předem díky a zdravím.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 03.05.12  09:50

    « Re: A mam po aute

    DIM: Mám ještě Fiestu 1.25 55kW v benzínu a tak mohu srovnávat. Měl jsem i Polo 1.3 55kW. Ale u obou aut, když jsi šlápnul na plyn, tak to vyrazilo, Fiesta trochu hůř, ale Polo, to byla raketa. A ve 4000ot jako když jsi připojil další motor. Fiesta je oproti Polu vlažnější a brutálností nástupu zátahu, ale od 2000-5000ot slušně táhne. Ale ten Focus jede dobře od volnoběhu do 2000ot. Netáhne, ale jede plynule. Ale od 2000ot se motor pořád jakoby hádá, nechce zabrat a tato situace trvá až do nějakých 4000ot, kde jakoby s propady začne trošinku táhnout, ale žádný zázrak to není. Zato řev je to už pořádný. Ale zkoušel jsem 1.6T v benzínu a to je parádní motor! Osobně si myslím, že za vše mohou ty emise, které pořád ŘJ hlídá.

    štíreček1: Mondeo mám diesel 2.2TDCI a ten motor táhne od 1500-3000ot úplně úžasně. Ta 2.0TDCI 85kW nebyl moc povedený motor, táhl v hrozně malém rozsahu otáček. Ta 2.2TDCI se chová úplně jinak.
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 03.05.12  09:29

    « Re: A mam po aute

    Já mám pocit, že pokud jezdí člověk pořád dieslem, tak úplně zapomene, že tam kde má diesel maximum tak benzin se ještě ani neprobouzí. A pak točíme 1500 otáček a čekáme , že to bude akcelerovat. Nebude¨. Jet se stím dá, ale pokud potřebujeme dynamiku, tak je potřeba tomu dát nad 4 tis. otáček. Ano, pro nás dieselisty nepředstavitelné a na hranici rozpadnutí se motoru , pro benzin to však je jen začátek produktivní oblasti. Pořád se tak jet nedá, to ne, ale zkus , Kutile , podržet plyn a poslat to na 5 tis otáček. Tam jsou ti koníci. Hluk v kabině je ale poměrně vysoký, v tom je Focus slabý.....
  • « 00 Reagovat !

    foto stirecek1

    štíreček1 02.05.12  20:44

    « Re: A mam po aute

    ono že ty dnešní motory pocitově netáhnou je dáno těmi emisními limity. Řídící jednotka dnes hlídá emise a dle toho určuje dávku paliva. Jak jsem psal - vývoj se zastavil, alespoň do doby než zlevní účinný systém na základě močoviny, který je do osobáků stále drahý a zabere hodně prostoru. Pak by nové auta jezdili i úsporněji. Jel jsem v novém c max euro5, podvozek se mi zdál dobrý, taky šestikvalt dobře odstupňovaný, ale odspodu netáhne tak dobře, jako stejný motor u euro4. Tam je už víc přidušený, ale v otáčkách se mu daří dobře a zvýšený točivý moment je znát. Nebýt toho, že člověk musí ve městě víc řadit, na okrskách to řazení zase baví, převodovka je super s malými odskoky. Nejvíc ale vzpomínám na focuse tddi 66kw, tam jsem dal pětku a jezdil jako s automatem. I ten max co mám si už žádá častěj používat řadící páku, ze začátku to byl takový nezvyk, pětka na 1500ot už je velká drzost. Plynule to zrychluje, to ano, ale na spotovnější jízdu třeba na výjezdu ze zatáček nutí člověka podřadit.
  • « 00 Reagovat !

    foto stirecek1

    štíreček1 02.05.12  20:30

    « Re: A mam po aute

    Já když měl půjčené to mondeo, tak jsem měl starší, asi čtyři roky staré 2,0tddi 85kw a měl jsem spíš opačný problém. Když pominu namáhavý nástup/výstup, tak v první zatáčce mě předbíhal zadek. Napřed jsem si myslel, že mám snad volné kolo, ale vše bylo ok, jen ten zadní převis je mohutnější než u maxe, takže jsem se musel zvláště v zatáčkách krotit. Žádná zábava a už jsem se těšil na maxe. Za druhé - motor, při dvou tisících se do toho opřel, ale těch 85kw jsem na něm nepoznal. To slabší focus 66kw tddi byl daleko čipernější a obratnější. Na dálnici bylo ale mondeo pohodlné a dálnice - panelka břeclav brno byla v pohodě. Ale i když jsem se snažil jezdit hodně úsporně, na dálnici 100-110 tak spotřeba 7,6 nebo tak nějak, o dva litry míň seřere stejně výkonný max a spotřeba se nemusí vůbec hlídat. I když jsem mondeo kdysi chtěl, dnes bych si ho nekoupil, leda že bych jezdil většinou dálnice.

    Co se týká těch nových oturbených benzínových šestnáctistovek, jel jsem v novém pežotu, tuším model 3008 nebo 5008 a nijak mě to nenadchlo. zátah sice plynulý, ale bez výkonové špičky, i když hodnoty zrychlení jsou lepší než u nafty, pocitově se zdá, že to nejede. Zátah je sice ve větším otáčkovém spektru, ale je to takové mdlé. Je fakt, že ty pežoty mají přes 1700kg, ale těch 150koní by s tím mohlo zahýbat víc. S interiérem a hlavně sedačkama jsem byl spokojený, sedačky mají lepší boční vedení než u maxe nebo focuse. A motor nebyl vůbec slyšet, že běží jsem si hlídal na otáčkoměru, podle zvuku nebo vibrací to nebylo vůbec poznat. Ale ani diesel v tom samém autě nebyl slyšet, mají to asi líp odhlučněné než u fordu. Pežota bych si dokázal představit, podvozek dobře pobral i nerovnosti, ale v zatáčkách tak jistý jako max není. Výbavově je na tom taky líp, jsou tam všelijaké věcičky, které ford nenabízí nebo jsem je u forda neviděl.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 02.05.12  20:22

    « Re: A mam po aute

    Měl jsem Escort combi 1.6 66kW a jezdil jsem s Focusem 1.6 z roku 2003 a to bylo super auto. Sedělo, bylo živý. I ten interiér byl v pohodě. Ale tenhle z roku 2012 fakt děsně uvnitř smrdí jak Čína a motor skoro vůbec netáhne. Teda on, má výkon, ale nemá zrychlení.

    Navíc po stisku plynu vydává takovej divnej zvonivej zvuk. Jako hodně špatné zatlumení a rezonující výfuk nebo co. Když jedeš po dálnici 130km/h tak ti z toho za chvíli třeští hlava. Ve 130km/h to totiž na 5ku točí 4000ot, zatímco moje staré Mondeo 1.8 benzín točilo na 5ku 4000ot až ve 160km/h. Navíc to auto plave, starý Focus ale seděl dobře.
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 02.05.12  14:39

    « Re: A mam po aute

    Mnoho těch plastů a jiných dílů ( světlomety, zadní světla ) se dělá v ČR, mnoho dalších pak různě , v poslední době hodně např. v Rumunsku. To neznamená, že tam čína není, ale budež se divit, s Čínou je víc problémů než je ten finannční efekt a mnoho věcí se pokouší firmy znovu zadat tady...a rozběhnout takovou čínskou formu je někdy fakt radost. Jinak se zkus podívat na základní cenu Focus x Mondeo. Já mám Focus Combi 1,6 74 kw ., raketa to není - tedy pokud se nevydáš na 4 tis otáček a více....- ale jzdí denně a polehlivě už 5 let. Ten starší model.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 02.05.12  11:29

    « Re: A mam po aute

    To funguje ale jen u nových aut do 5ti let stáří. Náhradní auto mám také půjčené, je to úplně nový Focus 1.6 benzín a je to neskutečná sr@čka.

    Nejede to, motor je neskutečně hlučnej, blinkry vydávají tak tichý zvuk, že to hluk motoru i aerodynamika přehluší. Navíc jsou symboly na palubce skoro nečitelné, protože se díky dennímu ztmavují. Navíc auto strašně plave a je hodně nečitelné. O brzdách ani nemluvím, ty jsou gumové jak u Renaulta. Zlaté Mondeo!!!!

    Pokud jde o ten motor, tak táhne od volnoběhu, ale v celém spektru otáček se nedostaví nějaké výrazné zrychlení. To i moje Fiesta 1.25 55kW zrychluje víc. Navíc je plyn hrozně citlivý na dotek a i při malém sešlápnutí auto cukne a vyrazí, ale při dalším sešlapávání plynu se již nic neděje. Podobně se chová i Fiesta, ale třeba u Mondea 1.8 nebo Escorta 1.6 fungoval plyn v celém rozsahu a tak se dalo s plynem lépe pracovat.

    Na pohled ten Focus vypadá dobře, ale když do toho člověk vleze, tak to smrdí jak čínské šmejdy a skoro bych řekl, že je v Číně vyráběný. Přední okna sice v elektrice, ale bez automatiky, vzadu švihadla. Je mi jasné, že je to ten nejlevnější model, ale je to fakt šílené. Všude žárovky i když LED jsou dnes levnější jak žárovky. To raději zbourané Mondeo než takovouto hrůzu.

    Nejhorší je, že třeba i Kuga, byť je úplně v jiné třídě má v interiéru tak 50% toho, co je v tom Focusu (levné tvrdé plasty, plastová palubka s chromovým domečkem). Ty auta uvnitř vypadají stále víc jak dětské hračky. Asi jsem konzervativní, ale interiér Mondea 1999 nebo Fiesty 2001 nebo Escorta vypadaly jako interiér auta. Ne to co se dnes nabízí. Třeba Maverick, ten má také ještě klasický Fordí interiér. Ty tvrdé a hranaté plasty mi nesedí.
  • « 00 Reagovat !

    foto stirecek1

    štíreček1 30.04.12  19:43

    « Re: A mam po aute

    Na ten vrak jsem zapomněl, ten se samozřejmě odečítá. Pokud to jsou plechy, opravit se to dá, ale jak píšeš, oprava vyjde dráž než v autorizovaném servisu. Leda se s něma domluvit, že si to necháš opravit jinde za nižší cenu.....i když, jestli ti dají šedesát a kdybys to opravil za 40, tak na tom něco ještě vyděláš. Ber to tak...za každou cenu bych to nechtěl opravit, pokud to někdo udělá levněj. Soused měl nabořenou dodávku, boční dvoje dveře plus asi nárazník a taky mu dali totálku, nechal to opravit a dvacítku ještě vydělal. Mně když nabořil chlap maxe - nárazník nový, blatník nový, zrcátko a kousek odřené dveře odhad byl kolem 60tis. Nevím, za kolik to opravil můj servis, něco si tm určitě přidali, protože jsem nechal zrovna vyměnit náplň v klimě a když lakovali, stříkli mně ještě přední kapotu doťukanou od kamínků, auto jak nové a neplatil jsem ani kačku a po celou dobu jsem měl půjčené mondeo, to mu taky pojišťovna viníka zaplatila.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 30.04.12  17:36

    « Re: A mam po aute

    Už to řeším přes svoji pojišťovnu a chová se úplně stejně jako pojišťovna toho co mě naboural. Pojišťovny si jdou na ruku, mají různé vnitřní registry a táhnou za jeden provaz proti klientům. Auto mám od půjčovny půjčené, ale jen do té doby, než mi vyplatí peníze. Jakmile je to totálka, tak pojišťovna případ zavírá s tím, že je to neopravitelné a vyplatí ti rozdíl mezi cenou vraku a auta před nehodou. Také si myslím, že by měli zaplatit opravu ať to stojí co to stojí. Vždyť tak je i pojistka postavená. Majitel je pojištěný na způsobené škody až do výše... Je to jeden velký podvod! Ale právně je to prý v pořádku. Tak prý jsou postavené smlouvy.
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 30.04.12  15:02

    « Re: A mam po aute

    To je nějaké podivné...... a svoji havarijní pojistku nemáš ? Třeba by se to vyplatilo....... Jinak tuhle situaci jsem zatím nezažil , ale přijde mi to úplně na hraně zákona. Rozuměl bych tomu, kdyby to byl nějaký unikátní veterán ( no, i když vlastně... :-) ) . Ale pokud mám normální auto několik let staré a které mi sloužilo, tak chci zase stejnou užitnou hodnotu. Jestli je oprava dražší nebo levnější, to už by nemělo hrát roli. Já bych na ně přitlačil tím, že teď nemám čím jezdit, nemohu jezdit za výdělkem, takže si půjčím auto z půjčovny a všechny náklady s tím spojené do vyřešení opravy budu žádat po pojišťovně. To je legitimní, na to sázejí všichni ti asistenti u dopravních nehod. .....
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 30.04.12  14:40

    « Re: A mam po aute

    DIM: Taky jsem si myslel, že to u povinného ručení takto funguje. Prostě ti někdo způsobí škodu, je na to povinně pojištěn a je to. Jenže pojišťovny jsou podvodníci a vymysleli takovou krásnou formulku, což je amortizace. A tak ti řeknou, že ti sice jejich klient naboural auto (upozorňuju, že moje auto je pojízdné, není to žádná velká rána) ale, že by se ti opravou navýšila cena vozu (zkus chtít po bazaru aby ti zaplatil za auto víc, protože ti po nehodě vyměnili dvoje dveře a kapotu) a tak řeknou, že zaplatí jen část ceny dílů. No a do toho je totálka, to znamená, že cena opravy je vyšší jak cena auta před nehodou. A u mě se tváří, že auto je starší 5ti let a má najeto víc jak 120tis.km a tak se oprava nevyplatí - cena opravy je vyšší jak cena auta a tak ti dají rozdíl mezi cenou vozu před nehodou (zjistí podle internetových serverů bazarů) a cenou poškozeného vozu (podle nejvyšší nabídky na burze vraků).

    Takže mi nedali na výběr, dostanu rozdíl a zbyde mi nabourané auto. A teď jen jde o to, kolik mi dají, zda to bude stačit na opravu někde u garážisty.
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 30.04.12  10:53

    « Re: A mam po aute

    A to si to nemůžeš prostě nechat v servisu opravit do původního ( = nepoškozeného ) stavu a nechat tu opravu zaplatit pojišťovnu ? Pokud mi někdo způsobil škodu , tak ať mi zaplatí opravu ! Proč chceš peníze na ruku ? A nebo ti nedávají na vybranou ? Nemám s tím, díkybohu, příliš praktických zkušeností, ale když už jsem ten problém měl, tak jsem to nechal v servisu ať to opraví , vše zařídili a nestálo mě to nic !!
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 30.04.12  09:19

    « Re: A mam po aute

    Zkoušel jsem ho prodat na začátku roku a chtěli za něj dát jen 110-130tis. Jen v AAA nabízeli 160tis. Problém je v tom, že pojišťovna tvrdí, že cena auta byla před nehodou jen kolem 120tis a cena vraku je cca 60tis. Takže by mi dali v hotovosti jen 60tis a vrak nebo 120tis. Tak ještě licitujeme, že cena auta byla vyšší a cena vraku je nižší. Oni sice vycházejí z českých i zahraničních inzertních serverů, ale v Čechách jsou takto staré vozy dotažené vraky se stočenými kilometry a od toho se odvíjí i nižší cena v ČR. Tak uvidíme, s čím pojišťovna zase přijde. 8-s
  • « 00 Reagovat !

    foto stirecek1

    štíreček1 29.04.12  23:38

    « Re: A mam po aute

    Proč nad tím koumáš? Vem totálku a ještě na tom 80 táců nejméně vyděláš. Forda nech popravit, prodej ho za 150, máš minimálně dvěstě třicet tis kč. pořád lepší než ho nechat opravit pojištovnou za cca 150tis - nic na tom nezískáš, i kdybys ho pak prodal za tržních cca 180tis.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 29.04.12  22:48

    « Re: A mam po aute

    Naboural mne člověk co má povinné u ČPP. Když jse to začal s nimi řešit, oslovila mne ČP s tím, že když u nich mám pojištěné auto, že to za mne vyřeší. Protože jsou z ČPP podvodníci, zvolil jsem ČP. A teď nevím, protože likvidátorka z ČP začíná kličkovat, celkem malé poškození prohlásila za finanční totálku a snaží se to uhrát na nízkou cenu vozu před nehodou. Ale našel jsem, že průměrná cena mého vozu je cca 185tis. Tak uvidíme jak se vycení. Mondeo je opravitelné do 40tis.Jsou promáčklé dvoje dveře, kapota utrhla xenony a odnesl to PP blatník. Jenže to je pro pojišťovnu 2x25tis. za dveře, 2x25tis. za xenony a to už jsou na 100tis. Nové auto musí být 4x4 a Fordova Kuga mě až tak nebere. Je celkem malá a kufr žádný. Navíc je volant vyosený doprava vůči sedačce. Takže se budu snažit najít nějakou ojetinu Nisan X-trail nebo Subaru Forester nebo Mitsubishi ASX. Ale v podstatě je mi to jednu, vezmu i Hyundai nebo Kia, když to bude rozumná cena.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…