FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
WinDiesel 04.05.12 18:33
« Re: Pulsuje volnoběh
Já jsem zažil vadný dvouhmoťák ve Frankfurtu v taxiku VW Caddy - a hlavně to sebou vždycky trhlo.
Teď Ti prostě řídící jednotka na něco reaguje - chtělo by to vidět dynamické hodnoty. Problém bys měl, kdybys na to dupnul a šlo Ti to do nouzáku. A po vypnutí a zapnutí klíčku by to zase jelo.
Zkus nalít nějakou dávku aditiva - třeba dvojnásobnou. DELŠÍ TRASY JSOU PRO DIESEL OK. Jen si dej pozor na hadici od turba - odchází mezi 100 a 200 000 km (u mě ve 120 000 km) - preventivně měň. Přesně ve 100 000 a 200 000 mi odešel řemen k alternátoru - tady jsi v poho, pokud jsi měnil ve 100 000 km.
Koukej při razantnější akceleraci do zpětného bočního zrcadla, jesti nějak hodně nekouříš - zrcátkou funguje jako polarizátor světla - a tudíž jako opacimetr/kouřoměr. Zvlášť v noci je to dobře vidět - právě v noci je to dobře vidět. Tehdy by byl problém s EGR.
Nis z výše uvedeného Tě nezastaví - jedině by musely být trysky v takovém stavu, že by propálily píst. A to se mi nezdá.... -
impaler 04.05.12 10:59
« Re: Pulsuje volnoběh
Projíždím, často v nějakou pitomou hodinu. Teď ale bohužel jedu jen do Rakouska. Myslíš, že by to počkalo do příští cesty bez velkého rizika? Pojedu někdy v červenci, čas bych si na to možná udělal, každopádně díky moc za nabídku. Bouchání zatím myslím žádné. -
WinDiesel 04.05.12 09:36
« Re: Pulsuje volnoběh
Nazdárek ...... a do Prahy jezdíš? Tam bych Tě doporučil na diagnostiku do servisu Velendorf, je to v Říčanech kousek před Prahou. Bych se tam mohl vyskytnout a koukli bychom na to spolu.
Dvouhmoťák se projevuje bouchnutím při přeřazení. EGR by mohl způsobit kolísání - přiškrcováním vzduchu.
Dej vědět. -
impaler 04.05.12 08:46
« Re: Pulsuje volnoběh
Ahoj Petře,
budu to lovit z hlavy, přesné číslo typu motoru nevím. TDCi 2.0 96 kW, výroba 11/2004, před faceliftem 2005, 6-st. manuál. Pokud se nepletu, psal jsi tehdy, že to je ještě Ford Puma?
Jinak já teď jezdím buď skoro vůbec (jednou za týden nakoupit), nebo po Evropě po dálnici. Včera jsem to zaznamenal cestou do práce, zpátky trochu taky, i když v menším rozsahu spíš normálních 750-800 až 900. Dnes ráno skoro nic, ručička se hýbe, ale řekl bych 750-800 a víc nic, kdybych se na to nezaměřil, asi bych to ani nepoznal. -
-
impaler 03.05.12 11:53
« Pulsuje volnoběh
Zdravím vás po dlouhé době, chlapci, protože mám problém. ;-)
Nemám bohužel čas pročítat historii, určitě už to tam je...začíná mi pulsovat volnoběh, všiml jsem si dnes ráno a protože jezdím poslední dva roky málo, myslím, že jsem to chytil v zárodku.
Jezdím na pravidelné furt do autorizáku, při poslední ve 140 tkm v únoru hlásili, že vše je ok. No známe to. Teď tam je 144 500 a volnoběh pracuje tak mezi 900 a odhadem tak 1100, možná chvilkově 1200 otáček.
Motor byl studený, nestihl jsem ho cestou do práce zahřát, ale každopádně to není normální, dřív to drželo jak přibité. Přišel jsem na to nejdřív ušima.
Další postup je mi jasný, servis, ale chtěl bych se připravit, co po nich chtít ke kontrole. EGR? Vstřiky a pořádná diagnostika? Něco dalšího?
Příští týden potřebuju jet po dálnici 800 km a za pár dní zpět, takže mě taky zajímá, jak moc riskuju, pokud nic do té doby nepodniknu. Předem díky a zdravím. -
superkutil 03.05.12 09:50
« Re: A mam po aute
DIM: Mám ještě Fiestu 1.25 55kW v benzínu a tak mohu srovnávat. Měl jsem i Polo 1.3 55kW. Ale u obou aut, když jsi šlápnul na plyn, tak to vyrazilo, Fiesta trochu hůř, ale Polo, to byla raketa. A ve 4000ot jako když jsi připojil další motor. Fiesta je oproti Polu vlažnější a brutálností nástupu zátahu, ale od 2000-5000ot slušně táhne. Ale ten Focus jede dobře od volnoběhu do 2000ot. Netáhne, ale jede plynule. Ale od 2000ot se motor pořád jakoby hádá, nechce zabrat a tato situace trvá až do nějakých 4000ot, kde jakoby s propady začne trošinku táhnout, ale žádný zázrak to není. Zato řev je to už pořádný. Ale zkoušel jsem 1.6T v benzínu a to je parádní motor! Osobně si myslím, že za vše mohou ty emise, které pořád ŘJ hlídá.
štíreček1: Mondeo mám diesel 2.2TDCI a ten motor táhne od 1500-3000ot úplně úžasně. Ta 2.0TDCI 85kW nebyl moc povedený motor, táhl v hrozně malém rozsahu otáček. Ta 2.2TDCI se chová úplně jinak. -
DIM 03.05.12 09:29
« Re: A mam po aute
Já mám pocit, že pokud jezdí člověk pořád dieslem, tak úplně zapomene, že tam kde má diesel maximum tak benzin se ještě ani neprobouzí. A pak točíme 1500 otáček a čekáme , že to bude akcelerovat. Nebude¨. Jet se stím dá, ale pokud potřebujeme dynamiku, tak je potřeba tomu dát nad 4 tis. otáček. Ano, pro nás dieselisty nepředstavitelné a na hranici rozpadnutí se motoru , pro benzin to však je jen začátek produktivní oblasti. Pořád se tak jet nedá, to ne, ale zkus , Kutile , podržet plyn a poslat to na 5 tis otáček. Tam jsou ti koníci. Hluk v kabině je ale poměrně vysoký, v tom je Focus slabý..... -
štíreček1 02.05.12 20:44
« Re: A mam po aute
ono že ty dnešní motory pocitově netáhnou je dáno těmi emisními limity. Řídící jednotka dnes hlídá emise a dle toho určuje dávku paliva. Jak jsem psal - vývoj se zastavil, alespoň do doby než zlevní účinný systém na základě močoviny, který je do osobáků stále drahý a zabere hodně prostoru. Pak by nové auta jezdili i úsporněji. Jel jsem v novém c max euro5, podvozek se mi zdál dobrý, taky šestikvalt dobře odstupňovaný, ale odspodu netáhne tak dobře, jako stejný motor u euro4. Tam je už víc přidušený, ale v otáčkách se mu daří dobře a zvýšený točivý moment je znát. Nebýt toho, že člověk musí ve městě víc řadit, na okrskách to řazení zase baví, převodovka je super s malými odskoky. Nejvíc ale vzpomínám na focuse tddi 66kw, tam jsem dal pětku a jezdil jako s automatem. I ten max co mám si už žádá častěj používat řadící páku, ze začátku to byl takový nezvyk, pětka na 1500ot už je velká drzost. Plynule to zrychluje, to ano, ale na spotovnější jízdu třeba na výjezdu ze zatáček nutí člověka podřadit. -
štíreček1 02.05.12 20:30
« Re: A mam po aute
Já když měl půjčené to mondeo, tak jsem měl starší, asi čtyři roky staré 2,0tddi 85kw a měl jsem spíš opačný problém. Když pominu namáhavý nástup/výstup, tak v první zatáčce mě předbíhal zadek. Napřed jsem si myslel, že mám snad volné kolo, ale vše bylo ok, jen ten zadní převis je mohutnější než u maxe, takže jsem se musel zvláště v zatáčkách krotit. Žádná zábava a už jsem se těšil na maxe. Za druhé - motor, při dvou tisících se do toho opřel, ale těch 85kw jsem na něm nepoznal. To slabší focus 66kw tddi byl daleko čipernější a obratnější. Na dálnici bylo ale mondeo pohodlné a dálnice - panelka břeclav brno byla v pohodě. Ale i když jsem se snažil jezdit hodně úsporně, na dálnici 100-110 tak spotřeba 7,6 nebo tak nějak, o dva litry míň seřere stejně výkonný max a spotřeba se nemusí vůbec hlídat. I když jsem mondeo kdysi chtěl, dnes bych si ho nekoupil, leda že bych jezdil většinou dálnice.
Co se týká těch nových oturbených benzínových šestnáctistovek, jel jsem v novém pežotu, tuším model 3008 nebo 5008 a nijak mě to nenadchlo. zátah sice plynulý, ale bez výkonové špičky, i když hodnoty zrychlení jsou lepší než u nafty, pocitově se zdá, že to nejede. Zátah je sice ve větším otáčkovém spektru, ale je to takové mdlé. Je fakt, že ty pežoty mají přes 1700kg, ale těch 150koní by s tím mohlo zahýbat víc. S interiérem a hlavně sedačkama jsem byl spokojený, sedačky mají lepší boční vedení než u maxe nebo focuse. A motor nebyl vůbec slyšet, že běží jsem si hlídal na otáčkoměru, podle zvuku nebo vibrací to nebylo vůbec poznat. Ale ani diesel v tom samém autě nebyl slyšet, mají to asi líp odhlučněné než u fordu. Pežota bych si dokázal představit, podvozek dobře pobral i nerovnosti, ale v zatáčkách tak jistý jako max není. Výbavově je na tom taky líp, jsou tam všelijaké věcičky, které ford nenabízí nebo jsem je u forda neviděl. -
superkutil 02.05.12 20:22
« Re: A mam po aute
Měl jsem Escort combi 1.6 66kW a jezdil jsem s Focusem 1.6 z roku 2003 a to bylo super auto. Sedělo, bylo živý. I ten interiér byl v pohodě. Ale tenhle z roku 2012 fakt děsně uvnitř smrdí jak Čína a motor skoro vůbec netáhne. Teda on, má výkon, ale nemá zrychlení.
Navíc po stisku plynu vydává takovej divnej zvonivej zvuk. Jako hodně špatné zatlumení a rezonující výfuk nebo co. Když jedeš po dálnici 130km/h tak ti z toho za chvíli třeští hlava. Ve 130km/h to totiž na 5ku točí 4000ot, zatímco moje staré Mondeo 1.8 benzín točilo na 5ku 4000ot až ve 160km/h. Navíc to auto plave, starý Focus ale seděl dobře. -
DIM 02.05.12 14:39
« Re: A mam po aute
Mnoho těch plastů a jiných dílů ( světlomety, zadní světla ) se dělá v ČR, mnoho dalších pak různě , v poslední době hodně např. v Rumunsku. To neznamená, že tam čína není, ale budež se divit, s Čínou je víc problémů než je ten finannční efekt a mnoho věcí se pokouší firmy znovu zadat tady...a rozběhnout takovou čínskou formu je někdy fakt radost. Jinak se zkus podívat na základní cenu Focus x Mondeo. Já mám Focus Combi 1,6 74 kw ., raketa to není - tedy pokud se nevydáš na 4 tis otáček a více....- ale jzdí denně a polehlivě už 5 let. Ten starší model.