FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
oleowr1 25.05.12 14:48
« Re: zklamání
Auto mě stálo v roce 2006 313tKč, celkové náklady na provoz bez nafty mě vyšel k dnešnímu dni na 600tKč (včetně pořizovací ceny), s naftou na 793tKč, ujel jsem 100tis. km tedy km za cca. 8,-Kč. Do nákladů si píšu prakticky všechno, t.j. pojištění, servis, pneumatiky, žárovky, dálniční známky nebo mýtné v zahraničí, provozní kapaliny....
Myslím že 8Kč/km je přiměřené, žena má Hyundai Getz koupený jako nový, má ho 4 roky ujeto asi 60tkm a náklady jsou 7,80Kč.... je to ale auto o dvě třídy níž a zatím se prakticky neopravovalo.... -
oleowr1 25.05.12 12:57
« Re: zklamání
Mondeo jsem koupil 3leté se 107tkm.... co se pokazilo do té doby nevím, mimo oleje, filtry, časté výměny tyček stabilizátorů to bylo:
125tkm - přední desky a kotouče
130tkm - přístrojová deska
147tkm - repase startéru
150tkm - vstřiky
160tkm - turbo
160tkm - výměna kladek a řemenů
162tkm - akumulátor
170tkm - ventilátor chladiče
170tkm - vodní pumpa
172tkm - spojka+setrvačník
190tkm - zadní díl výfuku
195tkm - nárazové čidlo airbagů
175tkm - PZ brzdový třmen -
DIM 25.05.12 11:32
« Re: zklamání
Ne , to nebyl Kutil, to byly výčty mých osobních problémů se dvěmi Mondey III. To jsem ještě zapomněl na prasklou hadici turba a nefugující kolíček ovládání PP a v mrazech za jízdy chladl motor.......:-)
No možná smůla, ale Kutilovi jsem docela rozuměl ( asi už Dokutil ). To auto nebylo uživatelsky zrovna přátelské.
Pořád jsem něco řešil, pořád nějaké celodenní testy, diagnostika, hledání..... Trojkombinace vydržela nechrochtat po výměně tak půl roku maximálně, občas podivné chování motoru se nevychytalo nikdy ( na diagnostice bylo vždy vše OK ), samozřejmě u obu aut výměna vstřiků vždy cca po 70 tis ., u druhého auta při 140 tis se začaly znovu hlásit.....
Na druhou stranu velké stabilní, dobře ovladatelné, i při plném zatížení dobře čitelné. To vše mluví v jeho prospěch...... ale cena případných oprav by mě tedy jistojistě odradila.
Passata jsem neměl, to je fakt, ale Octávii ano. A plno lidí kolem. Taky měli občas problémy, to jo, ale tak často jako já v servise nikdy nebývali........ Takže pokud bych si já měl za všechny úspory nebo nedejbože na půjčku něco koupit jako své osobní , rodinné auto, pak jsem přesvědčen o tom, že Octávie je lepší volby. Můžeme se bavit o tom, že je pořizovací cena Mondea výrazně nižší a tudíž že na opravy je při pořizování jakoby nějaká rezerva. Ale taky Octávii ti tady u nás opraví každý, náhradní díly díly jsou dostupné v každé vesnici....Na Mondeo se budou díly objednávat, bude se čekat.....
Toš tak to vidím já .... -
WinDiesel 25.05.12 10:37
« Re: zklamání
Teď nevím, to byl příspěvek DIMa nebo Superkutila?
>:D >:D >:D
Nerozlobíš, to ne, ale nezobecňoval bych to. Passaty mají obrovské problémy, některé Octavie taky.
Možná že jsi měl trochu smůlu.
Trojkombinaci jsem měl taky ale potom to vyřešili a byl klid. Jedny dveře reznou. Ale suma sumárum je to opravdu fajn auto a skvěle jezdí a dobře se řídí. -
DIM 24.05.12 22:34
« Re: zklamání
Wine, jjá jsems autem rozhodně nezacházel špatně. Spojka a dvouhmoťák, neustále problematická trojkombinace, vstřiky ( samozřejmě), xenony, čidlo ABS, problémy s kabeláží řídící jednotky, zatékání do interiéru, p
přístrojová deska, neustálé problémy s cukáním, nepravidelný volnoběh, vyhřívání sedadel, vytřískaný podvozek, zasekávající se centrál, nefungující vyhřívaní předního sklal, - to vše jsem řešil, stálo mě to mnoho peněz a nervů....... asi tě rozlobím....ale já bych tedy raději volil např. Octávii...mimochodem ta moje už má skoro 400 tis a je pořád ve firmě a pořád jezdí a jezdí.... Nové Mondeo je na druhou stranu úplně někde jinde a v podstatě měním jen olej... neporovnatelné. -
WinDiesel 24.05.12 21:29
« Re: zklamání
Passaty na tom nejsou ani o chlup líp, Dime, akorát že si drží ze setrvačnosti vyšší cenu. 2,0 TDI je superprůser, odchází tam úplně všechno včetně vstřikování, turba, váha vzduchu, EGR, dvouhmoťáky. Motory Mondea žádné zásadní problémy v tomto pohledu nevykazují..... Mimochodem, máme na 2,0 TDCI již a to bez jakékoli další poruchy 290 000 km. takže ta Tvoje teorie padá. Věř mi, je to hlavně o zacházení.
Výčet poruch:
1 - EGR V 15 000 ZÁRUKA
2 - VÝMĚNA DVOUHMOŤÁKU A SPOJKY - NEBYLO NUTNÉ, DOPORUČENO 70 000 ZÁRUKA
3 - ŘEMEN OD ALTERNÁTORU 100 000
4 - ČIDLO KLIKOVÉ HŘÍDELE 120 000
5 - ŘEMEN OD ALTERNÁTORU 200 000
a byla řešena běžná opotřebení brzd, výměny oleje a dalších náplní ........... toť vše .... ročník 2004 -
impaler 23.05.12 15:56
« Volnoběh
Díky, chlapci, reaguju se zpožděním, pardon.
Hlavně Petrovi díky, pokusím se provést tu kouřometrickou diagnostiku. Ono se totiž to pulzování vytratilo a auto se tváří, jako by nic.
Dále - hadice od turba mi praskla před dvěma lety cestou přes Rakousko do Itálie, naštěstí jsem si to díky tomuto fóru diagnostikoval sám podle příznaků (nejelo to a syčelo to :-) ) a bylo to vyřešeno rychle, i když ne moc levně, u Forda v Klagenfurtu. V pátek ve čtyři odpoledne, kdybych stihl dojet do Itálie, nevím nevím... Najeto bylo patrně něco kolem stovky.
Na alternátor se musím podívat do faktury, nepamatuju, a jestli to poznám na autě, no to fakt netuším. -
WinDiesel 20.05.12 09:12
« Re: Mondeo Titanium
Majitel najel 3000 km. To už jsem viděl. Ve Francii to bude míz vymazaný servisní záznam, u nás omlazeno tak o 2 roky a tachometr dolů minimálně o 100000 km, ale ve skutečnosti to jednou stočili Frantíci a podruhé naši, takže reál je někde kolem 270000 km. Což by ale vůbec nevadilo, pokud by se s motorem slušně zacházelo, tranziťáckej motor neskutečně vydrží, to není žádné 2,0 TDI. -
WinDiesel 20.05.12 09:08
« Re: Mondeo Titanium
Nesmysl. Nesmysl poukazovat pouze na vstřikování.
1 - najeté kilometry je třeba vynásobit 4x až 5x - a v tom je ten problém. 2x je málo. A samozřejmě při tom stáří a nájezdu km tam může být vysypáno úplně všechno.
Takovéto auto nelze kupovat naslepo. S takovým autem se musí do spřáteleného servisu a všechno prohlédnout, provést diagnostiku - když to prodejce neumožní jít pro auto jinam.
"Takže pokud bych si já měl za všechny úspory nebo nedejbože na půjčku něco koupit jako své osobní , rodinné auto, pak jsem přesvědčen o tom, že Octávie je lepší volby. Můžeme se bavit o tom, že je pořizovací cena Mondea výrazně nižší a tudíž že na opravy je při pořizování jakoby nějaká rezerva. Ale taky Octávii ti tady u nás opraví každý, náhradní díly díly jsou dostupné v každé vesnici....Na Mondeo se budou díly objednávat, bude se čekat....."
ŠKODOVKA JE GENIÁLNÍ V TOM, JAK Z LIDÍ VYTÁHNOUT PENÍZE A JEŠTĚ SI BUDOU MYSLET JAK PLATILI MÁLO.
V průměru to bude plus minus to samé, někdo má někdy smůlu, někdo má holt víc štěstí.
Jestli chceš dobrý příklad, jeden Ti dám. Volkswagen nasadil potajmu, o 3/4 roku dříve, common railna motory 2,0 TDI místo jednotek P-PD. Dopadlo to tak, že po průserových P-PD jednotkách (jsou neopravitelné a stojí 10 000 kus) vypoklonkovali piezo vstřikovače Bosch po necelých 14 měsících !!!!!!!!!!!!!!! A nyní se používají solenoidové vstřikovače, které nejsou špatné ale úplně bezporuchové nejsou.
PS - všem služebním autům ve Škodě Auto piezo vstřikovače odešly ...
To jenom příklad bezporuchovosti vozidel koncernu VW.
Bezporuchovost dorazí až s novou generací 2,0 TDI (podzim 2012), zatímco Ford má dieselové motory víceméně bezporuchové (PSA-FORD) od roku 2006 (některé od roku 2003).
Tady musím Forda hájit.
Volkswagen měl motorických průserů více než Ford ..... ano, dělá také pokroky, ale poruchových turb, dvouhmoťáků a vstřikovačů bylo u VW víc, a to ještě nemluvím o patáliích s 1,2/1,4 TSI.