FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
superkutil 30.05.12 07:53
« Opravovat či neopravovat?
Ahoj, Mám Mondeo 2.2TDCI z roku 2006 (do provozu 2007), koupeno v ČR jako nové, najeto 150tis.km. Teď mě nabourali a poškození není veliké, ale pojišťovna to dala na totální finanční škodu a cenu auta před nehodou odhadli na 160tis. Oprava auta bude nejmíň za 60tis a k tomu je potřeba udělat repasi vstřiků, výměnu rozvodů, výměnu tlumičů a tak se cena opravy vyšplhá ke 100tis.Kč. Jde mi o to, kolik kilometrů ještě Mondeo vydrží. Zda ještě dalších 100tis.km nebo zda odejde třeba převodovka nebo něco dalšího. Prostě zda má smysl do toho těch 100tis. nacpat, nebo raději vrak prodat a k těm 160tis. přidat dalších 160tis a koupit něco novějšího. Další auto chci 4x4, kvůli přístupu na chalupu a to i za těch 320tis. těžko něco novějšího seženu. -
WinDiesel 27.05.12 11:40
« Re: výběr
1,8 TD (TCI) nebrat
2,0 TDCi - všechno vylhané kilometry, museli by auto poskytnout a s tím by se muselo zajet za někým, kdo má dobrou diagnostiku, nejlépe Delphi Diamand
1,8 TDCi - velmi mladá auta, samozřejmě 85 respektive 92 kW nejede tak jako dvoulitr s 96 kW nebo 2,2 se 115 kW, ale dobrá volba. Mladé auto, bezproblémový motor, velké turbo, což je dobré pro turbo, horší pro slušnou turbodíru, ale s tím se rozhodně dá žít
K Diamandu (diagnostika) mám přístup, rád pomohu, ale museli by to vozidlo zapůjčit. Diamand umí zjistit zda byly měněny/opravovány vstřikovače, kolik mají ty co na voze jsou, najeto, a řadu dalších věcí.
Bez důkladné diagnostiky nelze vozidlo bez rizika kupovat, leda že by mělo jasnou a dokladovanou historii.
Platí úzus: čím více deklarovaných najetých km, tím méně jsou stočeny. -
WinDiesel 25.05.12 19:04
« Re: zklamání
No ojetinu je vždycky lepší nekupovat, když na to máš.
To je jistá věc.
A dnes když člověk chce, dostane levně nové auto, např. obrovskou Dacii MPV, SUV, za hubičku - za stejné peníze jako ojetina. Takže ojetiny už nejsou tolik zapotřebí - a taky už se tolik nevozí.
Každé nové auto typu Dacia Duster, Škoda Rapid, Peugeot 301, Renault Thalia a Fluence apod apod. ničí prodeje velmi starých ojetin ............ a je to tak dobře.
Ojetina dává smysl do 7-8 let. Potom už jen ty v dobrém stavu, garážované, s malým nájezdem km atd. -
DIM 25.05.12 16:58
« Re: zklamání
Možná klišé, možná je to jenom pocit..ale teď jsem s autem maximálně spokojen, předtím jsem nebyl. Předchozí generace Mondea je - možná jenom pro mě - opravdu velmi problematická a opravy nákladné . A já bych si to auto po deseti letech provozu nekoupil...... Faktem je, že jsem vlastně nikdy jiné auto než nové nekupoval..... takže jsem ojetiny a jejich problémy nikdy moc nestudoval. -
WinDiesel 25.05.12 15:16
« Re: zklamání
Klasická česká klišé.
"Takže pokud bych si já měl za všechny úspory nebo nedejbože na půjčku něco koupit jako své osobní , rodinné auto, pak jsem přesvědčen o tom, že Octávie je lepší volby. Můžeme se bavit o tom, že je pořizovací cena Mondea výrazně nižší a tudíž že na opravy je při pořizování jakoby nějaká rezerva. Ale taky Octávii ti tady u nás opraví každý, náhradní díly díly jsou dostupné v každé vesnici....Na Mondeo se budou díly objednávat, bude se čekat....."
ŠKODOVKA JE GENIÁLNÍ V TOM, JAK Z LIDÍ VYTÁHNOUT PENÍZE A JEŠTĚ SI BUDOU MYSLET JAK PLATILI MÁLO.
V průměru to bude plus minus to samé, někdo má někdy smůlu, někdo má holt víc štěstí.
Jestli chceš dobrý příklad, jeden Ti dám. Volkswagen nasadil potajmu, o 3/4 roku dříve, common railna motory 2,0 TDI místo jednotek P-PD. Dopadlo to tak, že po průserových P-PD jednotkách (jsou neopravitelné a stojí 10 000 kus) vypoklonkovali piezo vstřikovače Bosch po necelých 14 měsících !!!!!!!!!!!!!!! A nyní se používají solenoidové vstřikovače, které nejsou špatné ale úplně bezporuchové nejsou.
PS - všem služebním autům ve Škodě Auto piezo vstřikovače odešly ...
To jenom příklad bezporuchovosti vozidel koncernu VW.
Bezporuchovost dorazí až s novou generací 2,0 TDI (podzim 2012), zatímco Ford má dieselové motory víceméně bezporuchové (PSA-FORD) od roku 2006 (některé od roku 2003).
Tady musím Forda hájit.
Volkswagen měl motorických průserů více než Ford ..... ano, dělá také pokroky, ale poruchových turb, dvouhmoťáků a vstřikovačů bylo u VW víc, a to ještě nemluvím o patáliích s 1,2/1,4 TSI. -
oleowr1 25.05.12 14:48
« Re: zklamání
Auto mě stálo v roce 2006 313tKč, celkové náklady na provoz bez nafty mě vyšel k dnešnímu dni na 600tKč (včetně pořizovací ceny), s naftou na 793tKč, ujel jsem 100tis. km tedy km za cca. 8,-Kč. Do nákladů si píšu prakticky všechno, t.j. pojištění, servis, pneumatiky, žárovky, dálniční známky nebo mýtné v zahraničí, provozní kapaliny....
Myslím že 8Kč/km je přiměřené, žena má Hyundai Getz koupený jako nový, má ho 4 roky ujeto asi 60tkm a náklady jsou 7,80Kč.... je to ale auto o dvě třídy níž a zatím se prakticky neopravovalo.... -
oleowr1 25.05.12 12:57
« Re: zklamání
Mondeo jsem koupil 3leté se 107tkm.... co se pokazilo do té doby nevím, mimo oleje, filtry, časté výměny tyček stabilizátorů to bylo:
125tkm - přední desky a kotouče
130tkm - přístrojová deska
147tkm - repase startéru
150tkm - vstřiky
160tkm - turbo
160tkm - výměna kladek a řemenů
162tkm - akumulátor
170tkm - ventilátor chladiče
170tkm - vodní pumpa
172tkm - spojka+setrvačník
190tkm - zadní díl výfuku
195tkm - nárazové čidlo airbagů
175tkm - PZ brzdový třmen -
DIM 25.05.12 11:32
« Re: zklamání
Ne , to nebyl Kutil, to byly výčty mých osobních problémů se dvěmi Mondey III. To jsem ještě zapomněl na prasklou hadici turba a nefugující kolíček ovládání PP a v mrazech za jízdy chladl motor.......:-)
No možná smůla, ale Kutilovi jsem docela rozuměl ( asi už Dokutil ). To auto nebylo uživatelsky zrovna přátelské.
Pořád jsem něco řešil, pořád nějaké celodenní testy, diagnostika, hledání..... Trojkombinace vydržela nechrochtat po výměně tak půl roku maximálně, občas podivné chování motoru se nevychytalo nikdy ( na diagnostice bylo vždy vše OK ), samozřejmě u obu aut výměna vstřiků vždy cca po 70 tis ., u druhého auta při 140 tis se začaly znovu hlásit.....
Na druhou stranu velké stabilní, dobře ovladatelné, i při plném zatížení dobře čitelné. To vše mluví v jeho prospěch...... ale cena případných oprav by mě tedy jistojistě odradila.
Passata jsem neměl, to je fakt, ale Octávii ano. A plno lidí kolem. Taky měli občas problémy, to jo, ale tak často jako já v servise nikdy nebývali........ Takže pokud bych si já měl za všechny úspory nebo nedejbože na půjčku něco koupit jako své osobní , rodinné auto, pak jsem přesvědčen o tom, že Octávie je lepší volby. Můžeme se bavit o tom, že je pořizovací cena Mondea výrazně nižší a tudíž že na opravy je při pořizování jakoby nějaká rezerva. Ale taky Octávii ti tady u nás opraví každý, náhradní díly díly jsou dostupné v každé vesnici....Na Mondeo se budou díly objednávat, bude se čekat.....
Toš tak to vidím já .... -
WinDiesel 25.05.12 10:37
« Re: zklamání
Teď nevím, to byl příspěvek DIMa nebo Superkutila?
>:D >:D >:D
Nerozlobíš, to ne, ale nezobecňoval bych to. Passaty mají obrovské problémy, některé Octavie taky.
Možná že jsi měl trochu smůlu.
Trojkombinaci jsem měl taky ale potom to vyřešili a byl klid. Jedny dveře reznou. Ale suma sumárum je to opravdu fajn auto a skvěle jezdí a dobře se řídí. -
DIM 24.05.12 22:34
« Re: zklamání
Wine, jjá jsems autem rozhodně nezacházel špatně. Spojka a dvouhmoťák, neustále problematická trojkombinace, vstřiky ( samozřejmě), xenony, čidlo ABS, problémy s kabeláží řídící jednotky, zatékání do interiéru, p
přístrojová deska, neustálé problémy s cukáním, nepravidelný volnoběh, vyhřívání sedadel, vytřískaný podvozek, zasekávající se centrál, nefungující vyhřívaní předního sklal, - to vše jsem řešil, stálo mě to mnoho peněz a nervů....... asi tě rozlobím....ale já bych tedy raději volil např. Octávii...mimochodem ta moje už má skoro 400 tis a je pořád ve firmě a pořád jezdí a jezdí.... Nové Mondeo je na druhou stranu úplně někde jinde a v podstatě měním jen olej... neporovnatelné. -
WinDiesel 24.05.12 21:29
« Re: zklamání
Passaty na tom nejsou ani o chlup líp, Dime, akorát že si drží ze setrvačnosti vyšší cenu. 2,0 TDI je superprůser, odchází tam úplně všechno včetně vstřikování, turba, váha vzduchu, EGR, dvouhmoťáky. Motory Mondea žádné zásadní problémy v tomto pohledu nevykazují..... Mimochodem, máme na 2,0 TDCI již a to bez jakékoli další poruchy 290 000 km. takže ta Tvoje teorie padá. Věř mi, je to hlavně o zacházení.
Výčet poruch:
1 - EGR V 15 000 ZÁRUKA
2 - VÝMĚNA DVOUHMOŤÁKU A SPOJKY - NEBYLO NUTNÉ, DOPORUČENO 70 000 ZÁRUKA
3 - ŘEMEN OD ALTERNÁTORU 100 000
4 - ČIDLO KLIKOVÉ HŘÍDELE 120 000
5 - ŘEMEN OD ALTERNÁTORU 200 000
a byla řešena běžná opotřebení brzd, výměny oleje a dalších náplní ........... toť vše .... ročník 2004 -
impaler 23.05.12 15:56
« Volnoběh
Díky, chlapci, reaguju se zpožděním, pardon.
Hlavně Petrovi díky, pokusím se provést tu kouřometrickou diagnostiku. Ono se totiž to pulzování vytratilo a auto se tváří, jako by nic.
Dále - hadice od turba mi praskla před dvěma lety cestou přes Rakousko do Itálie, naštěstí jsem si to díky tomuto fóru diagnostikoval sám podle příznaků (nejelo to a syčelo to :-) ) a bylo to vyřešeno rychle, i když ne moc levně, u Forda v Klagenfurtu. V pátek ve čtyři odpoledne, kdybych stihl dojet do Itálie, nevím nevím... Najeto bylo patrně něco kolem stovky.
Na alternátor se musím podívat do faktury, nepamatuju, a jestli to poznám na autě, no to fakt netuším.