FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
superkutil 03.06.12 20:44
« Re: Chiptuning
Určitou dobu jsem se pohyboval kolem vývoje řídících jednotek a tak jsem i s lidmi kolem vývoje řešil otázku čipování. Odborný názor je, že čipování může zvýšit výkon motoru, pokud se ale ladí mapy v ŘJ pro konkrétní motor a to nejlépe na motorové brzdě.
Ale pokud se čipování dělá způsobem, že technik stáhne obsah paměti ŘJ, ten prožene nějakým programem a pak upravený obsah nahraje zpět do ŘJ, tak většinou jen změní:
- zvýšení citlivosti ŘJ na pohyb pedálu plynu (řidič má pocit, že auto líp reaguje na plyn)
- u elektricky ovládaného natáčení rozvodných lopatek turba v nižších otáčkách roztáčí turbo
- cpe do motoru víc nafty (to jsou ty známé kouřící TDI)
- upraví informaci o spotřebě nafty, aby to vypadalo, že auto žere míň
- posune předvstřik
Ale ani jedna z těchto změn neznamená naladění motoru na vyšší výkon nebo účinnost.
Zažil jsem čipování TDI, dCi i TDCI. TDI po přečipování rvalo asfalt, fakt výrazné zvýšení zátahu. dCi bylo jiné, do 2/3 plynu se chovalo standartně, ale po dalším sešlápnutí brutálně zabralo. Ale u TDCI čipování nebylo vůbec znát a ani test na motorové brzdě neukázal zvýšení momentu. Důležité je, aby si každé před čipováním rozmyslel, co od toho očekává a že je čipování vždy zásah do motoru. -
WinDiesel 03.06.12 18:15
« Re: zklamání
Kutile kecáš jako obvykle. Modea potkávám denně na silnici ve stejném množství jako Passaty.
Pokud budeš vycházet ze zkušeností "pisatelů" na internetu, nemohl bys koupit jedno jediné auto.
Mimochodem, vstřikovače Ti fungují, tedy nejsou třeba dělat. Pokud bys snad chtěl zvednout nebo udržet cenu auta a myslel si, že je třeba něco s nimi udělat - proč ne, ale není třeba kompletního repasu a levně pořídíš vyčištění v ultrazvuku a překalibraci na stanici Hartridge. A to je za hubičku. -
WinDiesel 03.06.12 18:11
« Re: Chiptuning
Tak to je hodně zajímavé a o tom PP fakt brutální.
Jisté je, že u načipovaných motorů se fakt nedají provádět dynamická (za jízdy) dorovnávání kalibrací - auto jede vlastně jakoby v nouzovém režimu a odpadají pilotní vstřiky - když se na to dupne, probíhá jediný (a hlučný) vznět paliva.
Faktem je že odolat nabídce čipařů je ale dost těžké - v mém současném případě nabízejí zdvih z 165 kW na 195 kW ................ a to je samozřejmě lákavé >:D Zatím jsem ale odolal a už u toho zůstane. Servis už je tak dost drahý a nemám zapotřebí investovat do kdovíčeho včetně DPF (už jsem najel 120 000 km a jsem po záruce).
Musím se tedy přiznat že u Mercedesu chtějí svoje, ale zato jezdím bez jedné jediné, sebedrobnější závady - a to je příjemné. -
superkutil 03.06.12 17:05
« Re: zklamání
Snažil jsem se moje nabourané Mondeo 2.2TDCI prodat, ale jak slyší, že má najeto 150tis, tak ho nikdo nechce. Prý se musí vyměnit vstřiky, rozvody, tlumiče, dvouhmoťák, akumulátor a to přijde na nějakých 70tis. a to nikdo nechce do auta v ceně 140tis vrazit. Motory TDCI do roku 2007 mají tak hroznou pověst, že se jim všichni vyhýbají.
oleowr1: To jsi měl fakt smůlu na auto. To fakt hodně na jedno auto. -
Moik 03.06.12 17:02
« Chiptuning
ahoj chci se s vámi podělit o zkušenosti z chiptuningu 2.0TDCi103kW a 1.8TDCi92kW od firmy xtuning.cz
Zrovna včera mi ve Fordu nahráli novou kalibraci a tím mi auto po roce provozu odčipovali. Protože jsem hračička, měl jsem několik videí různých rozjezdů a tak jsem si natočil ta samá. K mému překvapení byl rozjezd na trojku z volnoběžných otáček do 4500ot až do cca 4100ot stejný, potom načipované auto jelo lépe, no rozdíl byl rozeznatelný po osmém sledování konce videa. Auto se tváří po odčipování opravdu o dost línějí, ale podstatě líp se s ním jezdí.
Jsem naprosto přesvědčený, že podstatná část úpravy spočívá v přemapování dráhy plynu, takže už při jemném dotyku auto vyrazí kupředu, na což je nyní potřeba zmáčknout plyn o poznání víc. Také mi po odčipování klesla spotřeba, ale divte se - PP ukazuje více :-) asi chápete, kde spočívala další úprava sw.
10kW výkonu ve 4000ot navíc by jinak asi nebylo nějak moc poznat.
když to shrnu, po ODčipování:
1. nemá takový turboefekt
2. jede lépe v nízkých otáčkách . šestka nyní jede pohodlně 80 po rovince bez vibrací (před aspoň 95)
3. Auto výrazně ztichlo - subjektivně dva lidi
4. Auto nerovná vstřiky. Po čipu po každém puštění plynu se při opětovném jemném přidání prvně rovnaly vstřiky (podle wina kdysi na foru) - byly chvilku strašně hlučné
5. lépe se vozí prababička - jízda není ve znamení opakujícího se brutálního zátahu :-) -
superkutil 03.06.12 16:57
« Re: Opravovat ci...
Tak jsem skončil u KIA Sportage 2.0CRDI. Ale je to uvnitř mrňavé. 8-s Ono se z Mondea s plnou výbavou přechází na cokoliv blbě. Vůbec mi to nedošlo, ale Mondeo má ESP, couvací asistent, dešťový senzor, aut. zapínání světel, tempomat, rádio s MP3 a s ovládáním na volantu, vyhřívané přední sklo, xenony, super zrychlení z 0-100km/h za 8sec, handsfree, vyhřívání sedaček, vyhřívání předního skla a obrovský kufr.
Tomu bude cokoliv blbě konkurovat. Ta KIA je úplně holá. 8-s A navíc musím pořídit nové pneu a folie a kouli a HF a tak to i s doplatkem vyjde na 90tis.Kč a tak snad raději opravím Mondeo a budu doufat, že něco neodejde dalšího. -
superkutil 31.05.12 15:42
« Re: Opravovat či neopravovat?
Taky si říkám, že je asi celkem zbytečné opravovat, ale nějak nevím, čím Mondeo nahradit. Kdyby bylo 4x4, tak bych neváhal opravovat, ale tím že potřebuju 4x4 se to komplikuje. Nejdřív jsem zvažoval Oktávku (malá a žena ji nechce), totéž Golf. Passat (hodně nízký), Volvo XC70 (dobrý, ale drahý), SX4 (dobrý, ale malý), Hyundai (ix35, Tucson, Santa Fe - jsou těžký), Duster v dieselu chybí 6ka. Vitara by možná byla řešením. Mitsubishi ASX nebo Outlander - dobrý, ale drahý. Pak ještě Kuga, ale je dost malá a podle recenzí má hodně problémy v terénu. :-O -
superkutil 30.05.12 23:22
« Re: Opravovat či neopravovat?
Ne, vrak je za 55tis a v hotovosti dali 105tis. Ale volal mi kupec, že by za vrak dal 75tis.Kč. Dnes jsem se byl podívat na Hyundai Santa Fe. Jenže nalítáno 140tis. 5 let starý a cena 300tis.Kč. Ale vypadá to, že je to větší držák jak Mondeo. Mondeo po 150tis a 5 letech nic moc, všude z něj teče olej, hodně dílů orezlých. Trochu se bojím, že ho opravím a odejde spojka, pak dvouhmoťák a co dál? Převodovka? ;-\
Znám několik případů, kdy Mondea odešla mezi 180-210tis.km. Ale většinou to byl starší model. Odešly jak motory, tak převodovka. Navíc do aut dost teklo.
Ale už jsem si na své Mondeo zvykl a v poslední době šlapalo dost dobře. A když jsem si s ním začal rozumět, tak mi ho zbořili. Ale těch 50tis. za vstřiky, rozvody a tlumiče bych stejně musel dát i kdyby ho nenabourali. 8-s -
superkutil 30.05.12 07:53
« Opravovat či neopravovat?
Ahoj, Mám Mondeo 2.2TDCI z roku 2006 (do provozu 2007), koupeno v ČR jako nové, najeto 150tis.km. Teď mě nabourali a poškození není veliké, ale pojišťovna to dala na totální finanční škodu a cenu auta před nehodou odhadli na 160tis. Oprava auta bude nejmíň za 60tis a k tomu je potřeba udělat repasi vstřiků, výměnu rozvodů, výměnu tlumičů a tak se cena opravy vyšplhá ke 100tis.Kč. Jde mi o to, kolik kilometrů ještě Mondeo vydrží. Zda ještě dalších 100tis.km nebo zda odejde třeba převodovka nebo něco dalšího. Prostě zda má smysl do toho těch 100tis. nacpat, nebo raději vrak prodat a k těm 160tis. přidat dalších 160tis a koupit něco novějšího. Další auto chci 4x4, kvůli přístupu na chalupu a to i za těch 320tis. těžko něco novějšího seženu. -
WinDiesel 27.05.12 11:40
« Re: výběr
1,8 TD (TCI) nebrat
2,0 TDCi - všechno vylhané kilometry, museli by auto poskytnout a s tím by se muselo zajet za někým, kdo má dobrou diagnostiku, nejlépe Delphi Diamand
1,8 TDCi - velmi mladá auta, samozřejmě 85 respektive 92 kW nejede tak jako dvoulitr s 96 kW nebo 2,2 se 115 kW, ale dobrá volba. Mladé auto, bezproblémový motor, velké turbo, což je dobré pro turbo, horší pro slušnou turbodíru, ale s tím se rozhodně dá žít
K Diamandu (diagnostika) mám přístup, rád pomohu, ale museli by to vozidlo zapůjčit. Diamand umí zjistit zda byly měněny/opravovány vstřikovače, kolik mají ty co na voze jsou, najeto, a řadu dalších věcí.
Bez důkladné diagnostiky nelze vozidlo bez rizika kupovat, leda že by mělo jasnou a dokladovanou historii.
Platí úzus: čím více deklarovaných najetých km, tím méně jsou stočeny. -
WinDiesel 25.05.12 19:04
« Re: zklamání
No ojetinu je vždycky lepší nekupovat, když na to máš.
To je jistá věc.
A dnes když člověk chce, dostane levně nové auto, např. obrovskou Dacii MPV, SUV, za hubičku - za stejné peníze jako ojetina. Takže ojetiny už nejsou tolik zapotřebí - a taky už se tolik nevozí.
Každé nové auto typu Dacia Duster, Škoda Rapid, Peugeot 301, Renault Thalia a Fluence apod apod. ničí prodeje velmi starých ojetin ............ a je to tak dobře.
Ojetina dává smysl do 7-8 let. Potom už jen ty v dobrém stavu, garážované, s malým nájezdem km atd. -
DIM 25.05.12 16:58
« Re: zklamání
Možná klišé, možná je to jenom pocit..ale teď jsem s autem maximálně spokojen, předtím jsem nebyl. Předchozí generace Mondea je - možná jenom pro mě - opravdu velmi problematická a opravy nákladné . A já bych si to auto po deseti letech provozu nekoupil...... Faktem je, že jsem vlastně nikdy jiné auto než nové nekupoval..... takže jsem ojetiny a jejich problémy nikdy moc nestudoval.
Pokud jde o problémy s Mondeem, tak níže můžeš sám čist. A opravdu ten můj vrak nikdo nechce koupit, že prý kolem 150tis. odcházejí vstřiky, rozvody apod. Nevím jaké máš s Mondeem zkušenosti ty, ale mě minulé kolem 140tis km začalo taky zlobit (odešel chaldič klimy a kompresor) a nová majitelka taky hodně měnila.
WinDiesel: Takže ty by jsi doporučoval moje Mondeo opravit a jezdit s ním dál? Jde mi o to, co mě za problémy může čekat mezi 150 - 250tis.km. ;-\ To víš, moc se mi do KIA Sportage nechce, nemá žádnou výbavu a jsem z Mondea rozmazlený. A navíc se moc nevejdu za volant se svými 190cm a 110kg. 8-s
Jde mi jen o to, zda má smysl Mondeo nákladem 50tis. opravit (vstřiky, rozvody, baterka, tlumiče) a zda vydrží dalších 100tis.km nebo další 3 roky aniž bych do toho musel cpát desetitisíce.
Za 3 roky bych koupil nové auto, potřebuju 4x4, ale u nových bude celkem výběr (Kuga, ASX, X-trail). Nebo zkusím něco z USA, tam mají přeci jen prostor pro řidiče větší. >:D