FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
oleowr1 05.06.12 15:12
« Re: zklamání
plně souhlasím s DIMem, chovám se k věcem kolem sebe podle návodu a měly by mi sloužit, sem tam udělám něco navíc.... když se doporučuje měnit filtr po 60tis. jsem ochoten ho měnit po 50tis., ale ne 3x častěji jak doporučuje win.... čemu pak v návodu mám věřit? To abych při nastupování do výtahu s další osobou měl strach, že se utrhne lano, přestože se píše, že výtah je pro 4 osoby..... -
Moik 05.06.12 14:57
« Re: zklamání
Je to opravdu o tom, jaký má kdo návyky. Někdo se chytne volantu a cítí v něm, co stroji dělá a nedělá dobře, někdo jiný to má na holky >:D
Tak už to DIMe nech plavat. Mám kamaráda a tomu pod rukama odcházely všechny auta...neuvěřitelný výdaje za servis a neustále - nechápu, protože se k autům nechoval nějak vyloženě zle...
Mondeo 1.8TDCi po odčipování přestalo hulit. -
DIM 05.06.12 11:37
« Re: zklamání
Wine,
dělal jsem to, co bylo v návodu a co mi doporučil servis ! Jak často se má měnit filtr by mi měli říct výrobce a případně servis ! Já koneckonců vůbec nemusím vědět co to je filtr a že tam nějaký vůbec je :-) Mimochodem u druhého auta už jsem ho nechával měnit po 20 tis.km ...a stejně. A dvakrát.... Taky jsem nvěděl, že musím s autem do Jižní Itálie !! :-) Byl jsem jen v severní :-) Namoutěkutě jsem to ale popleta....., ale skotskou jsem si dával , to zase prrrr...
Aditivum i servis i výrobce důrazně dá se říct zakazovali.
Co jsem investoval do zevnějšku auta ? No dal jsem ho občas umýt, to jo :-)
To už asi nevyřešíme, ale auto by mělo sloužit mě a mým potřebám a cestovním profilům, ne opačně.
-
WinDiesel 04.06.12 20:29
« Re: zklamání
Kutile, to je hezké že je filtr před čerpadlem, ale 1/3 paliva se přepadem z čerpadla a vstřikovačů vrací do nádrže, ze které jde opět do filtru a vstřikovacího systému.
Pokud dostane čerpadlo cucnout nějakého opravdu zlého svinstva nebo delší dobu jezdí na horší naftu, začne se vydírat a magnetické piliny se naleznou ve filtru paliva. Tyto piliny mají na svědomí smrt kontrolního hydraulického okruhu vstřikovače - tehdy je třeba kompletní repas.
Pokud je čerpadlo OK, ke kontrolní ventilek také ok a maximálně, při nájezdu dost přes 200 000 km, je třeba kvůli kvalitě rozstřiku paliva, měnit trysky.
Buď prosím tak laskav a sděl mi název servisu kde jsi diagnostikoval. To, co Ti nakukali, prostě nelze změřit žádnou elektronickou diagnostikou.
Mohlo se jednat o počítač zdvihů jehly trysky, a ty čárky by vcelku odpovídaly Tvému nájezdu kolem 150 000 km. -
WinDiesel 04.06.12 20:23
« Re: zklamání
DIMe, neříkám že nejezdíš normálně. Já jezdím také normálně a mám 290 000 na originálních vstřicích.
Přece bych ale řekl, že jezdím normálněji, naftový filtr jsem měnil vždy po 15 000 km, zatímco tys skočil na lep Fordům a jejich lhůtě 60 000 km. Je to Tvoje rozhodnutí, o tom jsme se již mnohokrát bavili. Pokud to chceš financovat a myslit si že Tě nějaký filtr ochrání 60 000 km (což je podobná pitomost jako long-life oleje) - je to Tvoje věc.
Já jsem poctivě měnil filtry, semtam přiléval aditivum (to jsi také odmítal - i když do zevnějšku auta si ledasco investoval, zatímco útroby vozu Tě nezajímaly) a jezdil jsem kombinaci krátkých, dlouhých a extrémně dlouhých tras (Španělsko, jih Itálie, Skotsko).
Tvoje argumenty mne trošičku dráždily také >:D -
superkutil 04.06.12 13:24
« Re: zklamání
Ty servisy vždy dali auto na diagnostiku a tam byly vidět 4 proužky a vždy mi řekli, že už trysky protékají a že hrozí propálení pístu. Také spotřeba podle PP jde stále dolů. A v zimě to nechtělo naskočit, padalo to do nouzáku, když to naskočilo, tak to bíle kouřilo a chod byl nepravidelný. Když se motor ohřál, tak bylo vše v pohodě. Ještě říkali, že by to mohly být žhavičky. Jak se oteplilo, tak problémy přestaly. Ale i repasi těch vstřiků přežiju, jde mi o to, co dalšího můžu u Mondea mezi 150-250tis.km očekávat. Když už do toho narvu 100tis, tak aby to zase chvíli jezdilo. Koupě KIA Sportage by byl takový přechod na 3 roky, kdyby Mondeo nemělo vydržet.
S tím filtrem paliva mi to není jasné, vždyť je před čerpadlem. A navíc ho nedávno měnili. -
WinDiesel 04.06.12 13:13
« Re: zklamání
Víš, Kutile, vstřiky nejsou nikdy na hranici, dokud je tam nedostaneš sám.
250 000 km je limit pro vstřiky provozované s originálními filtry - řekněmě optimální stav.
My už jsme s naším služebákem za limitem, 290 000 km. Znám řadu lidí která ve Focusech a Transitech najezdila 500 000 km.
Cokoli se udělá špatně, sníží životnost vstřikovačů - filtry paliva, krátké jízdy, tankování z "různých jiných" zdrojů, smůla při natankování svinstva.
Nevím jak moc se liší 2,0 TDCi od 2,2 TDCI - dvoulitr je transiťácký motor a jako motor vydrží moc. Se vstřikováním je to trochu jinak, v roce 2000 holt Ford a Delphi netušili, že je třeba testovat systémy na REÁLNOU naftu, ne na běžnou dobrou naftu od pumpy.
Servisy (autorizované) samozřejmě chtějí vydělávat, takže "opomenou" zákazníka informovat o jinžch možnostech.
Ve vstřikovači jsou 2 klíčové obvody 1 - kontrolní obvod přepadu paliva a vnitřní hydrauliky a 2 - obvod trysky vstřikovače.
Pokud je .......... 1 - OK, stačí vyčistit systém a překalibrovat. Může být doporučena výměna trysky - záleží na kvalitě rozprašování - pořád je cena opravy na 50% kompletní repase.
Pokud 1 - není OK, je problém nejspíše v čerpadle a musí být zrepasováno i čerpadlo, vyměněn kontrolní mechanizmus vstřikovače a tryska.
Diagnostika je vcelku jednoduchá - filtr paliva nesmí obsahovat větší množství magnetických mikropilin. -
superkutil 03.06.12 20:54
« Re: zklamání
Vstřiky jsou na hranici, v zimě už to nechtělo naskočit a padalo do nouzáku. Měl jsem to ve 3 servisech a všude mi řekli, že vstřiky vydrží maximálně 10tis.km a pak se propálí píst. Tak čemu mám věřit. Všichni tvrdí, že se musí udělat repase nebo dát nové. O žádném vyčištění a překalibraci nikdo nemluvil. Na kolik to přijde a kdo to dělá?
Pokud jde o problémy s Mondeem, tak níže můžeš sám čist. A opravdu ten můj vrak nikdo nechce koupit, že prý kolem 150tis. odcházejí vstřiky, rozvody apod. Nevím jaké máš s Mondeem zkušenosti ty, ale mě minulé kolem 140tis km začalo taky zlobit (odešel chaldič klimy a kompresor) a nová majitelka taky hodně měnila.
WinDiesel: Takže ty by jsi doporučoval moje Mondeo opravit a jezdit s ním dál? Jde mi o to, co mě za problémy může čekat mezi 150 - 250tis.km. ;-\ To víš, moc se mi do KIA Sportage nechce, nemá žádnou výbavu a jsem z Mondea rozmazlený. A navíc se moc nevejdu za volant se svými 190cm a 110kg. 8-s
Jde mi jen o to, zda má smysl Mondeo nákladem 50tis. opravit (vstřiky, rozvody, baterka, tlumiče) a zda vydrží dalších 100tis.km nebo další 3 roky aniž bych do toho musel cpát desetitisíce.
Za 3 roky bych koupil nové auto, potřebuju 4x4, ale u nových bude celkem výběr (Kuga, ASX, X-trail). Nebo zkusím něco z USA, tam mají přeci jen prostor pro řidiče větší. >:D -
superkutil 03.06.12 20:44
« Re: Chiptuning
Určitou dobu jsem se pohyboval kolem vývoje řídících jednotek a tak jsem i s lidmi kolem vývoje řešil otázku čipování. Odborný názor je, že čipování může zvýšit výkon motoru, pokud se ale ladí mapy v ŘJ pro konkrétní motor a to nejlépe na motorové brzdě.
Ale pokud se čipování dělá způsobem, že technik stáhne obsah paměti ŘJ, ten prožene nějakým programem a pak upravený obsah nahraje zpět do ŘJ, tak většinou jen změní:
- zvýšení citlivosti ŘJ na pohyb pedálu plynu (řidič má pocit, že auto líp reaguje na plyn)
- u elektricky ovládaného natáčení rozvodných lopatek turba v nižších otáčkách roztáčí turbo
- cpe do motoru víc nafty (to jsou ty známé kouřící TDI)
- upraví informaci o spotřebě nafty, aby to vypadalo, že auto žere míň
- posune předvstřik
Ale ani jedna z těchto změn neznamená naladění motoru na vyšší výkon nebo účinnost.
Zažil jsem čipování TDI, dCi i TDCI. TDI po přečipování rvalo asfalt, fakt výrazné zvýšení zátahu. dCi bylo jiné, do 2/3 plynu se chovalo standartně, ale po dalším sešlápnutí brutálně zabralo. Ale u TDCI čipování nebylo vůbec znát a ani test na motorové brzdě neukázal zvýšení momentu. Důležité je, aby si každé před čipováním rozmyslel, co od toho očekává a že je čipování vždy zásah do motoru. -
WinDiesel 03.06.12 18:15
« Re: zklamání
Kutile kecáš jako obvykle. Modea potkávám denně na silnici ve stejném množství jako Passaty.
Pokud budeš vycházet ze zkušeností "pisatelů" na internetu, nemohl bys koupit jedno jediné auto.
Mimochodem, vstřikovače Ti fungují, tedy nejsou třeba dělat. Pokud bys snad chtěl zvednout nebo udržet cenu auta a myslel si, že je třeba něco s nimi udělat - proč ne, ale není třeba kompletního repasu a levně pořídíš vyčištění v ultrazvuku a překalibraci na stanici Hartridge. A to je za hubičku. -
WinDiesel 03.06.12 18:11
« Re: Chiptuning
Tak to je hodně zajímavé a o tom PP fakt brutální.
Jisté je, že u načipovaných motorů se fakt nedají provádět dynamická (za jízdy) dorovnávání kalibrací - auto jede vlastně jakoby v nouzovém režimu a odpadají pilotní vstřiky - když se na to dupne, probíhá jediný (a hlučný) vznět paliva.
Faktem je že odolat nabídce čipařů je ale dost těžké - v mém současném případě nabízejí zdvih z 165 kW na 195 kW ................ a to je samozřejmě lákavé >:D Zatím jsem ale odolal a už u toho zůstane. Servis už je tak dost drahý a nemám zapotřebí investovat do kdovíčeho včetně DPF (už jsem najel 120 000 km a jsem po záruce).
Musím se tedy přiznat že u Mercedesu chtějí svoje, ale zato jezdím bez jedné jediné, sebedrobnější závady - a to je příjemné. -
superkutil 03.06.12 17:05
« Re: zklamání
Snažil jsem se moje nabourané Mondeo 2.2TDCI prodat, ale jak slyší, že má najeto 150tis, tak ho nikdo nechce. Prý se musí vyměnit vstřiky, rozvody, tlumiče, dvouhmoťák, akumulátor a to přijde na nějakých 70tis. a to nikdo nechce do auta v ceně 140tis vrazit. Motory TDCI do roku 2007 mají tak hroznou pověst, že se jim všichni vyhýbají.
oleowr1: To jsi měl fakt smůlu na auto. To fakt hodně na jedno auto. -
Moik 03.06.12 17:02
« Chiptuning
ahoj chci se s vámi podělit o zkušenosti z chiptuningu 2.0TDCi103kW a 1.8TDCi92kW od firmy xtuning.cz
Zrovna včera mi ve Fordu nahráli novou kalibraci a tím mi auto po roce provozu odčipovali. Protože jsem hračička, měl jsem několik videí různých rozjezdů a tak jsem si natočil ta samá. K mému překvapení byl rozjezd na trojku z volnoběžných otáček do 4500ot až do cca 4100ot stejný, potom načipované auto jelo lépe, no rozdíl byl rozeznatelný po osmém sledování konce videa. Auto se tváří po odčipování opravdu o dost línějí, ale podstatě líp se s ním jezdí.
Jsem naprosto přesvědčený, že podstatná část úpravy spočívá v přemapování dráhy plynu, takže už při jemném dotyku auto vyrazí kupředu, na což je nyní potřeba zmáčknout plyn o poznání víc. Také mi po odčipování klesla spotřeba, ale divte se - PP ukazuje více :-) asi chápete, kde spočívala další úprava sw.
10kW výkonu ve 4000ot navíc by jinak asi nebylo nějak moc poznat.
když to shrnu, po ODčipování:
1. nemá takový turboefekt
2. jede lépe v nízkých otáčkách . šestka nyní jede pohodlně 80 po rovince bez vibrací (před aspoň 95)
3. Auto výrazně ztichlo - subjektivně dva lidi
4. Auto nerovná vstřiky. Po čipu po každém puštění plynu se při opětovném jemném přidání prvně rovnaly vstřiky (podle wina kdysi na foru) - byly chvilku strašně hlučné
5. lépe se vozí prababička - jízda není ve znamení opakujícího se brutálního zátahu :-) -
superkutil 03.06.12 16:57
« Re: Opravovat ci...
Tak jsem skončil u KIA Sportage 2.0CRDI. Ale je to uvnitř mrňavé. 8-s Ono se z Mondea s plnou výbavou přechází na cokoliv blbě. Vůbec mi to nedošlo, ale Mondeo má ESP, couvací asistent, dešťový senzor, aut. zapínání světel, tempomat, rádio s MP3 a s ovládáním na volantu, vyhřívané přední sklo, xenony, super zrychlení z 0-100km/h za 8sec, handsfree, vyhřívání sedaček, vyhřívání předního skla a obrovský kufr.
Tomu bude cokoliv blbě konkurovat. Ta KIA je úplně holá. 8-s A navíc musím pořídit nové pneu a folie a kouli a HF a tak to i s doplatkem vyjde na 90tis.Kč a tak snad raději opravím Mondeo a budu doufat, že něco neodejde dalšího. -
superkutil 31.05.12 15:42
« Re: Opravovat či neopravovat?
Taky si říkám, že je asi celkem zbytečné opravovat, ale nějak nevím, čím Mondeo nahradit. Kdyby bylo 4x4, tak bych neváhal opravovat, ale tím že potřebuju 4x4 se to komplikuje. Nejdřív jsem zvažoval Oktávku (malá a žena ji nechce), totéž Golf. Passat (hodně nízký), Volvo XC70 (dobrý, ale drahý), SX4 (dobrý, ale malý), Hyundai (ix35, Tucson, Santa Fe - jsou těžký), Duster v dieselu chybí 6ka. Vitara by možná byla řešením. Mitsubishi ASX nebo Outlander - dobrý, ale drahý. Pak ještě Kuga, ale je dost malá a podle recenzí má hodně problémy v terénu. :-O -
superkutil 30.05.12 23:22
« Re: Opravovat či neopravovat?
Ne, vrak je za 55tis a v hotovosti dali 105tis. Ale volal mi kupec, že by za vrak dal 75tis.Kč. Dnes jsem se byl podívat na Hyundai Santa Fe. Jenže nalítáno 140tis. 5 let starý a cena 300tis.Kč. Ale vypadá to, že je to větší držák jak Mondeo. Mondeo po 150tis a 5 letech nic moc, všude z něj teče olej, hodně dílů orezlých. Trochu se bojím, že ho opravím a odejde spojka, pak dvouhmoťák a co dál? Převodovka? ;-\
Znám několik případů, kdy Mondea odešla mezi 180-210tis.km. Ale většinou to byl starší model. Odešly jak motory, tak převodovka. Navíc do aut dost teklo.
Ale už jsem si na své Mondeo zvykl a v poslední době šlapalo dost dobře. A když jsem si s ním začal rozumět, tak mi ho zbořili. Ale těch 50tis. za vstřiky, rozvody a tlumiče bych stejně musel dát i kdyby ho nenabourali. 8-s