FORD MONDEO 2,2 TDCi .

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD

  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 07.06.12  11:45

    « Re: zklamání

    Jednoduše ....................... Kaškaj, jako auto pro rodinu nám slouží SKVĚLE. Jediné co mu nejde moc k duhu jsou příčné překážky na D1.
    1,5 dCi 78 kW 240 Nm kufr slušný, za 3 roky mám bez závady najeto 40 000 km.
  • « 00 Reagovat !

    foto Moik

    Moik 06.06.12  20:52

    « Re: zklamání

    oleowr1: no to jsem spíš myslel jako postesk nad tím samým co ty - že už člověk nemůže věřit vůbec ničemu, natož návodu, který dneska slouží asi jako příručka včasného zničení výrobku...
  • « 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 06.06.12  15:26

    « Re: zklamání

    Moik: neřídím se slepě návodem, olej jsem vždy měnil dříve, dělám si na autě údržby, které se běžně nedělají.... je mi jasné, že vždy jde jen hlavně o zisk, bohužel....
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 06.06.12  15:26

    « Re: zklamání

    Moik: Škoda že nejde zažalovat firmy za podvodnou reklamu a za klamání spotřebitele. Ono kdyby za to byly vysoké pokuty, tak by se firmy chovaly jinak. Kdysi jsem řešil longlife přímo s technikem od VW a ten sám říkal, že to není jednoznačné. Že se prý u longlife systému kontrolují určité parametry a když je olej špatný, tak to upozorní na výměnu. Zažil jsem člověka, který když měl najeto na první olej 57000km tak nevydržel a olej vyměnil. Já osobně raději budu dávat horší olej a častěji.
  • « 00 Reagovat !

    foto Moik

    Moik 06.06.12  14:48

    « Re: zklamání

    oleowr1: tak buď jsi uživatel a slepě se řídíš návodem, jak uvádíš v prvním příspěvku nebo tomu rozumíš a řídíš se vlastním úsudkem, jak uvádíš ve druhém příspěvku.

    Ale přece právě pro takové oleowr1 z prvního příspěvku jsou ty návody psaný. Automobilka musí najít kompromis mezi spolehlivostí a ziskem. Je bláhový myslet si, že jim jde o tebe nebo o mě, jde jim jen o zisk. A pokud bude zisky vyšší tím, že nasypu 100mega do marketingu místo do vývoje motoru TDI, potom je narvu do marketingu - to je logika VW. A Ford nebude o moc jinde.

    Olej po 30tis km mění jen ten kdo auto nejpozději ve 120 prodá. A pro toho je to více než dostačující a zase tady platí výše uvedená logika. Jestliže prodloužení intervalů na 30tis km zvedne prodeje firemních aut o víc, než klesnou prodeje individuální vlivem špatné pověsti ojetých aut, potom ty intervaly marketingové oddělení prodlouží.

    Škoda že doba, kdy šlo o pověst a zákazníka je nenávratně pryč. V dnešním podnikání je všchno povoleno!
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 06.06.12  10:24

    « Re: zklamání

    oleowr1: Já chci taky poradit takové auto. Jen ho potřebuju ještě ve 4x4. Mám za sebou několik let ve výzkumu aut v ÚVMV (brzdy, jízdní stabilita, kouřoměry, aut. převodovky, řídící jednotky, páté kolo, apod.). A mám pocit, že už tak nízkonákladová auta jako byla Lada 2103 neexistují. Dnes je to o tom, že draze koupíš a pak draze provozuješ. Když to spočítám zpátky, tak mám stále vyšší náklady na kilometr. Když ušetřím na palivu, tak to vyhodím za servis. 8-s

    Nemluvím o jízdních vlastnostech, třeba poslední Mondeo bylo opravdu povedené a moc jsem si na něj zvykl a myslím, že lepší auto už mít nebudu. Ale ty provozní náklady. 8-s Prostě už kvalita není jako dřív, stále víc se na všem šetří a náhradní díly jsou stále dražší. Mě nejvíc dostala cena za vadný EGR výměnným způsobem za 10000Kč. Přitom 2x odešla oddělitelná část v ceně cca 500Kč a to ještě z důvodu konstrukční vady, kdy se do EGRu dostala voda. Nebo krytka ostřikovače světel, kus plastu o velikosti krabičky od sirek za 410Kč.
  • « 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 05.06.12  22:59

    « Re: zklamání

    win: nevěřím v longlife...., mám vystudovanou techniku na dopravce v Žilině, doktorát z telekomunikační a zabezpečovací techniky, vždy jsem byl velký fanda do motorek a aut.... technologií, elektroniky. Bohužel dnes všemu vládne marketing. Jezdil jsem 10-ky tisíc km s ladou 2103 (asi nejlepší a nejspolehlivější auto), lada 21053, Š 105L-125L, volha 24, Ford Sierra 2,3D, 2,0i, 1,8TD, octavia 1,6 (55 a 74k2), 1,8, 1,9TD, 2,0TD, fabia 1,9SDi, 1,9TDi, 1,4TDi....., Favorit, Felicia.....
    Zkus mi poradit rodinné auto, aby bylo dost velké (střední třída, nejlépe kombi), netrvám na trhači asfaltu, stačí 80-100kW, spotřeba kolem 6l/100km (benzínu či nafty), nájezd 15-20tis.km ročně.... auto by mělo mít co nejnižší provozní náklady, přiměřené pořizovací náklady, spolehlivě mě dovézt kdykoli z místa A do místa B.... nemusí být nové, stačí dobře ojeté...
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 05.06.12  16:50

    « Re: zklamání

    Kdo chce kam, pomozme mu tam.
    Opravdu věříš v longlife olej? 40 000, 50 000, 60 000?
    Pokud ano, potěš koště.
    Pokud ne, proč bys měl věřit v totéž u filtrů.
    Všichni lžou, taková je pravda. Marketing, marketing, marketing.
    Kdo víc natáhne lhůty, vyhraje, za ním půjdou fleeťáci.

    Chlapi, používejte víc to kulatý co máte na ramenou !!!!!!!!
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 05.06.12  16:47

    « Re: zklamání

    Už ho přestanu dráždit. :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 05.06.12  16:46

    « Re: zklamání

    DIM: a to já zase rád autu posloužím ................. a kupodivu, zdá se že to (alespoň u mne) funguje, nebo že bych byl takový klikař?

    V průběhu času:
    Škoda 120 LS (opravy samodomo pořád něco)
    Almera 1,5 - bez závad
    Octavia I 1,6 (rychle jsem se jí zbavil, skřípala a musel jsem do kufru skákat pro věci, zato na sedadla se nikdo nevešel)
    Opět Almera 1,5 - opět zcela bez závad
    406 - 1,9 TD - zcela bez závad až na občasné skřípání ve dveřích, šel dál ve 350 000 s původním vstřikováním
    Mondeo 2,0 TDCi - pár drobných závad
    Kaškaj 1,5 dCi ještě máme - 40 000 a zcela bez závad
    Méďa už služebně najel 120 000 a je zcela bez závad

    Asi jsem klikař.
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 05.06.12  16:36

    « Re: zklamání

    Přesto si myslím, že autům i trochu rozumím....Najezdil jsem třeba 350 tis km s Fiatem 125p 1300 :-) A pořád jezdil ! Skoro všechno jsem tam dělal sám. V garáži na zemi, auto na špaĺkách :-) Pak nějaké Favority, Forman...a pak Octávka ( to už bylo něco s tím 1,8 T motorem )....a pak Mondea. Když si to tak sečtu, tak už hodně přes milion km. A samozřejmě, že vím, co je filtr a pod .....nakonec 5 let jsem techniku studoval.....ale ať jsem dělal vše normálně .... a dokonce i nad rámec normálnosti .....tak se mě ta Mondea sypala pod rukama až nečekaně rychle. První po 70 tis km ( a vím, jak strašlivý byl další vývoj toho auta poté, co jsem se ho bez opravy zbavil ). Druhé jsem prodal po 140 tis km, jedny vstřiky jsem měnil při 70 tis, a už mi zase avizovali, že vstřiky jsou podle diagnostiky opět na hraně opotřebení....... A plno dalších problémů. To auto z hlediska životnosti povedené nebylo. Možná že jsou ještě horší, to je možné....
  • « 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 05.06.12  15:12

    « Re: zklamání

    plně souhlasím s DIMem, chovám se k věcem kolem sebe podle návodu a měly by mi sloužit, sem tam udělám něco navíc.... když se doporučuje měnit filtr po 60tis. jsem ochoten ho měnit po 50tis., ale ne 3x častěji jak doporučuje win.... čemu pak v návodu mám věřit? To abych při nastupování do výtahu s další osobou měl strach, že se utrhne lano, přestože se píše, že výtah je pro 4 osoby.....
  • « 00 Reagovat !

    foto Moik

    Moik 05.06.12  14:57

    « Re: zklamání

    Je to opravdu o tom, jaký má kdo návyky. Někdo se chytne volantu a cítí v něm, co stroji dělá a nedělá dobře, někdo jiný to má na holky >:D

    Tak už to DIMe nech plavat. Mám kamaráda a tomu pod rukama odcházely všechny auta...neuvěřitelný výdaje za servis a neustále - nechápu, protože se k autům nechoval nějak vyloženě zle...

    Mondeo 1.8TDCi po odčipování přestalo hulit.
  • « 00 Reagovat !

    foto Moik

    Moik 05.06.12  14:57

    « Re: zklamání

    ..
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 05.06.12  11:37

    « Re: zklamání

    Wine,

    dělal jsem to, co bylo v návodu a co mi doporučil servis ! Jak často se má měnit filtr by mi měli říct výrobce a případně servis ! Já koneckonců vůbec nemusím vědět co to je filtr a že tam nějaký vůbec je :-) Mimochodem u druhého auta už jsem ho nechával měnit po 20 tis.km ...a stejně. A dvakrát.... Taky jsem nvěděl, že musím s autem do Jižní Itálie !! :-) Byl jsem jen v severní :-) Namoutěkutě jsem to ale popleta....., ale skotskou jsem si dával , to zase prrrr...

    Aditivum i servis i výrobce důrazně dá se říct zakazovali.

    Co jsem investoval do zevnějšku auta ? No dal jsem ho občas umýt, to jo :-)

    To už asi nevyřešíme, ale auto by mělo sloužit mě a mým potřebám a cestovním profilům, ne opačně.

  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 04.06.12  20:29

    « Re: zklamání

    Kutile, to je hezké že je filtr před čerpadlem, ale 1/3 paliva se přepadem z čerpadla a vstřikovačů vrací do nádrže, ze které jde opět do filtru a vstřikovacího systému.
    Pokud dostane čerpadlo cucnout nějakého opravdu zlého svinstva nebo delší dobu jezdí na horší naftu, začne se vydírat a magnetické piliny se naleznou ve filtru paliva. Tyto piliny mají na svědomí smrt kontrolního hydraulického okruhu vstřikovače - tehdy je třeba kompletní repas.
    Pokud je čerpadlo OK, ke kontrolní ventilek také ok a maximálně, při nájezdu dost přes 200 000 km, je třeba kvůli kvalitě rozstřiku paliva, měnit trysky.

    Buď prosím tak laskav a sděl mi název servisu kde jsi diagnostikoval. To, co Ti nakukali, prostě nelze změřit žádnou elektronickou diagnostikou.
    Mohlo se jednat o počítač zdvihů jehly trysky, a ty čárky by vcelku odpovídaly Tvému nájezdu kolem 150 000 km.
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 04.06.12  20:23

    « Re: zklamání

    DIMe, neříkám že nejezdíš normálně. Já jezdím také normálně a mám 290 000 na originálních vstřicích.
    Přece bych ale řekl, že jezdím normálněji, naftový filtr jsem měnil vždy po 15 000 km, zatímco tys skočil na lep Fordům a jejich lhůtě 60 000 km. Je to Tvoje rozhodnutí, o tom jsme se již mnohokrát bavili. Pokud to chceš financovat a myslit si že Tě nějaký filtr ochrání 60 000 km (což je podobná pitomost jako long-life oleje) - je to Tvoje věc.
    Já jsem poctivě měnil filtry, semtam přiléval aditivum (to jsi také odmítal - i když do zevnějšku auta si ledasco investoval, zatímco útroby vozu Tě nezajímaly) a jezdil jsem kombinaci krátkých, dlouhých a extrémně dlouhých tras (Španělsko, jih Itálie, Skotsko).
    Tvoje argumenty mne trošičku dráždily také >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 04.06.12  14:54

    « Re: zklamání

    Wine, já jsem odrovnal troje vstřiky po cca 70 tis.km....... a ty to víš. A jezdím normálně a servisuji normálně a tankuji normálně..... Tvoje argumenty mě tak trošičku dráždí :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 04.06.12  13:24

    « Re: zklamání

    Ty servisy vždy dali auto na diagnostiku a tam byly vidět 4 proužky a vždy mi řekli, že už trysky protékají a že hrozí propálení pístu. Také spotřeba podle PP jde stále dolů. A v zimě to nechtělo naskočit, padalo to do nouzáku, když to naskočilo, tak to bíle kouřilo a chod byl nepravidelný. Když se motor ohřál, tak bylo vše v pohodě. Ještě říkali, že by to mohly být žhavičky. Jak se oteplilo, tak problémy přestaly. Ale i repasi těch vstřiků přežiju, jde mi o to, co dalšího můžu u Mondea mezi 150-250tis.km očekávat. Když už do toho narvu 100tis, tak aby to zase chvíli jezdilo. Koupě KIA Sportage by byl takový přechod na 3 roky, kdyby Mondeo nemělo vydržet.

    S tím filtrem paliva mi to není jasné, vždyť je před čerpadlem. A navíc ho nedávno měnili.
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 04.06.12  13:13

    « Re: zklamání

    Víš, Kutile, vstřiky nejsou nikdy na hranici, dokud je tam nedostaneš sám.

    250 000 km je limit pro vstřiky provozované s originálními filtry - řekněmě optimální stav.
    My už jsme s naším služebákem za limitem, 290 000 km. Znám řadu lidí která ve Focusech a Transitech najezdila 500 000 km.

    Cokoli se udělá špatně, sníží životnost vstřikovačů - filtry paliva, krátké jízdy, tankování z "různých jiných" zdrojů, smůla při natankování svinstva.

    Nevím jak moc se liší 2,0 TDCi od 2,2 TDCI - dvoulitr je transiťácký motor a jako motor vydrží moc. Se vstřikováním je to trochu jinak, v roce 2000 holt Ford a Delphi netušili, že je třeba testovat systémy na REÁLNOU naftu, ne na běžnou dobrou naftu od pumpy.

    Servisy (autorizované) samozřejmě chtějí vydělávat, takže "opomenou" zákazníka informovat o jinžch možnostech.

    Ve vstřikovači jsou 2 klíčové obvody 1 - kontrolní obvod přepadu paliva a vnitřní hydrauliky a 2 - obvod trysky vstřikovače.
    Pokud je .......... 1 - OK, stačí vyčistit systém a překalibrovat. Může být doporučena výměna trysky - záleží na kvalitě rozprašování - pořád je cena opravy na 50% kompletní repase.
    Pokud 1 - není OK, je problém nejspíše v čerpadle a musí být zrepasováno i čerpadlo, vyměněn kontrolní mechanizmus vstřikovače a tryska.

    Diagnostika je vcelku jednoduchá - filtr paliva nesmí obsahovat větší množství magnetických mikropilin.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…