FORD MONDEO 2,2 TDCi .

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD

  • « 00 Reagovat !

    foto stirecek1

    štíreček1 14.01.10  20:26

    « Re: spolehlivost common-railu Ford (?)

    Kontrolku žhavení jsem taky hledal a našel jsem ji až při mínus patnácti, to se asi na dvě sekundy rozsvítila. Jinak jen blikne na zlomek sekundy toho si člověk ani nevšimne. Je fakt, že většinou nesvítí vůbec, záleží na teplotě venku. Ale i tak auto startuje stejně jako v létě a zvukově je na tom taky stejně jako v létě, takže se podivuju, jak píšeš, že je hlučný.

    ESP funguje jak píšeš, jede to jak tank, ale nesmí být sníh voda a led, to už jsem zůstal stát v haldě sněhu, ale pomohla lopata >:D Na čerstvém nebo zmrzlém sněhu to jede opravdu dobře a dobrý je i omezovač momentu, klidně s tím může jet i ženská v kozačkách se zašprajcovanou nohou >:-[] pod plynem.

    Max topí po dvou km, díky tomu přídavnému topení, samozřejmě, že zbytek vody se ohřívá pomalej, olej ještě pozděj, ale vcelku je ten hliník rychle prohřátý.

    Spotřeba 3,9 - až.... záleží dle stylu jízdy. Tady to není omezené jako u tddi, ale na druhou stranu, čím víc žere, tím víc jede. S mondeem 2,0 není problém 15litrů, s maxem jsem to ještě nezkoušel.

    [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 14.01.10  20:16

    « Re: Re: "Zravost" a spolehlivost common-railu Ford (?)

    Jarousak: Měl jsi zkusit Mazdu 6, kamarád jí má a plná spokojenost, spotřeba nízká a 103kW.
  • « 00 Reagovat !

    foto Moik

    Moik 14.01.10  20:04

    « Re: spolehlivost common-railu Ford (?)

    Já mám teda 1.8TDCi 92kW asi taky s tím piezoel. vstřikováním, jsem překvapený, že v -6st. startuje 1,5sec místo obvyklé 1, bez žhavení, kontrolka tam snad není a hlavně (na rozdíl od předchozího 2.0TDCi 100kW) jede velmi vyrovnaně, jen poněkud, no spíš hodně, hlučně.

    Asi nejvíc mě překvapilo ESP a protiprokluz, vůbec nejlíp to auto jede, když se sám nesnažím jen lechtat plyn, aby kola neklouzala, když s chci rozjet, dám půl plynu a čekám, nic neřve, nic divoce neklouže, ale jede, slyším přibržďování sem tam nějakého kola (to má elektronickou uzávěrku diferenciálu??). ESP je absolutně špička, hlavně mě nechá na ruční brzdu dělat smyky, když mám chu´t a nekecá do řízení, dokud svítí kontrolka ruční brzdy - opravdu vychytávka.

    Motor topí celkem rychle, ale než se zvedne rafička teploměru, je to klidně 10km, když vypnu topení, ohřeje se rychle.

    Spotřeba 6 - 6,5, dálnice 150-160, okresky 110-120, město svižně..
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 14.01.10  15:04

    « Re: Re: "Zravost" a spolehlivost common-railu Ford (?)

    cja: sjezdovka je na trase! Mimo prostor. Kolo je dobry, hodne prevodu, lehounke....... Ano, jen tech Nm na stredove ose(klice)se nejak nedostava >:D

    Panther: kotouce mi nekdy po mokrem stani nareznou, mezi deskama nejvic, pak pazvuky, zmizi to ale po par km, po par zabrzdeni. Ale to asi nebude tvuj pripad ;-\

    Win: taktak, motory si dnes sednou az tak kolem tech 50t. km.
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 14.01.10  14:55

    « Re: spolehlivost common-railu Ford (?)

    PavelKR5: rozdíl je velký...
    Puma Duratorq 2,0 TDCi 96 kW 330 Nm, vstřik. Delphi, turbo s natáčením lopatek, Euro 3, Euro 4 bez DPF a Euro 4 s DPF (volitelné)
    DW10B TED4 PSA-FORD 2,0 TDCi 103 kW/320-340 Nm, vstřik. SiemensVDO (nyní ContinentalVDO), o turbu mnoho nevím, pouze Euro 4 a pouze s DPF.
    DW10C TED4 PSA-FORD 2,0 TDCi 85/103/120 kW 340-380 Nm, vstřik Delphi, pouze s DPF, v PSA od 03-2009, ve Fordu od 03-2010. Tento motor je Euro 5.
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 14.01.10  14:49

    « Re: Re: "Zravost" a spolehlivost common-railu Ford (?)

    Jarousak: klííííd chlape, taky mám DFP a bere mi to v nejlepším případě 7,9 l, zimní průměr 10,2 l.
    Je to otázka kompromisu - s ostatním jsem spokojen. Jasně, mohlo by to mít nižší spotřebu a pořád si říkám že se to trošku usadí. Zatím mám 6000 km, na starém Mondeu 2,0TDCi mi klesala spotřeba až do 50000 km, nyní má najeto 220000 km a PP ukazuje 6,0 l.
  • « 00 Reagovat !

    foto Pavell-KR5

    Pavell_KR5 14.01.10  14:46

    « Re: spolehlivost common-railu Ford (?)

    dik za pocetne reakce :-)

    jaky je rozdil mezi 2.0TDCi/103kW a 2.0TDCi/96kW? turbo, vstrikovani, soft? emisni normy a DPF jsou u obou tipuji stejne (?)
  • « 00 Reagovat !

    foto Pavell-KR5

    Pavell_KR5 14.01.10  14:42

    « Re: spolehlivost common-railu Ford (?)

    dik za pocetne reakce :-)

    jaky je rozdil mezi 2.0TDCi/103kW a 2.0TDCi/96kW? turbo, vstrikovani, soft? emisni normy a DPF jsou u obou tipuji stejne (?)
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 14.01.10  14:21

    « Re: drnčí brzda

    panther: tak jedině servis, a zrovna u brzd, když mám podezření, tak moc neotálím
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 14.01.10  14:20

    « Re: Re: "Zravost" a spolehlivost common-railu Ford (?)

    KE: v bývalým vojenským prostoru soudruzi vybudovali i sjezdovky?? >:D Já tak na biku, ale hnaném vlastní 1/2 volovou silou >:-[]
  • « 00 Reagovat !

    foto panther

    panther 14.01.10  13:34

    « Re: drnčí brzda

    bohužel, dělalo to již v září a písek také vylučuji
  • « 00 Reagovat !

    foto jarousak

    jarousak 14.01.10  13:29

    « Re: Re: "Zravost" a spolehlivost common-railu Ford (?)

    WinDiesel: Jasně, že jsem provokatér, navíc chorobnej puntičkář (proto jsem taky sháněl kočárek s tak jednoduchou a robustní konstrukcí, aby náhodou nemohl vrzat, ale to sem nepatří :-) ).
    Současnej Passat se mi prostě a jednoduše nelíbí (více na stránce "mého" auta). Jel jsem ale s CC a 2.0 CR 170k a motor jde moc dobře, samozřejmě uznávám, je o pár desítek kilo lehčí.

    Jak jsem psal, se spotřebou bych se smířil, nebýt teď té druhé hlášky vedoucí k výměně oleje, ta mě znovu nastartovala k úvahám, že jsem si pitomec asi vybral špatně, v součtu se totiž opravdu náklady rovnají trošku jiný "muzice"
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 14.01.10  13:08

    « Re: Re: "Zravost" a spolehlivost common-railu Ford (?)

    Cja/sjezdovka: do byvaleho vojenskeho prostoru pri presunu po ose pouzivame polnacky a max. lesni cesty. A kdyz se na trase naskytne vyzva v podobe nejakeho radneho krpalu, ktery jinak nez kroskou "neposeces".... To neodolas. Ale neboj, v boruvci, jako nektere "borce", nas neuvidis. Plyn do trouby, naftu do Hdi a benzin setrit pro motorky ! ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 14.01.10  12:50

    « Re: spolehlivost common-railu Ford (?)

    Jarousak: Pro tebe bych taky doporučil 1.9TDI 81kW. To byl spolehlivý motor s nízkou spotřebou. Jenže ta doba je pryč, teď všichni jedou na CR a díky ekologii, nižší hlučnosti a vyšší hmotnosti vozů jde spotřeba nahoru. Fyziku nepředěláš. Buď budeš jezdit na spotřebbu nebo aby ses povozil. Máš dva hlavní faktory, které mají hlavně vliv na spotřebu:

    - zrychlování (závislé na hmotnosti)

    - překonávání odporu vzduchu

    Takže pokud chceš malou spotřebu, tak se snaž nezrychlovat a nejezdit rychle. Až konečně budou auta s krátkodobou akumulací energie a rekuperací, tak budeš mít i nízkou spotřebu. Ale zatím nikdo takový akumulátor nevymyslel.
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 14.01.10  12:06

    « Re: spolehlivost common-railu Ford (?)

    Jarousak: připadáš mi jako provokatér. Můžeš mi prosím vysvětlit proč jsi si tedy Passata s úžasným o 1,5 litr méně žeroucím motorem TDI nepořídil? jsem opravdu zvědav na tvé vysvětlení.... :-|
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 14.01.10  10:56

    « Re: spolehlivost common-railu Ford (?)

    DIM: na druhou stranu, jak píše JAROUŠÁK , když má styl jízdy jaký má a spotřebu vyšší, tak proč se mu ten filtr DPF takhle ozývá??? Jezdí svižně , tak by se měl vypalovat bez problémů a né posílat hlášky o výměně oleje.

    Jaroušák: doby kdy TDI motory braly nafty pomálu jsou pryč, s DPF to bude podobné a navíc bych teď speciálně měl z motorů VW group obavu, opustili opěvované PD a přechází na CR a uživatelé budou za provozu vychytávat jejich nezkušenost s tímto systémem, ... a myslím, že tebe zrovna spotřeba pálit nemusí ... ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 14.01.10  10:50

    « Re: drnčí brzda

    panther: buď zkrystalizovaná sůl nebo kamínky(písek) mezi kotoučem a deskou, kdyby byly desky po smrti, tak to bude zvonit pořád
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 14.01.10  10:46

    « Re: "Zravost" a spolehlivost common-railu Ford (?)

    Ke: drzoune drzá >:D , lyžaři na sjezdovku patří, né motorka >:D i v létě , ale jinak s tím co jsi popsal souhlasím :yes:

    Woody: mám tam 15" kola a pneu od Matadoru, hlučnější, ale vyhrabaly se všude, ale uznávám , že v zimě toho moc Transit nenajede, ale v tom co "kydalo" teď byl bez problémů . Ale i stejná značka a druh pneu v různém rozměru, může fungovat odlišně.
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 14.01.10  10:33

    « Re: spolehlivost common-railu Ford (?)

    JAROUSAK : ještě bych s hodnocením té spotřeby chvíli počkal , 19 tis km ještě není zase tak moc. Co se týče oleje : jen tak mimochodem kolega do Octávie ( tedy VW ) běžně mezi servisními intervaly dolévá 1-2 litry oleje, jiný zase do BMW X5 ještě více ( už to dal pryč ).

    Filtr pevných částic je ekologická paranoidní nutnost a problémy s tím spojené zřejmě taky. Já občas auto takypustím na hranici červených otáček a pak je znát, že se něco někde vypaluje. Dělám to ale pár minut jednou za čas. Spotřebu teď v zimě po městě mám tak 9,0 litrů. Nejeto asi 7 tis.km. Ale dlouhodobě počítám a jsem smířen s tím, že si to těch 8 l/100km vezme. Podle mě to není tak tragické, auto je těžké, a všechna ta ekoomezení u žádného auta spotřebu nesnižují. Když budu počítat, tak jestli mě to vezme o litr více než konkurence ( A4 ale je o hodně menší auto ) tak je to na 100 km cca 30 Kč, jestli najedu 40 tis za rok , tak je to 12 tis Kč. Za 4 roky 50 tis kč. A teď si za ten rozdíl zkus koupit Passata nebo A6 se srovantelným motorem. A nebo Superba. A to u toho Superba bych si nižší spotřebou taky nebyl moc jistý.....

    Já jsem kupoval to auto nové , 2,2 , Kombi , stálo něco přes 700 tis s DPH. Passat i Superb by byli tak o 200 tis Kč výše ( Passat po slevě, Superb slevy nemá ). O A6 a pod. nemluvím. Snad Insignia by cenou konkurovala, ale Mondeo mi po zkušebních jízdách připadalo lepší. Prostorem, hlučností a pod.....

    Takže pokud chceš hodnotit, je potřeba to vidět trochu komplexněji.

    Z tvého úhlu pohledu by byl pro Tebe nejlepší vůz Octávia 1,9 TDi 81 Kw.....

  • 00 Reagovat !

    foto panther

    panther 14.01.10  09:52

    « drnčí brzda

    Mám najeto cca 42 tis. a pouze někdy se mi ozve zvuk pří brždění jako když jsou smeteny přední desky. Pak je třeba měsíc klid a zase znova. Je zima, tak pod auto zatím nelezu. Když jsou desky na "kov" tak to snad je permanentní ne?
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…