FORD MONDEO 2,2 TDCi .

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD

  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 18.01.10  09:48

    « Re: spolehlivost common-railu Ford (?)

    Na drátky jsem si zvykl, někdy je sice vnímám více, ale to pokud se na ně člověk přímo zaostří. Pokud se dívám normálně dopředu na cestu tak není problém. A nové Mondeo má ty drátky má klikaté a je to možná o něco horší.......
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 18.01.10  09:21

    « Re: spolehlivost common-railu Ford (?)

    Vyhřívání předního skla mám na druhém Mondeu a je to dobré, akorát fakt v noci za deště je to bída a záhul na oči. U předchozího Mondea to bylo lepší, tam byly halogeny, ale u toho současného jsou tam xenony a ty vůbec nesvítí. Už jsem to řešil s Fordem a potvrdili mi, že xenony u MKIII neuměli udělat a svítí málo. Také za mlhy jsou drátky hodně vidět. U předchozího Mondea mi také dost rychle drátky popraskaly a určité části nefungovali (bohužel to bylo vždy více drátků vedle sebe).

    Takže bych klidně vyhřívání předního okna vyměnil za naftové přihřívání chladící kapaliny.
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 18.01.10  09:10

    « Re: spolehlivost common-railu Ford (?)

    štíreček: nosím optiku, málo vidím, ani nevím , že to má nějaké drátky >:D Jediná situace , kdy vnímám, že tam ty odporové drátky jsou je v noci za deště, tam je to horší. Ale jinak i když jedu do práce, tak zapnu vyhřívání skel a i rychleji odmlží. Nehájím to, záleží na každém co mu vadí a nevadí a co využije a nevyužije.

    Teď jsem se vrátil z nějakých popojížďek a i přes 20cm prachového sněhu nebyl problém projet - silničář tam ještě nebyl a Mondo prošlo bez problémů. ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto stirecek1

    štíreček1 17.01.10  17:21

    « Re: spolehlivost common-railu Ford (?)

    Kutil: po deseti km už mám dávno topení vyplé. Znám případy, kdy si topnou spirálu někteří montovali přímo do hadice k hlavě a přes spínací hodiny si vyhřívali hlavu kvůli lepším startům. V náklaďáku jsem to taky měl, ale tam to bylo přímo do hlavy. Zimní starty paráda a bez žhavení.

    cja: do práce to mám dva km, takže stejně než bych tam dojel by se okno nerozmrazilo. Ale kamarád to měl v mondeu taky a chvíli mu trvalo, než si na ten výhled zvykl a pak si toho nevšímal vůbec. Když jsem jel s ním, tak nevím jestli bych si zvykl. Je to taky otázka jezdit s tím celý rok, když bych to využil párkrát do roka...
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 17.01.10  13:41

    « Re: spolehlivost common-railu Ford (?)

    No, teď čekám na teplo 10km, tak snad by to mohlo být lepší.
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 17.01.10  12:38

    « Re: spolehlivost common-railu Ford (?)

    Kutil: nevím jak vypadá , ale je to v motorovém prostoru , někde jak je výfukový svod - ukazoval mi to na servise technik,řekl bych , že to bylo přístupné zespodu, nikoliv přes palubku , mělo by to být nachystané a na "vrakovištích" by se to dalo asi pořídit velmi jednoduše, ale odborně to asi popíše někdo jiný - spíš jestli není omezení dáno řídící jednotkou???
    na druhou stranu, aby jsi nebyl zklamán, není to tak , že zmáčknu startovací tlačítko a hned to topí - to bych musel pustit bufík

    co se týká nez. topení [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 17.01.10  11:38

    « Re: spolehlivost common-railu Ford (?)

    cja: Jak ta spirála vypadá a kam se montuje? Našel jsem popis jen pro Škodovku. To je v motorovém prostoru nebo někde pod palubkou? Chtěl jsem koupit třeba nezávislé elektrické horkovzdušné, ale mají jen 160W a to mi připadá málo. A raději bych ohřev vody než teplovzdušné Webasto. Navíc nevím, jak dlouho si Mondeo nechám, potřeboval bych 4x4, ale v tuto chvíli je moje Mondeo neprodejné. Takže zkusím možná raději nějaký ohřev vody a dozadu kouli pro vozík. Kam se to Webasto montuje?
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 17.01.10  11:05

    « Re: spolehlivost common-railu Ford (?)

    kutil: vždyť to znáš ,vynásob počet prodaných Mondeí cenou toho topení(i když bude asi o hodně menší než těch 5t ) a dostaneš cifru, kterou asi někdo ve Fordu nedokázal akceptovat, navíc český trh nikoho v automobilkách nezajímá
    no a teď až přišla krize, tak jde všechno trochu jinak a i automobilky se musí trochu jinak snažit... ale tak je to se vším

    pokud hodláš auto provozovat i dál(psal jsi, že si ho necháš déle), tak bych vrazil něco peněz do Webasta - mrznout v autě bych nechtěl (zažil jsem to nedávnou i u nového auta při návratu z Tuxu)
    a navíc si myslím, že i ta elektická spirála by měla jít domontovat, nachystané to je, tak to zapojit a šikovný autoelektrikář by to dohromady snad dal - možná se pletu, ale zkusil bych se na tvém místě poptat
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 16.01.10  21:48

    « Re: spolehlivost common-railu Ford (?)

    .
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 16.01.10  21:42

    « Re: spolehlivost common-railu Ford (?)

    RADEK1: Chtěl jsem přihřívání domontovat, ale prý to nejde. Auto, které nedokáže topit mi připomíná Trabant. >:D

    cja: Právě proto o tom mluvím. Fakt nechápu, že Ford nemá tu slušnost dát přihřívání do standardu. Položka 5000,-Kč při ceně auta mi připadá zanedbatelná, hlavně když je to položka k zajištění základních vlastností vozu a to řidičovy pohody. U současného modelu už jim to konečně došlo.
  • « 00 Reagovat !

    foto Petrko

    Petrko 16.01.10  16:44

    « Re: spolehlivost common-railu Ford (?)

    Jj jak pravíš vyhřívané čelní sklo už mám na čtvrtém fordu a už bych nechtěl jinak na novém mondeu jsem ho měl v Ghii v ceně ale kdyby tam nebylo rozhodně bych si na něj připlatil, ve výhledu mi to nikdy nevadilo ani v noci asi to bude tím že koukám dopředu před auto takže nevnímam drátečky va skle, ale v zimě zvláště teď když hupsnu do mondysa který si sám zdetekuje okolní teplotu a zapne automaticky vyhříváni všeho kromě sedadel (taky to tam mohli zaimplementovat) jsem spokojený jak male dítě na písku.
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 16.01.10  16:12

    « Re: spolehlivost common-railu Ford (?)

    štíreček: já bych zase vyhřívané okno nedal ani za " , já bych musel čistit a rozmrazovat každou chvíli, a když se orosí sklo zevnitř, tak taky nemusím blbnout s hadrem, ale asi u tebe na jihu, to nemá takové opodstatnění, takže chápu
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 16.01.10  16:09

    « Re: spolehlivost common-railu Ford (?)

    No přihřívání ve standardu u staršího Mondea(2005) nebylo ve standardu, v CZ určitě nikoliv.
  • « 00 Reagovat !

    foto RADEK1

    RADEK1 16.01.10  12:57

    « Re: spolehlivost common-railu Ford (?)

    to kutil: já jsem měl nedávno také potíže s topením.domníval jsem se ,že příčinou je termostat a byl. jenže když jsem přijel na servis tak technik okamžitě (aniž by se na auto podíval) řekl, že s největší pravděpodobností jsou spálené topné tělesa v motoru na přihřívání vody.auto tedy zvedly a k jeho úžasu tam přihřívací tělesa nebyly.dle něho by to mělo být v naších zeměpisných šířkách standardem ba spíš nutností.já mám auto dovezené z NL tak tam to asi není tak zapotřebí. pro montáž je to ale nachystáno jsou tam dve příruby do motoru a zaslepená el zásuvka. domontovat by to neměl být problém já se chci auta na jare zbavit tak už to neřeším. dle slov serv.technika je opravdu účinost motoru tak vysokou, že při větších mrazech je výměník tepla schopen uchladit celý motor aniž by se otevřel velký okruh.mě termostat vyměnili a je to trochu lepší, ale jakmile jedu na 6° cca 90-100 km/hod bez zátěže tak teplota začíná padat dolu a auto přestává topit.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 15.01.10  22:46

    « Re: spolehlivost common-railu Ford (?)

    ladacargo: Ty ale mluvíš o autě o 7 let starším než je moje auto. Tím chceš říct, že je Ford 7 let za standardem?

    Šťíreček: Jo, koukám, že je u C-MAX je příhřívání za 5000,-Kč. U Forda jsou fakt pitomci. Kvůli úspoře 5000,-Kč si koledují o problémy se špatným topením a ohřevem auta, protože kdo ze zákazníků tuší, že TDCI má vysokou účinnost a málo topí. Téhle finanční politice fakt nerozumím. To experti od Škodovky, kteří auto v základu fakt oškubali, mají přihřívání ve standardu. 8-s
  • « 00 Reagovat !

    foto stirecek1

    štíreček1 15.01.10  21:18

    « Re: spolehlivost common-railu Ford (?)

    Kutil: C-max to myslím nemá ve standardu, mají uvedené v ceníku 5tis, tak si myslím, že standard to není, jen za doplatek. Nezávislé stojí 34900kč. Já jsem ani nevěděl, že tam něco takového mám, jen jsem chtěl auto bez vyhřívaného předního okna, protože v jiných služebních autech jsem si na to nemohl zvyknout, pořád jsem to viděl ve výhledu. Navíc připlácet za něco, co bych využil max několikrát za zimu se mi taky nechtělo. Ale díky tomu topení to klidně nahradí. Po dvou km fouká teplý vzduch, tak to jde velice rychle. Ale jak říkám, zamrzlé okno není každý den. Spíš jde i o to, že při krátkých jízdách po městě se motor rychle prohřeje.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 15.01.10  19:59

    « Re: spolehlivost common-railu Ford (?)

    2 superkutil: mňo aktuálně opravdu přídavné topení je standartem v naftovém mondeo bez ohledu na výkon motoru, ale pamatuju si kdy jsem v BMW 530td mrznul jako drozd na kožených nevyhřívaných sedačkách ( a to byl rok 1999 )bez el. přihřívání vody , takže standartem to až tak donedávna zase nebylo ani u prémiových značek. Spíš si myslím že soudruzi někde udělali chybu, když podcenili tepelnou účinnost modernějších nafťáků ( tdi passaty a octavie, kdo zažil ať pískne ) a potichu to tam začli cpát aby jim nepomrzli zákazníci.... :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 15.01.10  16:44

    « Re: spolehlivost common-railu Ford (?)

    PavelKR5: mno, DIM to chce, tak to vysvětlím. Samozřejmě 103 kW je mladší a je to PSA, takže, pokud jsou tam nějaké typické závady pro Pežotí motory...
    Situace se tam vyvinula velmi zajímavě... Motory Puma Ford jsou lepší než PSA ale vstřikování vydrží méně (jakkoli, pokud měníš filtry - originál DELPHI - a častěji než doporučuje Ford, nemáš problém), prostě vstřikování piezo CONTINENTAL u motorů PSA je blbuvzdornější. A protože u DELPHI nejsou blbci, vyvinuli novou generaci CR s jiným čerpadlem a rázem jejich vstřikování vydrží víc než jakékoli konkurence. V současné době jsou motory PSA vybaveny tímto systémem DELPHI a Ford zůstává u zn. CONTINENTAL. Ovšem se skončením EURO 4 CONTINENTAL končí a zůstává pouze DELPHI.
    Když bych to měl porovnat přesně, mám takovéto statistiky:
    Po prvních 4 letech provozu odkráčelo 177 vstřikovačů DELPHI (PUMA 96 kW, 5 kvalt) prodej zahájen 2001, toto je číslo pouze pro rok 2004. Pouze Ford Mondeo-Transit.
    Po 4 letech provozu odkráčelo 121 vstřikovačů CONTI-VDO (PUMA 96 kW a 103 kW, 6 kvalt)prodej zahájen v roce 2006, toto je číslo pouze pro rok 2009. A je to součet PSA-FORD. A také jsou v tom Focusy, C-maxy, S-maxy, Galaxy.
    Po 4 letech provozu odkráčelo provozu odkráčelo 000 vstřikovačů DELPHI (PUMA 100 kW, 5 kvalt)prodej zahájen 2006, toto je číslo pro rok 2009. Toto je pouze PSA. (Některé motory PSA byly i nadále vybaveny vstřikováním CONTINENTAL).
    Snažím se porovnávat porovnatelné...
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 15.01.10  14:52

    « Re: spolehlivost common-railu Ford (?)

    cja: Rád bych nechal elektrické přihřívání domontovat, ale nikdo neví, jestli to jde. Nezávislé teplovzdušné nechci.
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 15.01.10  14:28

    « Re: spolehlivost common-railu Ford (?)

    Kutil: vyhřívání el. bylo na TDDI, potom to přestali dávat, do auta sedám bez bundy, kabátu, a stará 2,2 topila taky celkem rychle, ale je pravda , že nové auto topí rychleji, a vyhřívání sedadel si nemůžu vynachválit, i když mé zlaté žíle se to nelíbí, ještě zbývá možnost rozdělat v kufru oheň, a koupit něco co topit bude >:D
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…