FORD MONDEO 2,2 TDCi .

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.01.10  08:16

    « Re: spolehlivost common-railu Ford (?)

    2 superkutil: jen jsem použil auto vyšší třídy - byť starší - jako příklad toho že ještě před pár lety nikdo z výrobců neřešil jestli ti v autě zima je nebo ne resp. jestli chceš teplo, připlať si. Nechci tím říct že je ford za standartem 7 let, jen tím chci vyjádřit že úroveň luxusní nebo komfortní výbavy je relativní záležitost. Vem si s jakým předstihem se používalo ABS nebo airbagy třeba v Mercedesu S proti jiným. a nebylo to myslím zaostalostí jiných výrobců, jen jim to prostě nepřišlo IMHO v danou dobu adekvátní prvek výbavy.nezapomínal bych na skutečnost, že to co si odvezeš z autosalonu jako nový model, někdo vymýšlí +-řekněme 5 let předem. Pokud se nemýlím zrovna u Forda platí stále poučka že při uvedení nového modelu na trh se začíná vyvíjet model nástupnický.
    vyhříváné oken: v aktuální generaci jde o softwarovou záležitost, pokud si přeješ aby to samo neotravovalo, prostě se změní parametr pomocí diagnostiky.Forda myslím dokáže načíst a ukecat každý trochu šikovný garážový mechanik s lepším výsledkem než většina značkových servisů ( ale to myslím platí všeobecně pro značkové servisy ) -
  • « 00 Reagovat !

    foto stirecek1

    štíreček1 19.01.10  21:18

    « Re: Automatické spínání vyhř. zadního okna??

    cja: 8-s nechal jsem si deaktivovat pípání pásů a nic nechtěli, tož mechanikovi jsem dal na pivo. Zatím mi to nevadí, vypínám ručně, když si vzpomenu nebo vidím svítit kontrolku, ale kdoví co bude, až zestárne baterie :-(
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 19.01.10  17:50

    « Re: Automatické spínání vyhř. zadního okna??

    kutil: díky za osvětu, zlaté doby , kdy každé zařízení mělo svoje připojení přes svoje dráty, sice by to bylo složité, těžké ..., ale funkční a dohledatelné

    DIM: ... a není něco špatně?, s tím max ofukem je to logické a příjemné - hledat hadr na utření skla a šmouhy na skle, děkuji už nechci

    štíreček: no, ono ta deaktivace kupodivu něco stojí, s tím, že se musí projet celá ŘJ... a tak jsem se na to
    :no: jsem škrt a pokud si to tak nastavili, tak si to budou dobíjet a opravovat ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto stirecek1

    štíreček1 19.01.10  17:34

    « Re: Automatické spínání vyhř. zadního okna??

    Mně to spíná s tou žlutou a červenou vločkou, od plus 4 a níž. Nechám deaktivovat až budu v servisu. Už jsem si všiml, že mi to někdy zapne i za jízdy když se žlutá vločka přepla na červenou. No hlavně že to topí! ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 19.01.10  15:15

    « Re: Automatické spínání vyhř. zadního okna??

    Jenže mě se to nezapíná ani s tím max ofukem , ani s nízkou teplotou.....a já jsem za to rád !! :-) Mimochodem: nedělá mi to ani Focus :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 19.01.10  15:12

    « Re: spolehlivost common-railu Ford (?)

    cja: CAN [odkaz] je takový krásný způsob jak zbavit řidiče svéprávnosti. V jednoduchosti jde o to, že jednotlivé komponenty v autě (světla, stěrače, klimatizace atd) mají vlastní řídící jednotku a navzájem jsou místo obrovského množství kabelů propojené jen pár dráty (to je ta CAN). Po těch běží data pro jednotlivé komponenty a komponenty přes ně komunikují. Sranda nastane, když si komponenty přestanou rozumět. >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 19.01.10  14:09

    « Re: spolehlivost common-railu Ford (?)

    Kutil: taky by se mi více líblo, kdyby pouze při (a to tam je) zapnutí ofuku čelního skla začalo fungovat vyhřívání oken a max výkon ventilátoru, ale zapínání výhřevu oken při poklesu teplot považuji za zbytečné.
    ... i když napadá mě , že tvůrce to myslel tak, že když nastartuješ auto a máš ho komplet pod sněhem, tak , že za tebe ty dvě tlačítka sepne ŘJ a ty můžeš jít odhrabovat sníh, ale to jde jaksi proti ekologii a i opotřebení motoru - tohle jde u manuálu, zapnu klíček aniž bych lezl do auta, u AT tam zkrátku musím vlézt a šlápnout na brzdu - a přitom už ...

    Nevím co je CAN sběrnice, ale po dobu záruky(60 měsíců) mě to vůbec nezajímá, to je jejich problém. Diagnostika závad - to je ( i když se technici hájí že koncern je na tom podobně) - docela tragedie - končí to dost často zkoušečkou a proměřováním vedení a nebo opravami typu vyměníme tohle , třeba to bude ono...

    DIM: je to možné - paketů mají spousty a možná to pod něčím bylo a já si ani nevšiml, bral jsem to jako standard - když už to měl i Pažout 407, tak .... ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 19.01.10  13:19

    « Re: spolehlivost common-railu Ford (?)

    DIM: Mě se zapíná vyhřívání předního i zadního okna, když teplota klesne pod 4°C. Taky bych raději, abych si o tom mohl rozhodovat sám a ne jak se zrovna rozhodne nějaký konstruktér nebo manager u Forda. Sakra ten Ford mě štve! Automatické přihřívání mi nenainstalují, ale vyhřívání mi zapínají i když ho nepotřebuju.

    Jsem pro politiku, kterou razí SAP. Nabídneme zákazníkovi vše a ať on volí, co chce využít a jak nastavit. Prostě klasická parametrizace, protože každému vyhovuje něco jiného.

    Hlavně ať mají auta dostatečnou diagnostiku aby se dalo přesně zjistit, kde je problém. Prý nová auta s CAN sběrnicí jsou v případě závady úplně v háji.
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 19.01.10  13:15

    « Re: spolehlivost common-railu Ford (?)

    Mně se zrcátka nenaklápějí, to jsem si nepořídil.... že by to bylo tím a že by to byl nějaký extra paket ??

    Starý dobrý fachman opravář je už dávno přežitý mýtus, s tou elektronikou prostě ani zdravý rozum nepořídí vůbec nic. A představa, že se někdo s páječkou pokouší někde něco bastlit je zcestná a nebezpečná....
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 19.01.10  12:07

    « Re: spolehlivost common-railu Ford (?)

    Kutil: o té zpětné vazbě na FMC už taky něco vím, hledej slušný servis, klidně i mimo Prahu, ono ti ani nic jiného nezbývá, je pravdou , že raději díl vymění než by opravovali, ale tak je to asi se vším, ono nezbyde než aby se auta zase stala jednoduššími a snadno opraitelnými

    DIM: jakmile klesne teplota k O°C, tak při startu mi to samo zapíná vyhřívání čelního i zadního okna, předchozí auto to nedělalo,
    jak už jsem postižený, tak sleduji, že i sklápění zrcátek po zamčení auta není všude
    - jestli je to dáno výbavou nebo jenom nastavením v ŘJ nevím

    ... a nebo je ještě jedna možnost DIMe, nebylo u Vás ještě pod nulou ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 19.01.10  11:08

    « Automatické spínání vyhř. zadního okna??

    Já se musím ujistit : mně se nikdy samo žádné vyhřívání ani zadního ani předního okna NEZAPÍNÁ !!?? NIKDY !! A nedělalo mi to ani jedno z těch dvou předešlých !! Jak to ??
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 19.01.10  11:05

    « Re: spolehlivost common-railu Ford (?)

    Mondeo má dva termostaty !! zkus prověřit oba ! Ale mě to dělalo stejně , teploměr padal za mrazu i během lehké jízdy a topilo to méně......pak už jsem to taky neřešil....Údajně to rozpětí teploměru , od okamžiku, kdy se hne ručička po střední polohu je cca 5 stupňů...
  • « 00 Reagovat !

    foto RADEK1

    RADEK1 19.01.10  10:45

    « Re: spolehlivost common-railu Ford (?)

    To kutil: když si sedneš do sedačky tak u pravého kolene pod volantem je čidlo vnitřní teploty. je tam malý ventilátor, který nasává vzduch z kabiny k čidlu a to pak měří teplotu.tento ventilátorek se často porouchá (je třeba jen zalepený od prachu)a ventilace nemá přesné udaje o teplotě v interiéru auta.mrkni jestli se točí
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 19.01.10  10:16

    « Re: spolehlivost common-railu Ford (?)

    cja: Auto bylo v servisu v prosinci. U předchozího auta jsem měl hodně závad, v servisu jsem byl skoro pořád a nic se nevyřešilo, akorát se tvářili, že si vymýšlím. Oni prostě na odstranění závad nestačili a nebo se jim nechtělo, to nevím. U současného auta mám už 3tí autorádio a zlobí stejně jako ty předchozí a co na to servis? Tváří se, že si vymýšlím a když jim to předvedu, tak se začnou vymlouvat, že je to něčím co je v autě navíc. Prostě neví co s tím. tvrdí, že jim FMC a Ford dávají málo informací, že neexistuje komunikace a zpětná vazba mezi servisem a továrnou, že je v tom nechá Ford koupat. Že nemají dost informací.

    U předchozího Mondea mi stále foukalo na nohy (netěsnící klapka) a v létě s klimou mi nohy umrzaly. Nevěřil bys, jak dlouho trvalo, než závadu uznali, auto rozebrali a chybu našli. Prostě se jim do toho jen nechtělo. Sice to opravili, ale od té doby v palubce něco drnčelo.

    Takže moje důvěra v servis: no olej vymění, vodu doplní, filtr vymění. Ale když fakt něco blbne, tak už je to s nimi horší. Neumí hledat a odstranit závadu, jsou to jen měniči dílů. Není na staré machry, kteří auta fakt znaly.

    Kdysi mi zlobilo Polo, náhodně zdechlo a nechtělo nastartovat. Značkový servis VW si nevěděl rady a jen chtěl peníze. Nakonec to objevil garážista, který si auto vzal a jezdil s ním, až to našel. Byl to vadný konektor za 30Kč.
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 19.01.10  08:00

    « Re: spolehlivost common-railu Ford (?)

    kutil: že by čidlo teploty? možná se budu opakovat, ale když mi něco nefunguje řeším servis a hledám možnosti - kdyby mi takhle topilo auto, tak zkrátka ...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.01.10  21:34

    « Re: spolehlivost common-railu Ford (?)

    Kutil: len tak ma napadlo mas dost chladiacej kvapaliny?
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 18.01.10  20:49

    « Re: spolehlivost common-railu Ford (?)

    RADEK1: el. přihřívání je standard u moderních dieselů, protože díky vysoké účinnosti motor nezvládá v zimě ohřát chladící kapalinu . Některé automobilky nabízejí přihřívání naftové. To samozřejmě ohřeje rychleji chladící kapalinu než elektrické. Ale i elektrické pomůže. Nová Mondea ho mají ve standardu. Nové Oktávky s TDI by měli mít ve standardu přihřívání naftové. U C-MAX má Ford i elektrické přihřívání za příplatek. Každý holt má k zákazníkovi jiný přístup.

    Ale zjistil jsem, že moje problémy jsou způsobené i tím, že má automatická klimatizace odmítá topit. Začne trochu topit až když dám teplotu na maximum, foukání taky a směr vzduchu na nohy.
  • « 00 Reagovat !

    foto stirecek1

    štíreček1 18.01.10  20:21

    « Re: spolehlivost common-railu Ford (?)

    To el. topení se spíná jen když motor běží. Jinak to nezávislé běží na naftu, ale taky si to nějaký proud veme, je tam pak podmínka, že se musí ujet několik ??? nevím přesně km.
  • « 00 Reagovat !

    foto RADEK1

    RADEK1 18.01.10  18:48

    « Re: spolehlivost common-railu Ford (?)

    Asi je to už zbytečné, ale k diskuzi o přihřívání:
    já jsem pochopil ser.technika , že el. přihřívání je standardem pro některé země s chladnějším klimatem. a to co myslíte vy , tedy přídavné topení (tenkrát v nabídce za příplatek 15000kč a nebo programovatelné a ještě na dálku za 65000kč)je naftové .domnívám se že by baterka moc dlouho nevydržela pokud by bylo topení el a mělo ještě před jízdou vyhřát motor.
    To Win Diesel máš SZ.
  • « 00 Reagovat !

    foto stirecek1

    štíreček1 18.01.10  17:17

    « Re: spolehlivost common-railu Ford (?)

    Ono jak člověk na to zaostří, tak to dělá problém. Je fakt, že za mlhy nebo večer jsem to nezkoušel. U mě by to bylo zbytečné i z toho důvodu, že na těch krátkých trasách by mohla trpět baterie. Zatím je v plné kondici, ale až zestárne tak možná budu nucený vytáhnout i pojistku na to el. topení...taky mě štve, že se samo zapíná vyhřívání zadního okna i když to není potřeba.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…