FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
-
cja 19.01.10 17:50
« Re: Automatické spínání vyhř. zadního okna??
kutil: díky za osvětu, zlaté doby , kdy každé zařízení mělo svoje připojení přes svoje dráty, sice by to bylo složité, těžké ..., ale funkční a dohledatelné
DIM: ... a není něco špatně?, s tím max ofukem je to logické a příjemné - hledat hadr na utření skla a šmouhy na skle, děkuji už nechci
štíreček: no, ono ta deaktivace kupodivu něco stojí, s tím, že se musí projet celá ŘJ... a tak jsem se na to
:no: jsem škrt a pokud si to tak nastavili, tak si to budou dobíjet a opravovat ;-) -
-
superkutil 19.01.10 15:12
« Re: spolehlivost common-railu Ford (?)
cja: CAN [odkaz] je takový krásný způsob jak zbavit řidiče svéprávnosti. V jednoduchosti jde o to, že jednotlivé komponenty v autě (světla, stěrače, klimatizace atd) mají vlastní řídící jednotku a navzájem jsou místo obrovského množství kabelů propojené jen pár dráty (to je ta CAN). Po těch běží data pro jednotlivé komponenty a komponenty přes ně komunikují. Sranda nastane, když si komponenty přestanou rozumět. >:D -
cja 19.01.10 14:09
« Re: spolehlivost common-railu Ford (?)
Kutil: taky by se mi více líblo, kdyby pouze při (a to tam je) zapnutí ofuku čelního skla začalo fungovat vyhřívání oken a max výkon ventilátoru, ale zapínání výhřevu oken při poklesu teplot považuji za zbytečné.
... i když napadá mě , že tvůrce to myslel tak, že když nastartuješ auto a máš ho komplet pod sněhem, tak , že za tebe ty dvě tlačítka sepne ŘJ a ty můžeš jít odhrabovat sníh, ale to jde jaksi proti ekologii a i opotřebení motoru - tohle jde u manuálu, zapnu klíček aniž bych lezl do auta, u AT tam zkrátku musím vlézt a šlápnout na brzdu - a přitom už ...
Nevím co je CAN sběrnice, ale po dobu záruky(60 měsíců) mě to vůbec nezajímá, to je jejich problém. Diagnostika závad - to je ( i když se technici hájí že koncern je na tom podobně) - docela tragedie - končí to dost často zkoušečkou a proměřováním vedení a nebo opravami typu vyměníme tohle , třeba to bude ono...
DIM: je to možné - paketů mají spousty a možná to pod něčím bylo a já si ani nevšiml, bral jsem to jako standard - když už to měl i Pažout 407, tak .... ;-) -
superkutil 19.01.10 13:19
« Re: spolehlivost common-railu Ford (?)
DIM: Mě se zapíná vyhřívání předního i zadního okna, když teplota klesne pod 4°C. Taky bych raději, abych si o tom mohl rozhodovat sám a ne jak se zrovna rozhodne nějaký konstruktér nebo manager u Forda. Sakra ten Ford mě štve! Automatické přihřívání mi nenainstalují, ale vyhřívání mi zapínají i když ho nepotřebuju.
Jsem pro politiku, kterou razí SAP. Nabídneme zákazníkovi vše a ať on volí, co chce využít a jak nastavit. Prostě klasická parametrizace, protože každému vyhovuje něco jiného.
Hlavně ať mají auta dostatečnou diagnostiku aby se dalo přesně zjistit, kde je problém. Prý nová auta s CAN sběrnicí jsou v případě závady úplně v háji. -
DIM 19.01.10 13:15
« Re: spolehlivost common-railu Ford (?)
Mně se zrcátka nenaklápějí, to jsem si nepořídil.... že by to bylo tím a že by to byl nějaký extra paket ??
Starý dobrý fachman opravář je už dávno přežitý mýtus, s tou elektronikou prostě ani zdravý rozum nepořídí vůbec nic. A představa, že se někdo s páječkou pokouší někde něco bastlit je zcestná a nebezpečná.... -
cja 19.01.10 12:07
« Re: spolehlivost common-railu Ford (?)
Kutil: o té zpětné vazbě na FMC už taky něco vím, hledej slušný servis, klidně i mimo Prahu, ono ti ani nic jiného nezbývá, je pravdou , že raději díl vymění než by opravovali, ale tak je to asi se vším, ono nezbyde než aby se auta zase stala jednoduššími a snadno opraitelnými
DIM: jakmile klesne teplota k O°C, tak při startu mi to samo zapíná vyhřívání čelního i zadního okna, předchozí auto to nedělalo,
jak už jsem postižený, tak sleduji, že i sklápění zrcátek po zamčení auta není všude
- jestli je to dáno výbavou nebo jenom nastavením v ŘJ nevím
... a nebo je ještě jedna možnost DIMe, nebylo u Vás ještě pod nulou ;-) -
DIM 19.01.10 11:05
« Re: spolehlivost common-railu Ford (?)
Mondeo má dva termostaty !! zkus prověřit oba ! Ale mě to dělalo stejně , teploměr padal za mrazu i během lehké jízdy a topilo to méně......pak už jsem to taky neřešil....Údajně to rozpětí teploměru , od okamžiku, kdy se hne ručička po střední polohu je cca 5 stupňů... -
RADEK1 19.01.10 10:45
« Re: spolehlivost common-railu Ford (?)
To kutil: když si sedneš do sedačky tak u pravého kolene pod volantem je čidlo vnitřní teploty. je tam malý ventilátor, který nasává vzduch z kabiny k čidlu a to pak měří teplotu.tento ventilátorek se často porouchá (je třeba jen zalepený od prachu)a ventilace nemá přesné udaje o teplotě v interiéru auta.mrkni jestli se točí -
superkutil 19.01.10 10:16
« Re: spolehlivost common-railu Ford (?)
cja: Auto bylo v servisu v prosinci. U předchozího auta jsem měl hodně závad, v servisu jsem byl skoro pořád a nic se nevyřešilo, akorát se tvářili, že si vymýšlím. Oni prostě na odstranění závad nestačili a nebo se jim nechtělo, to nevím. U současného auta mám už 3tí autorádio a zlobí stejně jako ty předchozí a co na to servis? Tváří se, že si vymýšlím a když jim to předvedu, tak se začnou vymlouvat, že je to něčím co je v autě navíc. Prostě neví co s tím. tvrdí, že jim FMC a Ford dávají málo informací, že neexistuje komunikace a zpětná vazba mezi servisem a továrnou, že je v tom nechá Ford koupat. Že nemají dost informací.
U předchozího Mondea mi stále foukalo na nohy (netěsnící klapka) a v létě s klimou mi nohy umrzaly. Nevěřil bys, jak dlouho trvalo, než závadu uznali, auto rozebrali a chybu našli. Prostě se jim do toho jen nechtělo. Sice to opravili, ale od té doby v palubce něco drnčelo.
Takže moje důvěra v servis: no olej vymění, vodu doplní, filtr vymění. Ale když fakt něco blbne, tak už je to s nimi horší. Neumí hledat a odstranit závadu, jsou to jen měniči dílů. Není na staré machry, kteří auta fakt znaly.
Kdysi mi zlobilo Polo, náhodně zdechlo a nechtělo nastartovat. Značkový servis VW si nevěděl rady a jen chtěl peníze. Nakonec to objevil garážista, který si auto vzal a jezdil s ním, až to našel. Byl to vadný konektor za 30Kč. -
superkutil 18.01.10 20:49
« Re: spolehlivost common-railu Ford (?)
RADEK1: el. přihřívání je standard u moderních dieselů, protože díky vysoké účinnosti motor nezvládá v zimě ohřát chladící kapalinu . Některé automobilky nabízejí přihřívání naftové. To samozřejmě ohřeje rychleji chladící kapalinu než elektrické. Ale i elektrické pomůže. Nová Mondea ho mají ve standardu. Nové Oktávky s TDI by měli mít ve standardu přihřívání naftové. U C-MAX má Ford i elektrické přihřívání za příplatek. Každý holt má k zákazníkovi jiný přístup.
Ale zjistil jsem, že moje problémy jsou způsobené i tím, že má automatická klimatizace odmítá topit. Začne trochu topit až když dám teplotu na maximum, foukání taky a směr vzduchu na nohy. -
RADEK1 18.01.10 18:48
« Re: spolehlivost common-railu Ford (?)
Asi je to už zbytečné, ale k diskuzi o přihřívání:
já jsem pochopil ser.technika , že el. přihřívání je standardem pro některé země s chladnějším klimatem. a to co myslíte vy , tedy přídavné topení (tenkrát v nabídce za příplatek 15000kč a nebo programovatelné a ještě na dálku za 65000kč)je naftové .domnívám se že by baterka moc dlouho nevydržela pokud by bylo topení el a mělo ještě před jízdou vyhřát motor.
To Win Diesel máš SZ. -
štíreček1 18.01.10 17:17
« Re: spolehlivost common-railu Ford (?)
Ono jak člověk na to zaostří, tak to dělá problém. Je fakt, že za mlhy nebo večer jsem to nezkoušel. U mě by to bylo zbytečné i z toho důvodu, že na těch krátkých trasách by mohla trpět baterie. Zatím je v plné kondici, ale až zestárne tak možná budu nucený vytáhnout i pojistku na to el. topení...taky mě štve, že se samo zapíná vyhřívání zadního okna i když to není potřeba.
vyhříváné oken: v aktuální generaci jde o softwarovou záležitost, pokud si přeješ aby to samo neotravovalo, prostě se změní parametr pomocí diagnostiky.Forda myslím dokáže načíst a ukecat každý trochu šikovný garážový mechanik s lepším výsledkem než většina značkových servisů ( ale to myslím platí všeobecně pro značkové servisy ) -