FORD MONDEO 2,2 TDCi .

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD

  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 20.01.10  13:02

    « Re: spolehlivost common-railu Ford (?)

    ke: Jen by mě zajímalo, zda se elektrické přihřívání dá domontovat. :-)

    Nějak nedokážu pochopit, že ještě v roce 2006 dokáže někdo vyrobit auto, které občas netopí. Prostě když udělám auto s motorem s velkou účinností a vím, že to nestačí vodu pro topení ohřívat, tak tam dám přihřívání, abych zajistil možnost topení. >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.01.10  12:36

    « Re: spolehlivost common-railu Ford (?)

    Kutile co furt resis? Jel jsi nekdy na motorce? To je ti clovece kosa !!!
    Si uz bud kup konecne neco jineho, nebo si kup jegrovky a tlac kalendar vocima 8-s
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 20.01.10  11:46

    « Re: spolehlivost common-railu Ford (?)

    Nová auta mají vždy ve standardu něco navíc ! Už to tady někdo vzpomínal, všechny ESP, ABS , klimatizace které už teď mají všechny auta a snad i Dacia byly kdysi velmi nadstandardní věci. A není to tak dávno !! A taky jde o to, že pokud tu výrobu už jednou rozběhneš a ona se osvědčí, zaběhne, vycertifikuje a tak už nemusíš do nástrojů a tak nic investovat. A navíc každý z AUTOMOTIVE tě jako dodavatele srazí každý rok minimálně o 3% s cenou dolů, ať se děje kolem ( ceny vstupů a pod ) co se děje. Takže za tři roky máš vychytanou technologii výroby a cenu o 9% nižší, bez ( obrovských ) investic. No nedej to tam, když to tam nakonec začnou dávat všichni.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 20.01.10  10:53

    « Re: spolehlivost common-railu Ford (?)

    DIM: OK, tak proč do současných Mondeí dávají elektrické přihřívání standardně? Co vedlo marketing Fordu tuto položku zařadit mezi standard? Snaha udělat Mondeo luxusní nebo stížnosti uživatelů?

    Jinak máš pravdu, auto jsem kupoval narychlo, utekl mi S-MAX a asi jsem se ve výbavě spoléhal na serióznost Forda a podcenil jejich snahu ušetřit. Respektive netušil jsem, že to elektrické přihřívání v autě nebude.

    Ale podívám se na to čidlo teploty i když i teploměr chladící kapaliny hrozně dlouho leží na nule. Když ráno vyjíždím, tak tak 7km se posunuji v kolonách nebo jedu rychlostí do 50km/h. To bohužel auto moc neohřeje. Do toho musím často zapínat vnitřní okruh kvůli smradu, tak se to zase mlží. Tam alespoň pomůže vyhřívání předního okna. Ostatníma koukat nemusím. :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 20.01.10  09:47

    « Re: Vyhřívání

    Impalere , co myslíš ?? Mám ho tam !! Setře tak jako dříve. Jedna změna tam ale je : když jsou zapnuté světla, tak se při ostřiku aktivují i ostřikovače xenonu ( nic nového ), ale dříve, než setře ten stěrač tu ránu jistoty , tak stříknou krátce na světla JEŠTĚ JEDNOU !!! Takže se něco dostane znovu i na přední sklo a začíná ten dostěr mít alespoň trochu logiku. A taky mám pocit, že když si sám setřu ihned po ostřiku skla ještě jednou tím, že potlačím tu páčku dolů, tak už se dostěr nevykoná. Ale na 100% to netvrdím. Vyzkouším.

    Startování a tak se dá řešit i [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 20.01.10  09:38

    « Re: spolehlivost common-railu Ford (?)

    Kutile, máš v tom trochu hokej.Kdybys věděl, jak neskutečně výrobci aut tlačí na každý zlomek centíčku na každé součástce, která už tak stojí jen eurocentíčky. V autě jsou tisíce součástí. Tlak na cenu je zkrátka obrovský. Až bude chtít být Mondeo luxusní , tak si ho nikdo nekoupí....protože bude mít luxusní i cenu. Je to jen a jen o těch penězích. Myslíš si např, že Fusion je tak dobré auto, že se ho u nás tolik prodává ?? Není ! Ale je levné...... Já teď sice oceňuji lepší tepelný komfort, ale že bych v minulém autě nějak trpěl zimou, to fakt ne. Musíš srovnávat a vybírat. A lepší je něco ušetřit na interiéru a výbavě než mít stroj ve smyslu : nahoře huj a dole fuj.
  • 00 Reagovat !

    foto impaler

    impaler 20.01.10  09:27

    « Vyhřívání

    Mně se to samo při mraze (možná i při žluté vločce, nepamatuju)zapíná taky. Víc než to mě irituje, že se to samo i vypíná, a to i tehdy, pokud to zapnu ručně. Dobíjení neřeším, protože jedu svých nočních 1200 km a mnohokrát za cestu se mi zamlží zadní okno a pořád jak vůl zapínám vyhřívání rukou.

    Nevím, jak sklápění a co se myslelo - ale mám paket s vyhříváním zrcátek a elektrickým sklápěním, ovšem ručně, samo se to nedělá nikdy.

    Topení topí velmi rychle, takže Kutile, prozkoumej to čidlo nebo jeď do servisu. Rychle myslím třeba dva kilometry za mrazu a už je znát ohřívaný vzduch. Takže tam nejspíš mám nějakou tu spirálu, nevím, kam se podívat. Auto je ovšem z belgického trhu (kde stejně jako v NL není normálně moc zima). Výbava Ghia X, trochu jinak poskládaná než česká.

    V listopadu jsem v ČR ukázal auto borcům, co montují Webasto, Eberspächer a české teďnevímjak, a bádali jsme, jak a za kolik a co. Zajímalo mě topení během stání a odpočinku třeba hoďku na parkovišti, eventuálně vyhřátí předem před příchodem do auta (teď např. vytahuju dvě dětské sedačky a před vyjetím je strkám do auta - odbočka: budiž toto nápad pro výrobce dětských sedaček, vyhřívání na nějaký bezpečný způsob). Odradila mě nakonec cena, která chtě nechtě jde přes 30 000 s DPH a montáží, teplovzdušné i teplovodní. Jedno je levnější a složitější na montáž, druhé naopak (nebo naopak :-) ). Místo jsme našli teoreticky buď u spolujezdce pod nohama, před sedačkou, možná i šikmo na jeho staně středového panelu, ale je to dost velké zařízení, pánové měli pořád starost, že to bude blbě vypadat. Což já tak neřeším, spíš snížené pohodlí pro manželku a riziko poškození nohama. Nakonec jsme došli na možnost dát to do kufru do vykrojení před zadníma světlama, na podlahu, s vyvedením hadic do místa mezi C sloupkem (doufám, že to je on, prostě ten poslední) a opěrkou hlavy na zadním sedadle. Šlo o teplovzdušnou variantu, která mi byla doporučena pro moje zadání (nepotřebuju ohřívat motor, je tam málo místa na montáž atd.). Co je důležité, pánové neshledali přítomnost elektrického přihřívače, který některé diesly v této třídě mají (např. Mazda6 z roku 2005, kdy jsem kupoval) a lze je rozšířit na plnohodnotné nezávislé topení cca za polovinu peněz, které uvádím. Je to patrně něco jiného, než o čem se tady bavíme stran rychlého topení do kabiny, i když zase co jiného? Nebo jsou pánové málo zkušení - ovšem přiznali, že mondeo zatím neřešili a neznají ho. Každopádně pečlivý průzkum netu kolem toho přihřívače vychází pro naše mondeo dost negativ.

    Na zabití je opět evergreen dodatečného rozetření srágory stěračema po skle po ostříknutí. DIMe, jak se to chová v novém stroji? Pokud vím, tys to taky na MKIV-V nenáviděl.
  • 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 20.01.10  09:24

    « GLK 320 CDI

    WinDiesel: Nemáš ve své SPZ 4444?
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 20.01.10  09:20

    « Re: spolehlivost common-railu Ford (?)

    ladacargo: Jo, vím co myslíš. U Forda to funguje jinak. Již od ukončení výroby 2.3D byl kritizovaný za velmi špatné dieselové motory. Něco řešil 1.8TDDI ve Focusu, ale první lepší byl 1.8TDCI. A i když v té době dělali modernizaci Mondea tak motor 1.8TDCI do Mondea nedali. Pod velkým tlakem uvedli v roce 2000 nové Mondeo a aby umlčeli kritiku, tak osadili motor 2.0TDDI. Navíc aby ušetřili udělali velmi levný interiér. A to mi na Fordu vadí, ta jejich snaha extrémně ušetřit na úkor zákazníka. Totéž platí pro přihřívání u TDCI motorů. Opět když osadili TDCI motory, tak nikoho nenapadlo, že asi motory a vysokou účinností budou mít problémy s topením. A přesto po 6ti letech od prodeje modelu a několika modernizacích nedokázali přihřívání za 5000Kč dát do standardní výbavy. Ty kdyby jsi kupoval auto a nebyl technicky znalý, tak se budeš zajímat, zda do auta potřebuješ přihřívání nebo by jsi počítal s tím, že když kupuješ auto, tak bude splňovat to, že bude topit. Nemluvím o přídavném topení, to už je nadstandard. Třeba přihřívání má i Oktávka II, která je ale o třídu nižší jak Mondeo. Podle mne je to ze strany Forda podraz na zákazníky ve snaze ušetřit na výrobě. Já bych klidně o těch 5000Kč připlatil, ale abych se přiznal, myslel jsme, že přihřívání je ve standardu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.01.10  08:16

    « Re: spolehlivost common-railu Ford (?)

    2 superkutil: jen jsem použil auto vyšší třídy - byť starší - jako příklad toho že ještě před pár lety nikdo z výrobců neřešil jestli ti v autě zima je nebo ne resp. jestli chceš teplo, připlať si. Nechci tím říct že je ford za standartem 7 let, jen tím chci vyjádřit že úroveň luxusní nebo komfortní výbavy je relativní záležitost. Vem si s jakým předstihem se používalo ABS nebo airbagy třeba v Mercedesu S proti jiným. a nebylo to myslím zaostalostí jiných výrobců, jen jim to prostě nepřišlo IMHO v danou dobu adekvátní prvek výbavy.nezapomínal bych na skutečnost, že to co si odvezeš z autosalonu jako nový model, někdo vymýšlí +-řekněme 5 let předem. Pokud se nemýlím zrovna u Forda platí stále poučka že při uvedení nového modelu na trh se začíná vyvíjet model nástupnický.
    vyhříváné oken: v aktuální generaci jde o softwarovou záležitost, pokud si přeješ aby to samo neotravovalo, prostě se změní parametr pomocí diagnostiky.Forda myslím dokáže načíst a ukecat každý trochu šikovný garážový mechanik s lepším výsledkem než většina značkových servisů ( ale to myslím platí všeobecně pro značkové servisy ) -
  • « 00 Reagovat !

    foto stirecek1

    štíreček1 19.01.10  21:18

    « Re: Automatické spínání vyhř. zadního okna??

    cja: 8-s nechal jsem si deaktivovat pípání pásů a nic nechtěli, tož mechanikovi jsem dal na pivo. Zatím mi to nevadí, vypínám ručně, když si vzpomenu nebo vidím svítit kontrolku, ale kdoví co bude, až zestárne baterie :-(
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 19.01.10  17:50

    « Re: Automatické spínání vyhř. zadního okna??

    kutil: díky za osvětu, zlaté doby , kdy každé zařízení mělo svoje připojení přes svoje dráty, sice by to bylo složité, těžké ..., ale funkční a dohledatelné

    DIM: ... a není něco špatně?, s tím max ofukem je to logické a příjemné - hledat hadr na utření skla a šmouhy na skle, děkuji už nechci

    štíreček: no, ono ta deaktivace kupodivu něco stojí, s tím, že se musí projet celá ŘJ... a tak jsem se na to
    :no: jsem škrt a pokud si to tak nastavili, tak si to budou dobíjet a opravovat ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto stirecek1

    štíreček1 19.01.10  17:34

    « Re: Automatické spínání vyhř. zadního okna??

    Mně to spíná s tou žlutou a červenou vločkou, od plus 4 a níž. Nechám deaktivovat až budu v servisu. Už jsem si všiml, že mi to někdy zapne i za jízdy když se žlutá vločka přepla na červenou. No hlavně že to topí! ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 19.01.10  15:15

    « Re: Automatické spínání vyhř. zadního okna??

    Jenže mě se to nezapíná ani s tím max ofukem , ani s nízkou teplotou.....a já jsem za to rád !! :-) Mimochodem: nedělá mi to ani Focus :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 19.01.10  15:12

    « Re: spolehlivost common-railu Ford (?)

    cja: CAN [odkaz] je takový krásný způsob jak zbavit řidiče svéprávnosti. V jednoduchosti jde o to, že jednotlivé komponenty v autě (světla, stěrače, klimatizace atd) mají vlastní řídící jednotku a navzájem jsou místo obrovského množství kabelů propojené jen pár dráty (to je ta CAN). Po těch běží data pro jednotlivé komponenty a komponenty přes ně komunikují. Sranda nastane, když si komponenty přestanou rozumět. >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 19.01.10  14:09

    « Re: spolehlivost common-railu Ford (?)

    Kutil: taky by se mi více líblo, kdyby pouze při (a to tam je) zapnutí ofuku čelního skla začalo fungovat vyhřívání oken a max výkon ventilátoru, ale zapínání výhřevu oken při poklesu teplot považuji za zbytečné.
    ... i když napadá mě , že tvůrce to myslel tak, že když nastartuješ auto a máš ho komplet pod sněhem, tak , že za tebe ty dvě tlačítka sepne ŘJ a ty můžeš jít odhrabovat sníh, ale to jde jaksi proti ekologii a i opotřebení motoru - tohle jde u manuálu, zapnu klíček aniž bych lezl do auta, u AT tam zkrátku musím vlézt a šlápnout na brzdu - a přitom už ...

    Nevím co je CAN sběrnice, ale po dobu záruky(60 měsíců) mě to vůbec nezajímá, to je jejich problém. Diagnostika závad - to je ( i když se technici hájí že koncern je na tom podobně) - docela tragedie - končí to dost často zkoušečkou a proměřováním vedení a nebo opravami typu vyměníme tohle , třeba to bude ono...

    DIM: je to možné - paketů mají spousty a možná to pod něčím bylo a já si ani nevšiml, bral jsem to jako standard - když už to měl i Pažout 407, tak .... ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 19.01.10  13:19

    « Re: spolehlivost common-railu Ford (?)

    DIM: Mě se zapíná vyhřívání předního i zadního okna, když teplota klesne pod 4°C. Taky bych raději, abych si o tom mohl rozhodovat sám a ne jak se zrovna rozhodne nějaký konstruktér nebo manager u Forda. Sakra ten Ford mě štve! Automatické přihřívání mi nenainstalují, ale vyhřívání mi zapínají i když ho nepotřebuju.

    Jsem pro politiku, kterou razí SAP. Nabídneme zákazníkovi vše a ať on volí, co chce využít a jak nastavit. Prostě klasická parametrizace, protože každému vyhovuje něco jiného.

    Hlavně ať mají auta dostatečnou diagnostiku aby se dalo přesně zjistit, kde je problém. Prý nová auta s CAN sběrnicí jsou v případě závady úplně v háji.
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 19.01.10  13:15

    « Re: spolehlivost common-railu Ford (?)

    Mně se zrcátka nenaklápějí, to jsem si nepořídil.... že by to bylo tím a že by to byl nějaký extra paket ??

    Starý dobrý fachman opravář je už dávno přežitý mýtus, s tou elektronikou prostě ani zdravý rozum nepořídí vůbec nic. A představa, že se někdo s páječkou pokouší někde něco bastlit je zcestná a nebezpečná....
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 19.01.10  12:07

    « Re: spolehlivost common-railu Ford (?)

    Kutil: o té zpětné vazbě na FMC už taky něco vím, hledej slušný servis, klidně i mimo Prahu, ono ti ani nic jiného nezbývá, je pravdou , že raději díl vymění než by opravovali, ale tak je to asi se vším, ono nezbyde než aby se auta zase stala jednoduššími a snadno opraitelnými

    DIM: jakmile klesne teplota k O°C, tak při startu mi to samo zapíná vyhřívání čelního i zadního okna, předchozí auto to nedělalo,
    jak už jsem postižený, tak sleduji, že i sklápění zrcátek po zamčení auta není všude
    - jestli je to dáno výbavou nebo jenom nastavením v ŘJ nevím

    ... a nebo je ještě jedna možnost DIMe, nebylo u Vás ještě pod nulou ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 19.01.10  11:08

    « Automatické spínání vyhř. zadního okna??

    Já se musím ujistit : mně se nikdy samo žádné vyhřívání ani zadního ani předního okna NEZAPÍNÁ !!?? NIKDY !! A nedělalo mi to ani jedno z těch dvou předešlých !! Jak to ??
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…