FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
DIM 11.06.12 16:07
« Re: Filtr
Taky to smrdí jako když hoří gumy :-)
Někdy ale taky nečekám, až to se to vypálí.....Smůla je , že já tak dvě minuty od domu jedu po rychlé čtyřproudovce, a tam se to často zapne ale občas dojedu k domu dříve, než to skončí.......... Ale v návodu o tom nic není, že mám počkat, nic, takže to asi bude všechno v naprostém pořádku :-) -
RADEK1 09.06.12 12:41
« Filtr
O tech otackach vim. Moc jsem pospichal a co se vlastne deje jsem si uvedomil az se z auta zacaly ozyvat prave ty zvuky , ne ktere nejsem zvykly. Volnobezne otacky mam cca 8oo. Ovsem jake byly kdyz jsem prijel netusim. Slo me spis o to jak dlouho trva regenerace jako takova. Jak jsem psal cca 5-7 min pred odstavenim jsem si vsiml zvyseni spotreby. -
WinDiesel 09.06.12 10:57
« Re: Filtr
Radku, při vypalování filtru se obvykle zvyšují otáčky motoru a motor je citlivější na plyn. U mého auta je volnoběh 600 otáček, při vypalování 850. Dojedu do garážového stání, a pokud mám 850 otáček (a před tím jsem cítil citlivější plyn) vím, že vypaluji - v žádném případě nevypínám motor a čekám, většinou tak 20 až 60 vteřin, než se proces ukončí a otáčky spadnou na 600/min. Tehdy vypnu motor, ale protože je litr rozhicovanej, ventilátory běží dál až do zchadnutí - přitom se může ozývat praskání chladnoucích kovových spojů.
Zjisti, jaký rozdíl máš mezi normálním volnoběhem a zvýšeným volnoběhem při vypalování. Ten rozdíl by fakt měl být znatelný a po ukončení vypalování se otáčky sníží opravdu SKOKEM. -
RADEK1 09.06.12 08:29
« Filtr
Vcer jsem byl primo pritomny u vypalovani filtru. Jel jsem asi 6o km trasu stylem jizdy odpovidajicimu asi spotrebe 7,5 az8l cca 5az 7 min pred prijezdem k domu se spotreba zacala splhat k 9. Nedoslo mi co se deje a tak jsem zastavil v garazi . Z pod auta se ozyvalo praskani siceni dokonce se spustily na chvilicku i ventilatory. Stihla se regenerace provest ? Jinak mam najeto 5o tis a uz mam vymenene vsechny brzdove kotouce.Neni to brzo? -
WinDiesel 08.06.12 14:29
« Re: zklamání
Kutil Tim: nevím jak to myslíš ale Kaškaj se zvláště po faceliftu líbí moc, nestíhají ho vyrábět. Dokonce i kontroverzní Juke se mnoha lidem líbí.
Na Navaře a Pathfinderu se mouchy jistě nějaké nacházely. Na Kaškajovi jsem měnil zadní tlumiče v 35000, to v pořádku nebylo ale .................... D1 .................. co dodat.
Interiér je velmi pěkný a je tam absolutně vše z měkčeného plastu. To dnes frčí zvláště u VW-milců, to Kaškaj splňuje. -
superkutil 06.06.12 15:26
« Re: zklamání
Moik: Škoda že nejde zažalovat firmy za podvodnou reklamu a za klamání spotřebitele. Ono kdyby za to byly vysoké pokuty, tak by se firmy chovaly jinak. Kdysi jsem řešil longlife přímo s technikem od VW a ten sám říkal, že to není jednoznačné. Že se prý u longlife systému kontrolují určité parametry a když je olej špatný, tak to upozorní na výměnu. Zažil jsem člověka, který když měl najeto na první olej 57000km tak nevydržel a olej vyměnil. Já osobně raději budu dávat horší olej a častěji. -
Moik 06.06.12 14:48
« Re: zklamání
oleowr1: tak buď jsi uživatel a slepě se řídíš návodem, jak uvádíš v prvním příspěvku nebo tomu rozumíš a řídíš se vlastním úsudkem, jak uvádíš ve druhém příspěvku.
Ale přece právě pro takové oleowr1 z prvního příspěvku jsou ty návody psaný. Automobilka musí najít kompromis mezi spolehlivostí a ziskem. Je bláhový myslet si, že jim jde o tebe nebo o mě, jde jim jen o zisk. A pokud bude zisky vyšší tím, že nasypu 100mega do marketingu místo do vývoje motoru TDI, potom je narvu do marketingu - to je logika VW. A Ford nebude o moc jinde.
Olej po 30tis km mění jen ten kdo auto nejpozději ve 120 prodá. A pro toho je to více než dostačující a zase tady platí výše uvedená logika. Jestliže prodloužení intervalů na 30tis km zvedne prodeje firemních aut o víc, než klesnou prodeje individuální vlivem špatné pověsti ojetých aut, potom ty intervaly marketingové oddělení prodlouží.
Škoda že doba, kdy šlo o pověst a zákazníka je nenávratně pryč. V dnešním podnikání je všchno povoleno! -
superkutil 06.06.12 10:24
« Re: zklamání
oleowr1: Já chci taky poradit takové auto. Jen ho potřebuju ještě ve 4x4. Mám za sebou několik let ve výzkumu aut v ÚVMV (brzdy, jízdní stabilita, kouřoměry, aut. převodovky, řídící jednotky, páté kolo, apod.). A mám pocit, že už tak nízkonákladová auta jako byla Lada 2103 neexistují. Dnes je to o tom, že draze koupíš a pak draze provozuješ. Když to spočítám zpátky, tak mám stále vyšší náklady na kilometr. Když ušetřím na palivu, tak to vyhodím za servis. 8-s
Nemluvím o jízdních vlastnostech, třeba poslední Mondeo bylo opravdu povedené a moc jsem si na něj zvykl a myslím, že lepší auto už mít nebudu. Ale ty provozní náklady. 8-s Prostě už kvalita není jako dřív, stále víc se na všem šetří a náhradní díly jsou stále dražší. Mě nejvíc dostala cena za vadný EGR výměnným způsobem za 10000Kč. Přitom 2x odešla oddělitelná část v ceně cca 500Kč a to ještě z důvodu konstrukční vady, kdy se do EGRu dostala voda. Nebo krytka ostřikovače světel, kus plastu o velikosti krabičky od sirek za 410Kč. -
oleowr1 05.06.12 22:59
« Re: zklamání
win: nevěřím v longlife...., mám vystudovanou techniku na dopravce v Žilině, doktorát z telekomunikační a zabezpečovací techniky, vždy jsem byl velký fanda do motorek a aut.... technologií, elektroniky. Bohužel dnes všemu vládne marketing. Jezdil jsem 10-ky tisíc km s ladou 2103 (asi nejlepší a nejspolehlivější auto), lada 21053, Š 105L-125L, volha 24, Ford Sierra 2,3D, 2,0i, 1,8TD, octavia 1,6 (55 a 74k2), 1,8, 1,9TD, 2,0TD, fabia 1,9SDi, 1,9TDi, 1,4TDi....., Favorit, Felicia.....
Zkus mi poradit rodinné auto, aby bylo dost velké (střední třída, nejlépe kombi), netrvám na trhači asfaltu, stačí 80-100kW, spotřeba kolem 6l/100km (benzínu či nafty), nájezd 15-20tis.km ročně.... auto by mělo mít co nejnižší provozní náklady, přiměřené pořizovací náklady, spolehlivě mě dovézt kdykoli z místa A do místa B.... nemusí být nové, stačí dobře ojeté... -
WinDiesel 05.06.12 16:50
« Re: zklamání
Kdo chce kam, pomozme mu tam.
Opravdu věříš v longlife olej? 40 000, 50 000, 60 000?
Pokud ano, potěš koště.
Pokud ne, proč bys měl věřit v totéž u filtrů.
Všichni lžou, taková je pravda. Marketing, marketing, marketing.
Kdo víc natáhne lhůty, vyhraje, za ním půjdou fleeťáci.
Chlapi, používejte víc to kulatý co máte na ramenou !!!!!!!! -
WinDiesel 05.06.12 16:46
« Re: zklamání
DIM: a to já zase rád autu posloužím ................. a kupodivu, zdá se že to (alespoň u mne) funguje, nebo že bych byl takový klikař?
V průběhu času:
Škoda 120 LS (opravy samodomo pořád něco)
Almera 1,5 - bez závad
Octavia I 1,6 (rychle jsem se jí zbavil, skřípala a musel jsem do kufru skákat pro věci, zato na sedadla se nikdo nevešel)
Opět Almera 1,5 - opět zcela bez závad
406 - 1,9 TD - zcela bez závad až na občasné skřípání ve dveřích, šel dál ve 350 000 s původním vstřikováním
Mondeo 2,0 TDCi - pár drobných závad
Kaškaj 1,5 dCi ještě máme - 40 000 a zcela bez závad
Méďa už služebně najel 120 000 a je zcela bez závad
Asi jsem klikař. -
DIM 05.06.12 16:36
« Re: zklamání
Přesto si myslím, že autům i trochu rozumím....Najezdil jsem třeba 350 tis km s Fiatem 125p 1300 :-) A pořád jezdil ! Skoro všechno jsem tam dělal sám. V garáži na zemi, auto na špaĺkách :-) Pak nějaké Favority, Forman...a pak Octávka ( to už bylo něco s tím 1,8 T motorem )....a pak Mondea. Když si to tak sečtu, tak už hodně přes milion km. A samozřejmě, že vím, co je filtr a pod .....nakonec 5 let jsem techniku studoval.....ale ať jsem dělal vše normálně .... a dokonce i nad rámec normálnosti .....tak se mě ta Mondea sypala pod rukama až nečekaně rychle. První po 70 tis km ( a vím, jak strašlivý byl další vývoj toho auta poté, co jsem se ho bez opravy zbavil ). Druhé jsem prodal po 140 tis km, jedny vstřiky jsem měnil při 70 tis, a už mi zase avizovali, že vstřiky jsou podle diagnostiky opět na hraně opotřebení....... A plno dalších problémů. To auto z hlediska životnosti povedené nebylo. Možná že jsou ještě horší, to je možné....
Jinak max měl čtyři roky, má téměř 50tis km a nic nežádá, nic se nekazí. Olej plus filtry cca po čtrnácti tis km, nádrž vydrží taky na dlouho, jen by mohla být nafta levnější :-(