FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
superkutil 25.01.10 23:56
« Re: Prodej Mondeo
Á to jsi byl ty. Moc pěkné!!! Jestli to není fotomontáž, tak je to hodně dobré auto a ještě lepší řidič. Ale já jsem spíš na mohutnější auta. Ale tohle by se líbilo mé ženě. ;-)
Koukal jsem dnes na kontrolku žhavení a mám pocit, že svítí pořád stejně dlouho. U starého Passata byla doba žhavení podle zimy venku. Žhavení bylo na tlačítko a žhavilo se třeba 20sec a po nastartování se žhavilo, dokud neběžel motor v pohodě. U novějších aut svítila kontrolka žhavení podle teploty venku. Ale třeba u Laguny nebyla žádná kontrolka, tam se nežhavilo, tam se rovnou startovalo. Byly tam keramické svíčky a ty žhavili do 1sec. Ale žhavily i při běžícím motoru, dokud se neuklidnil. Co používá Ford? Odcházejí svíčky jako to bylo dřív nebo jsou na celý život auta? -
hroch 1958 25.01.10 18:32
« Re: Prodej Mondeo
To Kutil:
Obě mondea mi stojí venku, dávám od této zimy VIF. Když bylo před pár dny -16°C a já ho přidat zapomněl, jako vždy start napoprve, trochu šedobíle zakouřilo ale otáčky nekolísaly. Střídavě jezdím oběma a startuji vždycky jen ráno do práce. Tak nevím, proč tvůj mazel už kolem 0°C kouří a lítají mu točky. Přitom tankuju jen obyčejnou naftu, konkrétně u ČS Prim [odkaz]
Horší problém vidím, pokud Čepro dostojí svým záměrům a zvýší obsah biosložky MEŘO na 6,5%, nyní většinou 4%. Když se podíváš do návodu k obsluze, tak v mém je upozornění, že max. obsah BIO je 5%. A víc může poškodit motor. -
superkutil 25.01.10 15:52
« Re: Prodej Mondeo
ladacargo: Právě proto, že Mondeo má tak skvělý podvozek, tak nechápu ten šílený pokles ceny jak u dieselu, tak u benzínu.
Předchozí Mondeo jsem měl benzín a byl to mnohem větší krám než stávající diesel. Pořád něco odcházelo, pořád nějaké problémy a servis to nedokázal pořádně opravit, tak se to vracelo. Předchozí Escort byl benzín 1.6 a taky bída. Nejelo a žralo. Takže zlaté Mondeo TDCI. >:D
A nemám nic proti tomu mít motor od PSA. Vždyť Ford není jediný kdo je bere a spokojenost. Renault má zase Nisan. To už je dnešní doba. Je mi jedno od koho je motor, hlavně když funguje.
Vždy u auta počítám celkové náklady: pořizovací cena - prodejní cena, cena paliva, cena servisu, cena pojištění. To vše dohromady podělím km a toto číslo je pro mě směrodatné. A když mi v 6tém roce u auta s hodnotou 150tis. odejdou díly s cenou opravy kolem 70tis, tak to není v pořádku. Fiestu mám od 2hého roku a teď jí je 9let a minimálně problémů. A výbava jako předchozí Mondeo. Tak kde je problém, že auto o 2 třídí níže a s poloviční cenou nového je spolehlivější a méně poruchové? Kolik km by mělo Mondeo zvládnout? -
"-- skrytý --" 25.01.10 14:43
« Re: Prodej Mondeo
2 superkutil: k dieselům od Forda , tebou zmiňovaná 2,3d nebyla Ford nýbrž původem Perkins, montovalo se i do Peugeotu tuším do 505.....
Mondeo je nevýhodné auto pokud chceš spekulovat, cena padá rychleji než u srovnatelné konkurence ( Passat, Superb, atd. ) . Kdysi mi říkal turecký handlíř v Německu že Ford je mercedes pro chudé, s odstupem cca 15ti let souhlasím.Nemyslím to hanlivě, ale pokud se jednou rozhodneš pro Forda, tak většinou pro to že od auta čekáš přemísťování mezi místem A a B na myslím jednom z nejlepších podvozků ve třídě ( platilo pro Mondeo a Focus vždy, aktuálně bych řekl i Kuga nebo Fiesta ), přesně řadíš a tankuješ BENZIN. Pořád se na to zapomíná, ale Ford preferuje vývoj benzinu, E85 atd., nafta je na druhé koleji a poptávka v Evropě se řeší nákupem agregátů v PSA. Pořád tvrdím, že 2.0 DOHC je nejlepší tah ve střední třídě, pokud si koupím Forda jako žrouta kilometrů ( a to platí už od dob Sierry ) . Z aktuální generace naftových motorů bych mimo 1.8 tdci už nechtěl ani jeden, mám to poměrně propočítané ( vztaženo k nájezdu cca 60tkm, servisu a spotřebě ) a benzín prostě vede. Zůstatkovou cenu neberu v potaz, zastávám názor že pokud mě auto živí, musím ho zamortizovat tak, aby prodej byl už jen plus nadplán, nikoliv očekávaná část příjmů- ale je jasné že každý uživatel na to nahlíží jinak a má jiné priority případně impulsy co a jak vymyslet -
DIM 25.01.10 14:33
« Re: Prodej Mondeo
Já mám garáž , jenže plnou harampádí !!! :-)
Psal jsem na BENZINU a.s. , dokonce odpověděli, že standard je do -20 st., pak že je mimořádně do hor a tak nafta arktická, a teď že operativně aditivují TOP Q i VERVU na -25 st. Akorát nevím, kam ji vozí a kam ne.
A doporučují Diesel aditivum zimní a VIF.
No jen aby se mi tam přes ty aditiva do té nádrže vešlo nějaké palivo !!!! Já tam snad dnes poprvé v životě do té nádrže něco aditivního chrstnu ! Má být ještě chladněji a ještě chladněji.... a nebo vyhodím ten kulečník z garáže...a nebo Focus s benzínem ...:-)
Jo , a na doplňující otázku jsme dostal vyjádření od Benziny, že Diesel Aditivum od VIF je odzkoušené a bezpečné a že VERVU upravují v těchto dnech na -25 a TOP Q doplňují arktickou naftou do -26. A že je třeba se ptát obsluhy , co tam vlastně mají nebo nemají.... -
DIM 25.01.10 14:26
« Re: Prodej Mondeo
Já mám garáž , jenže plnou harampádí !!! :-)
Psal jsem na BENZINU a.s. , dokonce odpověděli, že standard je do -20 st., pak že je mimořádně do hor a tak nafta arktická, a teď že operativně aditivují TOP Q i VERVU na -25 st. Akorát nevím, kam ji vozí a kam ne.
A doporučují Diesel aditivum zimní a VIF.
No jen aby se mi tam přes ty aditiva do té nádrže vešlo nějaké palivo !!!! Já tam snad dnes poprvé v životě do té nádrže něco aditivního chrstnu ! Má být ještě chladněji a ještě chladněji.... a nebo vyhodím ten kulečník z garáže...a nebo Focus s benzínem ...:-) -
superkutil 25.01.10 14:24
« Re: Prodej Mondeo
Proč vlastně Ford nepoužívá elektrický nebo horkovodní ohřev palivového filtru?
S VIFem startuje i v -26°C. Naskočí, chvíli kolísá, ale běží. Bez VIFu i lehce pod 0°C zaškytá, bíle zakouří a zdechne. Na podruhé nebo na potřetí naskočí, ale bíle kouří a je hrozně nepravidelný. A když se přidá a pustí plyn, tak vypadá, že zdechne, otáčky propadnou k 500ot. a pak vylezou. >:D -
oleowr1 25.01.10 13:05
« Re: Prodej Mondeo
DIM: já se bál, že mi zamrzne nafta a zamrzla mi pro změnu voda!!! Jel jsem včera večer do OV a ono to netopilo vůbec. Motor se krásně zahřál do polovičky teploměru a držel, ale trubky do radiátoru v kabině zůstaly asi zašpuntované. Naštěstí pomohlo 3/4 hodiny v podzemí ve Futuru a už zase topím. Na noc jsem auto raději zavezl do garáže, ráno bylo venku -21st, v garáži -5st, paráda :-). Kdysi jsem nebyl líný a těch 10min do garáže pro auto chodil, v zimě jsem měl na spínací hodiny teplovzdušný ventilátor a stačilo, že foukal v noci 3x po půlhodině a v garáži nemrzlo. -
"-- skrytý --" 25.01.10 11:36
« Re: Prodej Mondeo
Dim: pridavam uz par let SDA VIF a musim zaklepat...... Kriticke jsou u soucasneho systemu holt nefiltrovatelne prvni km, pak uz ti nadrz ohreje prebytecna nafta z vratky. Jestli by predehrev filtru zabral po par sekundach tezko rict, ale urcite lepsi nez nic. Jen mi prijde, ze -23°C neni zase tak moc, aby "zimni" nafta, resp. parafin ucpal filtr. -
DIM 25.01.10 11:28
« Re: Prodej Mondeo
Zamrzla mi nafta !!!!! :-)
Ujel jsem vždy tak 100 až 200 metrů, pak Engine Malfunction a stop. Šlo to ale vždy hned znovu nastartovat a zase to ujelo tak max 200 metrů , při pokusu trochu přidat otáček zase stop.
Bezklíčový KEY FREE systém jsem naučil vypnout zapalování i za jízdy a tak jsem byl schopen vždy když to zdechlo ještě ze jízdy znovu startovat, a tak jsem se doplazil do servisu a tam mi řekli, že už jsem asi 150 dnes. Pravda , bylo -23 stupňů. Nastartovalo to ale na první šup, to zase jo !!! :-) Co teď ? Mám tam plnou nádrž Vervy od Benziny. Aditiva ? Nebo jiná pumpa ? Benzin mi připadá do common railu brutální ..... Že by tady chybělo, WINE, to patentované DELPHI přihřívání ?? Je to jenom filtr ? Dá se to dát i do tohoto motoru ?
-
"-- skrytý --" 25.01.10 11:27
« Re: Prodej Mondeo
To s tou pleckou vypada rozumne. Tata ma na chalupe Samuraje bez STK, znacky namalovane aby tolik nedrazdil mistni...... Redukce, vse zasperovat a pokud to zrovna netahne karu plnou syrove brizy, tak to i s tim litrovym moturkem nebo co tam je projede a vyjede vsechno. Je to samozrejme ale malinke, s tim je treba pocitat. -
superkutil 25.01.10 11:03
« Re: Prodej Mondeo
cja: Forester 2.5T jsem měl půjčený a opravdu moc pěkné. ;-) A ta spotřeba taky. >:D Výbavu jsem nemyslel přepych (dřevo, bílou kůži), ale trocha elektroniky, aby auto topilo i v zimě, navigaci, HF.
ke: Ta louka je hlavní důvod, ale myslím, že 4x4 použiji více jak v jednom promile. Myslím, že ho využiji více jak 30 dnů v roce. No a ono mít klasické 4x4 není špatné ani během celého roku. :-)
Jezdím ke kamarádovi, kde je takový kopec, že to předokolka nevyjede, jen hrabe. A rozjet se to nedá. Takže to chce zadní náhon, nebo to vycouvat. Ale tam záleží na převodu zpátečky.
Koupit na hory nějakou plečku už mě napadlo. Nechal bych jí tam ve stodole a jezdil tam s ní. Ale to spíš nějaké Suzuki Samuraj nebo Jimi. -
"-- skrytý --" 25.01.10 07:56
« Re: Prodej Mondeo
Kutil: Muj nazor: kvuli jedne jednou za cas mokre louce kupovat nejake olitane 4x4(coz je zase jen kasicka na penize) mi prijde ulitle. Jedno promile ujetych km? A navic kdyz je soucasne auto neprodejne za alespon nejakou rozumnou castku. Pokud ta louka neni jenom zaminka, a kdyz to tedy musi byt, tak si ja osobne koupim kvalitni a snadno nasaditelne retezy, ktere nasadi i trochu schopna zenska a jedu nahoru jak traktor. Mozna ne jako kral, ale to by,alespon moje ego, kouslo...... A zbyde ti i na kapsy >:D -
cja 25.01.10 07:32
« Re: Prodej Mondeo
Kutil: tomu nerozumím, nadupané uvnitř? - tak si kup 2,5T,... pokud myslíš výbavu, tak na Forestera zapomeň a pokud jsi estét tak taky, jedině to 4x4...
Já mám asi obecně problém s tím CROSS,MPV, SUV.... , chce se od auta vše , vzniká kompromis(větší než u běžných tříd aut) a potom to jsou takový kočkopsy.
Mam pro tebe a tvoji vlhkou louku tip: Peugeot pripravuje na pristi rok diesel hybrid P3008, 50 ps elektromotor vzadu a navic priraditelny i rucne dle potreby. Vepredu vyradis na neutral a muzes pak delat na louce treba krouzive efekty >:D A potichu >:D