FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
EfineSS 02.02.10 18:28
« Re: ukonceni 2.2HDI a TDCi (?)
2 WinDiesel: Nechci rypat, ale za prve je nutne si uvedomit rozdil mezi biturbem a twinturbem. A za dalsi, Mercedes v soucasne dobe vyrabi do osobnich vozu pouze jeden typ naftoveho motoru s twinturbem, s biturbem je naftovy V8 a benzinovy V12. -
DIM 02.02.10 14:47
« Re: je to odyssea, uff :)
S novým Mondeem už odešly staré problémy !! :-) A hlavně je to druhé nejprodávanější auto v té třídě ( za Superbem ) společně s Passatem a to znamená, že se servisem a díly by neměl být ještě dloho do budoucna problém.....U Cromy s i tím fakt jistžý nejsem...a od toho se bude odvíjet i případná cena při dalším prodeji... -
"-- skrytý --" 02.02.10 14:32
« Re: ukonceni 2.2HDI a TDCi (?)
KR5:407 SW 2,0 Hdi 100 kW FAP Dynamic(2005)jezdila a jezdila, v pohode a relativne za malo. Velice slusny podvozek, sklenena strecha, slusne audio....... Jen ta spojka: 2x menena za 100t. km. "Samostel" to udajne neusteloval(dle servisu konstr. vada) a po case zacala na vyssi kvalty pri prislapnuti prokluzovat. Ale treba to jiz vychytali ;-) Jinak :yes:
Soucasne Mondeo 2,2 Tdci(Hdi) 129 kW combi, Tit. S, najeto 63 000 km, zatim nic, bez ztraty kyticky, nejake to vrzani a prkotina jako obcasne mizeni conversu ... Jinak tez :yes: :yes: -
Pavell_KR5 02.02.10 14:06
« je to odyssea, uff :)
Je to tentokrate fakt makacka, vybrat "novy" auto :-) Chci neco do 350 tKc, max 2-3 roky stare.
Kdyz jsem vybiral v r.2001 nastupce Tempry, tak byla Marea jasna. Obzvlaste pote, co stare komurkove TD motory nahradily primosvstrikove JTD. A dokonkce do auta nizsi stredni tridy pustili taliani i petivalec 2.4JTD. Proste pohadka a jasne volba. Bylo sice tezke na ni v ceskych bazarech narazit, ale kdyz uz se jedna za 320 tKc v CB objevila, tak cekala poslusne na mne :-) Vsak taky ktery germanofilni Cech by dal tolik penez za ojety Fiat :-)))
Btw, ted na Maree najeto 160 tkm a celkem pohoda. Kupoval jsem to s 20.000 km coby rok a pul stary lehce bourany dovoz ze Svycarska, r.v.2000. Na motoru dodnes zadna porucha, jen na zacatku jsem vymenil vahu vzduchu a nekdy pred 5 lety termostat. Lehce jsem to chipnul z 96 na 110kw a 385 Nm - s 1430 kg poh. hmostosti to jezdi jako drak. Kdybych na podzim nezjistil korozi spodku a nasledne si nespocital, ze do tohodle 10-letyho auta zacnu brzo sypat penize (ma porad orig. vyfuk, spojku, tlumice ...), tak bych rozhodne nemenil.
Ale vyber dalsiho auta je fakt porod. Pred Mondeem jsem si pohraval s myslenkou na AR159 2.4JTD (200 nebo 210hp :-), ev. s 4x4 a la Torsen. Ale ma to maly kufr, podvozek je slozity a drahy na opravy, s Q4 je to tezke, spatne reference od majitelu atd. Takze fakt jen sneni v dobe, kdy jsem "nove" auto nepotreboval :-)
Pak mi prislo do hledacku Mondeo kombi posle generace. Krasny design, prostorne, vitezstvi ve vsech testech. Ale jak se zda, spolehlivost auta a dieselu zvlast nic moc. Abych koupil 3-lete 2.2TDCi/129kW za 400 tKc, v zime se trapil zda mi do nadrze krome aditiv vleze i nejaka nafta ... a pak do toho sypal dalsi penize za opravy, to bych dosel k podobne mizernemu pomeru cena/uzitek jako u te AR159. Ale fakt, ze Mondeo 2.2TDCi ma nejlepsi diskusni forum ze vsech :-)))
Pote jsem chvili premyslel o P407 nebo C5 Break s 2.2HDI/125kW Biturbo. Moc zajimavy motor. Nakonec jsem to ale vzdal - viz predchozi prispevek.
Dalsi kandidat byl ted nedavno VW Passat 2.0TDI/103kW (ev. s 4motion). Dokonce jsem si nechal jednoho v bazaru pred tydnem nastartovat. Ten traktoroidni zvuk pumpe-duse bych mu mozna odpustil. Ale kamos je ma v praci a rikal meli 4 kusy r.v.2006 a z nich u 3 odeslo vstrikovani s opravou za bratru 100 tKc u kazdeho. Mein Gott !-)
Tak jsem si rekl, ze z ne-premiovy znacek ma nej diesely dost mozna Fiat ;-) a zacal jsem zvazovat auto, ktere se mi nikdy moc nelibilo - Fiat Croma. Ma JTD a zda se, ze je celkem spolehlive a komfortni. Nejvic se mi pozdava verze 1.9JTD/110kW (2.4JTD/147kW ma bohuzel aut. prevodovku). Na poruchy vstriku a potize se zimnimi starty jsem u JTD v diskusnich forech prakticky nenarazil. Fiat common-railove diesely vymyslel, tak je dost mozna umi. Moje 2.4JTD je toho malym dukazem.
Narazil jsem na to, ze u nekterych 1.9JTD 16V 110kW zazlobi nekdy retezec DPF - EGR - klapka v sani, ale to neni tak drahe jako poruchy vstrikovani (a EGR zlobi prakticky u vsech aut). Btw, tahle 2. generace JTD ma max. vstrikovaci tlaky "jen" 160 MPa (muj motor mel 135 MPa), takze to neni tak vysponovany jako nektere motory jinych znacek s 200 MPa.
Sice se mi Croma libi zhruba 100x min nez Mondeo, ale fungovat by mohla slusne. No, uvidime, jeste nekupuji, jen se pripravuji.
-
Pavell_KR5 02.02.10 13:24
« ukonceni 2.2HDI a TDCi (?)
to Windiesel: Taky jsem na to - ukonceni vyvoje a vyroby 2.2HDI - narazil u novych Citroenu a koukal na to jako puk.
Zrovna tady v tomto foru mne nekdo na PSA (P407 SW) navedl, ze je to drzak. A ten motor - u s PSA s biturbem - se mi hodne libil a chvili jsem o ojete P407 nebo C5 Break premyslel. P407 ma ale maly kuft a C5 Break je kolibavy kocar a palubka kvuli nespolehlive elektronice svivi jako vanocni stromecek :-) A hlavne ojeta C5 break s 2.2HDI/125kW se vubec neda sehnat.
Ale ten motor se mi zdal bozi a jeho potencial je videt i na nabidce tuningu, kde ho zvedaji ze 125 az nekam na 155 kW.
No nic, biturba tim padem dela dnes poradne jen BMW a trochu s tim laskuje Fiat-GM-Powertrains. -
Pavell_KR5 02.02.10 13:01
« Re: Prodej Mondeo
to Dim: Kdyz jsi nucen nalit aditivum do plne nadrze, tak jako nouzove promichani muze poslouzit hadice se vzduchem. Strcis ji tam cca 3/4 metru a nechas chvili probublavat. Pred 15 lety jsem 1-2x pouzil :-)
Ony problemy s naftou, ze clovek nastartuje, ale pak to zvladne jen male otacky, jsem tenkrat zazil se svou Temprou 1.9TD. Pricinou je obvykle je vylouceni parafinu na filtru a jeho castecne ucpani. Filt pak pusti jen omezeny prutok nafty. Jel jsem tenkrat pri -24 C takhle padesatkou na petku z Moravy az do Jiznich Cech. Obcas jsem zastavil uplne, nacez se to trochu prohralo od motoru a zase to jelo. Spotreba nafty mala, spotreba vanocniho likeru znacna (manzelka :-) -
superkutil 02.02.10 12:14
« Re: Prodej Mondeo
DIM: Několik let jsem vyvíjel elektroniku a to i do aut a i do letadel. Takže bych zrovna v té elektronice dnes viděl lepší možnosti diagnostiky, protože můžeš do ŘJ aplikovat mnoho kontrolních bodů, které jdou dokonce testovat autodiagnostikou. Dělal jsem třeba na ŘJ pro automatickou převodovku pro motoráky a tam se kontroloval odpor vinutí ovládacích elektromagnetů, které často odcházely a převodovka pak blbě řadila.
Ano, auta jsou složitější, ale integrovaná elektronika umí zase mnohem víc. Je to jen o přístupu konstruktéra a finančních prostředcích. Třeba zrovna CAN sběrnice by měla vyřešit ty věčné problémy s kilometry kabelů v autě.
Ale pokud reklamuji problémy s proměnlivým výkonem a servis není ani schopen auto dát na brzdu, to že teda dám auto na brzdu sám a zaplatím to a donesu grafy do servisu a oni opět nejsou schopni s autem něco udělat, to už hraničí s blbostí a leností. Dnešní mechanici jsou opravdu měniči dílů a mnoho garážistů a machrů je schopno mimo elektroniku najít závadu a udělat opravu lépe než značkový servis. A to je velká ostuda pro automobilky, že nedokáží vychovat a vyškolit odborníky a že nedokážou zajistit zákazníkovi kvalitní servis. Hele, prostě jsou odborníci co auta dělají s láskou a mají znalosti a potom ti, co se ve škole neučili a tak šli na automechanika. >:D
Dělám kolem IT a tak mi taky občas pošlou z externí firmy nějakého technika např. na připojení na internet. Ten ale umí jen propojovat kabely a tak se mu to nepovede. Druhý den přijde technik, co už něco ví, ale nevyřeší to a tak 3tí den přijdou pro jistotu dva a to už jeden z nich alespoň něco zná. Nakonec je pošlu do háje a čtvrtý den to zprovozním sám. Ale původně jsem samozřejmě chtěl ušetřit čas a nezabývat se tím.
Asi jsem hodně náročný, ale chtěl bych aby i ostatní odváděli kvalitní práci. Alespoň lidi kolem mne to dělají. -
DIM 02.02.10 09:42
« Re: Prodej Mondeo
Kutile, machři nejsou protože už není na čem machrovat. To je zkrátka generační záležitost, naší předkové zase potřebovali pro jízdu palubního tesaře a autorizovaného kováře. Pokud chceš auto, kde se dá na všechno kouknout a hned víš o co jde, tak si kup např. ŠKODU 1000 MB . To máš jako s elektronikou : dříve se dalo mrknout pod kryt a hned jsi viděl, které relátko je sepnuté a které ne, na některé se dalo poklepat, některé zkušebně rozpojit......a dnes do tranzistoru nevlezeš , do integrovaných milionů tranzistorů taky ne ......Marné, pokrok nezastavíš.... -
superkutil 01.02.10 16:07
« Re: Prodej Mondeo
WinDiesel: Vidíš, ty máš těď značku, co mi doporučovali u Forda, tak uvidíme. >:D
No, musím se podělit o zážitek se Sony. Byl jsem koupit bezdrátová sluchátka Sony, cena střed, tak si říkám, že když Sony, tak budou dobrý. No co mám říct, větší humus jsem neviděl. To 12let starý Sony sluchátka fungují líp. Tak jsem šel jejich vrzání, chrastění, skřípání a mizerný zvuk šel reklamovat a prodejce mi řekl: Pane, dnes už nejsou značkový a neznačkový věci. Všechno se vyrábí v Číně a u značkových platíte jen za ten štítek. Solidnost a kvalitu převálcovala cena a boj o konkurence schopnost.
Tak jsem je střelil ještě většímu důvěřivci než jsem já. >:D -
superkutil 01.02.10 16:02
« Re: Prodej Mondeo
Pánové, nedělám si iluze že jinde je to lepší. Kolega má VW, druhý Opel, soused měl Nisan a já osobně dělal pro Renault (zažil jsem demonstrace nespokojených majitelů). A všude je komunikace servisu a výroby nebo vývoje hodně omezená, ale třeba u toho Renaulta vím, že se i technici snažili, ale prostě nemohli na závady přijít. Ale u Renaulta mají alespoň technici možnost komunikovat s týmem specialistů přímo v továrně, připojit je na auto a pomocí web kamery je provádět po voze. Taky se data z každého vozu přenáší do centrály a analyzují. A když se jim řekne, že je problém, tak ho hledají. Ale samozřejmě, ne každý servis a technik se tak chovají. Většina na to kašle. Jo, kde jo kde je doba machrů, kteří opravili vše. -
WinDiesel 01.02.10 16:00
« Re: Prodej Mondeo
Kutil: už jsem jak ty !!!!!!!!!!! Šel jsem reklamovat že mi GLK táhne doprava, prohodili gumy, zaplatil jsem 2 tácy... Řekli - to je proto, že jsou silnice skloněné doprava... Já řekl, no ale vidět to nějak není.
A TEĎ JEZDÍM V UK A TO ZATRACENÉ AUTO TÁHNE OPRAVDU DOLEVA. Takže v servisu měli pravdu ale v ČR to není kde vyzkoušet... >:D Mimochodem po 5 tkm už máš u MB geometrii placenou. Třeba Tě to potěší... -
"-- skrytý --" 01.02.10 15:11
« Re: Prodej Mondeo
2 superkutil: jestli tě to potěší, naprosto shodné zážitky mám se servisem resp. záručním řízením u Škoda Auto. Faktem je, že octavii nemusím, především díky tomu co jsem zažil v posledních 2 letech ve firemním fleetu který spravuju. Nadměrnou spotřebu u 2,0 TDI PD jsem nakonec jaxi taxi dořešil až přes M.Boleslav, nejaké zákaznické oddělení.Dodnes když vidím firmu Porsche brno, mám tik v oku a třes v ruce. u motoru s najetýma 90tkm mi měnili blok a kravatový technik nakrmený frázemi a rádoby kecy mě vysvětlil, že rozvody nedělali, bo není třeba, pak pochválil vysokou kvalitu jejich servisu, odbornou fundovanost atd. nechal jsem si teda otevřít kapotu aby mi to ukázal, no a na deklu motoru byl položený drážkový řemen co honí altík. co dodat.Ford je opravdu spotřební zboží se vším všudy, ale musíš si k němu vybudovat citový vztah, jinak se to bude sr..t furt >:-[] >:-[] -
DIM 01.02.10 14:29
« Re: Prodej Mondeo
No jo, Kutile, ale proto jsem si koupil zase Mondeo !! Mně už by se po těch našich debatách stýskalo. Příliš spolehlivá auta jsou vlastně nuda !! :-) A díky této diskuzi se mě za chvíli bude servis sám ptát, co mají při určitých věcech dělat !! :-) O Winovi ani nemluvím. ....
Úroveň " techniků" je v servisech opravdu velmi omezená, takový ten přístup starat se jen do výše svého platu.... -
superkutil 01.02.10 14:10
« Re: Prodej Mondeo
impaler: No, kvalitáře jsem dělal a výrobky šly do prodeje. To o čem mluvím není nějaký "šum deště". Prostě když do auta teče, tak teče. To je vidět na první pohled a je to prostě závada. Rádio, které se kousne je taky závada. Pneu které hučí, tak hučí. Potvrdil to člověk od Forda i od Pirelli. Problém je v tom, že u Forda s tím nic neudělají a u Pirelli říkají, že to nejsou pneu vhodné na Mondeo. Nepřímo mi potvrdili, že to bude klasika, Pirelli má ležáky a tak je levně prodá Fordu a ten je dá na Mondea. Všichni jsou spokojeni, teda až na zákazníka. Ale o toho nikomu nejde. Auto je prodané a tím to pro Ford končí. A to topení, to je taky klasika. Ostatní automobilky ve třídě Mondea přídavný ohřev montují (koneckonců Ford dnes taky), ale bohužel Ford je firma, kde spokojenost zákazníka je až na druhém místě za ziskem. Myslím, že Ford již mnohokrát o tom přesvědčil.
Ale taky mě hrozně zajímá, jak budu se Subaru spokojený. A co se týče Fiesty a Renaulta, tak tam nezatéká, rádio se nekouše, motor táhne a topí. To je realita, nebavíme se o nějakých subjektivních pocitech. >:D
A to, že u předchozího auta bylo při koupi 25 závad, které Ford opravoval 4 roky, to je taky objektivní realita. Netvrdím, že výrobek musí jít z továrny 100% bez chyby, ale problém je spíš v záručním servise, který nemá dostatečné informace a vybavení pro odstranění výrobních nebo konstrukčních vad.
Když mi auto nejede, já udělám test na brzdě a ten je divný, technik na brzdě řekne, že motor není v pořádku a já donesu výsledky testu do servisu, tak bych čekal, že se na to někdo podívá. Místo toho v servisu neví co s tím a od FMC dostanu stupidní odpověď s tím, že jsem od Forda dostal zadarmo o 2% vyšší výkon a vůbec je nezarazí zuby na momentové křivce. To je podle mě buď absolutní neznalost a amatérismus nebo výsměch zákazníkovi. Jen pro informaci, za problémy a zuby na momentové křivce mohl vadný EGR ventil. Po výměně bylo vše v pořádku.
-
WinDiesel 01.02.10 10:44
« Re: Rádio s GPS atd.
DIM: jsem už druhý týden v UK. Spotřeba mi díky zdejším předpisům klesla na neuvěřitelných průměrných 8,5 l. >:D Jsou tady k vidění boží věci. Dnes napadl sníh, ne mnoho, ale ta panika !!!!! A oni nemají prakticky žádnou mechanizaci. Na druhou stranu tady i v minus 5 pobíhají prakticky nazí a na noc mi v hotelu vypnuli topení... 8-s
neví přesně jestli rozumím Tvému dotazu. Žádné nové 2,2 nejsou, to co je teď k mání je odcházející generace, do září 2010 tu buď bude zbrusu nový 2,2 PSA/Ford nebo to zruší. jsou známky že zruší ale mohu se mýlit. V každém případě momentálně u PSA nahrazují 2,2 HDI 129 kW novým Euro 5 2,0 HDI 120 kW a POZOR !!! PSA to myslí s hybridem smrtelně vážně, za půl roku ho tady máme !!! 140 kW 400 Nm, takové jsou myslím parametry a je to všechno postavené na nové 2,0 HDI 120 kW.
Pokud Ti rozumím správně, zajímá tě současný motor 2,2 HDI-FORD (DW12). Tam je originálem Bosch s filtrační hustotou na 12 mikronech 99,7%. Pokud má 3 vývody/vstupy, je tam naděje, že má recirkulaci, to se ale musíš zeptat u Fordů nebo u PSA. Mně přímo na vedení u Fordu tvrdili, že tam žádná recirkulace není !!!! >:D >:D >:D Věděj kulový, ten patent je založen na drobném bimetalu, který přepíná z krátkého obvodu na dlouhý, ALESPOŇ U DELPHI. Vidím to logicky - pokud jsou schopni filtrem BOSCH nahrazovat filtr DELPHI (který bimetal na 100% má), musí to jít i naopak. Vím že to mají na Delphi patentované ale patenty jsou od toho, aby se obcházely... Tak dělej co myslíš. Původní 2,0-2,2 motory měly filtr delphi HDF924, pozdější kooperační 2,0 mají francouzský filtr PURFLUX a pozdější kooperační 2,2 mají BOSCH.
Kdyby jsem Ti špatně porozuměl, dej vědět.
P.S. Teď si jedu koupit LETNÍ NAFTU, jinou tu nemají a nikdy neměli a na moje zimáky čumí taky divně...
Takže ještě jednou: 90 kW a 120 kw Sprinter-Vito-Vaneo - twinturbo, 125 kW a 147 kW C/E/E-coupe, GLK a další mají také twinturbo a vysoký kroutící moment začínající někde na 1300 ot/min. Tak zdar, přečti si materiály mercedesu, možná ještě vězíš v Euro 4 motorech. Nebo si myslíš že se z 2,1 litru jen tak udělá 200 k a 500 Nm?