FORD MONDEO 2,2 TDCi .

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD

  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 05.02.10  11:48

    « Re: Zimní VIF - test

    DIM: vliv DPF na kroužky nevím, ale i bez DPF dochází ke stěru ze stěn válců - tvrdí technici - teplota ve válci nebrána asi v úvahu - asi si myslí, že auto jezdí stále studené

    U těch regenerací spíše jde o to, že kdo jezdí takové to courání do +-30 km, tak ta regenerace neproběhne a nebo jenom částečně, ty časy regenerace se sčítají a pokud ŘJ vyhodnotí, že je jich málo, tak vystaví účet v podobě hlášky. Ono ty strategie regenerací a vůbec vše kolem DPF mi přijdě poměrně dost složitý a nikdo na servisech pořádně neporadí jak k tomu přistupovat- nakonec výměna oleje je taky obchodní případ, tak proč dávat moc rady.

    Četl jsem někde jak se manažeři zlobili s tím, že auto s DPF jim na displeji dávalo hlášky typu, je třeba jet 30 min ustálenou rychlostí...., aby došlo k regeneraci filtru - zdá se mi tento přístup k zákazníkovi docela nefér, tohle bylo několik let zpět a čekal jsem , že pokrok to již vyřešil. Má to vydržet min. do servisního intervalu a pokud né, mělo by to jít k tíži výrobce. Nikde není psáno, že se s autem nemá jezdit pouze +- 30ti km trasy , aspoň v návodu od auta nic takového nestojí.
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 05.02.10  11:29

    « Re: Zimní VIF - test

    Jaký má vliv DPF na pístní kroužky ?

    Upřímně řečeno to mi nějak nesedí . pokud se zvýší teplota výfukových plynů na 600 stupňů , tak by pomalu měl hořet i asfalt pod autem , o naftě v potubí nemluvě. Že by se něco dostalo do oleje přes turbo ? Kudy ? Přes ložisko ? To asi ne ...... Egr se snad s olejem ani nepotká, i když tady vařím z vody, jen se domnívám, protože je to jen čidlo, které ananlyzuje " kvalitu" výfukových plynů a pak informuje řídící jednotku .....

    Takže mně nakonec asi zbývá jen ta první možnost : při regeneraci dochází primárně k "nestandardním" podmínkám při spolování ve válci a tím se může dostat do klikovky více a jiných zplodin přes kroužky a odsávání na to ne úplně stačí. Pokud takových regenerací proběhne hodně, tak se to může na oleji projevit....... Takže otázkou je , jak jezdit, aby těch regenerací bylo co nejméně ? A nebo to stejně neovlivním a ono si to jednou za 500 km prostě zaregeneruje ??
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 05.02.10  10:54

    « Re: Zimní VIF - test

    DIM: něco málo se stírá i přes pístní kroužky - benzím se odpaří , ale nafta zůstává v oleji a dále jak píše WIN, mě to bylo vysvětlováno technikem ve Fordu, po tom co se mi to DPF nelíbilo už při koupi auta, akorát mi tenkrát zapomněl říci, že olej si musím zaplatit sám, teď tvrdí, že byla nějaká změna ve speccifikaci oleje , a že už je problém s předčasnou výměnou oleje vyřešen - nu což uvidíme a pak oloupíme.
    No a VIF dávám a nafta mi ne a ne zamrznout. >:D

    Jinak Wine , dík za vysvětlení.
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 05.02.10  10:24

    « Re: Zimní VIF - test

    DIM: kvůli opožnéným vstřikům paliva. nespálené palivo může při nadměrných počtech regeneracích projít celým systémem a skončit v oleji přes turbo, nebo EGR nebo něco takového, už jsem zapomněl ale skutečně je to možné - a toto nespálené palivo obsahuje hodně karbonu.
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 05.02.10  10:20

    « Re: Zimní VIF - test

    cja: nečipovat, zvláště s PDF ne. Ale čiptuning neprospívá vůbec ničemu. Spojce, zvláště turbu, EGRu, ničemu. Ale to jsou známé pravdy - kdo chce kam, pomozmem mu tam.
    Aditiva jsou v tom samozřejmě nevinně.
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 05.02.10  10:18

    « Re: Zimní VIF - test

    ladacargo: omlouvám se ale z Tvého příspěvku vyplývá, jak jsou lidé důvěřiví a na co všechno skočí. Je upozornění, jsem chamik takže vím o čem mluvím.
    Hmota s přísadou kerosinu a navíc silné okysličovadlo, petroje vazájící vodu, tomu vážně věříš??? Petrolej nikdy žádnou vodu nevázal a není to ani v zájmu motoru a vstřikování. Správné aditivum vodu z nafty vytěsní a filtr paliva potom odloučí.
    Nicméně Ti gratuluji k výběru, připrav si nějaké peníze až Ti zkolabuje vstřikování nebo motor. :'-(
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 05.02.10  09:39

    « Re: Zimní VIF - test

    Jak se dostanou saze a nafta do oleje ?? Kudy ?
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 05.02.10  08:22

    « Re: Zimní VIF - test

    DIM: jde ti nafta a saze do oleje, takže dochází k jeho znehodnocení a následná nutná výměna, regeneraci ti udělají statickou v záruce zdarma - ale olej si platíš

    štíreček1: po chipu bude spíš problém s DPF než po VIFu, chvíli jsem se myšlenkou na chip od profi firmy zabýval a po několika mých nemístných dotazech problém s DPF připustili,
    téměř všechny motory po chipu více kouří, více sazí, více regenerací, více výměn oleje ... no a při dotazu na nějaké záruky? Poskytnou záruku pouze na svůj SW a tím končí, takže sice etablovaná firma i v závodech aut, ale do auta by mi to nesmělo. Takže asi něco svádět na VIF, pokud dodržuji dávkování(a já spíš méně než více), je zbytečné.

    Co na to WIN - zase se toulá po UK a na dotazy z fora nemá čas - vím, ono to ježdění vlevo dá zabrat >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 05.02.10  08:09

    « Re: Zimní VIF - test

    DIM: jde ti nafta a saze do oleje, takže dochází k jeho znehodnocení a následná nutná výměna, regeneraci ti udělají statickou v záruce zdarma - ale olej si platíš
  • « 00 Reagovat !

    foto stirecek1

    štíreček1 04.02.10  17:14

    « Re: Zimní VIF - test

    Taky jsem četl, že borec měl problém s filtrem, když dával vif, ale měl čipnutý motor. Já jsem zatím moc nenajel, takže nevím, na druhou stranu jezdím vesměs ve městě. Nikdy jsem nic do nafty nepřidával, teď do nového motoru hlavně kvůli mazivosti. Naftu jsem vždy bral v čsad a starý escort i focus jezdil i při mínus třiceti a žádné aditivum nebylo třeba. Čsad vždy byla dobře připravená na zimu ještě předtím, než jim stačily zamrznout všechny kamiony a autobusy.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 04.02.10  15:53

    « Re: Zimní VIF - test

    používám několikátou zimu CRC diesel additive. jde o hmotu s přísadou kerosinu, vylepšuje cetanové číslo a posouvá to bod tuhnutí parafinu v naftě. s ohledem na to, že se jedná v podstatě o velmi silné okysličovadlo, starty po mrazivém ránu bez chyby, nafta nezamrzá ( váže to vodu bo součástí je petrolej ) .DPF podle technického listu nepředstavuje riziko. Jinak lze používat myslím bez rizika obyčejný technický lih.
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 04.02.10  14:53

    « Re: Zimní VIF - test

    Mimochodem : proč ten DPF má spojitost s olejem ? Já mám skoro 10 tis. zimních km a hláška zatím taky žádná.....
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 04.02.10  14:35

    « Re: Zimní VIF - test

    jurkoboss: ty ale jezdíš na naftu v Německu a tam není důvod, v CZ důvod je - mám DPF, přidávám VIF ob jednu nádrž, ale míň než diktuje výrobce - ona Verva už aditivovaná je- a zatím hláška o výměně oleje kvůli regeneraci DPF nepřišla, tak doufám, že to tak zůstane - co na to WINDIESEL???
  • « 00 Reagovat !

    foto jurkoboss

    jurkoboss 04.02.10  12:52

    « Re: Zimní VIF - test

    Nazdar,

    niekde na fórach som čítal, že tie VIF zase nie sú moc dobré v kombinácií s DPF. Tie filtre sa vraj rýchlejšie zanášajú a nevypaľujú sa. Viete o niečom takom?

    Len sa pýtam, ja som zatiaľ VIF nemusel pridávať do nafty a zatiaľ som nemal veľké problémy so štartovaním v zime.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 04.02.10  12:14

    « Re: Zimní VIF - test

    To nechápu, proč ho dávali víc, než předepisuje výrobce. Dávám 10ml/10litrů a funguje to. :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 04.02.10  11:47

    « Re: Zimní VIF - test

    Už ho tam mám taky !! V tom testu ho tam ale šoupli 2x tolik než já, já jsem dal na 70 litrů 3x20 ml.
  • « 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 04.02.10  10:08

    « Re: Zimní VIF - test

    Mým bezproblémovým startům a jízdě při -23 tedy opravdu pomohl VIF. To je dobře :-)
  • 00 Reagovat !

    foto stirecek1

    štíreček1 03.02.10  16:57

    « Zimní VIF - test

  • « 00 Reagovat !

    foto Pavell-KR5

    Pavell_KR5 02.02.10  21:40

    « Re: ukonceni 2.2HDI a TDCi (?)

    hmm, je v te terminologii preplnovani t.c. trochu zmatek. ja mel na mysli pod pojmem biturbo 2 turba, z nichz jedno prqacuje v nizsich otackach a druhe se spousti pri vyssich. u PSA byly tusim obe stejne velikosti, u BMW a Fiatu je prvni mensi a druhe vetsi, u MB nevim :-) funkcne je to alternativa VTG turba, IMHO na vyssi technicke urovni. u bmw dava dloulitr s bi 150 kW ...
  • « 00 Reagovat !

    foto EfineSS

    EfineSS 02.02.10  20:58

    « Re: ukonceni 2.2HDI a TDCi (?)

    WinDiesel: Co se tyka OM651, to mas pravdu. Jen jsem narazel na to, ze ne vsechny motory jsou s twin turbem. Naftovy V6 jsou preplnovany jen jednim turbem, V8 maji biturbo (celkem dve turba, kazdy zvlast pro jednu radu valcu).
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…