FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
superkutil 09.02.10 14:43
« Re: Přední maska
Asi to mám nižší, ale já narážím přední dolní lištou na které je chromovaná lišta. Když narazím zástěrkama, tak už je pozdě. Většinou se zavěsím za spodek přední masky a pak když chci vyjet, tak musím shánět lidi, kteří mi předek nadzvednou. Kamarád, který má Renault Scenic, tak takové problémy nemá, má totiž přední masku dole s gumovou lištou a ta se neničí. -
DIM 09.02.10 12:05
« Re: Přední maska
Tak na ten obrubník většinou narazí ty předzástěrky před předními koly, takže když člověk nedojede koly až na doraz a zůstane 10 cm před, tak se tomu dá vyhnout. Nárazník samotný zase tak nízko není. To břicho dole asi člověk neovlivní...až dám zpátky letní 17" , tak se to o 2,5/2 cm zvedne, což mi stejně nijak moc nepřipadá. Ale to už jsou zase málokdy ty ledové koleje :-) -
jurkoboss 09.02.10 11:31
« Re: Přední maska
DIM: Mám nové Mondeo, a na zimu aj 16" kolesá.
Z môjho predchádzajúceho auta, Opel Astra G, so zníženým podvozkom, som sa naučil jazdiť a hlavne parkovať tak, aby som neoškrel predný nárazník. Nie vždy to ide. Ale na parkovisku parkujem, možno ako *, zvyčajne predkom auta nenachádzam na obrubníky a chodníky, ale to ma netrápi. Nemusím sa potom sťažovať, že som niečo oškrel.
Ten druhý príklad čo opisuješ drhnutie spodku auta o stred cesty, tam už je to ťažšie, na Astre som jazdieval aj jedným kolesom mimo vyjazdenej dráhy, vtedy sa to nadvihlo a opäť neoškieralo. Nie vždy je však možné takto ísť.
Na novom aute som zatiaľ nemal také probolémy.
Inak dobrá téma. -
DIM 09.02.10 11:04
« Re: Přední maska
...........a to ještě nemáte nové Mondeo na zimních 16" !! To tam, kde jsem o žádném obrubníku dříve nevěděl tak teď dřu a dřu !! Typicky příklad : Teď jsou vyjeté koleje v tom zmrzlém sněhu, uprostřed je zarovnaný středový pás který obrousila auta přede mnou...a já si na něm vždy ještě trochu břichem přidřu !! Tak jediné, co mě teď napadlo je otázka : Kolik stojí , Wine , ten gazík ?? >:D -
WinDiesel 09.02.10 10:47
« Re: Přední maska
kutil: já už mám předek delší dobu zdevastovaný, ale už na to peču. Dokonce jse utrhl hadici od klimy při nešikovném najetí na obrubník, můj problém. Už to tam vpředu všechno drží jen na čestné slovo. Aut, co mají tyto problémy, je víc, máme tady před firmou takový typický obrubník a krutě na něm skřípou všichni. Recept bohužel nemám. -
superkutil 09.02.10 10:42
« Přední maska
Ahoj, stále někde narážím s přední maskou (krytem nárazníku), hlavně teď v zimě a tak se mi vytrhává v místech spojení s blatníky. Bojím se, že mřížka chladiče poškodí přední světla. Máte stejný problém? A pokud ano, dá se nějak kryt nárazníku líp přidělat? -
štíreček1 05.02.10 18:35
« Re: Zimní VIF - test
Dim: kvůli opožděným vstřikům se nafta dostane do oleje přes kroužky, jiná cesta není. Dělá to zvláště při studeném motoru a bohatší směsi nebo při aktivní regeneraci s těmi dovstřiky, na delších trasách se nafta částečně odpaří, ale na krátké trasy to zrovna není. Někdo psal na fóru, že měl v oleji litr a půl nafty, olej je samozřejmě znehodnocený a ten se platí. Ono když se ta regenrace nedokončí, tak se aktivuje znova při dalším spuštění motoru, nejspíš ale až se prohřeje. Eolys má vydržet na šedesát tis km, tuším 1,8litru.
Už jsem viděl případy, kdy si borec nechal přečipovat motor, filtr mu vytáhla firma někde z Rožnova, udělali změnu software aby se filtr tvářil pořád jako čistý a jezdí. Místo eolysu do nádržky nalil VIF a nechal si zvýšit dávkování. Spotřeba mu prý klesla o půl litru, ale nevím, jak okecá emise. Tvrdil, že s normy euro4 pouze udělal euro3, ale to mu na emisích nezbaští. >:D
Jinak do nových motorů už přijde katalický DPF, takže bude bezúdržbový s životností 240tis km. -
"-- skrytý --" 05.02.10 17:44
« Re: Zimní VIF - test
2 windiesel: chemik nejsem, jen jsem doslovně citoval technický list toho sajrajtu co úspěšně používám, jestli to je blbě přeložené nebo není neposuzuju. Pokud se pamatuju na moji praxi v kamionu a odtahovce správně, cílem nebylo - a předpokládám že to ani nelze - že voda se zásahem přísady vyloučí jako mávnutím kouzelného proutku, nýbrž na sebe přísada naváže vlhkost a laicky řečeno ve formě kuliček to plave po hladině tak, aby to nenasál koš u dna nádrže.Jedna věcná - jak se dostane z palivového systému ona vyloučená-vytěsněná voda ? Největší problém je když se vlhkost dostane právě do přívodních trubek resp.do filtru, který nemá kam co odlučovat - jen to zachytává , většinou u dna - a tím pádem tam ta voda zamrzne ( což je nejčastější zdroj tzv. zamrzlé nafty ) .V dobách kdy nebyly různé chemické zázraky ,se běžně přidával do nafty petrolej, benzín nebo líh. Sám jsem tuhle technologii zažil na Tatrách 815 kdy do 200l nádrže šlo 50l benzínu a zbytek nafta a nebyl problém se zámrzem.Můžeš mi jako laikovi teda popsat co udělal benzín BA95 smíchaný v tomto poměru s naftou? Uznávám že jsem důvěřivý , ale zase když mi něco funguje po několik zim, proč to nepřiznat a nepochválit ? CRC jsem zkoušel na TDi, TDCI i D5 od volva, 3 roky to bez sebemenší obtíže za mrzký peníz v porovnání s VIFem dělá to co má, tj nezamrzá a subjektivně tiší studený start / náběh. -
-
cja 05.02.10 11:48
« Re: Zimní VIF - test
DIM: vliv DPF na kroužky nevím, ale i bez DPF dochází ke stěru ze stěn válců - tvrdí technici - teplota ve válci nebrána asi v úvahu - asi si myslí, že auto jezdí stále studené
U těch regenerací spíše jde o to, že kdo jezdí takové to courání do +-30 km, tak ta regenerace neproběhne a nebo jenom částečně, ty časy regenerace se sčítají a pokud ŘJ vyhodnotí, že je jich málo, tak vystaví účet v podobě hlášky. Ono ty strategie regenerací a vůbec vše kolem DPF mi přijdě poměrně dost složitý a nikdo na servisech pořádně neporadí jak k tomu přistupovat- nakonec výměna oleje je taky obchodní případ, tak proč dávat moc rady.
Četl jsem někde jak se manažeři zlobili s tím, že auto s DPF jim na displeji dávalo hlášky typu, je třeba jet 30 min ustálenou rychlostí...., aby došlo k regeneraci filtru - zdá se mi tento přístup k zákazníkovi docela nefér, tohle bylo několik let zpět a čekal jsem , že pokrok to již vyřešil. Má to vydržet min. do servisního intervalu a pokud né, mělo by to jít k tíži výrobce. Nikde není psáno, že se s autem nemá jezdit pouze +- 30ti km trasy , aspoň v návodu od auta nic takového nestojí. -
DIM 05.02.10 11:29
« Re: Zimní VIF - test
Jaký má vliv DPF na pístní kroužky ?
Upřímně řečeno to mi nějak nesedí . pokud se zvýší teplota výfukových plynů na 600 stupňů , tak by pomalu měl hořet i asfalt pod autem , o naftě v potubí nemluvě. Že by se něco dostalo do oleje přes turbo ? Kudy ? Přes ložisko ? To asi ne ...... Egr se snad s olejem ani nepotká, i když tady vařím z vody, jen se domnívám, protože je to jen čidlo, které ananlyzuje " kvalitu" výfukových plynů a pak informuje řídící jednotku .....
Takže mně nakonec asi zbývá jen ta první možnost : při regeneraci dochází primárně k "nestandardním" podmínkám při spolování ve válci a tím se může dostat do klikovky více a jiných zplodin přes kroužky a odsávání na to ne úplně stačí. Pokud takových regenerací proběhne hodně, tak se to může na oleji projevit....... Takže otázkou je , jak jezdit, aby těch regenerací bylo co nejméně ? A nebo to stejně neovlivním a ono si to jednou za 500 km prostě zaregeneruje ?? -
cja 05.02.10 10:54
« Re: Zimní VIF - test
DIM: něco málo se stírá i přes pístní kroužky - benzím se odpaří , ale nafta zůstává v oleji a dále jak píše WIN, mě to bylo vysvětlováno technikem ve Fordu, po tom co se mi to DPF nelíbilo už při koupi auta, akorát mi tenkrát zapomněl říci, že olej si musím zaplatit sám, teď tvrdí, že byla nějaká změna ve speccifikaci oleje , a že už je problém s předčasnou výměnou oleje vyřešen - nu což uvidíme a pak oloupíme.
No a VIF dávám a nafta mi ne a ne zamrznout. >:D
Jinak Wine , dík za vysvětlení. -
WinDiesel 05.02.10 10:24
« Re: Zimní VIF - test
DIM: kvůli opožnéným vstřikům paliva. nespálené palivo může při nadměrných počtech regeneracích projít celým systémem a skončit v oleji přes turbo, nebo EGR nebo něco takového, už jsem zapomněl ale skutečně je to možné - a toto nespálené palivo obsahuje hodně karbonu. -
WinDiesel 05.02.10 10:18
« Re: Zimní VIF - test
ladacargo: omlouvám se ale z Tvého příspěvku vyplývá, jak jsou lidé důvěřiví a na co všechno skočí. Je upozornění, jsem chamik takže vím o čem mluvím.
Hmota s přísadou kerosinu a navíc silné okysličovadlo, petroje vazájící vodu, tomu vážně věříš??? Petrolej nikdy žádnou vodu nevázal a není to ani v zájmu motoru a vstřikování. Správné aditivum vodu z nafty vytěsní a filtr paliva potom odloučí.
Nicméně Ti gratuluji k výběru, připrav si nějaké peníze až Ti zkolabuje vstřikování nebo motor. :'-( -
cja 05.02.10 08:22
« Re: Zimní VIF - test
DIM: jde ti nafta a saze do oleje, takže dochází k jeho znehodnocení a následná nutná výměna, regeneraci ti udělají statickou v záruce zdarma - ale olej si platíš
štíreček1: po chipu bude spíš problém s DPF než po VIFu, chvíli jsem se myšlenkou na chip od profi firmy zabýval a po několika mých nemístných dotazech problém s DPF připustili,
téměř všechny motory po chipu více kouří, více sazí, více regenerací, více výměn oleje ... no a při dotazu na nějaké záruky? Poskytnou záruku pouze na svůj SW a tím končí, takže sice etablovaná firma i v závodech aut, ale do auta by mi to nesmělo. Takže asi něco svádět na VIF, pokud dodržuji dávkování(a já spíš méně než více), je zbytečné.
Co na to WIN - zase se toulá po UK a na dotazy z fora nemá čas - vím, ono to ježdění vlevo dá zabrat >:D