FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
"-- skrytý --" 02.03.10 19:58
« diagnostika vstrekovacov
Je pravda ze pocujem aj travu riast to sa nehadam, ale ten zvuk kym je motor studeny sa mi nezda byt normalny. Ma taky ostrejsi zvuk a hlavne s nim trasie v 1500-1600 otackach.
Mal som 4 dni pozicany passat 96kw od kamarata lebo ja som striekal naraznik a ten jeho motor mal stale rovnaky zvuk, ako je o dost hlucnejsi ale zvuk sa nemenil ci bol studeny alebo teply.
Ja mam nabehane 211 tis km a teraz budem menit rozvody aj ked by mali byt menene v 165 tis km, auto som doviezol z nemecka. Myslite ze by rozvody mohli sposobovat to sklbanie? Ked je von menej ako 6 stupnov tak pocujem asi 2 minutky suchotat nejaku kladku tak preto chcem radsej tie rozvody vymenit lebo neviem ci mozem doverovat servisnej knizke. -
"-- skrytý --" 02.03.10 18:10
« Re: diagnostika vstrekovacov
asi se stanu předmětem úsměvů, nicméně mě dojímá metoda moderních mechaniků s noťáskem tzn. jakmile to nebere diagnostika, jsme ztraceni. U mondea i transita mám vypozorováno, že drtivá většiná blbin které se projevují podobně tj. cukání, vibrace , nepravidelný chod atd. se jako závada nedá vyčíst.
Souhlas s Winem - 100% jistota u vstřiků je jen když jdou ven z auta. nepíšeš ale Jelínku důležité věci: kolik má auto najeto, co to je za motor, kdy se dělaly rozvody a v jakém rozsahu atd. To co popisuješ může být i levnější porucha než to co tu je popsáno níže od jiných kolegů (namátkou kolísání tlaku paliva nebo to stroj tak vyhodnocuje, zakarbonované čidla pokud je el. ovl. turbo, * přepady, chyba v čidlech nadm. výšky atd. atd. atd. ) . Vypsal jsem co mi teď napadlo, mám za sebou podobnou maturitu na Transitu , nakonec to byl snímač polohy pedálu zanesený prachem a bordelem, to celé navlhlé vlivem vysoké vlhkosti v autě..... -
WinDiesel 02.03.10 16:37
« Re: diagnostika vstrekovacov
oleowr1: Vasik má pravdu, otěrem čerpadla v hoším případě vydřením se uvolňuje metalický - magnetický prach, který se přepadem vrací do nádrže a odtud jde do filtru, kde je zachycován a daá se z filtru vylít do sklenice, a když se sklenice podloží magnetem, tak se magnetické a okem neviditelné piliny (velké piliny a nemagnetické nejsou hrozbou, ty vždy zachytí filtr) seřadí v magnetickém poli do tvaru jakoby sněhové vločky. Velikost vločky rozhoduje - když je velká jako desetník, tak je velký problůém a odcházejí vstřikovače na přepadu - jelo se na špatnou naftu obsahující vodu, nebo se jelo na hodně nemazivou naftu. -
WinDiesel 02.03.10 16:26
« Re: diagnostika vstrekovacov
Vasik1: čehosi by tam muselo být velikosti desetníku (pro mladší ročníky desetihaléř >:D ) nad tím magnetem, jo, čerpadlo se vždycky trochu opotřebovává...
Jinak se není třeba ničehož obávati, jen je třeba filtry pravidelně měniti a pokud to jen trochu jde, srágory netankovati místo nafty motorové ČSN590... -
DIM 02.03.10 10:50
« Re: diagnostika vstrekovacov
A já si budu mlít pořád tu svou : já to vidím na počátek přidírajícího se vstřikovače, který ve studeném stavu má pomalejší reakční dobu než ostatní, což se projeví právě v těch malých otáčkách a velmi jemné akceleraci.... A taky jak se zpožďuje , tak dochází k zážehu jindy než má a tím to klepne. Něco o tom vím, jedu už třetí vstřiky :-) Až se to zahřeje , tak se to srovná, zrovna tak jako při větším sešlápnutí plynu. Casem by se mohl připojovat bílý dým, zvláště po startu a při studeném volnoběhu při zvýšení otáček z volnoběhu do 1500. Pak to dělá jakoby nic. Konec mého schizofrénního hlášení. :-) -
Vasik1 02.03.10 08:30
« Re: diagnostika vstrekovacov
to WinDiesel: Ahoj Petře, ještě by mohl zkusit baňky ne?Teď jsem si tak na ně zrovna vzpoměm, po té co jsem teď o víkendu měnil filtr a starej jsem vylil do sklénky. (sklenka=baňka):O). No když už jsem ho tam vylil, vzal jsem magnet, dal jej na spod sklenice, (né dovnitř ale ven) a začal jezdit po dně, nasbíral jsem pár čehosi. To čehosi si myslím patřilo dříve do čerpadla a teď se to potululuje v palivovém systému. Jak se jmenuje čehosi? hádanka pro zkušené:O))) Nebyla to žádná hrůza, zkoušeli jsme tohle i loni u Velendorfa a bylo tam těch nečistot typu čehosi asi na stejno. Nenapadá mě žádná jiná alternativa odkud by tohle čehosi mohlo být. Už slevnili čerpadla? >:-[] Třeba ty nouzáky jsou opravdu vstřikovače či čerpadlo které už není schopno dostatečně tlakovat. Dnes mam pesimistickou naladu :O( -
"-- skrytý --" 02.03.10 08:16
« Re: diagnostika vstrekovacov
Dik,
vstrekovace by to nemuseli byt pretoze ako vravim nedymi, dobre startuje aj za studena aj za tepla, pri tiahlom kopci a plnom plyne nikdy nezhodilo do nudzoveho rezimu.
Turbo sa da skontrolovat na aute alebo musi ist dole? Inak rozmyslal som aj nad turbom (aj ked tlakuje dobre) pretoze kym je motor studeny tak pri prekroceni 2000 otacok zacitim tak jemny utlm a zmeni sa aj zvuk. Sranda je, ze toto vsetko robi len pri jemnom plyne.
A este jedna otazocka turbo moze klepkat? -
WinDiesel 02.03.10 07:56
« Re: diagnostika vstrekovacov
jelinek4: na autě máš víc věcí, které by mohly dělat věci, co popisuješ, především TURBO. Na vstřiky to hned každý svádí ale realita je jiná.
Ne, 100% diagnostika vstřikovačů na autě není možná. To je odpověď.
Co se týče zvuků z motoru:
- vstřikovače DELPHI cvakají za studena a v některých režimech, je to způsobeno načasováním dávky paliva v těchto režimech.
- vstřikovače Siemens (Mondeo 06/2006 a výše) - to je úplný koncert - piezo vstřikovače jsou velmi hlučné ze své podstaty, zatímco u Delphi slyšíš hluk spalování, u Siemense je slyšet CVAKOT piezokrystalů a mechaniky vstřikovačů - máme v rodině Kaškaje 1,5 dCi - ten je hůře utlumen, a já se někdy musím chechtat jaké zvuky jsou slyšet z motoru v závislosti na stylu jízdy a podmínkách provozu... :-)
zatial diky za reakcie