FORD MONDEO 2,2 TDCi .

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD

  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 12.03.10  14:52

    « Re: Zátah motoru

    To řízení se klepe jen někdy. Kdyby upadlo závažíčko, tak by se to klepalo pořád, nebo ne?

    Turbodíra to není, mám elektrické natáčení lopatek rozvodového kola a turbodíra díky tomu není. Prostě jednou na to šlápneš a auto vystřelí a letí a začne vadnou až kolem 4000ot a jindy na to šlápneš a auto prostě zrychluje pomalu. Přitom je to oboje na rovině. Kdysi jsem měl načnutý EGR, ale to pulzovalo, vždy přidalo a pak ubralo a zase přidalo a to teď nedělá. Chová se to jako kdybych dal málo plynu. Možná ta váha vzduchu nebo tlak v CR. Tankuju co je (Shell, OMW, Benzina, LukOil, Slovnaft, EuroOil) a dávám VIF.

    Dong1: U předchozího Mondea jsem měl problémy s kmitáním stále a ani za 3 roky to Ford nedokázal odstranit. A to jsem převažoval tak 30x za 1/2 roku. Zkoušely se různá kola, různé rozměry pneu a dělalo to pořád.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.03.10  14:32

    « Re: Zátah motoru

    no, jsou to vějířové podložky alias pojišťováky kotouče. je to u většiny aut které mají štefty ,nikoliv šrouby.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.03.10  12:39

    « Re: diagnostika vstrekovacov

    Vďaka pomohlo. Dúfam, že aj mne potom to aditívum pomôže. ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.03.10  12:21

    « Re: Zátah motoru

    Němečtí kucí na motor-talk.de se rovněž zmiňují o těchto potížích. Jako možné příčiny uvádějí totéž co já + ložiska stabilizátoru. No a jeden tvrdí, že mu pomohlo odstranění jakýchsi pojistných kroužků z brzdových kotoučů.
    [odkaz]
    Ten kroužek vypadá podle všeho nějak takhle...
    [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 12.03.10  12:10

    « Re: diagnostika vstrekovacov

    jelinek4: jsem jim to vysvětlil....... pěstí... >:D >:D >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.03.10  12:03

    « Re: diagnostika vstrekovacov

    WinDiesel: Dnes mi volali z TSA Kežmarok, že si tam bol a že budú mať aj to aditívum DELPHI DIESEL PLUS . :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto Dong1

    Dong1 12.03.10  11:46

    « Re: Zátah motoru

    Podobne klepani volantu pocituji na svem Fikusu.
    Je to znat pri vyssich rychlostech (vetsinou 100+) a meni se to (staci prejet z pruhu do pruhu). Kola jsou OK, nekolikrat prevazovany a uz sem zvladl vymenit i pneu a porad stejne. Kotouce budou taky OK, pri brzdeni se nic nechveje. Geometrii nevim, ale doufam ze pri garancich kontroluji a nikam to netahne. Takze uz nevim co by to mohlo byt...leda silentbloky, nebo nevyvazene poloosy.
    (dela mi to uz asi od 40000km)
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 12.03.10  11:23

    « Re: Zátah motoru

    Myslím že Kutil zápasí s turbodírou...
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 12.03.10  11:14

    « Re: Zátah motoru

    Nevím, nikdy jsem se to nedozvěděl :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.03.10  09:39

    « Re: Zátah motoru

    Overboost spouští na základě rychlosti šlápnutí na pedál, nebo má "za plným plynem" spínač podobně jako některá auta s automatem spínač pro kickdown?
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 12.03.10  09:35

    « Re: Zátah motoru

    Myslím, Kutile, že je na "vině" ten overboost, který někdy zvýší a někdy nezvýší Nm. Mohu Tě uklidnit, že nová 2,2 PSA už to nedělá, protože jak už jsem psal níže, motor má zátah plynulejší a " benzínovější ".
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.03.10  09:28

    « Re: Zátah motoru

    Může to mít velmi výrazný vliv na chování motoru. To, co popisuješ, vypadá ovšem spíš na závadu váhy vzduchu (zažil jsem na Cordobě TDI - taky někdy jela normálně, a jindy byl do mírného kopečka při 90 kmh na 4ku šlus).

    Kdy jsi naposledy měnil palivový filtr? Obligátní otázka: Co tankuješ? :-)

    Zkus to napojit na počítač a zaznamenávat data při jízdě. Váhu vzduchu stejně jinak neodhalíš, ledaže by přestala fungovat úplně.
    Filtr částic tam aspoň podle recenze nemáš, takže tím to nebude.
    Může to být krom váhy vzduchu (zase) EGR, ale taky regulace tlaku v railu. Turbo myslim ne, to by byly výpadky skokové zejména při výraznějším šlápnutí na plyn a často by původní výkon navrátilo až odstavení a znovunastartování motoru. Dále mě napadá nějaké čidlo teploty (ať už chladicí kapaliny, paliva nebo nasávaného vzduchu) - podle něj se upravuje vstřikování. U moderních aut je potíž, že všechno souvisí se všim...

    Klepání řízení:
    Jsou kola vyvážena? Nech zkontrolovat, možná upadlo závažíčko.
    Geometrie sedí?
    Co tlumiče?
    Silentbloky ramen nemají vůle?
    Brzdové kotouče jsou OK?
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 12.03.10  08:33

    « Re: Zátah motoru

    A může to mít tak výrazný vliv na chování motoru? Někdy totiž auto vyrazí jak blázen a někdy se mu nechce. Podobně se chovalo i předchozí benzínové Mondeo, ale to ještě měnilo charakteristiku motoru, když se během jízdy zastavilo, motor vypnul a znovu zapnul.

    A ještě jedna otázka, začalo se mi občas klepat řízení a výraznější je to při určité rychlosti. Myslel jsem, že to dělají zmrazky na kolech, ale žádné tam nejsou. A je to třeba když zastavím a pak se rozjedu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 11.03.10  21:56

    « Re: Zátah motoru

    Zavedení EU3 (a později novějších norem) přineslo požadavek, aby řízení motoru kontrolovalo a řešilo emise. Takže odpověď je "ano."
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 11.03.10  19:20

    « Zátah motoru

    Tak mě dneska předjel Superb TSI 4x4 a tak jsem se ho chvíli držel a neměl naději ujet a to jsem se za ním nijak nehnal. To Mondeo 2.2TDCI opravdu úžasně táhne už od nízkých otáček. :yes:

    Akorát mi připadá, že občas zatáhne víc a někdy míň. Co by na to mohlo mít vliv? Kontroluje nějak ŘJ emise? Jako že by dala míň nafty, když by se jí zdálo, že jsou špatné emise?
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 11.03.10  15:38

    « Re: 72 000 km/16 mesicu, 2,2 Tdci PSA, kombi tit. S

    ... to je ta lepší varianta... padá sníh jdu krotit koně - dokud to jde ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 11.03.10  15:08

    « Re: 72 000 km/16 mesicu, 2,2 Tdci PSA, kombi tit. S

    ....a toho prvního řidiče bude řídit GPS a systém monitorující bílé čáry na silnici . Otázkou bude, jestli bude mít smysl ještě vůbec někam jezdit ! Všechno budeme mít doma, on-line, ve 3D ......
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 11.03.10  14:32

    « Re: 72 000 km/16 mesicu, 2,2 Tdci PSA, kombi tit. S

    :-) je to k pousmání , ale taková bude asi budoucnost, a ten adaptivní tempomat bude taky v budoucnu využíván více - formace aut za sebou, jeden řidič ostatní čtou noviny ... - když udělá 1. auto chybu ostatní ji budou následovat .... no asi koupím živého koně, abych měl aspoň nějakého koně pod kontrolou >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 11.03.10  14:08

    « Re: 72 000 km/16 mesicu, 2,2 Tdci PSA, kombi tit. S

    Jo, souhlas, škoda že 2,2 Automat nemá, taky bych nad tím uvažoval.....Ale zase na co bych se těšil příště ? I když jak vidím, s jakou rychlostí se auta stávají roboty, tak příští auto už mě nebude vůbec potřebovat !! A převodovku vlastně taky ne, když bude v každém kole jeden elektromotor. A na každých 50 kilometrech jeden Temelín , aby bylo z čeho to všechno dobíjet !!
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 11.03.10  13:55

    « Re: 72 000 km/16 mesicu, 2,2 Tdci PSA, kombi tit. S

    DIM: no trošku ti to přiblížím, se vším souhlas , ale 6°AT v Mondeu funguje takto: klasické D je jasné, řadí někde mezi 2100-2500rpm, klasický kick down funguje při sešlápnití plynu až na podlahu a bez váhání podřadí i o 2° a teď to hlavní - je tam režim SPORT - kdy to řadí o 1000rpm výše a podřazení stejně tak. ALE - je tam možnost i sekvenčního řazení - bohužel jen pákou- dopředu nebo dozadu - a tam ten motor vytočíš a podržíš i v omezovači - což je super , že ti sám nepřeřadí - automatika se zapne zase až kdyby ti to mělo zhasnout - jinak to drží zvolené stupně 1 - 6. Takže si zase tak ochuzený nepřipadám >:D , ale spojit tohle s 2,2 - tak jsem max spokojen. Takhle je to trochu kompromis , ale netrpím a při předjíždění točím až do 5t rpm. Dvojspojka by byla lepší, ale ta zase cuká a holt nemůžu mít všechno.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…