FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
superkutil 16.03.10 22:23
« Re: Skřípání a propadání motoru.
štíreček1: Tohle jsem si říkal u předchozího Mondea, do týdne od prodeje jsem našel přes 20 závad. Ford mi kvůli nim prodloužil záruku na 4 roky a taky ty závady 4 roky opravoval. Některé se mu opravit povedly a jiné ne (např. vibrace přední nápravy, proměnlivý výkon motoru, zatékání do vozu, problémy se sedačkou, vrzání oken, vrzání a křížení zadních dveří, problém řazení 3ky). Ty se pořád opakovali. Po tom týdnu jsem chtěl auto vrátit (opadávali díly z auta, do auta teklo, atd), ale bylo na leasing od Ford Credit a tak chtěl Ford, aby o vrácení požádal Ford Credit, ale ten řekl, že on vracet auto nebude. Nakonec kvůli závadám FMC uznalo vadu vozu a potvrdili mi výměnu za Focus. Dokonce mi poslali i VINko. Pak mi ale poslali mail, že to jejich pracovnice myslela jinak a k výměně nedošlo. Nakonec se to nějak usadilo a 6 let auto celkem jezdilo. Prodat nemělo smysl, bylo neprodejné. Předchozí Escort zase šíleně žral a zlobila spojka, ten jsem prodal po 2,5 letech, ale ten byl alespoň prodejný. Za 3 roky a 80tis.km jsem jsem tratil jen 100tis. U Mondea to bylo za 6let skoro 500tis.
Současné Mondeo je z těch 3 nejlepší, jen drobné mouchy. Jako třeba od počátku vadný EGR, problémy se startováním v zimě, kousající se rádio. Také je 2x vyměněné vyhřívání sedačky, které prý normálně neodchází. To auto je teď neprodejné! Teď ho musím dojezdit a pak už koupit něco jiného než Ford. Ale moc si neslibuju, že to bude lepší. :-)
Chci zkusit nějaké 4x4, snad Forester, Teracan nebo něco jiného. A nebo pokud změním práci, tak si možná koupím Jeep Wrangler pro zábavu a do práce budu jezdit MHD.
Hooonza: Bez problémů mohu stát na plynu i na brzdě, používám to na odhánění "lepičů". :-! -
štíreček1 16.03.10 16:42
« Re: Skřípání a propadání motoru.
Kutil: já se Ti čoveče divím, já mít takové auto doma a s takovou historií, tak už dávno by bylo z domu. Mně to fakt připadá, jako kdyby chtěli ve fordu splnit plán a poskládali ho ze všeho, co zrovna měli po ruce. Fakt jsem ještě neslyšel o takovém autě, jsi hrozný smolař, že jsi právě Ty na takové natrefil. Vyměň ho kus za kus někde a věřím, že to druhé bude určitě lepší, horší už snad nemůže být :-O -
superkutil 16.03.10 15:26
« Re: Skřípání a propadání motoru.
EGR byl měněn ve 40000km, po té co konečně odešel, protože zlobil od pořízení vozu jako nového. Zkusím. To víš, v únoru mi skončila 3letá záruka, tak má auto nárok začít zlobit. Alespoň tak se začalo chovat předchozí Mondeo (to mělo záruku 4 roky). -
superkutil 16.03.10 14:02
« Re: Skřípání a propadání motoru.
Nevím přesně, ale připadá mi to, že se nějak nemůže rozhodnout a tak ignoruje polohu plynu a drží jen volnoběh. Občas se tak zachová, když proklouzne kolo a zafunguje ESP. Většinou, když se tak zachová, tak pustím plyn a vyšlápnu spojku. Pak už zafunguje dobře. Taky mi připadá, jako by ŘJ nevěděla co má dělat a tak stávkuje.
A ještě jeden problém se objevil. A to jsou vibrace. Třeba jedu, vše v pohodě, pak zastavím u benzínky. A když se znovu rozjedu, tak se auto třese jako ratlík. Předchozí Mondeo taky zlobilo s vibracemi, ale tam byly pořád. -
"-- skrytý --" 16.03.10 12:15
« Re: Skřípání a propadání motoru.
Potřebnou mapu to nehledá. V každém kroku čte údaje ze senzorů a na základě toho sahá do odpovídající mapy. Nikdy se nepřehmátne a nepotřebuje k tomu žádný zvláštní strojový čas. Ledaže...
... by došlo z nějakého důvodu k vymazání adapční paměti (přizpůsobení se palivu), což se samovolně stane jedině když se ti vybije baterka. Ale není mi známo, že by rekalibrace adapční paměti byla provázena takovýmito jevy (většinou akorát motor nějakou dobu běží tvrději). -
DIM 16.03.10 10:00
« Re: Skřípání a propadání motoru.
.....nejvyšší čas to dát z domu, Kutile, protože podle mě to ten Tvůj stroj tady čte a dělá ti to schválně na truc ! :-)
Ale jinak asi vím, o čem mluvíš, tak trochu se to dusí. Dělalo mi to někdy taky, řekl bych že v závislosti na teplotě a vlhkosti - při dešti nebo sněhu nebo mlhy a teplotách okolo nuly. Asi si to hledá potřebnou mapu parametrů.......... -
superkutil 16.03.10 09:50
« Skřípání a propadání motoru.
Tak přišlo jaro a při startu se ozve zaskřípání. To je nějaké proklouznutí klíňáku, že? Horší je, že při rozjezdu po přidání plynu a puštění spojky motor místo aby zabral, tak ubere a otáčky zůstanou na volnoběhu a nereagují na plyn. Po chvíli motor zabere. Prostě takový propad, přidám, pustím spojku a rozjedu se. A najednou klesnou otáčky na volnoběh a ať dělám s plynem cokoliv, tak jedu na volnoběh. Po chvíli to zabere a pak už jede normálně. ESP to není. -
jarousak 15.03.10 20:35
« Re: Key free
buď rád, že se Ti samo nezamkne s klíčem uvnitř auta... :-)
Kolega s CC by mohl vyprávět, proto já tyhle elektronické "vymoženosti" nesnáším a nejradši bych jich půlku zrušil, výměnou za kvalitní zpracování, spolehlivost a vůbec "odladění" té užitečné části auta.
...ale to je dost OT, trochu jiná vesnice, tak se omlouvám... -
cja 15.03.10 16:50
« Key free
Jen se chci zeptat - občas mi nefunguje jedno čidlo(tlačítko) na straně spolujezdce - teď nějak přestalo zamykat zcela. Ford tvrdí, že je to vlhkem. Opraví to až budu chtít, ale chci se zeptat - máte někdo něco podobného - nebo to zas exkluzivně mám jenom já??? Jde mi o to, jestli to je běžná závada - a potom jejich problém nebo jestli to je u Forda :-( jenom náhoda. -
"-- skrytý --" 15.03.10 08:35
« Re: ventil
16 ventilů má u dieselu i jiný smysl. Nemusí to to totiž nutně být "stejných" 16 ventilů jak je obvyklé u benzínových motorů. U dieselu (turba vcelku obecně) nehraje snadnost plnění tak významnou roli, protože to tam natlačí turbo. 4 ventily mají tu výhodu, že vstřikovací tryska je umístěna centrálně a kolmo na spalovací prostor. Toho by se samozřejmě dalo docílit i u dvou ventilů, ale ty by musely být umístěny diagonálně a nemohly by být tak velké (kvůli umístění vačky). U dieselu se ale 4ventilová konstrukce používá i k jinému účelu - sací kanály mají rozdílnou geometrii a každý podporuje vznik proudění trochu jiného charakteru. Sání pak obsahuje ještě řídicí klapky, které v závislosti na provozních podmínkách přivírají ten či onen kanál a optimalizují tak podmínky pro spalování. Jako příklad motoru využívajícího této možnosti jmenujme 2.0 TDI/PD 125 kW.
Poruchovost: Nemyslím si, že zvýšení počtu ventilů znamená vyšší poruchovost. 16ventilové motory jsou stejně spolehlivé jako 8- či 12ventilové. U 1.8 TDCi bych řekl, že ten důvod je historický - 1.8 TDCi není nic jiného než "starý" (nevnímat hanlivě) motor řady Lynx, podobně jako 1.9 TDI ve všech svých variantách přísluší k řadě EA827 mající kořeny v roce 1974. -
WinDiesel 14.03.10 23:19
« Re: ventil
Moik: něco na těch 8 ventilech s turbem bude. Původně 16 ventilová 1,6 HDI nyní přechází na 8 ventilový systém.
8 ventilů = nižší poruchovost a u malých (levných) motorů to znhamená i nižší náklady.
Takže Ford měl recht, když u 1,8 TDCi držel 8 ventilovou techniku - a tím se mu podařilo dosáhnout vysoké spolehlivosti. Jasně, za cenu o něco většího turbokopance... -
Moik 14.03.10 20:07
« Re: ventil
16V motory se lépe plní a lépe z nich odchází spaliny. U turbomotorů to ale už moc velká výhoda není. Mám dojem, že 1.2TSI 1.4TSI a možná i ostatní jsou 8V a nezdá se, že by to byl problém, turbo to vynahradí.
2.0TDCi je novější motor, celohliníkový, lépe se ohřívá, na rozdíl od 1.8 umí i otáčky mezi 1000 a 1200... pro Mondeo asi lepší volba. 1.8TDCi má ale kultivovanější chod a lepší spotřebu a nemá DPF, nižší povinné ručení a výkonově srovnatelná s 2.0TDCi 96kW s DPF. A topí, díky té spirále, vlastně hned.
EDIT: jo a Win tady tu 1.8TDCi jednou pochválil za spolehlivost -
superkutil 14.03.10 12:58
« Re: ventil
peter934: Kdysi jsem si myslel, že 16ti ventil je pro lepší plnění ve vyšších otáčkách. Ale u Forda mě vyvedli z omylu, že prý je to jen kvůli hlučnosti. Je pravda, že jsem měl 8mi ventil 1.3 VW Polo 55kW a 16ti ventil Fiestu 1.25 55kW a to Polo táhlo od 2000-6000ot, zatímco Fiesta pod 3000 moc táhnout nechtěla a v 5500ot už vadla. Totéž Escort 1.6 16V pod 4000ot moc táhnout nechtěl, zatímco VW 1.6 táhla už od 2000ot.
Pokud jde o 1.8TDCI 92kW a 2.0TDCI 103kW, tak oba mají v přibližně stejných otáčkách maximální moment (což je pro 2.0 dost smutné) a samozřejmě větší objem vydrží do vyšších otáček. Ale nemyslím, že by to bylo tím, že má 16 ventilů. :-! -
WinDiesel 13.03.10 14:00
« Re: Zátah motoru
Hoonza: s tím budu opět zásadně nesouhlasit:
- PD Bosch jsou dosti poruchové, stačí navštívit pár odborných dieselservisů a zeptat se
- na P-PD SiemensVDO se kladou zcela jiné nároky, než na PD Bosch - jako mnoho systémů před tím fungovaly velice dobře ve standardních podmínkách ale v podmínkách reálného světa se ukázaly jejich slabiny.
50% vyměňovaných vstřikovačů P-PD SiemensVDO nic není. Jen nejsou schopny dodávat zpožděné vstřiky paliva kvůli silnému zakarbonování trysek.
Mimochodem: továrna na výrobu P-PD byla až donedávna společným vlastnictvím VW a Continentalu. Takže koncern VW se na problémech podílí minimálně 50%.
Nic není tak jednoduché jak to na první pohled vypadá.
A JEŠTĚ NĚCO:
A kdyby byly výrobky od Bosche takovým ternem, nikdy by VW nepřešlo do Bosche k SVDO.
A tento trend se prohlubuje. Nejen že je motor 1,9 TDI-PD se vstřikovači Bosch nahrazen motorem 1,6 TDI-CR se vstřikováním CR Continental, i motor 1,4 TDI-PD se vstřikovač Bosch je nahrazen motorem 1,2 TDI-CR a systém CR nepochází od Bosche.
Takže nějaký problém tady asi bude a PD Bosch se na tom silně podílí. Už jen to, že Bosch kdysi přesvědčil VW na používání systémů PD, znamená až dosud noční můru pro VW, ale ještě něco navíc - ani systémy CR od Bosche pro 2,0 TDI se nepodařily moc dobře, je taqm řada problémů s čerpadly a vstřikovači a také piezovstřikovače nefungují moc dobře a jsou nahrazovány tradičními solenoidovými... -
oleowr1 13.03.10 11:57
« Dvouhmoťák vs. startér, výlet na Slovensko
Minulý víkend, po výměně dvouhmoťáku jsem jel pro rodinku na Slovensko, hned ve Svrčinovci (ani ne 500m za čárou) mě odlehčili o 50 EUR - 66km/h. Byli slušní, o 10km/h by prý ještě tolerovali. Na místo jsem dojel v pohodě, v neděli sedneme do nabaleného auta, chci nastartovat a nic, ani ťuk, mírně pohasly kontrolky a zmizely čísla na displejích, takže tvrdý zkrat to nebyl.... Co se dalo dělat, strčili jsme auto kousíček z kopce, trojka a už se jelo, jen při čůrání nevypínat motor :-) .Ještě v neděli večer volám kámošovi, že mu to šoupnu před dílnu, na reklamaci startéru, který mi dělal na podzim. Rozebrali startér a to mně podrž, startér byl O.K, jenom totálně zapráskaný kovovými pilinami a šponami ze starého dvouhmoťáku!!!Magnetismus je potvora! Vyčistili, namazali a zase jezdím. :yes: