FORD MONDEO 2,2 TDCi .

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD

  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 18.03.10  19:23

    « Re: Skřípání a propadání motoru.

    ladacargo: to by měl být park heater - jak píše jurkoboss - a to je něco jiného
  • « 00 Reagovat !

    foto jurkoboss

    jurkoboss 18.03.10  18:01

    « Re: Skřípání a propadání motoru.

    Nazdar, potom to nie je len predohrev motora, ale aktivácia nezávislého vykurovania celého auta, motorovej časti a aj interiéru.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.03.10  15:39

    « Re: Skřípání a propadání motoru.

    DIM: blbost jo? Jaky mas mapy?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.03.10  15:34

    « Re: Skřípání a propadání motoru.

    a co to teda je, když v menu PP se u toho Aux heateru programuje kdy to má samo spustit ( dny v týdnu a časy )
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.03.10  15:34

    « Re: Skřípání a propadání motoru.

    a co to teda je, když v menu PP se u toho Aux heteru programuje kdy to má samo spustit ( dny v týdnu a časy )
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 18.03.10  14:20

    « Re: Skřípání a propadání motoru.

    No já mám pořád ECON, neovladatelné předehřívání bych měl mít, ale o spojení s klimou jsem nikdy nic neslyšel. Topí mi to opravdu rychle a dobře, a taky to v zimě pěkně bumbá, než se to zahřeje..... Připadá mi hodně nelogické spojit vypínač něčeho, co potřebuju jen v horku s vypínáním něčeho, co potřebuju zase jen v mrazech. To by snad ani u Fordu soudruzi nevymysleli. A v návodu o tom taky nic není. Myslím, že je to úplná blbost.....
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 18.03.10  11:30

    « Re: Skřípání a propadání motoru.

    Hooonza: ale my tady neřešíme TDI, ty mají své problémy a své forum :-)

    a já mám v PP kolonku AUX HEATER a ta by asi byla k ničemu kdyby mi ji ECON vypnul - jinak jezdím celou zimu se zapnutou AUTO( aby se to nepletlo, tak aux není nezávislé topení, to má samostané programování) - a topí to oproti staré 2,2TDCI o něco rychleji

    při vypnutí fce Aux h. - tak to trvá výrazně déle, ale přežil bych to - ono hodně záleží jaká je zima venku, jestli auto stálo venku ... - trošku subjektivní pohled na to kdy to začíná topit
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.03.10  10:50

    « Re: Skřípání a propadání motoru.

    Nesepnutí kompresoru neznamená omezení účinku topení. Velmi často je u klimatizací režim ECON spojen se vším, co má velký odběr - tedy přihřívání a kompresor.

    cja: Motory TDI ve verzi pro Evropu to mají všechny od počátku své existence ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 18.03.10  10:42

    « Re: Skřípání a propadání motoru.

    DIM: ty nemáš v Convers+ položku AUX heater, kterou zaškrtneš a potom by klima na toto neměla mít vliv?? navíc klima pod 4°C stejně nefunguje, takže to se mi nezdá(nespíná kompresor)

    Hooonza: vznětové motory v novém Mondu mají všechny elektrické přihřívání
  • « 00 Reagovat !

    foto Slavek-TDM

    Slavek-TDM 18.03.10  10:24

    « Re: Skřípání a propadání motoru.

    Jojo, uz to chapu. Diky.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.03.10  10:14

    « Re: Skřípání a propadání motoru.

    Myslím to naprosto vážně :-) Hlavně je dost možné, že tvoje Mondeo (podle profilu) ten přihřívač ani nemá. U fordu byl totiž za příplatek...

    Ono to samozřejmě topí dobře i tak (zejména proto, že 2.2 TDCi není zrovna šetřílek s palivem). Přihřívač ale urychlí ohřátí motoru a tím i nástup topení.
    Když je nějakých -10 a dám si klimu na ECO, tak trvá nějakých 15 - 20 km, než to začne rozumně hřát. Pokud si tam cvaknu AUTO, tak mám teploučko už po 4 km :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.03.10  10:10

    « Re: Skřípání a propadání motoru.

    Dodatek: Výkonové grafy se dělají při maximálním zatížení, protože chování při max zatížení je omezující veličinou. Když nejsi na maximu, tak se dá naregulovat dycky přímka (ale závisí to na typu interpretace odezvy plynového pedálu, neb tu lze realizovat více než jedním způsobem).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.03.10  10:07

    « Re: Skřípání a propadání motoru.

    On není nijak zvláštní problém to udělat. Je to ale naprosto zbytečné :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 18.03.10  10:04

    « Re: Skřípání a propadání motoru.

    HOONZO, to nemyslíš vážně, že když mám klimu na ECO tak ńefunguje předehřívání motoru !! Já tak jezdím celou zimu !!! A libuji si , jak to pěkně topí !!
  • « 00 Reagovat !

    foto Slavek-TDM

    Slavek-TDM 18.03.10  10:01

    « Re: Skřípání a propadání motoru.

    No ano, rozumime si. Zatizenim samozrejme nemyslim nalozenej naklad >:D
    Nicmene ted si tak uvedomuju, ze mnou poptavanej prostorovej graf asi neni mozny vytvorit, protoze chybi jak bych tak rekl jednotna definice protistrany. Proto se asi vykonovy grafy uvadi jen pri maximalnim zatizeni (seslapnutim pedalu).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.03.10  09:53

    « Re: Skřípání a propadání motoru.

    Jestli tím zatížením myslíš zatížení auta, tak odpověď zní ne. Když mluvím o zatížení, tak mám na mysli procento z točivého momentu dosažitelného při daných otáčkách. Taková základní vstřikovací mapa obsahuje:
    - souřadnici požadavku (poloha pedálu)
    - aktuální otáčky motoru

    a z toho plyne souřadnice třetí - množství vstříknutého paliva, které je přímo úměrné zatížení motoru. Lze vlastně říci, že vstříknuté množství a zatížení je jedno a totéž. To se dále koriguje podle všemožných teplot, tlaků a jiných vazeb z nejrůznějších senzorů - to může být buďto přímo součástí mapy jako další souřadnice, nebo to může řj na základě odezvy senzorů dopočítávat v reálném čase.

    Faktem ale je, že moderní řídicí jedotka nikdy neudělá přesně to, co jí přikážeš pedálem. Vždycky si to poupraví s ohledem na nejrůznější faktory - např. emise či plynulost nárůstu/poklesu momentu.
  • « 00 Reagovat !

    foto Slavek-TDM

    Slavek-TDM 18.03.10  08:43

    « Re: Skřípání a propadání motoru.

    Chci se zeptat, daji se u beznych spalovacich motoru najit prostorovy vykonovy (momentovy) charakteristiky, kde treti rozmer je zatizeni? Ptam se protoze u koncernovych motoru (hlavne atmosfer) mam vzdycky dojem, ze pri castecnym zatizeni jedou trochu vic nez bych chtel a naopak pri plnym zatizeni min - v podstate jakoby porad stejne. Na druhou stranu moje auto pri castecnym zatizeni pocitove nejede, ale pri plnym knedliku se kone probouzi daleko ochotneji...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 17.03.10  22:02

    « Re: Skřípání a propadání motoru.

    Celý ten systém se nastavuje tak, že je elektrická podpora preferována a vypíná se až když neni šťáva. Při zrychlení tak elektromotor dělá vždycky všechno, co může, a spalovací motor řeší ten zbytek. Jelikož Prius má převodovku typu CVT, je jakákoli provozní oblast spalovacího motoru dosažitelná v jakýkoli okamžik. Když chceš určitý výkon, tak ti převodovka okamžitě najede odpovídající otáčky spalovacího motoru, tedy kompenzuje nedostatek točivého momentu benzínového motoru zvýšením jeho otáček. Proto bude synergický efekt obou konceptů shodný.
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 17.03.10  21:39

    « Re: Skřípání a propadání motoru.

    Kutil: neříkám že nefunguje. Říkám že těžké baterky budou dříve vycucnuty, protože musí benzínovému motoru mnohem více vypomáhat. Tudíž synergický efekt s dieselem vydrží déle (hlavně při dálničních jízdách, kdy jsou baterky u Priusu obvykle vybité a Prius má spotřebu v tento moment vyšší než teoretický Prius nehybrid.)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 17.03.10  21:29

    « Re: Skřípání a propadání motoru.

    Hooonza: Diky. Mohlo me to trknout, ze software v externi navigaci neni propojeny s ridici jednotkou.
    Musim koncit. Jdu koukat na "Potkali se u Kolina"
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…