FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
štíreček1 19.03.10 17:21
« Re: Skřípání a propadání motoru.
To ovládání oken není ani u c-maxe dořešené, u focuse to bylo líp přístupné. Tady jsem si na to zatím nezvykl a vždy se musím podívat, protože po hmatu se to blbě hledá skrz to madlo. Přes zimu mi vrzala palubovka, někdy vlevo, jindy vpravo, někdy vůbec, pak třeba uprostřed a když je teplo, tak zatím nic. Jinak spotřeba teď jde dolů, přes mrazy ve městě mezi 7-8litry, teď klidně pod šest, to bude nejspíš tím, že nejede to přihřívání vody, jezdím krátké trasy 2-5km, takže pořád studené starty, i když výhoda byla, že i třeba po hodině stání tolik motor nevychladl.
Jinak interiér se mi taky líbil víc ve starém focusu než ve dvojce modelu, kde byl takový stísněný, málo místa nad hlavou a špatný výhled, okno mi připadalo o hodně menší než ve starším modelu.
-
superkutil 19.03.10 15:23
« Re: Skřípání a propadání motoru.
Mě trhaj spolujezdci madla nad dveřma. :-O Jak drží jen na těch dvou malých šroubcích, tak už mě 2 madla utrhli. Možná je to i tím, že se šroubky uvolňují. Mě to madlo na dveřích u starého Mondea vyhovuje víc (může sloužit i jako přihrádka) jak to maximadlo u nového. To mě za jízdy omezuje. A taky už jsem si navykl používat plochu madla ve dveřích jako odkládání levé ruky a to madlo u nového mi tam překáží. To je stejně na palici, že evropské vozy nemají i madlo u dveří a že se o prostřední musí řidič a spolujezdec dělit.
Tu spotřebu 7,74litru u 2.2TDCI jsem bral z [odkaz] a většinou odpovídají. moje Mondeo jezdí za 7 a když se hodně snažím, tak za 5,5. Normálně 6,5 a to jsem o něco lehčí. -
DIM 19.03.10 14:35
« Re: Skřípání a propadání motoru.
No , tak já bych starý interiér tedy opravdu nevyměnil za ten nový!! Kombinace černé a hliníkové stříbrné je dobrá - mimochodem k ní sahají mnozí jiní v nových autech. Pokud to při jízdě vnímáš periférně, tak je to příjemné. Některé nedokonalosti ( ovladače oken ) tam opravdu jsou, ale už to nevnímám, je to zvyk, a to platí i o palubce. Když jedu Focusem a mrknu na přístrojovku, tak tam najednou chybí plno věcí !! :-) Motor 2,2 žere, když se na něj tlačí . Pokud jede člověk normálně lehkou nohou, tak se dá jezdit kolem sedmi a méně, a to jde . Nezapomeň, že je to zase celé napuchlejší !! :-) -
superkutil 19.03.10 13:44
« Re: Skřípání a propadání motoru.
Hm, s novým Mondeem jsem jezdil s 2.0TDCI a pěkné auto, ale ten interiér mne nezaujal, je uvnitř menší. Divné madlo na dveřích, blbě přístuplné ovladače oken, hodně nízký strop, široký středový tunel, divoká palubka. To se mi uvnitř to moje líbí víc. Když už nové, tak bych bral S-MAX, ale i tam je prostor řidiče nějaký stísněný a tam to chce 2.2TDCI. Jenže to nové 2.2TDCI 129kW prý hodně žere, skoro o litr víc jak staré. Ale mezi Mondeem a S-MAX zase není ve spotřebě takový rozdíl. -
superkutil 19.03.10 09:53
« Re: Skřípání a propadání motoru.
No já mám 2.2TDCI a že by se teda v zimě nějak moc ohřívala, to se říct nedá. Jeli jsme do Alp ve 4 lidech, box na střeše, venku -18°C a ručička teploměru stále klesala, až začal foukat studený vzduch. Asi to chtělo zapnout vnitřní okruh, ale to se to zase mlží. A jinak na to aby začalo trochu foukat teple při zapnutém vnitřním okruhu potřebuje moje auto tak 5-7km (pohybuji se rychlostí do 50km/h, občas křižovatka). Takže za chybějící přihřívání bych managery Forda pověsil za přirození do průvanu. >:-[] -
DIM 18.03.10 14:20
« Re: Skřípání a propadání motoru.
No já mám pořád ECON, neovladatelné předehřívání bych měl mít, ale o spojení s klimou jsem nikdy nic neslyšel. Topí mi to opravdu rychle a dobře, a taky to v zimě pěkně bumbá, než se to zahřeje..... Připadá mi hodně nelogické spojit vypínač něčeho, co potřebuju jen v horku s vypínáním něčeho, co potřebuju zase jen v mrazech. To by snad ani u Fordu soudruzi nevymysleli. A v návodu o tom taky nic není. Myslím, že je to úplná blbost..... -
cja 18.03.10 11:30
« Re: Skřípání a propadání motoru.
Hooonza: ale my tady neřešíme TDI, ty mají své problémy a své forum :-)
a já mám v PP kolonku AUX HEATER a ta by asi byla k ničemu kdyby mi ji ECON vypnul - jinak jezdím celou zimu se zapnutou AUTO( aby se to nepletlo, tak aux není nezávislé topení, to má samostané programování) - a topí to oproti staré 2,2TDCI o něco rychleji
při vypnutí fce Aux h. - tak to trvá výrazně déle, ale přežil bych to - ono hodně záleží jaká je zima venku, jestli auto stálo venku ... - trošku subjektivní pohled na to kdy to začíná topit -
"-- skrytý --" 18.03.10 10:50
« Re: Skřípání a propadání motoru.
Nesepnutí kompresoru neznamená omezení účinku topení. Velmi často je u klimatizací režim ECON spojen se vším, co má velký odběr - tedy přihřívání a kompresor.
cja: Motory TDI ve verzi pro Evropu to mají všechny od počátku své existence ;-) -
cja 18.03.10 10:42
« Re: Skřípání a propadání motoru.
DIM: ty nemáš v Convers+ položku AUX heater, kterou zaškrtneš a potom by klima na toto neměla mít vliv?? navíc klima pod 4°C stejně nefunguje, takže to se mi nezdá(nespíná kompresor)
Hooonza: vznětové motory v novém Mondu mají všechny elektrické přihřívání -
"-- skrytý --" 18.03.10 10:14
« Re: Skřípání a propadání motoru.
Myslím to naprosto vážně :-) Hlavně je dost možné, že tvoje Mondeo (podle profilu) ten přihřívač ani nemá. U fordu byl totiž za příplatek...
Ono to samozřejmě topí dobře i tak (zejména proto, že 2.2 TDCi není zrovna šetřílek s palivem). Přihřívač ale urychlí ohřátí motoru a tím i nástup topení.
Když je nějakých -10 a dám si klimu na ECO, tak trvá nějakých 15 - 20 km, než to začne rozumně hřát. Pokud si tam cvaknu AUTO, tak mám teploučko už po 4 km :-)
Já mám AT a spotřeba je pořád někde okolo 8 l/100km, a co?, svět se točí dál ;-)