FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
DIM 24.07.12 11:41
« Re: Nový software x kalibrace
Díky, Wine, předám to dál....ale nezdá se mi, že by po roce měly být vstřikovače špatné. Já jsem s tím nejel, důvodem měl být kolísavý volnoběh, podle mě to mohlo být třeba i klimou ............. když teď byly ty teploty nízko tak si myslí, že se možná i kompresor odpojoval.... -
WinDiesel 24.07.12 08:34
« Re: Nový software x kalibrace
Tak to je BOSCH. V každém případě by bylo dobré zavézt auto do Bosch diesel centra a požádat je o vyndání vstřikovačů, vyčištění na speciální stanici a poté kontrolu na kalibrační stanici - pokud vstřikovače splní specifikace, provede se následná nová kalibrace, kterou SAMOZŘEJMĚ MUSÍ BÝT MOŽNO zadat do řídící jednotky, nový SW to musí umožnit stejně jako starý.
Používány jsou neopravitelné piezovstřikovače, ale pokud je vozidlo v záruce, mohlo by to znamenat výměnu 1-2 vstřikovačů. Výměnu by měl hradit Bosch přes své zastoupení v autorizovaném diesel centru. Ford by to taky mohl řešit ale má v ruce méně diagnostických nástrojů a taky se snaží většinou z garancí vykroutit. -
DIM 23.07.12 16:01
« Re: Nový software x kalibrace
Jedná se o rok staré mondeo 2,2 , když bylo nové tak mělo občas nepravidelný chod, radil jsi kalibraci vstřiků a zlepšilo se to, teď ale údajně zase občas zazlobí, servis řekl, že nová kalibrace není možná, protože už je v autě nejnovější verze software.......... -
WinDiesel 23.07.12 13:29
« Re: Nový software x kalibrace
Ahoj Dime, o jakém vozidle mluvíš?
Obvykle nejde nahrát kalibrace vstřikovačů u načipovaných řídících jednotek - tuningový software přemaže důležité registry a nejde to.
Pokud je někdo spokojen se svým čipem, musí jít zpět do originálního SW, nahrát kalibrace vstřikovačů a potom znovu čipovat.
U některých vozidel je to ještě složitější - kdysi se vstřikovače nekalibrovaly a ŘJ tuto funkci neobsahovaly - potom třeba v rámci faceliftu přišly kódované vstřiky s upravenými ŘJ - tady může trochu vznikat zmatek. (To si pamatuji u Mazdy se systémy DENSO). -
oleowr1 21.07.12 12:42
« Re: vibrace při zátěži nad cca. 80km/h
windiesel:upadlé závažíčko jsem nenašel, ale tím, že si zimní/letní diskyměním sám bez vyvažování neuškodí to nechat v pneuservisu vyvážit a pak se uvidí....Kmitá to jen po delší jízdě, to by mohlo být vyvážení, kola se zahřejí, pneu mají vyšší tlak a jsou tvrdší -
Fowcus 21.07.12 11:19
« Re: Tak jsem po 4 Fordech vsadil na KIA.
Zdravim ale ja s timto tvrzenim ze Ford ma malou zivotnost a vysoke provozni naklady nemohu souhlasit mam Ford Focus Mk1 1,8tddi combi delany
v Nemecku od WOLFa a maximalni spolehlivost treba mam zrovna dobrej kus ale co jsem cetl recenze tak vic nadavaji na Mondea to je pravda. A za vetsinu oprav jsem si mohl sam -
Fowcus 21.07.12 11:19
« Re: Tak jsem po 4 Fordech vsadil na KIA.
Zdravim ale ja s timto tvrzenim ze Ford ma malou zivotnost a vysoke provozni naklady nemohu souhlasit mam Ford Focus Mk1 1,8tddi combi delany
v Nemecku od WOLFa a maximalni spolehlivost treba mam zrovna dobrej kus ale co jsem cetl recenze tak vic nadavaji na Mondea to je pravda. A za vetsinu oprav jsem si mohl sam ze jsem o tom vedel ale nic jsem s tim nedelal -
Fowcus 21.07.12 11:18
« Re: Tak jsem po 4 Fordech vsadil na KIA.
Zdravim ale ja s timto tvrzenim ze Ford ma malou zivotnost a vysoke provozni naklady nemohu souhlasit mam Ford Focus Mk1 1,8tddi combi delany
v Nemecku od WOLFa a maximalni spolehlivost treba mam zrovna dobrej kus ale co jsem cetl recenze tak vic nadavaji na Mondea to je pravda. A za vetsinu oprav jsem si mohl sam ze jsem o tom vedel ale nic jsem s tim nedelal ;-\ Tak slava Fordu ;-) -
superkutil 18.07.12 19:51
« Re: Tak jsem po 4 Fordech vsadil na KIA.
sir: Kuga v maximální výbavě za 530tis.bez DPH. U Mitsubishi mi nabízeli ASX za 440tis. Ta Kuga není špatná, ale oželel bych tu výbavu, kdyby byla cena nižší. K čemu je mi prosklený strop. To je jen zdoj problémů. V poslední době preferuju horší výbavu a větší spolehlivost. Třeba takové xenony u Mondea svítily hůř jak halogenky (sám Ford potvrdil, že u staršího Mondea byly blbě udělané), navíc jsem musel po 100tis.km světla rozebrat, protože byly čočky zanesené odpařeným materiálem z parabol a paraboly byly matné. Ford je dobře vybavené auto, ale s malou životností, vysokými nároky na provoz a rychlým poklesem ceny. -
oleowr1 17.07.12 10:15
« vibrace při zátěži nad cca. 80km/h
při větší zátěži, prudší zrychlování do kopce se objevují vibrace, prostě třepe celým autem....
není to závislé na zařazené rychlosti (3,4,5). Ve větších rychlostech nd 120km/h ustanou.
Čím by to mohlo být:
1 ) spojka + dvouhmoťák asi ne
2) homokinetické klouby
3) silentbloky motor, převodovka
4 nebo jen nevyvážená přední kola? -
superkutil 16.07.12 14:07
« Re: Tak jsem po 4 Fordech vsadil na KIA.
Minulý víkend jsem jezdil stále dokola mezi Libercem (Ruprechtice) a Hraběticemi v Jizerských horách. A musím říct, že to co jsem si ke konci dovolil s KIA Sportage, to co bylo u Mondea na hranici. U té KIA máš pocit, že se to auto musí převrátit, že je strašně těžké a že je těžiště vysoko. Ale v podstatě je KIA stejně těžká jako Mondeo a rozvor má podobný. Akorát je kratší, to znamená, že kola jsou víc v rozích karosérie. Díky tomu tě ale třeba přívěs tak netlačí do boku jako u Mondea. Jediný problém je si zvednout na ten vysoký posez. Ale už jsme si za měsíc zvyknul a nepřijde mi to. Akorát když někde jedu z kopce, tak mám pocit, že jsem strašně vysoko, že vidím hodně dopředu. Jinak KIA sedí na dálnici líp jak Mondeo, neplave tolik. A je tišší. Fakt to moc nechápu, čekal bych to obráceně. Ale samozřejmě že je KIA tvrdší a tak víc poskakuje. -
štíreček1 11.07.12 23:27
« Re: Tak jsem po 4 Fordech vsadil na KIA.
Dime zas bych to neviděl tak drasticky, třeba c max je vyšší o nějakých 9cm než focus, ale světlá výška je stejná, alespoň co jsem měřil pod spodním prahem u předních dveří, tam je to úplně stejné, takže to těžiště je možná vyšší o ty delší sloupky, co vystrkují výš střechu, takže těch pár kg je o něco výš než u focusu a to s tím autem zas tak nezamává, že by se musel nebezpečně naklánět. C max má zase mnohem lepší komfortnější podvozek než focus, ale stále dobře sedí i v zatáčkách. Ze začátku jsem z toho měl taky obavy, ale člověk zkouší a zkouší a dostane se tam, kde i focus, narozdíl od oktávky nebo zmíněného mondea. zrovna když jsem měl nejvíc jezdění, měl jsem půjčené náhradní vozidlo - mondeo v kombíku, na dálnici bezkonkurenční ale v zatáčkách a okrskách jsem si s ním žádnou zábavu neužil. Při nájezdu do zatáčky nedotáčivé, při výjezdu jsem měl zase pocit že je * vedle mě a věř, posádka to pocítila mnohem dřív, přitom s maxem jedu stejnou trasu mnohem rychlej a všichni jsou v klidu. Ve městě, pokud auto aktivně používáš a desetkrát nebo i víckrát denně nastupuješ, tk zjistíš, že nízké auto dá tělu pořádně zabrat. Asi je to tím, že už jsem si zvykl a já sám za sebe, klidně bych vzal ještě vyšší vůz, i když nikdy neříkej nikdy, když by se mi auto líbilo, možná bych se nechal ukecat i na nízké, ale vzhledem k tomu, že stárnu, mění se i jízdní styl, momentálně jsem nadmíru spokojený s tím co mám a zatím bych neměnil, pokud ano, tak ještě větší, jenže ten prostor jak říkáš bych stejně nevyužil, c max je docela takový kompromis mezi suv a kombi, dá se lehce upravit na menší dodávku, nabídne radost z jízdy a bezpečný podvozek, jak říkám, jsem spokojený a zatím jsem nenašel nic,za co bych měnil. Možná citroen nebo peugeot, jsou to pohodlné auta, ale ne tak jisté na limitu. -
superkutil 26.06.12 16:04
« Re: Tak jsem po 4 Fordech vsadil na KIA.
DIM: Souhlasím s tebou, také nejsem příznivcem vysokých aut. Ale Mondeo bylo zase extrémně nízké. KIA byla z nouze cnost, prostě náhrada za Mondeo ve 4x4. Pokud jde o náklony a zatáčky, tak mě to mile překvapilo. Ale na to jak je auto velké, tak má malá kola. Ale příště určitě chci nižší auto, něco na způsob Volvo XC70, ASX, Kuga nebo X-Trail (velmi příjemný vůz). Možná by byl řešením i Passat kombi 4x4, ale tam už je problém světlost. >:D
V posledních dnech jsem otestoval Sportage na horách, kdy jsem tahal přívěs s uhlím a dřevem v prudkých stoupáních i klesáních a i po nezpevněném terénu a fakt super! V této situaci by Mondeo nemělo naději. Jinak povazuji stále více Sportage za velmi povedený vůz. Teda až na spotřebu. :-) -
DIM 25.06.12 13:16
« Re: Tak jsem po 4 Fordech vsadil na KIA.
Malý převis ale velký nadvis ..... Já nevím, já to nějak nepreferuji. Většinou na menším podvozek se navrší do výšky mnoho zbytečných kilogramů materiálu, auto se buď více kymácí...a nebo je tvrdé a zase více poskakuje na nerovnostech. A náchylnost na převrácení je kapitola sama za sebe. Taky je většinou kabina větší ( vyšší ) i zevnitř, takže kromě tuhosti a sklonům k vibracím se samozřejmě topení a nebo klima musí o to více ohánět, aby ten větší prostor vytemperovala.....
Tím nechci říci, že bych si to nikdy nekoupil. Třeba až budu mít mokrou louku.... -
superkutil 25.06.12 09:00
« Re: Tak jsem po 4 Fordech vsadil na KIA.
štíreček1: Hledal jsem něco 4x4, co by bylo za cenu co mi dali za Mondeo. A KIA Sportage byla za tuto cenu a ve velmi dobrém stavu. Bylo tam ještě Santa Fe 2.2 ale to už je těžká kráva. Ona i ta Sportage je dost velký žrout. Je to auto na přechodnou dobu, ale zatím je nad očekávání. Jen dost poskakuje na nerovnostech, chtělo by to přeci jenom trochu menší výšku. Ještě jsem koukal na X-trail, ale byl výrazně dražší. Ale ten na nerovnostech sedí líp. U Forda mě lákali na Kugu, ale cena byla šílená. Tak ještě pokukuju po Mitsubishi ASX, před vánoci mi nové nabízeli za 440tis.Kč. Jede pěkně a moc nežere, ale kufr je hodně malý. Ale to u té Kugy taky. :-)
Jinak už jsem Sportage otestoval, na chalupě jsem chytil kroupy [odkaz] ale Korejci dělají pevné plechy. >:D
Pokud jde o tu výšku, tak mám ještě Fiestu a ten rozdíl ve výšce moc nevnímám. U Mondea mi připadalo, že sedím víc na zemi.