FORD MONDEO 2,2 TDCi .

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD

  • « 00 Reagovat !

    foto stirecek1

    štíreček1 28.03.10  20:48

    « Re: Kombi 4x4

    Kutil: Tak jsem našel něco, co by se Ti hodilo, přímo šité na míru. Vyjede to zmoklou louku a utáhne i tu loď jak jsi psal, vlek může mít 9tun. Tah chybět rozhodně nebude, akorát nevím, kolik ta lokomotiva žere
    [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 28.03.10  19:22

    « Re: Kombi 4x4

    Kutil: Ježišmarja kde bereš ty všechny terény které jsi vyjmenoval??? Vždyť v ČR takové terény prakticky nejsou, ledaže by jsi je schválně vyhledával !!!!! Potom je to ale hobby a na to se nehodí nic jiného než Patrol/Pajero/Landcruiser/Defender atd. Pokud chceš prvoplánově jezdit offroad hobby tak na všechny ty Hyundaie/Kia, Kugy, Yeti ale i Subaru zapomeň. No, Subaru je někde mezi ale je to také hlavně silniční vozidlo.
    Prašné silnice = Čína, Afrika, obě Ameriky - složitý terén nebo když pořádně zaprší.
    Ty tady s prominutím blbneš. Jediné, co tu opravdu máš zdolávat, je ta louka k chatě. :no:
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 28.03.10  18:05

    « Re: Kombi 4x4

    WinDiesel: Myslel jsem, že redukce je do těžkého terénu, kde potřebuješ jet pomalu, ale s velkou silou na kolech. Redukci jsme používali třeba při jízdě ve sněhu, bahně, ledu a písku. Nebo v prudkých kopcích. Co má redukce společného s prašnýma cestama?
  • « 00 Reagovat !

    foto Slavek-TDM

    Slavek-TDM 28.03.10  17:43

    « Re: Kombi 4x4

    Nerikam, ze bych redukci extra potreboval, ale sem tam ji pouzivam. Na tahani, pri jizde do kopce v hlubokym snehu nebo kdyz potrebuju ku*evsky rychle predjet >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 28.03.10  14:13

    « Re: Kombi 4x4

    Kutil: ty ale chceš v jednom autě úplně všechno, takové auto ještě nevyrobili. Tedy ne za peníze, které jseš za to ochoten dát..... Vždycky je to dobrý kmompromis, a pokud budeš Forestera boxer diesel používat pouze na silnici a sem tam po louce na chatu, nemůže se spojce nic stát. A redukci v tomto státě, kde nejsou prašné silnice, nepotřebuje fakt snad vůbec nikdo.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 28.03.10  12:17

    « Re: Kombi 4x4

    WinDiesel: Proto se nabízí otázka, proč nemá Forester s 2.0D redukci jako má třeba 2.0 benzín. Samozřejmě by měla spojka něco vydržet. Jezdil jsem s Land Rover Defender a co musela spojka vydržet, to bylo šílené. Ale v horším terénu se právě dávala redukce, aby spojka nedostávala tolik zabrat. U Sorenta jsem narazil na velký problém automatu, protože ve sněhu nešlo auto moc ovládat. Naštěstí měl redukci, ale i tak byl problém vyjet z hlubokého sněhu, ne proto, že by hrabal, ale že automat nedovolil zabrat pro odpor sněhu. U manuálu to prostě při chybějící redukci odnese spojka. Dělá se vůbec dneska ještě ruční zamykání diferenciálů a redukce?
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 28.03.10  11:39

    « Re: Kombi 4x4

    Moik: tady je ta otázka na jak mohoho """dělal blbiny" má být spojka dimenzovaná - a ta že musí dostat se 4x4 pořádně zabrat.... ;-\
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 28.03.10  09:44

    « Re: Skřípání a propadání motoru.

    DIM: nebliká, aspoň jsem to zatím nenašel - mám key free, bez alarmu - nemůže to být u mne jinak ?
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 28.03.10  09:00

    « Re: Kombi 4x4

    Moik: Měl jsem Passat z roku 1987 a ten měl podtlakové zavírání mezinápravového a zadního diferenciálu. U novějších Passatů už to nedělali. Na palubce jsi měl knoflík, který jsi mohl vytáhnout a měl 3 polohy:

    - vypnuto
    - mezinápravový
    - mezinápravový a zadní

    A u toho byl ještě obrázek auta a 2 LED, které ukazovaly, který diferák je zamčený. Možná bych našel i fotky. Auto se vyhrabalo z čehokloliv, problém byl malá světlost.

    S tím Foresterem jste mě nepotěšili. ;-\
  • « 00 Reagovat !

    foto Slavek-TDM

    Slavek-TDM 28.03.10  08:39

    « Re: Kombi 4x4

    Forester v manualu ma vizkozku odjakziva. Ta zajistuje castecnou svornost mezinapravovyho diferencialu a kdyz se to umi, tak v terenu nemusi koncit na prvi mulde. Plus nekde se pise, ze i zadni je LSD (Limited Slip Diff), coz ale nemuzu potvrdit.
    Automat s VDC a VTD je na tom podstatne lip, ale do dieselu se nedava.
    Tady je hezky videt, jak to funguje:
    [odkaz]
    Co se tyce spojky u Boxer Dieselu, o tom jsem slysel uz nekolikrat a zda se, ze tady to soudruzi z JP trochu podcenili. :no:
  • « 00 Reagovat !

    foto Moik

    Moik 28.03.10  07:55

    « Re: Kombi 4x4

    Passat (aspoň co já znám) nemá žádné uzávěrky, maximálně samosvorné diferenciály a u Passatu jen elektronické, to s tím jedním kolem zvládá až Passat s posledním haldexem (=yeti,tiguan,kuga,scout)

    Forester na dvou kolech končí, ale ten nový by nemusel, ma ESP, které brzdí lehčí kolo a tím se přenese TM na to durhé (elektronická uzávěrka diferenciálu), ale hlavně píšou, že má samosvorný nejen mezinápravový diff.(viskozní spojka), ale i zadní. To by mělo zajistit to, že budou zabírat alespoň 3 kola - 2 zadní a jedno přední. Ve spolupráci s ESP by neměl zůstat viset. Model do 2007 viset zůstane.

    Forester D bez redukce myslím do terénu není, Subaru má známý problém se spojkami (záruka Subaru na spojku je 20tis km!!!) Na Impreze D můj bratr spálil spojku v lehkém terénu (dělal blbiny a pak zapadnul) ve 22000km a Subaru to už přes měsíc řeší, jestli mu to uzná nebo ne, spojka se úplně rozpadla.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 27.03.10  21:05

    « Re: Kombi 4x4

    Dnes už jsem se po jízdách v Sorentu trochu zase vyrovnal s Mondeem a dá se. Motor už mi připadá tišší a až na rachot po nastartování je to dobré. To co popisuje Moik jsem cítil po přesednutí z MKII do MKIII. Měl jsem u MKIII pocit, že sedím v tanku s malými okny a špatným výhledem, dnes už jsem si zvykl, ale v některých parametrech mi MKII připadalo lepší.

    Dnes už bych se k MKII nevracel, hlavně kvůli motoru. Ale s těmi svislými světly vzadu na kombíku jsem se ještě nevyrovnal, u MKII byl vstup do kufru širší.

    Jak je to s AWD u Forestera? Hodně lidí si stěžuje na situaci, kdy auto stojí na 2 kolech, protilehlá kola ve vzduchu a auto nejede. Mám zkušenost s Passatem, který měl uzávěrku mezinápravového a zadního diferenciálu a tomu stačilo zabírat jedním zadním kolem. U Sorenta jsem měl problém na sněhu s automatem. I pod plným plynem s 4x4 a s redukcí se mu ve sněhu nechtělo rozjet. Ne, že by se protáčela kola, motor se vůbec nechtěl roztočit. Jak to zvládá Forester 2.0D bez redukce?
  • « 00 Reagovat !

    foto Moik

    Moik 27.03.10  20:47

    « Re: Kombi 4x4

    Mitsubishi může být jaké chce, dokud se bude na celkem běžné díly čekat 2 i 3 měsíce... zkušenost z rodiny ("vlnovec" - něco zespoda) a není to jediný ohlas na díly Mitsubishi, to se nedá se Subaru srovnávat!
  • « 00 Reagovat !

    foto Moik

    Moik 27.03.10  20:46

    « Re: MK3 vs. MK4

    To seteprv uvidí... :-)

    Prostě IMO Ford s mezigeneračním zvětšováním přestřelil a teď mu chybí auto typu Mondeo, MK4=Scorpio
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 27.03.10  19:26

    « Re: MK3 vs. MK4

    Moik: Já mám stejnou generaci Mondea jako Kutil, jen 2,0 TDCi. Před faceliftem euro 3. To, co neustále Kutil popisuje, já neznám. Až na pár drobnějších hnid, jsem spokojeně najel 220000 km, žádné, vůbec žádné vrzání. Ano, do vyjetých kolejí mne to tlačilo docela fest ale to se dá.
    Bylo to flame??? >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 27.03.10  19:21

    « Re: Kombi 4x4

    Kutil: To nové Mitsubishi vypadá dobře... (ASX) to bych vyzkoušel a Outlander je taky pěkný, dostane brzy nový silný motor o objedmu 2,2 (od Mitsubishi). ASX bude mít 1,8 110 kW 300 Nm, taky dobré A STOP START SYSTÉM. Ten půjde do Outlanderu jako spodní volba (místo stávajícího 2,0 DI-D od VW). 2,2 bude horní volba, asi to bude docela nářez, když má 1,8 110 kW a 300 Nm. STOP START SYSTÉM BUDE MÍT TAKÉ a to vidím jako velkou přednost.
  • 00 Reagovat !

    foto Moik

    Moik 27.03.10  19:17

    « MK3 vs. MK4

    Nechci flame :-!

    Rok s rokem se sešel a moje Mondeo MK4 se posouvá dál, kolega z práce si ho půjčil, aby se přesvědčil, že to je to, co mu sedí a já prozatím jezdím jeho MK3 2.0TDCi kombi.

    Po přesednutí jsem užasnul mrštností MK3, pružností motoru (i s porovnání se 103kW PSA), výhledu z auta a vůbec celkového dojmu z auta.

    MK4 je parník, tank s úzkými okny ovládaný intuicí skrz čelní sklo, bez většího kontaktu s okolím, je to stíhačka kde místo přístrojů je volant, jediný kontakt o dění okolo auta, je to takové IFR (kdo létá).. když ho pošlete rychle do zatáčky, tak ji po anglicku prostě projede, bez hnutí brvy, špetky emocí.

    To MK3 je jiná, je to VFR, je to radost řídit (ale nezávodil jsem), motor je zvláštně benzínový, nevadí mu 900 otáček, umí (byť chybou) rozjet šestku z 60kmh, přes palubku je vidět ven, nic nevrže, za středový tunel můžete vzít a neskřípe, po šesti letech má 120tis km, podvozek, motor a vstřiky jsou OK. Sedačky neporovnatelně horší a zvukový komfort taky...

    Nechci napsat, že je MK3 lepší, to zase ne, ale je to úplně jiné auto, působí lehčeji, je lehčí, mrštnější... 5dv. 2.2TDCi (možná i Kutilův kombík) je prostě super volba nemůžu si pomoct, pro toho, kdo rád řídí není kam spěchat. Mně to přesvědčilo v tom, že se poohlížím o Foresteru, Outbacku minulé generace apod.
  • « 00 Reagovat !

    foto Moik

    Moik 27.03.10  19:02

    « Re: Kombi 4x4

    No já jsem zkoušel test, který odhalí, jak které auto umí použít své 4x4, není to test použití na silnici a asi ani na přejetí mokré louky, ale vytažení z bryndy jo:

    zadní kola zapřená o obrubník, přední na uměle vytvořeném ledě, úkolem je jen pomocí zadní nápravy vyjet na 15cm suchý obrubník):
    1. Forester celkem bez problémů
    2. A6 Avant 2002 2.5TDI se snažil, nevyjel
    3. A6 Allroad 2009 3.0TDI automat - jednu chvíli se snažil jen motor, ale kola stála, že by se chtěl vyhoupnout to ani nevypadalo
    4. Yeti TDI 103kW, haldex - subjektivně pohodlněji, jak ten Forester, jediné auto, které dokázalo prokluzovat všemi 4!!

    Kutile, Forester je myslím velice dobrá volba, ale Tiguan, Yeti a asi i Kuga ti taky poslouží dobře. Jak se řešilo v jiné diskuzi, ty haldexy řeší situaci vždy až nastane (i když rychle) a mechanické s viskozní spojkou té situaci umí předcházet, řidič to využije i za sucha, na rozdíl od haldexu, ale co jsem s tím najel, je taky v té zatáčce cítit...
  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 27.03.10  09:24

    « Re: Kombi 4x4

    jo a co se pak s quattrem nechá dělat? mrkněte na mé video - ta stříbrná B7 kombi je má... - [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 27.03.10  09:22

    « Re: Kombi 4x4

    mám v a4 quattro, tedy torsen. to je stálý pohon všech kol. menší auta jako a3 nebo všechny škodovky, golfy, atp. mají haldex. druhá generace nebyla úplně ono, ale u novějších aut se čtvrtou generací haldexu už není téměř rozeznatelný rozdíl oproti torsenu. ty suché spojky jsou dnes řízeny velice chytrou elektronikou která dopředu i předvídá a auto vyjede určitě z 99% stejně jako auto s torsenem. jestli chceš ale jistotu, kup allroada, má stavitelný podvozek měchy a torsen.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…