FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
WinDiesel 28.03.10 19:22
« Re: Kombi 4x4
Kutil: Ježišmarja kde bereš ty všechny terény které jsi vyjmenoval??? Vždyť v ČR takové terény prakticky nejsou, ledaže by jsi je schválně vyhledával !!!!! Potom je to ale hobby a na to se nehodí nic jiného než Patrol/Pajero/Landcruiser/Defender atd. Pokud chceš prvoplánově jezdit offroad hobby tak na všechny ty Hyundaie/Kia, Kugy, Yeti ale i Subaru zapomeň. No, Subaru je někde mezi ale je to také hlavně silniční vozidlo.
Prašné silnice = Čína, Afrika, obě Ameriky - složitý terén nebo když pořádně zaprší.
Ty tady s prominutím blbneš. Jediné, co tu opravdu máš zdolávat, je ta louka k chatě. :no: -
superkutil 28.03.10 18:05
« Re: Kombi 4x4
WinDiesel: Myslel jsem, že redukce je do těžkého terénu, kde potřebuješ jet pomalu, ale s velkou silou na kolech. Redukci jsme používali třeba při jízdě ve sněhu, bahně, ledu a písku. Nebo v prudkých kopcích. Co má redukce společného s prašnýma cestama? -
WinDiesel 28.03.10 14:13
« Re: Kombi 4x4
Kutil: ty ale chceš v jednom autě úplně všechno, takové auto ještě nevyrobili. Tedy ne za peníze, které jseš za to ochoten dát..... Vždycky je to dobrý kmompromis, a pokud budeš Forestera boxer diesel používat pouze na silnici a sem tam po louce na chatu, nemůže se spojce nic stát. A redukci v tomto státě, kde nejsou prašné silnice, nepotřebuje fakt snad vůbec nikdo. -
superkutil 28.03.10 12:17
« Re: Kombi 4x4
WinDiesel: Proto se nabízí otázka, proč nemá Forester s 2.0D redukci jako má třeba 2.0 benzín. Samozřejmě by měla spojka něco vydržet. Jezdil jsem s Land Rover Defender a co musela spojka vydržet, to bylo šílené. Ale v horším terénu se právě dávala redukce, aby spojka nedostávala tolik zabrat. U Sorenta jsem narazil na velký problém automatu, protože ve sněhu nešlo auto moc ovládat. Naštěstí měl redukci, ale i tak byl problém vyjet z hlubokého sněhu, ne proto, že by hrabal, ale že automat nedovolil zabrat pro odpor sněhu. U manuálu to prostě při chybějící redukci odnese spojka. Dělá se vůbec dneska ještě ruční zamykání diferenciálů a redukce? -
superkutil 28.03.10 09:00
« Re: Kombi 4x4
Moik: Měl jsem Passat z roku 1987 a ten měl podtlakové zavírání mezinápravového a zadního diferenciálu. U novějších Passatů už to nedělali. Na palubce jsi měl knoflík, který jsi mohl vytáhnout a měl 3 polohy:
- vypnuto
- mezinápravový
- mezinápravový a zadní
A u toho byl ještě obrázek auta a 2 LED, které ukazovaly, který diferák je zamčený. Možná bych našel i fotky. Auto se vyhrabalo z čehokloliv, problém byl malá světlost.
S tím Foresterem jste mě nepotěšili. ;-\ -
Slavek-TDM 28.03.10 08:39
« Re: Kombi 4x4
Forester v manualu ma vizkozku odjakziva. Ta zajistuje castecnou svornost mezinapravovyho diferencialu a kdyz se to umi, tak v terenu nemusi koncit na prvi mulde. Plus nekde se pise, ze i zadni je LSD (Limited Slip Diff), coz ale nemuzu potvrdit.
Automat s VDC a VTD je na tom podstatne lip, ale do dieselu se nedava.
Tady je hezky videt, jak to funguje:
[odkaz]
Co se tyce spojky u Boxer Dieselu, o tom jsem slysel uz nekolikrat a zda se, ze tady to soudruzi z JP trochu podcenili. :no: -
Moik 28.03.10 07:55
« Re: Kombi 4x4
Passat (aspoň co já znám) nemá žádné uzávěrky, maximálně samosvorné diferenciály a u Passatu jen elektronické, to s tím jedním kolem zvládá až Passat s posledním haldexem (=yeti,tiguan,kuga,scout)
Forester na dvou kolech končí, ale ten nový by nemusel, ma ESP, které brzdí lehčí kolo a tím se přenese TM na to durhé (elektronická uzávěrka diferenciálu), ale hlavně píšou, že má samosvorný nejen mezinápravový diff.(viskozní spojka), ale i zadní. To by mělo zajistit to, že budou zabírat alespoň 3 kola - 2 zadní a jedno přední. Ve spolupráci s ESP by neměl zůstat viset. Model do 2007 viset zůstane.
Forester D bez redukce myslím do terénu není, Subaru má známý problém se spojkami (záruka Subaru na spojku je 20tis km!!!) Na Impreze D můj bratr spálil spojku v lehkém terénu (dělal blbiny a pak zapadnul) ve 22000km a Subaru to už přes měsíc řeší, jestli mu to uzná nebo ne, spojka se úplně rozpadla. -
superkutil 27.03.10 21:05
« Re: Kombi 4x4
Dnes už jsem se po jízdách v Sorentu trochu zase vyrovnal s Mondeem a dá se. Motor už mi připadá tišší a až na rachot po nastartování je to dobré. To co popisuje Moik jsem cítil po přesednutí z MKII do MKIII. Měl jsem u MKIII pocit, že sedím v tanku s malými okny a špatným výhledem, dnes už jsem si zvykl, ale v některých parametrech mi MKII připadalo lepší.
Dnes už bych se k MKII nevracel, hlavně kvůli motoru. Ale s těmi svislými světly vzadu na kombíku jsem se ještě nevyrovnal, u MKII byl vstup do kufru širší.
Jak je to s AWD u Forestera? Hodně lidí si stěžuje na situaci, kdy auto stojí na 2 kolech, protilehlá kola ve vzduchu a auto nejede. Mám zkušenost s Passatem, který měl uzávěrku mezinápravového a zadního diferenciálu a tomu stačilo zabírat jedním zadním kolem. U Sorenta jsem měl problém na sněhu s automatem. I pod plným plynem s 4x4 a s redukcí se mu ve sněhu nechtělo rozjet. Ne, že by se protáčela kola, motor se vůbec nechtěl roztočit. Jak to zvládá Forester 2.0D bez redukce? -
WinDiesel 27.03.10 19:26
« Re: MK3 vs. MK4
Moik: Já mám stejnou generaci Mondea jako Kutil, jen 2,0 TDCi. Před faceliftem euro 3. To, co neustále Kutil popisuje, já neznám. Až na pár drobnějších hnid, jsem spokojeně najel 220000 km, žádné, vůbec žádné vrzání. Ano, do vyjetých kolejí mne to tlačilo docela fest ale to se dá.
Bylo to flame??? >:D -
WinDiesel 27.03.10 19:21
« Re: Kombi 4x4
Kutil: To nové Mitsubishi vypadá dobře... (ASX) to bych vyzkoušel a Outlander je taky pěkný, dostane brzy nový silný motor o objedmu 2,2 (od Mitsubishi). ASX bude mít 1,8 110 kW 300 Nm, taky dobré A STOP START SYSTÉM. Ten půjde do Outlanderu jako spodní volba (místo stávajícího 2,0 DI-D od VW). 2,2 bude horní volba, asi to bude docela nářez, když má 1,8 110 kW a 300 Nm. STOP START SYSTÉM BUDE MÍT TAKÉ a to vidím jako velkou přednost. -
Moik 27.03.10 19:17
« MK3 vs. MK4
Nechci flame :-!
Rok s rokem se sešel a moje Mondeo MK4 se posouvá dál, kolega z práce si ho půjčil, aby se přesvědčil, že to je to, co mu sedí a já prozatím jezdím jeho MK3 2.0TDCi kombi.
Po přesednutí jsem užasnul mrštností MK3, pružností motoru (i s porovnání se 103kW PSA), výhledu z auta a vůbec celkového dojmu z auta.
MK4 je parník, tank s úzkými okny ovládaný intuicí skrz čelní sklo, bez většího kontaktu s okolím, je to stíhačka kde místo přístrojů je volant, jediný kontakt o dění okolo auta, je to takové IFR (kdo létá).. když ho pošlete rychle do zatáčky, tak ji po anglicku prostě projede, bez hnutí brvy, špetky emocí.
To MK3 je jiná, je to VFR, je to radost řídit (ale nezávodil jsem), motor je zvláštně benzínový, nevadí mu 900 otáček, umí (byť chybou) rozjet šestku z 60kmh, přes palubku je vidět ven, nic nevrže, za středový tunel můžete vzít a neskřípe, po šesti letech má 120tis km, podvozek, motor a vstřiky jsou OK. Sedačky neporovnatelně horší a zvukový komfort taky...
Nechci napsat, že je MK3 lepší, to zase ne, ale je to úplně jiné auto, působí lehčeji, je lehčí, mrštnější... 5dv. 2.2TDCi (možná i Kutilův kombík) je prostě super volba nemůžu si pomoct, pro toho, kdo rád řídí není kam spěchat. Mně to přesvědčilo v tom, že se poohlížím o Foresteru, Outbacku minulé generace apod. -
Moik 27.03.10 19:02
« Re: Kombi 4x4
No já jsem zkoušel test, který odhalí, jak které auto umí použít své 4x4, není to test použití na silnici a asi ani na přejetí mokré louky, ale vytažení z bryndy jo:
zadní kola zapřená o obrubník, přední na uměle vytvořeném ledě, úkolem je jen pomocí zadní nápravy vyjet na 15cm suchý obrubník):
1. Forester celkem bez problémů
2. A6 Avant 2002 2.5TDI se snažil, nevyjel
3. A6 Allroad 2009 3.0TDI automat - jednu chvíli se snažil jen motor, ale kola stála, že by se chtěl vyhoupnout to ani nevypadalo
4. Yeti TDI 103kW, haldex - subjektivně pohodlněji, jak ten Forester, jediné auto, které dokázalo prokluzovat všemi 4!!
Kutile, Forester je myslím velice dobrá volba, ale Tiguan, Yeti a asi i Kuga ti taky poslouží dobře. Jak se řešilo v jiné diskuzi, ty haldexy řeší situaci vždy až nastane (i když rychle) a mechanické s viskozní spojkou té situaci umí předcházet, řidič to využije i za sucha, na rozdíl od haldexu, ale co jsem s tím najel, je taky v té zatáčce cítit... -
lordmystic 27.03.10 09:22
« Re: Kombi 4x4
mám v a4 quattro, tedy torsen. to je stálý pohon všech kol. menší auta jako a3 nebo všechny škodovky, golfy, atp. mají haldex. druhá generace nebyla úplně ono, ale u novějších aut se čtvrtou generací haldexu už není téměř rozeznatelný rozdíl oproti torsenu. ty suché spojky jsou dnes řízeny velice chytrou elektronikou která dopředu i předvídá a auto vyjede určitě z 99% stejně jako auto s torsenem. jestli chceš ale jistotu, kup allroada, má stavitelný podvozek měchy a torsen.
[odkaz]