FORD MONDEO 2,2 TDCi .

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD

  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 30.03.10  09:37

    « Re: Kombi 4x4

    Já klouzal s Mondeem a ESP na trávě na letních. Ne že by trhalo drny a bylo bahno. Jen tráva, kopec není nijak prudký a přesto to klouzalo, díky ESP se kola v prokluzování střídala. S tou šířkou pneu je to sporadické, většinou se mluví o plošném tlaku a čím širší pneu, tím je tlak menší. Většinou se proto na zimu doporučují pneu užší, aby se do sněhu líp zakously a držely stopu. Na předchozím Mondeu jsem měl zimní 195 a jezdily dobře. Teď mám 205 a už to není ono, pneumatika klouže a nechce se zakousnout. Jedná se o zimní pneu Continental. Dříve jsem měl Nokian.

    Ale samozřejmě mít na pneu špalky, tak se vyhrabu mnohem dál.

    Jinak s tím Sorentem jsem zkusil projet lesní cestu k chatám na které byl sníh a i při zapnutém 4x4 a redukci auto odmítalo jet. Jako by to motor neutáhl. Kola se jak jsem čekal neprotáčela, ale auto stálo a motor nereagoval na plyn. Toho sněhu bylo do 20cm. Kdysi jsem v Krkonoších měl půjčenou Ladu Nivu a té 20cm sněhu nedělalo problém. Nejvýš se jí protáčela kola, ale motor to utáhl.
  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 30.03.10  07:30

    « Re: Kombi 4x4

    to je jasný že 4x4 vyjede vždy víc, je tu jedna zajímavost. jen s fwd nebo rwd když stojíte na různě kluzkém povrchu je při přidání tendence hrabat jen jedním kolem ze dvou. u quattra by měli zabírat všechny různou silou, tedy nárůst trakce o 3/4!. při testech to není objektivní srovnání, takové extrémní podmínky nejsou v praxi téměř nikde, kdo zná torsen ví, že je třeba si na extrému trochu prudčeji přidat aby se sevřel diferák nebo si lehce brnknout o brzdu, ale to jsou extrémní situace, to využijete fakt jen v testech.

    letos byla zima opravdu chladná plná sněhu, to co jsem do prudkého uklouzaného kopce vyjel to mi nikdo nevěřil - s fwd tam nikdo nevyjel ani do půlky s rozjezdem. já tam kde všichni končili zastavil a pomalu se rozjel! svoje určitě také dělají kvalitní nové gumy, u mě navíc 235 široké, takže trakce maximální...
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 30.03.10  07:03

    « Re: rozdiel

    štíreček: jsem zvědav zda 1,8 TDCi přežije přechod z €4 na €5. 1,6 zatím HDI již dosáhla na 85 kW... Zatím nejsou žádné známky, že by 1,8 TDCi Lynx pokračoval.
  • « 00 Reagovat !

    foto stirecek1

    štíreček1 29.03.10  20:53

    « Re: rozdiel

    2,0 je motor od PSA a zabírá v podstatě od volnoběhu. Tady 1,8čka ztrácí, je jedno jestli má 85kw nebo 92kw, pod turbem prostě nejede. Pak ale má síly na rozdávání, motor je dostatečně pružný, ale malý rozsah otáček je znát.
  • 00 Reagovat !

    foto peter934

    peter934 29.03.10  16:21

    « rozdiel

    Cau. Mna by docela zaujimalo aka je turbodiera u noveho mondea 1,8 tdci 92kW. Hlavne v porovnani s 2,0 tdci 103kW. Je tam citit mensi rozsah otacok? aj ked podla grafu to nie je velky rozdiel.

    Naposledy co som jazdil s passatom 1,9 tdi 96kW, tak tam bola ta turbodiera dooost poznat. Dost neprijemne to kopalo.
    Zase co ma znami avensis 2,0 d4-D tak tam ani nie je citit kedy zacne zaberat turbo.

    Dakujem za odpoved.
  • « 00 Reagovat !

    foto Moik

    Moik 29.03.10  16:06

    « Re: Kombi 4x4

    :-)))
    Byl jsem na podzim na jedné chajdě, výjezd byl do kopce po trávě, ne nijak prudkého a když jsme tam byli, začalo hodně pršet, odjížděla švagrovka s Vectrou kombi, říkám si, to nedá... a dala. Od té doby jsem s tím 4x4 trochu polevil. Jinak Forester vyjede opravdu hodně, 100% projede víc, než by sis s ním na první jízdě troufnul.

    jo ještě pardon za tu Frosteru, mělo to být Frontera
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 29.03.10  15:34

    « Re: Kombi 4x4

    DIM: tam je plynulá regulace rozjezdu...
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 29.03.10  15:09

    « Re: Kombi 4x4

    Kutile : Kup si sedačkovou lanovku !!
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 28.03.10  23:51

    « Re: Kombi 4x4

    To Sorento s automatem se ve sněhu chovalo jak píšeš. I s redukcí a plným plynem se motor neroztočil a kola stála. Jsem zvyklý, že se mi nejvýš u 4x4 točí všechna kola a auto nejede, ale aby si ani nehrábnul, to jsem nezažil.

    Ty uzávěrky přestaly u Passatu dělat kvůli ABS. To co jsem měl byla taková zbastlenina. Původně tam byl motor 2.8 benzín a protože odešel, tak tam předchozí majitel dal 1.6D bez turba. To auto sice jelo jen do 140km/h (pak zafungoval omezovač motoru díky převodovce z benzínu), ale za to to byl úžasný tahoun. Nebyl problém dojet kamkoliv. 1ka byla hodně zpřevodovaná a tak žádný kopec nebyl problém. Bylo to úžasné auto!!!! Výborný výhled. A ty problémy co mělo, mělo i Mondeo o 12 let mladší. V tom směru byl Passat hodně nadčasový. Ono i Polo bylo lepší než o 8 let novější Fiesta. Z tohoto pohledu byl VW špička.

    No, vidím, že koupím starou Ladu Nivu, ta má uzávěrky diferáků a redukci a bude klid. To auto je držák, akorát není na dálnici. >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto Moik

    Moik 28.03.10  22:10

    « Re: Kombi 4x4

    Kutil: Tak to nevim, jestli to Forester D dá... já redukci používám třeba při nesnadném couvání nebo couvání s vozíkem, v podstatě celkem běžně v provozu, často, ale do hrubého terénu Forestera neberu... jeho nájezdové úhly nejsou nic moc, on by zvládnul hodně, ale ta kastle (do 2007) mu to nedovolí...

    A když ho vyzkoušíš někde na sněhu s Defáčem v zádech jako já, tak zjistíš, že po tobě zůstávají akorát kusy plastů ze spodka... no holt teréňák to prostě není... souhlas s Winem, může to znít směšně, ale více zvládla Frostera z roku 2000...

    A ten automat jsem i u Forestera na nějakém videu viděl zabírat, ale nezabrat, nedokázal v písku ani protočit kola, jen stál...

    Ten Passat je maso, to jsem nikdy neslyšel :yes:
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 28.03.10  21:28

    « Re: Kombi 4x4

    WinDiesel: No úplně běžně. Jezdím dost na hory a na vodu a taky do slovenských hor. Sice to projede i Laguna, ale likviduje ji to. >:D

    Příjezd k horským chalupám je po prudké nezpevněné cestě s koryty a v zimě je to fakt maso. Mondeo končí se světlostí i záběrem. V létě zase potřebuji sjet s vozíkem s lodí až k vodě a ne vždy je břeh pevný. Ale tak snad to Forester zvládne.

    Mě by stačil vyšší kombik s dieselem a s uzávěrkama a redukcí.
  • « 00 Reagovat !

    foto stirecek1

    štíreček1 28.03.10  20:48

    « Re: Kombi 4x4

    Kutil: Tak jsem našel něco, co by se Ti hodilo, přímo šité na míru. Vyjede to zmoklou louku a utáhne i tu loď jak jsi psal, vlek může mít 9tun. Tah chybět rozhodně nebude, akorát nevím, kolik ta lokomotiva žere
    [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 28.03.10  19:22

    « Re: Kombi 4x4

    Kutil: Ježišmarja kde bereš ty všechny terény které jsi vyjmenoval??? Vždyť v ČR takové terény prakticky nejsou, ledaže by jsi je schválně vyhledával !!!!! Potom je to ale hobby a na to se nehodí nic jiného než Patrol/Pajero/Landcruiser/Defender atd. Pokud chceš prvoplánově jezdit offroad hobby tak na všechny ty Hyundaie/Kia, Kugy, Yeti ale i Subaru zapomeň. No, Subaru je někde mezi ale je to také hlavně silniční vozidlo.
    Prašné silnice = Čína, Afrika, obě Ameriky - složitý terén nebo když pořádně zaprší.
    Ty tady s prominutím blbneš. Jediné, co tu opravdu máš zdolávat, je ta louka k chatě. :no:
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 28.03.10  18:05

    « Re: Kombi 4x4

    WinDiesel: Myslel jsem, že redukce je do těžkého terénu, kde potřebuješ jet pomalu, ale s velkou silou na kolech. Redukci jsme používali třeba při jízdě ve sněhu, bahně, ledu a písku. Nebo v prudkých kopcích. Co má redukce společného s prašnýma cestama?
  • « 00 Reagovat !

    foto Slavek-TDM

    Slavek-TDM 28.03.10  17:43

    « Re: Kombi 4x4

    Nerikam, ze bych redukci extra potreboval, ale sem tam ji pouzivam. Na tahani, pri jizde do kopce v hlubokym snehu nebo kdyz potrebuju ku*evsky rychle predjet >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 28.03.10  14:13

    « Re: Kombi 4x4

    Kutil: ty ale chceš v jednom autě úplně všechno, takové auto ještě nevyrobili. Tedy ne za peníze, které jseš za to ochoten dát..... Vždycky je to dobrý kmompromis, a pokud budeš Forestera boxer diesel používat pouze na silnici a sem tam po louce na chatu, nemůže se spojce nic stát. A redukci v tomto státě, kde nejsou prašné silnice, nepotřebuje fakt snad vůbec nikdo.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 28.03.10  12:17

    « Re: Kombi 4x4

    WinDiesel: Proto se nabízí otázka, proč nemá Forester s 2.0D redukci jako má třeba 2.0 benzín. Samozřejmě by měla spojka něco vydržet. Jezdil jsem s Land Rover Defender a co musela spojka vydržet, to bylo šílené. Ale v horším terénu se právě dávala redukce, aby spojka nedostávala tolik zabrat. U Sorenta jsem narazil na velký problém automatu, protože ve sněhu nešlo auto moc ovládat. Naštěstí měl redukci, ale i tak byl problém vyjet z hlubokého sněhu, ne proto, že by hrabal, ale že automat nedovolil zabrat pro odpor sněhu. U manuálu to prostě při chybějící redukci odnese spojka. Dělá se vůbec dneska ještě ruční zamykání diferenciálů a redukce?
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 28.03.10  11:39

    « Re: Kombi 4x4

    Moik: tady je ta otázka na jak mohoho """dělal blbiny" má být spojka dimenzovaná - a ta že musí dostat se 4x4 pořádně zabrat.... ;-\
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 28.03.10  09:44

    « Re: Skřípání a propadání motoru.

    DIM: nebliká, aspoň jsem to zatím nenašel - mám key free, bez alarmu - nemůže to být u mne jinak ?
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 28.03.10  09:00

    « Re: Kombi 4x4

    Moik: Měl jsem Passat z roku 1987 a ten měl podtlakové zavírání mezinápravového a zadního diferenciálu. U novějších Passatů už to nedělali. Na palubce jsi měl knoflík, který jsi mohl vytáhnout a měl 3 polohy:

    - vypnuto
    - mezinápravový
    - mezinápravový a zadní

    A u toho byl ještě obrázek auta a 2 LED, které ukazovaly, který diferák je zamčený. Možná bych našel i fotky. Auto se vyhrabalo z čehokloliv, problém byl malá světlost.

    S tím Foresterem jste mě nepotěšili. ;-\
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…