FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
lordmystic 30.03.10 07:30
« Re: Kombi 4x4
to je jasný že 4x4 vyjede vždy víc, je tu jedna zajímavost. jen s fwd nebo rwd když stojíte na různě kluzkém povrchu je při přidání tendence hrabat jen jedním kolem ze dvou. u quattra by měli zabírat všechny různou silou, tedy nárůst trakce o 3/4!. při testech to není objektivní srovnání, takové extrémní podmínky nejsou v praxi téměř nikde, kdo zná torsen ví, že je třeba si na extrému trochu prudčeji přidat aby se sevřel diferák nebo si lehce brnknout o brzdu, ale to jsou extrémní situace, to využijete fakt jen v testech.
letos byla zima opravdu chladná plná sněhu, to co jsem do prudkého uklouzaného kopce vyjel to mi nikdo nevěřil - s fwd tam nikdo nevyjel ani do půlky s rozjezdem. já tam kde všichni končili zastavil a pomalu se rozjel! svoje určitě také dělají kvalitní nové gumy, u mě navíc 235 široké, takže trakce maximální... -
peter934 29.03.10 16:21
« rozdiel
Cau. Mna by docela zaujimalo aka je turbodiera u noveho mondea 1,8 tdci 92kW. Hlavne v porovnani s 2,0 tdci 103kW. Je tam citit mensi rozsah otacok? aj ked podla grafu to nie je velky rozdiel.
Naposledy co som jazdil s passatom 1,9 tdi 96kW, tak tam bola ta turbodiera dooost poznat. Dost neprijemne to kopalo.
Zase co ma znami avensis 2,0 d4-D tak tam ani nie je citit kedy zacne zaberat turbo.
Dakujem za odpoved. -
Moik 29.03.10 16:06
« Re: Kombi 4x4
:-)))
Byl jsem na podzim na jedné chajdě, výjezd byl do kopce po trávě, ne nijak prudkého a když jsme tam byli, začalo hodně pršet, odjížděla švagrovka s Vectrou kombi, říkám si, to nedá... a dala. Od té doby jsem s tím 4x4 trochu polevil. Jinak Forester vyjede opravdu hodně, 100% projede víc, než by sis s ním na první jízdě troufnul.
jo ještě pardon za tu Frosteru, mělo to být Frontera -
superkutil 28.03.10 23:51
« Re: Kombi 4x4
To Sorento s automatem se ve sněhu chovalo jak píšeš. I s redukcí a plným plynem se motor neroztočil a kola stála. Jsem zvyklý, že se mi nejvýš u 4x4 točí všechna kola a auto nejede, ale aby si ani nehrábnul, to jsem nezažil.
Ty uzávěrky přestaly u Passatu dělat kvůli ABS. To co jsem měl byla taková zbastlenina. Původně tam byl motor 2.8 benzín a protože odešel, tak tam předchozí majitel dal 1.6D bez turba. To auto sice jelo jen do 140km/h (pak zafungoval omezovač motoru díky převodovce z benzínu), ale za to to byl úžasný tahoun. Nebyl problém dojet kamkoliv. 1ka byla hodně zpřevodovaná a tak žádný kopec nebyl problém. Bylo to úžasné auto!!!! Výborný výhled. A ty problémy co mělo, mělo i Mondeo o 12 let mladší. V tom směru byl Passat hodně nadčasový. Ono i Polo bylo lepší než o 8 let novější Fiesta. Z tohoto pohledu byl VW špička.
No, vidím, že koupím starou Ladu Nivu, ta má uzávěrky diferáků a redukci a bude klid. To auto je držák, akorát není na dálnici. >:D -
Moik 28.03.10 22:10
« Re: Kombi 4x4
Kutil: Tak to nevim, jestli to Forester D dá... já redukci používám třeba při nesnadném couvání nebo couvání s vozíkem, v podstatě celkem běžně v provozu, často, ale do hrubého terénu Forestera neberu... jeho nájezdové úhly nejsou nic moc, on by zvládnul hodně, ale ta kastle (do 2007) mu to nedovolí...
A když ho vyzkoušíš někde na sněhu s Defáčem v zádech jako já, tak zjistíš, že po tobě zůstávají akorát kusy plastů ze spodka... no holt teréňák to prostě není... souhlas s Winem, může to znít směšně, ale více zvládla Frostera z roku 2000...
A ten automat jsem i u Forestera na nějakém videu viděl zabírat, ale nezabrat, nedokázal v písku ani protočit kola, jen stál...
Ten Passat je maso, to jsem nikdy neslyšel :yes: -
superkutil 28.03.10 21:28
« Re: Kombi 4x4
WinDiesel: No úplně běžně. Jezdím dost na hory a na vodu a taky do slovenských hor. Sice to projede i Laguna, ale likviduje ji to. >:D
Příjezd k horským chalupám je po prudké nezpevněné cestě s koryty a v zimě je to fakt maso. Mondeo končí se světlostí i záběrem. V létě zase potřebuji sjet s vozíkem s lodí až k vodě a ne vždy je břeh pevný. Ale tak snad to Forester zvládne.
Mě by stačil vyšší kombik s dieselem a s uzávěrkama a redukcí. -
WinDiesel 28.03.10 19:22
« Re: Kombi 4x4
Kutil: Ježišmarja kde bereš ty všechny terény které jsi vyjmenoval??? Vždyť v ČR takové terény prakticky nejsou, ledaže by jsi je schválně vyhledával !!!!! Potom je to ale hobby a na to se nehodí nic jiného než Patrol/Pajero/Landcruiser/Defender atd. Pokud chceš prvoplánově jezdit offroad hobby tak na všechny ty Hyundaie/Kia, Kugy, Yeti ale i Subaru zapomeň. No, Subaru je někde mezi ale je to také hlavně silniční vozidlo.
Prašné silnice = Čína, Afrika, obě Ameriky - složitý terén nebo když pořádně zaprší.
Ty tady s prominutím blbneš. Jediné, co tu opravdu máš zdolávat, je ta louka k chatě. :no: -
superkutil 28.03.10 18:05
« Re: Kombi 4x4
WinDiesel: Myslel jsem, že redukce je do těžkého terénu, kde potřebuješ jet pomalu, ale s velkou silou na kolech. Redukci jsme používali třeba při jízdě ve sněhu, bahně, ledu a písku. Nebo v prudkých kopcích. Co má redukce společného s prašnýma cestama? -
WinDiesel 28.03.10 14:13
« Re: Kombi 4x4
Kutil: ty ale chceš v jednom autě úplně všechno, takové auto ještě nevyrobili. Tedy ne za peníze, které jseš za to ochoten dát..... Vždycky je to dobrý kmompromis, a pokud budeš Forestera boxer diesel používat pouze na silnici a sem tam po louce na chatu, nemůže se spojce nic stát. A redukci v tomto státě, kde nejsou prašné silnice, nepotřebuje fakt snad vůbec nikdo. -
superkutil 28.03.10 12:17
« Re: Kombi 4x4
WinDiesel: Proto se nabízí otázka, proč nemá Forester s 2.0D redukci jako má třeba 2.0 benzín. Samozřejmě by měla spojka něco vydržet. Jezdil jsem s Land Rover Defender a co musela spojka vydržet, to bylo šílené. Ale v horším terénu se právě dávala redukce, aby spojka nedostávala tolik zabrat. U Sorenta jsem narazil na velký problém automatu, protože ve sněhu nešlo auto moc ovládat. Naštěstí měl redukci, ale i tak byl problém vyjet z hlubokého sněhu, ne proto, že by hrabal, ale že automat nedovolil zabrat pro odpor sněhu. U manuálu to prostě při chybějící redukci odnese spojka. Dělá se vůbec dneska ještě ruční zamykání diferenciálů a redukce? -
superkutil 28.03.10 09:00
« Re: Kombi 4x4
Moik: Měl jsem Passat z roku 1987 a ten měl podtlakové zavírání mezinápravového a zadního diferenciálu. U novějších Passatů už to nedělali. Na palubce jsi měl knoflík, který jsi mohl vytáhnout a měl 3 polohy:
- vypnuto
- mezinápravový
- mezinápravový a zadní
A u toho byl ještě obrázek auta a 2 LED, které ukazovaly, který diferák je zamčený. Možná bych našel i fotky. Auto se vyhrabalo z čehokloliv, problém byl malá světlost.
S tím Foresterem jste mě nepotěšili. ;-\
Ale samozřejmě mít na pneu špalky, tak se vyhrabu mnohem dál.
Jinak s tím Sorentem jsem zkusil projet lesní cestu k chatám na které byl sníh a i při zapnutém 4x4 a redukci auto odmítalo jet. Jako by to motor neutáhl. Kola se jak jsem čekal neprotáčela, ale auto stálo a motor nereagoval na plyn. Toho sněhu bylo do 20cm. Kdysi jsem v Krkonoších měl půjčenou Ladu Nivu a té 20cm sněhu nedělalo problém. Nejvýš se jí protáčela kola, ale motor to utáhl.