FORD MONDEO 2,2 TDCi .

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD

  • « 00 Reagovat !

    foto stirecek1

    štíreček1 01.04.10  19:05

    « Re: Kombi 4x4

    Já mám ty mišelinky Premacy HP a jsou fakt tiché a mají i nízky valivý odpor, spotřeba je fakt dobrá. Na mokru nešílím, takže se mi fakt líbí. Nyní 24tis km a vzorek předek 5 a zadek 6mm, tak si myslím, že přes padesátku dají. Pokud nenajdu podobné s lepším nájezdem, nejspíš bych je koupil znovu. Zatím mám čas, ale když už se o tom bavíme, tak aspoň si udělám nějaký obrázek.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 01.04.10  17:51

    « Re: Kombi 4x4

    tak... Nokian Z G2 205/50-17" 94Y - najeto od polovicky minule sezony neco pres 10tkm - letos jsem prohodil predek za zadek a budu rad kdyz vydrzi do tech 20tkm max. - na puvodnich prednich jsou uz videt jen cislice 2 3 a lehce kapka.
    Jinak uz bych do nich nesel - je to extremni guma - perfektne sedi hlavne na dalnici prima jizda - a jelikoz perfektne drzi mekci smes, tak i pekne ubyvaji.
    Sjetejsi uz jsou taky daleko hlucnejsi nez ty mene sjete.
    Kolega ted bral Michelin Premacy HP a jsou urcite mene hlucne nez ty NOKIAN Z G2-je to ovsem porovnani nove gumy vs. jete.
    NOKIANY maji jednu nespornou vyhodu, prokazatelne maji velice nizky valivy odpor - podruhe po prezuti najednou z niceho nic klesla spotreba.
    Pro info mam zimni i letni stejny rozmer 17" (zimni Pirelli Sottozero).
    2,2TDCi Euro4
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 01.04.10  14:11

    « Re: Kombi 4x4

    cja: Tak já ti je klidně nafotím. >:D Kolik let vydrží pneumatika, než hrozí nebezpečí, že praskne nebo bude mít bouli?
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 01.04.10  13:35

    « Re: Kombi 4x4

    Kutil: ... kecáš - já měl na 2,2 pneumatiky max 20t km a byl na 3 mm, kdy jsem je kvůli vodě vždy radši měnil, a 60t km a 6mm - to nemáš pneumatiky, ale ocelové válce , Pirelky P6000 jsem měl na Mondu 1995 a jejich výdrž byla katastrofická - 14t km - po přehození předek za zadek,(podotýkám tlumiče byly nové a geometrie v pořádku)
    .... a nebo jezdíš jako laboratoř a potom ti pneu vydrží, ale jinak Kutile, promiň , ale tomu nevěřím, to auto jsem měl a vím jak požíralo pneu.
    Jinak stáří se neboj, říkají vědci, že přichází po 27. roku věku a to už máme všichni nějaký pátek za sebou(omlouvám se mladším diskutujícím) - tak se není čeho obávat. >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 01.04.10  10:02

    « Re: Kombi 4x4

    Krkovicka: Po 60tis.km mám na P6000 vzorek minimálně 6mm. Taky to moc nechápu, snažím se je zlikvidovat, ale nechce se jim. Na Fiestě mám zimní Matadory (koupil jsem je za cenu ráfků) a i po 6ti letech denního ježdění mají vzorek jako nové. Netuším jak můžou být staré, tak je chci letos dodělat. Ale vůbec se jim nechce. Mám ale strach kvůli stáří. ;-\
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 01.04.10  09:49

    « Re: Kombi 4x4

    kutil: Ja myslim, ze bys mel prehodnotit kriteria pri posuzovani sjetosti gumy. Po 60tis a pod predni napravou s tezkym motorem a ukrutnym kroutakem uz ti z tech gum musi lizt draty! A jestli nelezou, tak tak guma musi byt na mokru uplne katastrofalni.
    Mimochodem Bridgestone RE050 je z velmi mekke smesi. Vydrzela mi 15tis km. Ale je fakt, ze jsem mel verzi s asymetrickym profilem a ta je sportovnejsi.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 01.04.10  08:37

    « Re: Kombi 4x4

    štíreček1: Ty Nokiany myslím vydrží těch 60tis. Ono záleží na stylu jízdy. Jinak je známá závislost, čím měkčí směs, tím líp sedí a tím kratší dobu vydrží. Kamarád měl BridgeStone RE 050 a ty jsou tvrdé a nezničitelné. Sám mám na Mondeu Pirelli P6000, je to starý model, který se dával na Mondeo už v roce 2001. Ford asi na ně získal zajímavou cenu. Bohužel se na Mondeo moc nehodí a tak po krátké době začnou šíleně hučet. Dělají to tzvn. stříšky, na které se sjedou špalky na pneu. Už jsem koupil nové pneu, ale teď už P6000 přestaly hučet a ne a ne se sjet. Jsou nezničitelné. Mám na nich už najeto 60tis.km a vypadá to na dalších 40tis.km. teď hodně chválí ty Pirelli-P7-CINTURATO [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 01.04.10  08:29

    « Re: Plavání auta

    jurkoboss: Jezdím v rozsahu otáček 1600-2500ot, respektive na nižší stupně 1600-2100ot a na vyšší 1800-2500ot. To není ani tak o poklesu, při přeřazení je tam asi těch 1600ot, ale při sešlápnutí plynu motor nepřidá, ale naopak ubere a tak auto při přidání plynu chvíli zpomaluje a pak se teprve rozjede. U starého VW Polo v benzínu to měli vyřešené tak, že u klapky byl takový monoblok a ty když jsi pustil plyn, tak ten monoblok držel cca 1500ot po dobu asi 5sec. Ford to má u benzínu jinak, když auto jede, tak mají volnoběh cca 1200ot a teprve když zastaví, tak klesnou otáčky na cca 800ot. U TDCI ale klesají hned na volnoběh. A tam asi bude problém, volnoběh je jiný režim a ŘJ se nedokáže tak rychle zorientovat. Jak psal DIM, pokud se plyn nepustí úplně, tak tam ten propad není.
  • « 00 Reagovat !

    foto jurkoboss

    jurkoboss 31.03.10  20:55

    « Re: Plavání auta

    Nazdar, takéto niečo som aj ja riešil prednedávnom.
    Hlavne pri rýchlejších rozjazdoch mi vadilo, že boli ako keby pauzy plynu pri preraďovaní prevodových stupňov. Pomáha teda to podržanie plynu, ale i posunúť moment preradenia pri vyšších otáčkach.

    Predsa len, inak klesnú otáčky napr. zo 4000, ako napr. z 2500.
    Hoci pre moderný turbodiesel sú takéto otáčky optimálne pracovné, rýchlo klesnú pri preradení pod oblasť optima krútiaceho momentu.

    Pri benzíne je to bez debaty. Tam som problém nikdy nemal, lebo motor riadne roztočím, pri rozjazde minimálne na 3000, a tak rýchlo tam neklesajú otáčky.
  • « 00 Reagovat !

    foto stirecek1

    štíreček1 31.03.10  20:52

    « Re: Kombi 4x4

    Kutil. no mně se zimní gumy na asfaltu dost sjížděly na focusovi, už ani nevím značku, ale na sněhu byly ok. Jinak ty letní nokiany se mi celkem líbí, spíš mě taky zajímá nájezd v praxi, ne jen co slibují. Na dodávce jsem měl hankook, neustále plně naložený a světe div se - 80tis km a ještě nebyly nadoraz. Na maxovi mám mišelinky primacy a myslím, že těch 50-60tis by mohli dát.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 31.03.10  16:37

    « Re: Plavání auta

    DIM: Je to o zvyku a o zubech. Jsem odchovaný na převodovkách bez synchronů. Já se naučil při pouštění spojky současně přidávat plyn a některé nové motory s elektronickým plynem to nemají rády. Někdy motor po puštění plynu a vyšlápnutí spojky drží otáčky do dalšího sešlápnutí plynu. Je to pro neuměly, aby jim motor při přeřazení nebrzdil. Pokud tedy při přeřazení pustíš plyn, sešlápneš spojku, přeřadíš, pustíš spojku a pak teprve šlápneš na plyn, tak je to v pořádku, ale pokud při pouštění spojky už šlapeš na plyn, tak se to propadne. Máš pravdu, že pokud mezi přeřazením nepustím plyn úplně, tak propad asi nebude. Kdysi jsem měl mechanický plyn, kde se při puštění plynu, pedál nevracel hned, ale se zpožděním. Totéž se dělo i při sešlápnutí. Na lanku tam byl takový blok s pružinou a viskózní brzdou.
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 31.03.10  15:11

    « Re: Plavání auta

    ...... a taky není potřeba spojku mačkat až na podlahu ! Řadit lze už mnohem dříve a tím pádem se minimalizují prodlevy při práci s pedálem. Stačí podle mých zkušeností sešlápnout tak max. z poloviny, možná i méně. Záleží na každém autě.....
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 31.03.10  14:02

    « Re: Plavání auta

    Duplicita
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 31.03.10  14:01

    « Re: Plavání auta

    DIM: NA silnici koleje nejsou, efekt z kolejí znám, ten je mnohem výraznější. >:D Tohle je jen takové lehké, dálnice rovná jak sklo (ne tak hladká). ;-)

    To řazení zkusím, taky mám trochu pocit, že jak úplně pustím plyn, tak sepne nějaký kontakt volnoběhu a zablbne. Dělalo mi to i Mondeo v benzínu.
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 31.03.10  13:39

    « Re: Plavání auta

    Jestli ti to táhne chvíli doleva a chvíli doprava, tak je to nejspíše služební vůz KDU - ČSL !!! :-)

    ....a nebo jsou na cestách vyjeté koleje, tam to auto s širším rozchodem neví, které koryto je to pravé :-)

    A to při tom řazení je turbodíra, doporučuji řadit velmi brzo a s minimem plynu, který při přeřazení nepustíš. Je to tak trochu jako by řadil automat. Neklesnou otáčky ani to necukne.....
  • 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 31.03.10  12:29

    « Plavání auta

    Dnes jsem na to koukal a uvědomil jsem si, že to Sorento nedělalo. Mondeo mi při jízdě po dálnici jakoby uhýbá. Jedu rovně a najednou vyrazí tak 5° doprava. Tak to dotáhnu volantem na rovno a po chvíli zase auto ulítne doleva. Tak to srovnám a zase za chvíli ulítne doprava. Jako by nebyl v pořádku posilovač řízení nebo byla vůle v řízení. Kdysi jsem měl něco podobného u Felicie, tam se uvolnil v posilovači řízení torzní článek, který vlastně nastavoval otevírání ventilu řízení.

    A zase zlobí motor při přeřazování. Když auto rozjedu na 1ku a přeřadím na 2ku a přidám plyn, tak auto místo přidání zpomalí a teprve potom zrychlí. Dřív to nedělalo.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 30.03.10  22:23

    « Re: Kombi 4x4

    štíreček1: Nokiany jsem používal 4 roky v pohodě. Předtím jsem měl 2 roky GoodYear, ale ty jsem kupoval už jeté s disky. Nokiany měly místo vlnovek kosočtverce a když pneu zabrala, tak se ty hroty zakously do sněhu a super!!! Časem se trochu obrousily, ale i tak zabíraly výborně. Měl jsem pak i letní Nokiany, byly tichý, ale trochu měly problém s bočním vedením a na trávě hodně klouzaly (neměly moc příčné drážky). Ale dnešní letní už mají jen podélné drážky. [odkaz] [odkaz]

    A chlapy, koňa nechci, ten mě jednou tak shodil že mě to dodnes bolí. >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto stirecek1

    štíreček1 30.03.10  21:55

    « Re: rozdiel

    jojo, o tříválci jsem něco četl. V Ženevě prohlásili, že s objemem půjdou ještě níž než konkurence, týkalo se to především benzínových přeplňovaných motorů, ale nic podstatného neprozradili. Zvedat výkon ale prý druhým turbem nebudou, nejspíš asi tlakem.
    S tou 1,6tkou jsem náramně spokojený, má sice limit, ale to až se jede na hraně, takže mně dostačuje s rezervou. Moje paní zase vyhlíží kugu, mně osobně se to auto líbí, ale nevyužil bych ho. Navíc jak se znám, tak jedině těch 120kw :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto Moik

    Moik 30.03.10  21:52

    « Re: rozdiel

    peter:
    Kope to opravdu hodně, ale dá se s tím naučit žít natolik, že ti to potom nepřijde. Motor je kultivovaný a úsporný, na Mondeo bohatě stačí, předjíždění s plným autem není problém, asi největší zásluhu na tom mají malinko lehčí převody. Pokud je dobrá cena, tak ho klidně vem, nižší pojistka, nemá DPF, to jsou výhody.
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 30.03.10  21:16

    « Re: rozdiel

    štíreček1: tak jsem se trošku asi překouk... No vypadá to na konec 1,8 TDCi, krize donutila Ford housti a zúžit portfolio motorů na minimum.
    Ono to nevypadá dobře ani s 1,4 TDCi/HDi. Možná žádné nové nebude a nebo to bude. Alespoň pro Continental tento motor končí na začátku příštího roku... Mno, Continental vystřídal Bosche jako dodavatel common railu u 1,6 HDI/TDCi, možná si to u 1,4 vyměnili nebo vyštípal Continental ještě někdo jiný...
    Ale nějak si v této době downsizingu nedokážu představit PSA a Forda bez malého dieselového motoru... Co třeba použít metodu VW a useknout jeden válec z 1,6 HDI... = 1,2 HDI 3 válec.... Nebo nějaká kooperace s BMW na tříválci??? O nějakém vznětovém 3 válci se psalo...
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…