FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
DIM 02.04.10 12:51
« Re: Plavání auta
A nejvíce zmátnu volnoběh, když vyřadím na neutrál beze spojky !!! :-) Jde to velice lehce , když člověk sundá nohu z plynu a vystihme slabým tahem ten okamžik, kdy motor přechází z tahu do brždění, tak to vyskočí úplně samo ! Jen otáčky se ještě chvíli drží a diví se , co s e to děje... !! :-) -
"-- skrytý --" 02.04.10 12:48
« Setrvacnik - spojka
Pri vymene setrvacniku, vysvetlil nekomu nekjaky technik, proc se meni i spojka? Bylo me receno, ze ta spojka prezije auto pokud neni zatezovana treba privesem nebo nadmernym nakladanim auta, ze staci jen ten setrvacnik. Samotna cena setrvacniku je kolem 16000,- a cena cele spojky cca 6000,- + k tomu prace.
Mam uz ve 130tkm pri vypinani motoru bez spojky takove dvoji zarachtani - zatim nic hrozneho.
Menit, nemenit?
Projevuje se jeste tento problem nejak jinak? -
"-- skrytý --" 02.04.10 10:53
« Re: Plavání auta
Ja teda nevim ja na Mondeu nebo co to mas, u C-MAXe nemam okamzitou spotrebu, ale u Filcky se to deje tak, ze pri velmi pomale jizde nebo stani se ukazuje udaj v L/h a pri jizde v L/100km. Rozumim tomu tak, ze pri hooodne pomale jizde neni schopen pocitac s rozumnou presnosti spocitat spotrebu/drahu, tak aspon ukaze spotrebu v case. Neni to tvuj pripad?
Neresil jste nekdo vrzani sedacky? Bohuzel to zaclo az po zaruce, mam metrak, ale asi nejsem jedinej, ne? :). Jde to nejak vyresit? -
cja 02.04.10 08:02
« Re: Kombi 4x4
Kutil: pokud je na autě tak jsem někde četl, že 9-10 let - ale to bych nezkoušel ;-)
Nokiany jsem nejezdil - i když mám pozitivní vztah ke všemu severskému, ale v testech jim vytýkají rychlé opotřebení a hlavně nejsou moc na zatáčky, tzv. přežvykují v oblouku - holt na severu v zimě se jezdí jinak a tam je na tuhost bočnice kladen jiný nárok. Zato vyjedou téměř z každé závěje. Točím tak nějak nahodile ,po různých excesech :-(, Continentaly, Dunlopy a GY. Experimenty na bázi pneu už nechci zkoušet, je to přeci jen důležitá součást bezpečnosti a radosti z jízdy. -
štíreček1 01.04.10 19:12
« Re: Plavání auta
Volnoběh: všiml jsem si u svého auta, že když vyřadím za jízdy, otáčky klesnou na volnoběžné, spotřebu mi to ukazuje těch 0,4-0,5litru za hodinu a když začnu brzdit a auto jede uplně pomalu pc ukazuje 3-4litry za hodinu, když není motor zahřátý třeba i 5litrů...??? Jak je to možné, když mám volnoběh??? Je to fakt jen při pomalé jízdě těsně před zastavením, když zastavím, ukazuje opět cca 0,4litru/hod. -
štíreček1 01.04.10 19:05
« Re: Kombi 4x4
Já mám ty mišelinky Premacy HP a jsou fakt tiché a mají i nízky valivý odpor, spotřeba je fakt dobrá. Na mokru nešílím, takže se mi fakt líbí. Nyní 24tis km a vzorek předek 5 a zadek 6mm, tak si myslím, že přes padesátku dají. Pokud nenajdu podobné s lepším nájezdem, nejspíš bych je koupil znovu. Zatím mám čas, ale když už se o tom bavíme, tak aspoň si udělám nějaký obrázek. -
"-- skrytý --" 01.04.10 17:51
« Re: Kombi 4x4
tak... Nokian Z G2 205/50-17" 94Y - najeto od polovicky minule sezony neco pres 10tkm - letos jsem prohodil predek za zadek a budu rad kdyz vydrzi do tech 20tkm max. - na puvodnich prednich jsou uz videt jen cislice 2 3 a lehce kapka.
Jinak uz bych do nich nesel - je to extremni guma - perfektne sedi hlavne na dalnici prima jizda - a jelikoz perfektne drzi mekci smes, tak i pekne ubyvaji.
Sjetejsi uz jsou taky daleko hlucnejsi nez ty mene sjete.
Kolega ted bral Michelin Premacy HP a jsou urcite mene hlucne nez ty NOKIAN Z G2-je to ovsem porovnani nove gumy vs. jete.
NOKIANY maji jednu nespornou vyhodu, prokazatelne maji velice nizky valivy odpor - podruhe po prezuti najednou z niceho nic klesla spotreba.
Pro info mam zimni i letni stejny rozmer 17" (zimni Pirelli Sottozero).
2,2TDCi Euro4 -
cja 01.04.10 13:35
« Re: Kombi 4x4
Kutil: ... kecáš - já měl na 2,2 pneumatiky max 20t km a byl na 3 mm, kdy jsem je kvůli vodě vždy radši měnil, a 60t km a 6mm - to nemáš pneumatiky, ale ocelové válce , Pirelky P6000 jsem měl na Mondu 1995 a jejich výdrž byla katastrofická - 14t km - po přehození předek za zadek,(podotýkám tlumiče byly nové a geometrie v pořádku)
.... a nebo jezdíš jako laboratoř a potom ti pneu vydrží, ale jinak Kutile, promiň , ale tomu nevěřím, to auto jsem měl a vím jak požíralo pneu.
Jinak stáří se neboj, říkají vědci, že přichází po 27. roku věku a to už máme všichni nějaký pátek za sebou(omlouvám se mladším diskutujícím) - tak se není čeho obávat. >:D -
superkutil 01.04.10 10:02
« Re: Kombi 4x4
Krkovicka: Po 60tis.km mám na P6000 vzorek minimálně 6mm. Taky to moc nechápu, snažím se je zlikvidovat, ale nechce se jim. Na Fiestě mám zimní Matadory (koupil jsem je za cenu ráfků) a i po 6ti letech denního ježdění mají vzorek jako nové. Netuším jak můžou být staré, tak je chci letos dodělat. Ale vůbec se jim nechce. Mám ale strach kvůli stáří. ;-\ -
"-- skrytý --" 01.04.10 09:49
« Re: Kombi 4x4
kutil: Ja myslim, ze bys mel prehodnotit kriteria pri posuzovani sjetosti gumy. Po 60tis a pod predni napravou s tezkym motorem a ukrutnym kroutakem uz ti z tech gum musi lizt draty! A jestli nelezou, tak tak guma musi byt na mokru uplne katastrofalni.
Mimochodem Bridgestone RE050 je z velmi mekke smesi. Vydrzela mi 15tis km. Ale je fakt, ze jsem mel verzi s asymetrickym profilem a ta je sportovnejsi. -
superkutil 01.04.10 08:37
« Re: Kombi 4x4
štíreček1: Ty Nokiany myslím vydrží těch 60tis. Ono záleží na stylu jízdy. Jinak je známá závislost, čím měkčí směs, tím líp sedí a tím kratší dobu vydrží. Kamarád měl BridgeStone RE 050 a ty jsou tvrdé a nezničitelné. Sám mám na Mondeu Pirelli P6000, je to starý model, který se dával na Mondeo už v roce 2001. Ford asi na ně získal zajímavou cenu. Bohužel se na Mondeo moc nehodí a tak po krátké době začnou šíleně hučet. Dělají to tzvn. stříšky, na které se sjedou špalky na pneu. Už jsem koupil nové pneu, ale teď už P6000 přestaly hučet a ne a ne se sjet. Jsou nezničitelné. Mám na nich už najeto 60tis.km a vypadá to na dalších 40tis.km. teď hodně chválí ty Pirelli-P7-CINTURATO [odkaz] -
superkutil 01.04.10 08:29
« Re: Plavání auta
jurkoboss: Jezdím v rozsahu otáček 1600-2500ot, respektive na nižší stupně 1600-2100ot a na vyšší 1800-2500ot. To není ani tak o poklesu, při přeřazení je tam asi těch 1600ot, ale při sešlápnutí plynu motor nepřidá, ale naopak ubere a tak auto při přidání plynu chvíli zpomaluje a pak se teprve rozjede. U starého VW Polo v benzínu to měli vyřešené tak, že u klapky byl takový monoblok a ty když jsi pustil plyn, tak ten monoblok držel cca 1500ot po dobu asi 5sec. Ford to má u benzínu jinak, když auto jede, tak mají volnoběh cca 1200ot a teprve když zastaví, tak klesnou otáčky na cca 800ot. U TDCI ale klesají hned na volnoběh. A tam asi bude problém, volnoběh je jiný režim a ŘJ se nedokáže tak rychle zorientovat. Jak psal DIM, pokud se plyn nepustí úplně, tak tam ten propad není. -
jurkoboss 31.03.10 20:55
« Re: Plavání auta
Nazdar, takéto niečo som aj ja riešil prednedávnom.
Hlavne pri rýchlejších rozjazdoch mi vadilo, že boli ako keby pauzy plynu pri preraďovaní prevodových stupňov. Pomáha teda to podržanie plynu, ale i posunúť moment preradenia pri vyšších otáčkach.
Predsa len, inak klesnú otáčky napr. zo 4000, ako napr. z 2500.
Hoci pre moderný turbodiesel sú takéto otáčky optimálne pracovné, rýchlo klesnú pri preradení pod oblasť optima krútiaceho momentu.
Pri benzíne je to bez debaty. Tam som problém nikdy nemal, lebo motor riadne roztočím, pri rozjazde minimálne na 3000, a tak rýchlo tam neklesajú otáčky.
Na Mondeu co jsem měl, z roku 2001 je teď najeto 250t km a spojka stále drží, jezdí naložené, občas vlek - ale to byl benzín 2,0i.