FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
Janerad 07.04.10 18:50
« Re: Přezutí
Fakticky nechápu Kutilovu otázku, co je špatné na zimních gumách v létě?
Snad že jestli někomu nevadí jezdit jako na žvejkačkách, tak nic :-) Ale je fakt, že při civilizované dámské jízdě nehrají vlastnosti pneumatik tak dominantní roli, jako při jízdě na hraně... -
DIM 07.04.10 14:59
« Re: 1,8 92 kW
Tak motor 1,8 jsem nejel, takže to psoudit nemohu. Aly určítě už jsme tady psal, že starší 2,2 šla rychleji za plynem ale také rychleji vadla. Nové Mondeo je znatelně těžší a s tím souvisí jízdní vlastnosti, spotřeba atd.
Pokud tvrdím, že je to o třídu lepší ( a to tvrdím ) tak mám na mysli především celkové dílenské zpracování interiéru i exteriéru. Také po 15 tis km nemám v podstatě žádnou závadu. Hlučnost je jiná, než byla. Staré 2,2 TDCi nedunělo. Mělo svůj naprosto charakteristický akord složený z mnoha štěrkání, šumů, hučení...ale nedunělo tolik, jako teď motor od PSA. Hlučnost celková, zvláště při vyšších a vysokých rychlostech, je výrazně lepší v novém.
Těch stejných tlačítek jsi tam našel kolik ?? :-) Jen vyhřívání sedaček, stejné pouzdro na brýle nahoře....co je ještě stejné ?? -
impaler 07.04.10 14:17
« 1,8 92 kW
Tak jsem měl možnost sjet si pár km po městě v kamáradově 1,8 TDCi, hatchback Titanium. Bylo to krátké a opatrné. Proti mé 2,0 96 kW Ghia(taky hatchback) z 2004 je to a. hlučné (dunivé) b. nejede to odspodu (díra jak prase hlavně na dvojku, na to nejsem zvyklý), c. kousavejší brzdy, jak známo (člověk si zvykne), d. dobré sedačky alcantara-kůže, d. interiér na detailech je vlastně tak podobný mému (různé čudlíky), až by mi skoro bylo líto, že nemám nové auto :), e. display a pípáky na parkování pro někoho, kdo má displej starého modelu a pípáky nemá, docela fajn. Dobré je automatické sklopení vnějších zrcátek po zamčení, kámoš tak pozná, že zamkl. Dobré je automatické natáčení zrcátka k chodníku při parkování, možnost přepnout levé a pravé podle strany cesty. Dobré jsou výdechy klimy dozadu. Blbé je ovládání oken u řidiče, dobré je ovládání vyhřívání sedaček.
Prostě jak co, ale zvykl bych si. Jenom se trochu divím, jak DIM tak kategoricky tvrdí, že je to o třídu lepší. Že by 2,2 tak neduněla a neměla turbodíru. :-) No asi jo. :-)
Jo a je tam silnější posilovač řízení, že jo?
Jinak můj dálniční polykač má po pěti letech a 100 tkm střídavě na zimních a letních stále původní Michelin Primacy na zadní nápravě (dané zepředu při výměně přední kvůli defektu), těch 60 tisíc km by to být mohlo a letní sezónu na nich ještě asi v klidu ujedu. -
cja 07.04.10 14:07
« Přezutí
Tak jsem dnes přezul na letní 18" a oproti 17" i při stejné šířce, ale o 5% nižším profilu, tahají za volant i v místech kde to 17" nedělaly. Což mě překvapilo, na podzim, když jsem přezul na zimní, tak mě přišlo, že auto trochu změklo a bylo více komfortní.
Nevěřil bych , že 5% bočního profilu může mít takový vliv. :-|
Hned jak jsem vyjel ze servisu , tak jsem potkal na kruháči řidičku v protisměru, takže jaro funguje - vyjíždí i ti co jezdí jenom na Velikonoce a na Dušičky.Naštěstí tentokrát bez újmy na voze a mém duševním zdraví. Na podzim jsem po přezutí hned měl kolizi - taky s řidičkou...
DIM: po 10t km a 5 měsících na zimní gumě(17"/235/45 Dunlop 3D )- přední pneu 6mm , zadní pneu 8mm. Myslím, že 30t km dají. To víš jenom jeden lauf a hned to uspoří gumu. >:D -
superkutil 06.04.10 11:05
« Re: Plavání auta
Slavek-TDM: Ty zimáky potřebuju dojezdit na druhém autě. Mají dobrý vzorek, ale jsou asi už hodně staré.
Což o to, nové auto bych koupil rád, potřebuju 4x4, ale Mondeo je neprodejné. ;-\ Tak to musím ještě 3 roky vydržet. To bude dobrý, motor je príma a ostatní se poddá. Dřív mi nepřišlo, že ty letní jsou o tolik tvrdší jak zimní. ;-) -
Slavek-TDM 06.04.10 10:33
« Re: Plavání auta
Tak krom toho, ze se zimni gumy pri vysokych teplotach extremne rychle sjizdej, tak maji i problem na mokru - nekdo rika, ze hur odvadi vodu, vzhledem k charakteru drazek, ale mne se zdalo, ze klouzou vic i jen na vlhkym povrchu nez srovnatelny letnaky. K tomu byvaji hlucnejsi...
Jinak rada pro tebe - kup si jiny auto ASAP >:D -
DIM 06.04.10 09:52
« Re: Plavání auta
Řídící jednotka je ale potom tvoje paní, ne ?? >:D
LORDMYSTIC : CONGRATULATION !!! YOU WIN !!! Ty získat příspěvka s numerem 10 000 a you vyhrál !!! Napiš tu jen svoje číslo kreditky, bot a obvod přes lýtka a můžeš se štěstit na báječnou výhru !! Ty šťasten !! >:D -
WinDiesel 03.04.10 09:55
« Re: Plavání auta
štíreček1: brždění = spotřeba energie, ŘJ preventivně zvyšuje přísun energie pro účely ABS atd. Je to jedno z "anti stall" opatření, opatření proti chcípnutí motoru. Totéž se děje vžde se sepntutím kompresoru, rozsvícením světel a potom i dálkových, ŘJ vždy preventivně zvedne otáčky. -
oleowr1 02.04.10 22:58
« Re: Setrvacnik - spojka
Spojku jsem nechal vyměnit se setrvákem v cca 160tkm. Dost už to třískalo, při výměně jsem nechal vyměnit i vypínací ložisko, lamela by ještě vydržela, ložisko asi taky, ale když se do toho lezlo, tak jsem to nechal udělat celé. U kámoše v noname servisu to stálo 20.000,- (díly LUK). Tři dny po výměně se zasekl startér (repasovaný na podzim), nabral si do sebe špony z rozpadajícího se setrvačníku, stačilo vyčistit a namazat a už zase jezdím. Auto bude mít letos 8 let, a ty 3-4 roky kdy najedu celkem 60-70 tis. snad ještě vydrží a pak asi půjde rovnou na recyklaci :-| -
štíreček1 02.04.10 21:19
« Re: Plavání auta
Mati: mám c-max a ukazuje i okamžitou spotřebu.
WinDiesel: Tak to bude tím brzděním, jen mi nejde do hlavy, proč ŘJ zvyšuje otáčky, když mám neutral. Tomu motoru by mělo být jedno jestli auto stojí nebo jede na neutral..???
A jak se promítá spotřeba v hodinách do průměrné spotřeby? ...třeba když nechám hodinu auto stát nastartované?