FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
cja 14.05.10 06:49
« Re: Po 3 letech uhnilo osvětlení SPZ.
Kutil: buď trochu objektivnější - poruchy Ford má, ale oproti Sieřře je Mondeo z roku 2000 jak zjevení - vždyť to byl Fordovo veledílo. To jenom jaksi zapomínáš na kontext doby. Sice kritizuji problémy , ale zároveň si uvědomuji složitost auta a vývoj, který zmiňuješ se bohužel odehrává v počítačových simulacích a to začíná být problém(viz Toyota) - takže prosím jenom nenaříkej a zkus se na to podívat i jinak. Chápu, že máš s autem problémy, z toho nemá nikdo radost, ale to k tomu bohužel taky patří - nemyslíš si snad , že když si koupíš jinou značku, že to bude bez poruchový provoz. A sorry , po autech dob minulých se mi rozhodně nestýská - moderní auta mají svá pro i proti, ale vítězí ta pro.
Svítilny SPZ jsem měnil 2x, naštěstí cena byla nízká (poprvé 800,- po 2. už jen asi 300,- - nelíbilo se mi to , ale akceptoval jsem to).
Díry navrtej a dej přes to Gore-texovou membránu a bude to v poho - trochu toho hightechu Fordu neuškodí. ;-) -
superkutil 13.05.10 16:59
« Re: Po 3 letech uhnilo osvětlení SPZ.
DIM: Nechci vrtat díry zespodu do osvětlení (i když mi to třeba u mlhovek technik od Forda radil) ale chci vrtat díry mezi osvětlením a vnitřním prostorem auta, tak aby voda vytekla po vnitřní straně plechu zadních dveří. Protože teď co tam nateče nebo zkondenzuje, tak se v tom osvětlení drží jako ve vaničce a osvětlení vodu zahřívá až se odpaří. Značku výrobce jsem nenašel, ale podívám se. Akorát mě fascinuje, že mají tu drzost si říct za kus plastu s gumovým těsněním a žárovku 350,-Kč. Přitom vím ještě z práce pro VW group, že subdodavatelé jsou tlačeni na minimální zisk. -
DIM 13.05.10 15:27
« Re: Po 3 letech uhnilo osvětlení SPZ.
Přesně tak, Kutile, Ford jako všichni ostatní mají na každou komoditu - což jsou např : světlomety, skla, textil, klimatizace atd. své komoditní nákupčí, kteří mají své certifikované komoditní dodavatele a ti jsou osloveni po té, co je vytvořen celkový design auta. Konkrétní detaily provedení a to především těch nepohledových dílů už si navrhují a odlaďují subdodavatelé, kteří následně oslovují další a další... Děláme v naší branži desítky dílů pro auta, přestože přímé spojení s automobilkami žádné být nemusí . Přední a zadní světlomety Mondeí, Fiesty atd. jsou vyrobeny v Novém Jičíně a beztak i to osvětlení SPZ . Stejně jako se tam dělají svítilny pro tu opěvovanou Octávii . Mimochodem např. přední reflektor pro Mondeo je předlohou pro vývoj světlometu pro Octávie atd. A výroba je i dnes v jedné hale......
Dírky nevrtej, protože ti vlhkost se solí v té turbulenci vzadu zničí svítilničky mnohem dříve.
Objektivně musím říct, že jsem si taky všiml - než jsme minulé Mondeo prodal - že osvětlení SPZ má rezavé šrouby a že je celé nějaké " jeté".
Je na něm logo výrobce ??
-
superkutil 13.05.10 14:58
« Re: Po 3 letech uhnilo osvětlení SPZ.
DIM: To chceš říct, že plastový díl karosérie nevyvíjí Ford, ale nějaký subdodavatel? Protože první problém nastal při prosakování vody pod těsněním u prasklého plastu na zadních dveřích kombi co je logo Ford. Jako druhotný efekt bylo to, že v těch zaplavených světlech uhnily kontakty. Takže 1 chyba byla v konstrukci plastu a možná v materiálech, druhá v materiálu kontaktů v osvětlení SPZ. Ale kdyby nepraskl ten plast, tak by se do světel voda nedostala. Navíc je to blbě vymyšlené, že když do osvětlení nateče voda, tak nemá kudy vytéct. Možná, že vyteče, při otevření kufru, ale spíš nevyteče. Asi by stačilo vzít vrtačku a vyvrtat do zadních dveří díry pro odvod vody z osvětlení SPZ. -
DIM 13.05.10 13:28
« Re: Po 3 letech uhnilo osvětlení SPZ.
Ford jako OEM má subdodavtele. Jako všichni, jenom montují. Subdodavatelé dělají pro hromadu jiných automobilek, ti první v řadě mají svůj vývoj, zkušebny, konstrukci....A i ti čeští pak další výrobu posílají zase dál a ti zase dál, ať už k nám nebo dál na východ.....
Světelnou techniku dělá Fordu většinou Visteon ( U nás Nový Jičín - tak se jich zeptej, kde udělali chybu. ).
Fordjako OEM si jen hodnotí dodavatele a případně inicializuje změny. Ale to má jistou setrvačnost. Ale především: pokud je dodavatel certifikovaný, tak už pak rozhoduje jen a jen a jen cena. Ať si to ušetří kde chce.... no a kdyby náhodou selhal, tak dostane takovou hodinovou pokutu za zastavení linky a nebo stahování aut do servisů, že to je rovnou na smyčku. a pojistit se to nedá . Zastavení linky v autoprůmyslu je snad jako jediná věc v podnikání a možná i vůbec nepojistitelné... Takže pokud díl vydrží v záruce a OEM s tím nemá potíže, tak se zase tak moc neděje....a příště se to odladí.
Snad jedině Rollce Royce je velkorysejší a na kvalitě nešetří tolik.......ale taky zadává práci k nám na levný východ. :-)
Na druhou stranu ta kumulace výroby dílů k velkým a levnějším a vytížetelnějším subdodavatelům je právě ten důvod, proč mohou auta na dnešní neuvěřitelně vyspělé technické úrovni stát několik měsíčních platů ( tedy platů v EU.... a v Řecku :-)
-
superkutil 13.05.10 11:11
« Re: Po 3 letech uhnilo osvětlení SPZ.
cja: Člověče, já nějak nevidím výrazné zvýšení kvality - sám píšeš, že jsou poruchovější. Snad až po roce 2006 a to je to co píšu, že Ford přišel na to, že když budou šetřit ve výrobě, tak nebudou prodejní ani za nižší ceny. ale třeba interiér Mondeí 2000-2003, to byl jasný propadák. A také první Focusy nebyly nic moc, ty jejich problematické přední i zadní nápravy atd.
A když dnes vidím Escorty a Sierry v perfektním stavu, tak nevím jak budou vypadat dnešní auta po tolika letech. Sám mám Fiestu z roku 2001 a za 7let co jí mám na ní nic neodešlo.
Ford od roku 2005 začal vyrábět velmi zajímavé vozy, které nejsou nejlevnější, ale přitom jsou velmi prodejné.
A pokud jde o to osvětlení SPZ, tak takovou drobnost opravdu mohl mít Ford za ta léta odladěné, to je jasná konstrukční vada, Ford udělal odlitek příliš tenký a ten nevydržel pnutí. Myslím, že stejný problém bude mít více vozů, ale majitelé si toho nevšimli.
DIM: Mě se kroutí kastle tak, že když stojím na nerovném povrchu se zkříženými nápravami, tak mi dveře kufru dřou o karosérii. Proti jiným autům se kroutí jak blázen, ale je pravda, že předchozí Mondeo se kroutilo taky. Ono Mondeo MKIII má s MKII hodně společného. A kdyby jsi slyšel, jak mi teď Mondeo vrže! Netuším co to je, ale vrže to pěkně. Jak nějaké gumové části o karosérii. Hlavně při pomalé jízdě. -
DIM 13.05.10 11:07
« Re: Po 3 letech uhnilo osvětlení SPZ.
Tak si kupte ty embéčka 1000 MB !!!!! Je to jednoduché a spolehlivé.....pokud Vám už o nic více nejde.
Lak u Octávií pode dveřmi je problém proto, že je Octávia přerostlý Otesánek na podvozku malého kočárku a tak se různě kroutí a deformuje. Zkuste si dát prsty za jízdy přes otevřené okýnko na škvíru mezi dveřmi a střechou. U Mondea a Octávie to " pracuje" ale úplně jinak.
Já do prodloužené záruky určitě půjdu, některé věci jako spojka a pod. nejsou nejlevnější. Ale důležité taky je, kolik budu mít po dvou letech najetých km, záruka je jenom do 100 tis km ( myslím ).
Focus je co do spolehlivosti úplně zlatý ( snad to nezakřiknu ) jezdí tři roky den co den a je pořád jako nový. Zevnitř i z venku.....
Novou mřížku prostě musíš mít !!!! :-) -
cja 13.05.10 09:58
« Re: Po 3 letech uhnilo osvětlení SPZ.
Kutil: nevím nic o Fordově nízké ceně, možná chtějí ušetřit, ale kvalita od dob Focuse jde jenom nahoru, srovnej si staré Escorty, Sierry, Scorpia a postav proti tomu dnešek. Auta jsou sice poruchovější , mají více bolestí, ale jsou bezpečnější, ekologičtější, pohodlnější, výkonější,podstatně složitější(né vše je výhodou)....
Navíc úspory jsou všude i u premiových aut , i koncern začal šetřit-nová Octávia není to co O1. ;-) -
superkutil 13.05.10 09:12
« Re: Po 3 letech uhnilo osvětlení SPZ.
zhrado: Kamarád má novou Oktávku a po roce má u zadních dveří od těsnící gumy odřený lak na plech. Prostě když někdo nedotáhne vývoj, tak se to pak vrací mnoho let. A snaha Forda snížit výrobní náklady na úkor kvality je od roku 2000 velmi výrazná. V posledních letech se to trochu zlepšuje a Ford pochopil, že nízká cena není všechno. -
cja 13.05.10 08:21
« Re: Prodloužena záruka
zdenek5: mřížku dokup - už ji taky nevnímám ;-)
Záruku na 5 let jsem dokupoval už při koupi - sice byla levnější než píšeš, ale štvou mě s tím - měla by být v ceně auta a ne ji připlácet - na předchozím autě byla zbytečná, ale člověk chce mít , jaksi, jistotu... Je to přeci jenom , jak píše kolega níže o embečku, Ford - kdyby se to pokazilo na VW, tak se to vždy bere jinak - tam je kvalita - o Forda si každý otře ústa a hloupě remcá. Nehájím Ford, ale snažím se na to dívat pokud to lze objektivně. -
zdenek5 12.05.10 20:11
« Prodloužena záruka
Mám novou 2.2 a v červnu mi končí záruka.Má smysl dokupovat 3 roky záruky navíc cca 25000 kč ? Ujeto 50 000 km a prozatím žádný problém.Tedy jeden problém je,sice ne na záruku,ale je.Je to ta slavná mřížka,která se odráží v čelním skle.Ještě před měsícem jsem o ní nevěděl,než jsem si přečetl vaší diskusi.Teď mně každý den nepředstavitelně se..,tak ji budu muset vyměnit za jinou. > >:D -
zdenek5 12.05.10 20:08
« Prodloužena záruka
Mám novou 2.2 a v červnu mi končí záruka.Má smysl dokupovat 3 roky záruky navíc cca 25000 kč ? Ujeto 50 000 km a prozatím žádný problém.Tedy jeden problém je,sice ne na záruku,ale je.Je to ta slavná mřížka,která se odráží v čelním skle.Ještě před měsícem jsem o ní nevěděl,než jsem si přečetl vaší diskusi.Teď mně každý den nepředstavitelně se..,tak ji budu muset vyměnit za jinou. >:D -
superkutil 11.05.10 18:38
« Re: Po 3 letech uhnilo osvětlení SPZ.
Tak jsem to osvětlení rozebral a fakt to Ford nezvládl. Divím se, že ten kryt nepraskl všem, protože v místě uchycení spony na kryt se tloušťka spony zužuje ze 3mm na cca 0,5mm a spona je široká jen 1,5cm [odkaz] . Takže netuším, jak to může vydržet. Navíc mi plast s osvětlením spz odřel lak na zadních dveřích na čistý plech [odkaz] . Tak jsem to vše utěsnil tmelem, ten spínač zadních dveří byl zadělaný uvnitř bahnem, to fakt Ford nezvládl. Stačilo, kdyby na plastovém krytu byla drážka a v ní těsnící guma a ani do osvětlení, ani do spínače by se voda a prach nedostaly.
Koukal jsem na odkaz od lada1111 a třeba zde [odkaz] je přes celý zadní kryt molitan, ten já už nemám, mám jen malý kousek kolem stěrače. Také nemám podložku jako zde [odkaz] , ale tady [odkaz] je také vidět to odření až na plech a reznutí. -
štíreček1 11.05.10 17:31
« Re: Po 3 letech uhnilo osvětlení SPZ.
Lak na maxovi se mi zdá nějaký křehký nebo měkký, stačí malý kamínek a hned je vidět až na základ. Na podběhu za předním kolem jsem nehtem čistil zaschlý kousek asfaltu a taky se vydřel, ale jen ta horní vrstva, šlo to rozleštit. Fokus z roku 02 měl taky už kapotu poznamenanou od kamínků, ale lak se mi zdál o hodně pevnější a ani dveře od jiných aut ho nepoznamenaly a když jo, tak to bylo jen povrchové a cizí barva šla pěkně dolů. S maxem parkuju raděj vždy někde, kde je víc místa, u těch obchoďáků nikdo nehledí... :'-( -
cja 11.05.10 13:39
« Re: Po 3 letech uhnilo osvětlení SPZ.
No tak z toho tě vyvedu, mám černou perleť a jak jsem již jednou psal, mikrolásenky tam mám a na automatickou myčku se bojím jen pomyslet. Černé auto mám druhé a neřekl bych, že se kvalita laku zlepšila... A možná by bylo řešení nekupovat si nový model, ale koupit si ten starý... :-)
Za zjevení považuju Mondeo z roku 2007 a třeba S-MAX. Ono v podstatě všechny Fordy po roce 2005 jsou už o něčem jiném. I když třeba LED osvětlení u C-MAXe, to je dost humus. Ale třeba v interiérech jsou nová auta paráda. I když původní jednotný zakulacený design - Escort, Fiesta, Mondeo, Maverick, byl úžasný a neokoukal se.
Každé auto je obrazem své doby a technickým možností a schopností. Vidím to od roku 1990, kdy jsem poprvé v práci viděl PC XT. Předtím byly jen 8mi bitové počítače. Za těch 20let počítače i ostatní technologie udělaly obrovský skok a tak i ty auta musí být lepší, protože jdou mnohem snadněji vyrábět. I když zrovna v mechanice moc nezlepšíš.
Ale problémy s Mondeem za polárním kruhem, kde auto přešlo do nouzového režimu a nejbližší servis byl 800km daleko mě přesvědčilo, že není nad starou, kvalitní i když možná v dnešní době již opovrhovanou techniku. S láskou vzpomínám na starý Žigulík, na kterém za 10 let nebylo potřeba nic vyměnit, nic neodcházelo. Žádné problémy s motorem, s elektronikou atd.
Tím jenom chci říct, že není dobré, když snaha o nacpání auta moderními technologiemi udělá z auta méně spolehlivé a náročné na servis.
Koukal jsem včera na to vrtání a nepůjde to, svítilny tvoří vaničky a voda v nich bude i po odvodnění do vnitřku dveří. Takže se snažím silikonem utěsnit plast zhora, aby do prostoru osvětlení a spínače vůbec voda nedostala. Je otázka, kolik jí tam nalítá turbolencí zespodu. Nakonec to možná utěsním i zespodu a vodu z prostoru celého plastu odvedu do vniku dveří.
Minulý víkend jsem měl možnost jezdit s Jeep Wrangler 4.0 z roku 1991 a byť je to jednoduchá technologie, tak je to paráda! Někdy mi připadá, že z nás ty moderní technologie dělají pohodlné, líně a závislé.
A je mi jasné, že problémy jako má Ford mají i ostatní automobilky a že Ford není špatný. Ale stačí se podívat na pokles ceny a je jasné, že je u Forda něco špatně. Pořád je Ford považovaný za lidový vůz, to znamená za přijatelné peníze průměrná kvalita.
Ale doba se mění a tak už Češi spíše kupují Renaulty, Kie, Dacie, Hyundai atd. Mám dost dobrou zkušenost s Renaulty a Daciemi a v porovnání s Fordem kvalita ani poruchovost horší není. Myslím si, že Ford těží víc z toho, že Ford jako značka zní a má původ v USA, než že by byl o tolik lepší jak jiné značky.