FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
cja 16.05.10 10:03
« Re: Po 3 letech uhnilo osvětlení SPZ.
Kutil: chybí ti tam pojistné...
Myslel jsem to tak, že nemůžeš srovnávat náklady na auto pořízené před x lety. Jiné mzdy , jiné ceny aut , jiné ceny paliv, servisu, pojistek.... To asi chápeš a celkově to stále musí vycházet dráže nebo se pletu???? -
superkutil 16.05.10 00:15
« Re: Po 3 letech uhnilo osvětlení SPZ.
cja: Auto mi slouží při podnikání a protože najedu dost kilometrů, tak vždy počítám náklady na km. Jak jinak by jsi to chtěl počítat? Prostě pořizovací cena + náklady na servis + náklady na palivo - prodejní cena. A to co ti vyjde, to podělíš kilometry a máš náklady na ujetý km. To je fér, ne? Ale nebylo to úplně přesné, nepočítal jsem náklady na pravidelný servis. Ty jsou u naftového Mondea menší jak u benzínového. Žiguli jsem měl po otci, celkově jsme ho měli 13 let.
WinDiesel: V tom hlubokém sněhu fungovalo staré Mondeo, to nové moc na sněhu nejezdí. Ani ESP nepomůže. Do toho osvětlení SPZ natekla voda horem, zřejmě to bylo proto, že praskl ten plast nad SPZ. Ale i nemuselo, to jde o to, kolika z vás také osvětlení SPZ urezlo.
Ten sníh by spíše mohl být důvodem vody v předních mlhovkách. Ale s Mondeem nejezdím mimo silnice, ani v zimě. :-) -
-
RADEK1 15.05.10 07:51
« Re: Po 3 letech uhnilo osvětlení SPZ.
No já jen aby to vydrželi návštěvníci tohoto fóra :-) .(dělám si legraci >:D ) alespoň je tady živo . Dost často se sice řeší hlouposti , ale je co číst.Už sem chodím jen čas od času , ale vždy mně něco pobaví. tak hodně šťastně ujetých kilometrů :yes: -
superkutil 15.05.10 01:07
« Re: Po 3 letech uhnilo osvětlení SPZ.
RADEK1: Děkuji nechci! Potřebuju něčím jezdit. To raději odjezdím dalších 3-6 let s Mondeem. Už jsem to zažil. Escorta jsem koupil za 380tis. a po 3 letech a 68tis.km prodal za 250tis. Vyšlo to na 1,90Kč/km. Pak jsem koupil Mondeo za 590Kč a po 6ti letech a 150tis.km prodal za 140tis s tím, že poslední rok jsem kvůli konstrukční vadě a blbosti servisu musel dát za servis 70tis.Kč. To vyšlo na 3,50Kč/km. Kdybych teď prodal moje Mondeo, tak to vyjde na 4,20Kč/km. Takže když vydrží ještě 3 roky a dalších 100tis.km, tak budu spokojený. To možná našetřím na akontaci na nové auto. -
RADEK1 14.05.10 20:22
« Re: Po 3 letech uhnilo osvětlení SPZ.
To Kutil. zkus to své mondeo prodat a uvidíš, že opravdu vlastníš auto za 200 tis.A problém máš vyřešený. Já jsem tento týden prodal své Mondo 2,2 Ghia X 141 tis najeto s novými vstřiky za 200 tis. K tomu zdarma střešní nosiče, 4 pneu s disky + gumové koberečky a gum. vana+ řetězy . ;-) -
superkutil 14.05.10 16:40
« Re: Po 3 letech uhnilo osvětlení SPZ.
Tak snad se konečně automobilky dohodnou a budou vyrábět motory společně. Akorát si nejsem jist, že to cenu auto sníží - viz VW Group. Ty sdílí skoro všechny díly a auta jsou stejně předražený, respektive se v ČR prodávají dražší jak v zahraničí. 8-s
A nové motory od PSA jsou taky stejně drahé. A přitom se dávají do většiny asijských aut. Totéž spojení Renault-Nisan, z toho nejvíc těží Dacia.
Zas na druhou stranu, kdyby ty velké motory nebyly tak drahé, tak by se jich víc prodalo. ;-) Já teda měl 2.2TDCI o 26tis.Kč dražší jak 2.0TDCI 96kW a tak jsem neváhal, neb objem ničím nenahradíš. -
superkutil 14.05.10 13:40
« Re: Po 3 letech uhnilo osvětlení SPZ.
DIM: S tím materiálem bych to tak neviděl. Fiesta má 1200kg, Mondeo 1550kg, ale cena je 3x vyšší. ;-\
Cena velkých aut je spíš marketingový tah, také rozdíl ceny malého a velkého motoru je také neúměrná. Ale to tak prostě je.
U nových aut Ford tvrdí, že tak velké slevy jako dříve dávat nebude! -
superkutil 14.05.10 12:09
« Re: Po 3 letech uhnilo osvětlení SPZ.
DIM: Už neteče, místo jsem našel, je to konstrukční vada [odkaz] . Voda co teče ze střechy steče do místa u zrcátka, ale místo aby voda tekla z auta ven, tak vytvoří jezírko mezi těsnící gumou dveří a takovým polštářkem umístěným na karosérii v místě zrcátka a sloupec vody má takový tlak, že voda proleze přes těsnění dveří do vozu. Kdyby byl polštářek menší aby voda mohla protéct z vozu ven nebo kdyby byla lépe svedená voda ze střechy, tak zatékat nebude. Je zajímavé, že úplně stejným způsobem mi zatékalo jak do MKII, tak do MKIII.
A do osvětlení už taky neteče, silikon udělal své. :yes:
Jinak na sever od Prahy neprší, jsou jen mraky. -
superkutil 14.05.10 12:02
« Re: Po 3 letech uhnilo osvětlení SPZ.
DIM: No, za polární kruh jsem s Žigulem nejel, protože jsem vlastnil 2 roky starý Ford s 3 letou garancí a asistenční službou. Bohužel mi za polárním kruhem bylo vše k ničemu. Servis daleko a asistenční služba nefungovala. >:D
Nechci aby auto vydrželo 30let, stačí mi 6let, případně bezplatná výměna vadných dílů po dobu 6ti let. Ale u auta za 800tis. bych fakt čekal větší výdrž. Ano, osvětlení je položka za 700Kč, ale nerad dělám stejnou chybu 2x a nechci aby osvětlení odešlo za další 3 roky. Ono totiž asi odešlo mnohem dříve, jen se na to nepřišlo.
To že jsem smolař vím, mám s tím bohaté zkušenosti. >:D
A je mi jasné, že každá automobilka řeší podobné problémy, ale měla by své chyby opravovat bezplatně. Kamarád měl kuriózní závadu u Volva, kdy z neznámého důvody odešly zoubky na ozubeném kolečku v uzávěru nádrže. Díky tomu mu nešla otevřít nádrž. Navíc kolečko za pár korun, ale koupit se dá jen celý zámek za 3500Kč. Taky dobrá blbost za polárním kruhem. >:D
A pokud jde o nové technologie a hybridy, tak jsou to většinou marketingové tahy. Většinou se někdo snaží přijít s něčím novým, čím by bylo jeho auto jedinečné a ostatní vlastnosti vozu už se tak nehodnotí. Mám s tím zkušenost v oblasti IT, kde si lidi stále kupují novinky a pak nadávají, že to nefunguje.
Mám takovou zásadu - pokud něco funguje, tak buď rád, že to funguje a nesnaž se to vylepšit nebo vyměnit. Hodně lidí už mi potvrdilo, že starší zařízení jsou méně poruchová než novější a mají větší výdrž. Dnes je vše stavěné jen aby to vydrželo po dobu záruky. Klasický americký model, akorát že v Americe mají poloviční ceny.
Ano, máš pravdu, dostáváme se do tržního světa, kde je základem hodně vydělat a hodně utratit. Kolečko peněz se stále zrychluje a stačí drobnost a způsobí nedozírné rozhození systému.
To co příště koupím je omezené potřebou 4x4 a tím, že bych to chtěl v naftě, ale chtěl bych alespoň 6let bez výměny dílů (nepočítám destičky, kotouče, palivo, olej, žárovky).
cja: No právě proto, že mám auto za 800tis. mě taková závada točí. Kdybych měl Mondeo za 250tis. tak to neřeším. ;-) -
cja 14.05.10 11:19
« Re: Po 3 letech uhnilo osvětlení SPZ.
Kutil: řešíš osvětlení za pár kaček, vlastníš auto za 800t - není v tom rozpor ?? Taky počítám a šetřím, ale takovéto položky jsem přestal řešit - vstřiky jako mně tě nepotkaly, tak to nějak mechápu. A Žigulíka bych vynechal - to mi připomíná hlídku VB a s tím mám dodnes problém.
Kup si Wranglera se 4,0 l motorem a potom uvidíš...
A Mondeo 2000 bylo zcela nová platforma - to že tam použil
díly z předchozí generace, to je věc jiná, ale auto je to zcela jiné. Mělo nahradit částečně Scorpio a přitom zůstat ve střední třídě - a kvalitou oproti Mondeu z 1993 bylo o hodně jinde - taky jsem už těch aut pár vlastnil a můžu si na základě této os. zkušenosti něco o tom myslet.
A pokles ceny?? Zkrátka v lidech je zakořeněn syndrom ojetých Fordů a to hlavně Escortů, jinak si myslím, že ve střední spotřební třídě je Mondeo naprosto OK - v něčem lepší, v jiném horší.
A ty jsi asi opravdu smolař - viz ten polární kruh.
A jinak, u Vás taky tak prší??? >:D -
DIM 14.05.10 10:53
« Re: Po 3 letech uhnilo osvětlení SPZ.
Kutile, tak proč jsi nejel za polární kruh Žigulíkem ??? Pokud chceš, vím o jednom zánovním 1600, krásný červený, garážovaný , málo jetý .......
Tvůj postoj je strašně schizofrenní, postav si vedle sebe všechny své požadavky a zjistíš, že je to jako by jsi chtěl na oběd meníčko za 59,90 Kč, ale aby ten steak byl médium, hodně kaviáru, majonézy, ale aby to bylo zároveň dietní a bio, a aby Tě potom domů na rukou odnesli..... Źijeme ve spotřebním světě, nemá smysl dělat auta s bezúdržbovou životností 30 let, protože by stála 3x tolik, byla by 2x těžší, za 5 let by byla zaostalá a za 10 let by je zelení nepustili na cesty.....a koneckonců by nebylo co vyrábět . Proč myslíš, že je taková hysterie a honba za snižováním emisí, hybridech a elektropohonech když jedna sopka na Islandu vychrlí škodlivin milionkrát více ? Potřebujeme stále něco vyvíjet, protože to už fungující všichni mají a v neposlední řadě už to Číňani kvalitně kopírují. Proto se Německo tak bije v prsa za životní prostředí..... V době nedávno minulé se mluvilo zase především o bezpečnosti, to už teď ale umí každý, takže teď ekologie.....
A taky zapomínáš na to, že ty Žigulíky a Embéčka najezdili v naší době tak max 10 tis za rok......o bezpečnotsi nemluvím.
Kup si Hummera a nebo Dacii. Mezitím se pro tebe nic nehodí.
A na tvém místě si koupím osvětlení SPZ nové a dalších několik let nic řešit nemusíš. Stejně už ti současná voda uvnitř započala nevratnou destrukci.
Takže to asi nejde srovnávat. Ale pokud jde o spolehlivost a provozní náklady dnes, tak třeba známý na horách má Ladu Nivu a říká, že by nechtěl nic jiného, že ta Niva je bezúdržbová a když něco odejde, tak si to umí spravit. Soused prý má Nisan Patrol a pořád běhá po servisech. Druhý má Hyudai, předchůdce Teracan a taky když něco odejde, tak je to pálka a ne každý to umí opravit.
Prostě tržní kapitalismus se nezapře. >:D Dnešní auta jsou technicky vyspělejší, ale také náročnější na provoz a udržbu. A třeba na Dacii je vidět, že mnoho lidí volí raději starší technologie a jednodušší výbavu za cenu nižší pořizovací ceny a jednoduššího servisu. Jeden můj klient má Passaty a Oktávky, ale protože jim chybělo takové to auto na pojezdy pro všechny, tak koupili Dacia Logan 7 míst. A i když má šílené zacházení, tak je to nejméně poruchové auto a náklady na servis jsou nejnižší. ;-)
Prostě v jednoduchosti je síla. :yes:
Ale chápu, že doba chce pokrok. Dělám v IT a tak vím, co to obnáší. 8-s