FORD MONDEO 2,2 TDCi .

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD

  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 18.05.10  10:46

    « Re: nic ve zlém...

    cja: Tys mě pobavil. Tu větu, co chci, když jsem si koupil auto pod 1.mega jsem slyšel zrovna v servisu Ford. Ale chápu, u mě byl Ford také dost srdeční záležitostí, první Ford jsem zažil v USA a tak mě oslovil, že jsem si myslel, že i Ford v Evropě bude tak úžasný jako v USA. No, přiznejme si to, Ford v Evropě je německý vůz nebo spíše bastl Made in EU >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 18.05.10  10:30

    « Re: nic ve zlém...

    Win: Petře nic proti premii, rozdíl 200t není malý, v leas. splátce už to tak hrozné není. Ale já nežiji v Praze, servis je pro mne při koupi auta asi nejdůležitější-dostupnost. Vím , že MB nabízí akční servis na 5(tuším) let zdarma nebo ujetí nějakých km. Další věcí je vnímání obchodních partnerů, klientů- koupě vozu ze spektra premie, další věc je pověst těchto řidičů - a v mém byznyse to má váhu(možná jsme u závisti, ale obchod je obchod).
    Mondeo není prosto problémů, mockrát to zde bylo rozebíráno, nehájím si slepě svoje auto, ale dospěl jsem k určitým věcem, které mě i mému podnikání vyhovují a jsem i poměrně konzervativní - toliko na vysvětlenou. Ford je problémový, ale přesto si myslím , že má co nabídnout. Řeči prodejců aut, že pořádné auto se nedá pod 1mega vyrobit neberu. Nemám recept , jak z tohoto ven, ale tak to je a pochybuji dost realisticky , že v dohledné době bude nějaká změna(co se týká servisů aut)
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 18.05.10  10:02

    « Re: nic ve zlém...

    Pánové, to je přesně to co jsem psal. Je jasné, že dnešní auta jsou složitější a díky tomu zřejmě méně spolehlivější. Je to proto, že doba nutí výrobce cpát do aut novinky, které ovšem nejsou výrobci ochotni dostatečně otestovat (čas a náklady) a tak pouští do výroby nedodělky. Já třeba mám nové auto a od počátku mi občas zamrzne autorádio. Snažil jsem se u Forda najít pomoc a to i v zahraničí a dozvěděl jsem se, že když vývoj auto vyvine, předá ho do výroby a už ho neřeší. Začne totiž vyvíjet nový model. A samozřejmě ve výrobě o tom jak auto funguje nic neví. Takže není, kde se dovolat pomoci. A značkový servis Ford? Tam mi řekli, že jim Ford dává hrozně málo informací. Třeba Renault má ve Francii tým, který když si technici v ČR nevědí rady, napojí na auto diagnostiku a k autu dají kameru a ti Francouzi říkají, co mají v servisu udělat a auto diagnostikují. Ford nemá ani know-how databázi. V tomto směru je třeba zmiňovaný Mercedes mnohem dál, ten při problému přímo posílá svého specialistu do servisu.

    Jako odstrašující případ práce servisu Ford a i FMC je můj vadný EGR ventil, který oni po 40000km od prodeje, nebyl schopný servis diagnostikovat a vyměnit. A když jsem na FMC i servis poslal graf motoru, tak mi z FMC akorát napsali, že mi blahopřejí k 2% výkonu navíc, místo aby konečně řekli servisu, že je v háji EGR. Přitom při měření motoru na Jarově mi podle chování motoru a křivky technik WV jasně řekl, že tomu motoru něco je. Takže já ve 40000km dal auto na kontrolu s tím, že jedu za polární kruh a oni EGR nevyměnili. Pak se mi to podělalo na Lofotech a když jsem se ze Skandinávie vrátil, tak mi ti "experti" v servisu řekli, že ty EGR většinou ve 40000km odchází. 8-s

    Já nechci auto, které vydrží 6let bez údržby, ale chci aby servis svou prací korigoval poruchovost auta. Prostě buď vyrobím kvalitní auto, které nepotřebuje servis nebo vyrobím méně kvalitní auto, ale kompenzuji to špičkovým servisem v rámci garance třeba 6let. Jenže Ford vyrobí méně kvalitní auto a ještě nemá moc dobrý servis a krátkou garanci. WinDiesel je teď v péči Mercedesu, tak ví o čem mluvím. Dělám pro firmu, která spolupracuje s Mercedesem a tak jsme měli akci s majiteli Mercedesů a říkali to co WinDiesel. Že i když je Mercedes dražší, tak v celkových nákladech a spolehlivosti se i při vyšší pořizovací ceně Mercedes vyplatí.

    WinDiesel, moje auto mělo ceníkovou cenu 960tis. ale sehnal jsem ho za 620tis. bez DPH.
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 18.05.10  09:21

    « Re: nic ve zlém...

    cja: doufám že to nebudeš chápat špatně, ale když jsem pořizoval GLK, rozdíl v ceně oproti podobnému Fordu Kuga byl cca 200000 Kč. Jo je to dost ale vidím tam jasný rozdíl. I přístup na servise (už mám najeto 27000) byl dost dobrý. Servis mám zdarma. Možná že slogan "nejsem tak bohatý, abych si mohl dovolit kupovat levné věci" funguje u aut nadmíru. jestli si Kutil kupoval Mondeo za 800 tKč, tak už by určitě stálo za úvahu Éčko bratru za 950 tKč.
    Nechci to zakřiknout ale vypadá to, že Mercedes zase dělá auta co vydrží, jsem nadmíru spokojený.
    Omlouvám se, pokud nebyl tento příspěvek správně Mondeácký...
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 18.05.10  08:03

    « Re: nic ve zlém...

    oleowr1: co na to říct - něco o smůle, něco o tom, že si dnes nedovedu cestu na jih bez klimy představit, že mě spousta věcí na autě štve, ale nezbývá než je akceptovat výměnou za vlastnosti, které zrovna Mondeo nabízí,... změnit značku vozu??
    Když jsem se učil jezdit, tak jsem jezdil tátovou 105 a potom jsem si ji na rok pořídil a už bych to nechtěl zažít(hlavní boolestí byl výkon a bezpečnost). Líbila by se mi spolehlivost a jednoduchost vozů let minulých, ale s pohodlím, výkonem, bezpečností, spotřebou aut současných - a bojím se , že to je těžká Utopie, ale sen by to byl.

    Jen se zeptám: tvoje Mondeo bylo provozováno v ČR nebo to byl dovoz z EU se servisní knížkou na 107t km ? Taky jsem pár bolestí zažil, ale takhle fatální selhání jsem s autem nemél.

    Ono jsou samozřejmě lepší(v celém kontextu slova) auta, o tom není pochyb - ale nekonec člověk zjišťuje, že pokud k servisu přistupuje poctivě, tak to vychází podobně, případně za premiové ceny...Bohužel i Toyota(etalon) má své mouchy - například vstřikovače na L.Cruiseru - sice je nakonec vymění, ale dělají s tím také problémy...
  • 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 17.05.10  22:48

    « nic ve zlém...

    pánové, ono ten kutil má v ledasčem pravdu, současná auta opravdu stojí za .... pokud vynechám cenu, tak spolehlivost je úplně o ničem.

    1) můj otec od roku 1972 vystřídal 3 žigulíky/lady 2101, 2103 a do dneška 21053. celkem ujeto 500tis. km od Krymu po Mnichov, Hamburk - vždy dojel po vlastní ose bez problémů, nedostatky - nemá klimu, servo, elektrivká okna a airbagy, vždy dojede...
    2) vlastnil jsem Sierru 1,8TD (největší šmejd), koupil jsem v 206tkm, v 230tkm jsem měnil blok motoru, v 340tkm jsem ji prodal - má původní čerpadlo, převodovku, turbo!!! a dosud jezdí - má najeto 400tis.km.
    3) mondeo - totální propadák, koupeno v 107tkm, šílené problémy s elektronikou - výměna přístrojovky, odtah ze Slovenska - rozsypané turbo, ve 160tkm měněna spojka+dvouhmoťák (Sierra v 230tkm díky motoru), nespolehlivá čidla otáček vačky - měněno Fordu, je to fatální závada.... Každé ráno trnu jestli ho nastartuju, někdy nechytne napoprvé (když je vlhko), rozbliká se žhavení - čidlo vačky...

    Závěr: kdybych měl jet na Krym, půjčím si od táty žigulíka a s klidným svědomím to absolvuji... Vždycky když se mi podělá mondeo, vyseká mně tátův 22 let starý žigulík, roztahoval mně když lehl startér, vozil mně do práce, když bylo mondeo v servisu...

    Mám své mondeo rád, starám se o něj, ale někdy je mi z něj na poblití se...
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 17.05.10  14:49

    « Re: Po 3 letech uhnilo osvětlení SPZ.

    Tak jako existuje termín kvalita života tak jsem použil kvalitu jízdy. Je to souhrn všeho. Ale určitě existují i lepší auta...... Kup si od každého jedno !!!! :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 17.05.10  12:13

    « Re: Po 3 letech uhnilo osvětlení SPZ.

    DIM: :-) Člověče, slyšel jsem už všemožné, ale tento termín ne. Znám bezpečnost, pohodlí, praktičnost, užitečnost, ekonomičnost, jízdní vlastnosti. Ale kvalitu? No, nevím přesně, co si pod tím představit. Jinak se jen na okraj zeptám, jel jsi někdy v Loganu? Jestli máš možnost srovnávat.

    Každé auto má něco a pro každého je asi důležitého něco jiného. Mě se osobně líbila jízda v amerických vozech, které jsou pohodlně, ale ne moc bezpečné a technicky jsou zastaralé. Pro někoho je důležité pohodlí, které přináší francouzské vozy. Já třeba preferuji průchodnost a tak je pro mne do budoucna zajímavé 4x4.

    Ale pokud myslíš kvalitu, jako souhrn všeho dohromady, tak zrovna Mondeo není nic moc. Sedačky nestojí za moc, nerovnosti vozovky se přenáší do vozu, řízení jde ztuha. Pro mne bylo Mondeo zajímavé velkým kufrem, protože ho používám pro podnikání jako dodávku a přes víkend jako osobní vůz pro 4 osoby. Podmínkou byl silný a úsporný motor a to Mondeo má. :yes:
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 17.05.10  11:24

    « Re: Po 3 letech uhnilo osvětlení SPZ.

    Kutile, ty jsi nepoučitelný......Jsi vůbec schopný uvažovat o něčem takovám, jako je kvalita toho ježdění ?!
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 16.05.10  13:20

    « Re: Po 3 letech uhnilo osvětlení SPZ.

    cja: Rozumím. Když jsme Žigulík kupovali, tak byl průměrná plat kolem 2000,-Kč (dnes je cca 20000,-Kč). Cena Žiguli byla 60tis.Kč v přepočtu tedy by bylo srovnatelné auto dnes za 600tis. Roční pojistka byla 1500,-Kč. Takže je to nesrovnatelné, protože technická úroveň Žiguli byla úplně jinde než jsou auta dnes. :-)

    Takže to asi nejde srovnávat. Ale pokud jde o spolehlivost a provozní náklady dnes, tak třeba známý na horách má Ladu Nivu a říká, že by nechtěl nic jiného, že ta Niva je bezúdržbová a když něco odejde, tak si to umí spravit. Soused prý má Nisan Patrol a pořád běhá po servisech. Druhý má Hyudai, předchůdce Teracan a taky když něco odejde, tak je to pálka a ne každý to umí opravit.

    Prostě tržní kapitalismus se nezapře. >:D Dnešní auta jsou technicky vyspělejší, ale také náročnější na provoz a udržbu. A třeba na Dacii je vidět, že mnoho lidí volí raději starší technologie a jednodušší výbavu za cenu nižší pořizovací ceny a jednoduššího servisu. Jeden můj klient má Passaty a Oktávky, ale protože jim chybělo takové to auto na pojezdy pro všechny, tak koupili Dacia Logan 7 míst. A i když má šílené zacházení, tak je to nejméně poruchové auto a náklady na servis jsou nejnižší. ;-)

    Prostě v jednoduchosti je síla. :yes:

    Ale chápu, že doba chce pokrok. Dělám v IT a tak vím, co to obnáší. 8-s
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 16.05.10  10:03

    « Re: Po 3 letech uhnilo osvětlení SPZ.

    Kutil: chybí ti tam pojistné...
    Myslel jsem to tak, že nemůžeš srovnávat náklady na auto pořízené před x lety. Jiné mzdy , jiné ceny aut , jiné ceny paliv, servisu, pojistek.... To asi chápeš a celkově to stále musí vycházet dráže nebo se pletu????
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 16.05.10  00:15

    « Re: Po 3 letech uhnilo osvětlení SPZ.

    cja: Auto mi slouží při podnikání a protože najedu dost kilometrů, tak vždy počítám náklady na km. Jak jinak by jsi to chtěl počítat? Prostě pořizovací cena + náklady na servis + náklady na palivo - prodejní cena. A to co ti vyjde, to podělíš kilometry a máš náklady na ujetý km. To je fér, ne? Ale nebylo to úplně přesné, nepočítal jsem náklady na pravidelný servis. Ty jsou u naftového Mondea menší jak u benzínového. Žiguli jsem měl po otci, celkově jsme ho měli 13 let.

    WinDiesel: V tom hlubokém sněhu fungovalo staré Mondeo, to nové moc na sněhu nejezdí. Ani ESP nepomůže. Do toho osvětlení SPZ natekla voda horem, zřejmě to bylo proto, že praskl ten plast nad SPZ. Ale i nemuselo, to jde o to, kolika z vás také osvětlení SPZ urezlo.

    Ten sníh by spíše mohl být důvodem vody v předních mlhovkách. Ale s Mondeem nejezdím mimo silnice, ani v zimě. :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 15.05.10  16:51

    « Re: Po 3 letech uhnilo osvětlení SPZ.

    Kutil: musíš valorizovat >:D Hele - řešit cenu auta versus ujeté km a tím způsobenou ztrátu??? není to asi moc košer - zkus do toho zahrnout toho Žigulíka a co se s ním najelo a vyjde ti to zcela mimo mísu .- zapomínáš na kontext a čas.
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 15.05.10  15:07

    « Re: Po 3 letech uhnilo osvětlení SPZ.

    Kutil: teď mne naqpadá jak jsi byl spokojený, že Mondeo funguje i v hlubokém sněhu.
    Tak sy myslím, že to těm světlům nemohlo udělat dobře... Na to asi Mondeo dělané není.
    Jestli jsi k tomu tak trošičku nepřispěl...
  • « 00 Reagovat !

    foto RADEK1

    RADEK1 15.05.10  07:51

    « Re: Po 3 letech uhnilo osvětlení SPZ.

    No já jen aby to vydrželi návštěvníci tohoto fóra :-) .(dělám si legraci >:D ) alespoň je tady živo . Dost často se sice řeší hlouposti , ale je co číst.Už sem chodím jen čas od času , ale vždy mně něco pobaví. tak hodně šťastně ujetých kilometrů :yes:
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 15.05.10  01:07

    « Re: Po 3 letech uhnilo osvětlení SPZ.

    RADEK1: Děkuji nechci! Potřebuju něčím jezdit. To raději odjezdím dalších 3-6 let s Mondeem. Už jsem to zažil. Escorta jsem koupil za 380tis. a po 3 letech a 68tis.km prodal za 250tis. Vyšlo to na 1,90Kč/km. Pak jsem koupil Mondeo za 590Kč a po 6ti letech a 150tis.km prodal za 140tis s tím, že poslední rok jsem kvůli konstrukční vadě a blbosti servisu musel dát za servis 70tis.Kč. To vyšlo na 3,50Kč/km. Kdybych teď prodal moje Mondeo, tak to vyjde na 4,20Kč/km. Takže když vydrží ještě 3 roky a dalších 100tis.km, tak budu spokojený. To možná našetřím na akontaci na nové auto.
  • « 00 Reagovat !

    foto RADEK1

    RADEK1 14.05.10  20:22

    « Re: Po 3 letech uhnilo osvětlení SPZ.

    To Kutil. zkus to své mondeo prodat a uvidíš, že opravdu vlastníš auto za 200 tis.A problém máš vyřešený. Já jsem tento týden prodal své Mondo 2,2 Ghia X 141 tis najeto s novými vstřiky za 200 tis. K tomu zdarma střešní nosiče, 4 pneu s disky + gumové koberečky a gum. vana+ řetězy . ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 14.05.10  16:40

    « Re: Po 3 letech uhnilo osvětlení SPZ.

    Tak snad se konečně automobilky dohodnou a budou vyrábět motory společně. Akorát si nejsem jist, že to cenu auto sníží - viz VW Group. Ty sdílí skoro všechny díly a auta jsou stejně předražený, respektive se v ČR prodávají dražší jak v zahraničí. 8-s

    A nové motory od PSA jsou taky stejně drahé. A přitom se dávají do většiny asijských aut. Totéž spojení Renault-Nisan, z toho nejvíc těží Dacia.

    Zas na druhou stranu, kdyby ty velké motory nebyly tak drahé, tak by se jich víc prodalo. ;-) Já teda měl 2.2TDCI o 26tis.Kč dražší jak 2.0TDCI 96kW a tak jsem neváhal, neb objem ničím nenahradíš.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 14.05.10  14:16

    « Re: Po 3 letech uhnilo osvětlení SPZ.

    superkutil: U velkého motoru nejde jen o náklady na suroviny, ale taky o náklady na vývoj a výrobní linku. Ty se rozpočítávají na výrazně menší počet motorů než v případě motoru malého.
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 14.05.10  14:01

    « Re: Po 3 letech uhnilo osvětlení SPZ.

    No ono nejde jen o hmotnost , ale o celkovou tuhost a taky udělat např. formu na přístrojovku o 20% větší neznamená, že bude také jen o 20% dražší.....

Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…