FORD MONDEO 2,2 TDCi .

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD

  • « 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 26.05.10  11:26

    « Re: Ventilátory chlazení

    DIM: klimu mám mechanickou, zapnutí vypnutí klimy nemá vliv na ventilátory - normálně při zapnutí klimy mají najet taky. Klima v pohodě klimatizuje. Měl jsem na asi 10 minut odpojenou baterku a nepomohlo to (nevím, jestli to na reset stačí), zatím jsem vyhodil pojistku ať to zbytečně nehučí.
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 26.05.10  10:52

    « Re: Ventilátory chlazení

    Nesouvisí to s klimou ?
  • 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 25.05.10  20:28

    « Ventilátory chlazení

    Nevypínají se mi větráky chlazení, po zapnutí zapalování najedou, po vypnutí zapalování se po chvíli vypnou. Vyhodil jsem prozatím pojistku, jezdím krátké trasy. Čím by to mohlo být? 2,0 TDCi r.v. 2002
  • « 00 Reagovat !

    foto Slavek-TDM

    Slavek-TDM 25.05.10  18:23

    « Re: Kvalita nafty.

    No nevim, rekl bych, ze jak ve Svedsku tak v Brazilii maji ridici moznost si vybrat palivo. Bohuzel zrovna v obou se mluvi pro mne nesrozumitelnym jazykem, takze se spatne hledaji zkusenosti s biopalivy. Nevim, nevidim to tak spatne, vzdyt tam jezdeji i na cisty biolih E100 a kdyby zkusenosti byly opravdu spatny, nikdo by ho netankoval ani pri vyrazne lepsi cene, ne? V USA napriklad je znacna cast novych aut prodana jako Flex-fuel a pri temer vyrovnane cene by biopalivo taky nikdo netankoval, kdyz by tolik nicilo motor.
    To ulpivani bionafty na stenach valcu je mozny, ale rozhodne by vedlo k jednomu efektu - k nizsimu treni a tim mensimu opotrebeni sten valcu, krouzku a pistu. Pokud by to bylo tak destruktivni jak popisujes, musely by vsechny kamiony umrit na motoru, protoze kilometrovy vykony na jednu napln oleje jsou obrovsky. Ale nedeje se to, pokud vim - leda by vsichni ridici tankovali pouze a jenom naftu bez bioslozky a to nepovazuju za realny.
    EDIT: hele, vypada to, ze mas pristup k nejakymu materialu z testu. Lze ho propujcit ke cteni? Klidne do SZ.
    EDIT2: jinak spotrebu biopaliva v ramci clenskych statu samozrejme urcuje smernice EU 2003/30/ES - [odkaz] Tady je jasne videt, jak tlak ze strany ropnych spolecnosti a distributoru zamaval se smerem, kterym se EU chtela vydat jeste v roce 2003.
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 25.05.10  18:03

    « Re: Kvalita nafty.

    Slavek-TDM: Bio (JAKO SOUČÁST NAFTY) velice dobře ulpívá na stěnách válců a tak pístní kroužky nemají šanci bio dobře setřít. Tím pádem prochází obrovské množství bia do spalovacího prostoru a potom jako karbon zpět.
    Pokud se včas nemění olej, může olej díky "fritovacímu efektu" zesklovatět, zesulcovatět. To platí hlavně pro používání čistých olejů, dále pro směsné nafty s podílem vyšším než 30% ale dnes máš v reálu (zjištěné ČOI v minulé várce vzorků) kolem 10-11% bia v naftě (u lumpenbenzínek).
    A VŮBEC NEPOCHYBUJ O TOM, ŽE MAJÍ V BRAZÍLII OBROVSKÉ PROBLÉMY S ETANOLEM V BENZÍNU - ale co si budeme namlouvat - je to jednou vládou přikázáno, jako u nás, tak co dělat. ALE VÍM, ŽE V BRAZÍLII MAJÍ U PUMPY NA VÝBĚR, NE JAKO U NÁS. Ale v Německu mají motoristé také na výběr, normální nafta se tam dá koupit.
    ZAJÍMAVÉ JE, ŽE STÁTNÍ SLOŽKY - POLICIE, HASIČI A ZÁCHRANKY - mají přístup k neaditivované naftě, proč asi???? Protože se předem předpokládá vyšší poruchovost s aditivovanou naftou.... A protože auta hasičů a daších záchranných složek kolikrát prostojí týdny než jsou použita. A NIKDO NESTOJÍ O TO, ABY V MOMENTĚ, KDY JE JICH ZATRACENĚ ZAPOTŘEBÍ, ZKOLABOVALY MOTORY A VSTŘIKOVACÍ SYSTÉMY.....
  • « 00 Reagovat !

    foto Slavek-TDM

    Slavek-TDM 25.05.10  17:28

    « Re: Kvalita nafty.

    Ja uz jsem to psal jinde, ale klidne to zopakuju:
    Ja jsem byl vzdycky odpurce biopaliv. Pak jsem zacal trochu cist a srovnavat. No a zacal mi byt podezrelej ten veletoc, co spachali urednici EU (ti sami, co zezacatku tvrde prosazovali biopaliva). Podle meho nazoru je ropna lobby mnohem mocnejsi nez repkova a penize dokazou divy. Pak uz jen staci par clanku v mediich, jak chudak zver umira a straslivej oxid uhlicitej nas vsechny zabije (nedelejme si iluze, ze zprava hovorici o 4-nasobnem zvyseni produkce CO2 u biopaliv ma vetsi vypovidaci hodnotu nez jiny zpravy, ktery zhusta vychazely z prekroucenych dat nebo nepotvrzenych clanku v jinych mediich).
    K machinacim s danema dochazelo a dochazet bude - kvuli zasadnim rozdilum ve spotrebni dani. S tim nemaji biopaliva jako takovy nic spolecnyho, s lihem a LTO se kseftovalo uz davno pred jejich produkci a TOHLE je vec politiku.
    Neverim uz nikomu a nicemu - ale muj nazor je, ze vetsi kus pravdy je zpravidla tam, kde je mensi objem penez. "Pravda" se da koupit za penize...
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 25.05.10  16:51

    « Re: Kvalita nafty.

    Agentura Reuters dnes uvedla, že biopaliva ze zemědělských plodin mohou vytvářet až čtyřnásobek emisí skleníkových plynů než standardní ropná paliva jako benzin a nafta. Uvádí se to v dokumentu, který musela uvolnit Evropská unie poté, co ji k tomu na základě zákona o svobodě informaci agentura Reuters donutila.

    Také další senátoři poukazovali například na riziko alergií na řepkový pyl i na nebezpečí vyčerpávání zemědělské půdy stálým pěstováním řepky. "Vysoká zvěř nám postupně vymře, protože se živí na řepkových polích a tam dochází k poškozování zvěře," varoval Vladimír Dryml (ČSSD). "My jsme schopni zničit tvář krajiny," dodal Tomáš Töpfer (ODS).

    Ale vysvětlujte to našim politikům, když mají peníze z výroby biopaliv. Je to jedna velká mafie, od pozemků s řepkou, výroby, až po prodej.

    Jak mohou o biosložce rozhodovat, když v tom sami jedou? To je střet zájmů. A pokud se nezruší toto propojení, tak to půjde s českou ekonomikou pořád z kopce.

    Bohužel to není problém jen s biosložkou, ale i s ostatním. Naši politici mají totiž v hlavě místo rozumu jen kalkulačky a jediné co je zajímá je kolik jim za co kdo dá. 8-s
  • « 00 Reagovat !

    foto Slavek-TDM

    Slavek-TDM 25.05.10  16:32

    « Re: Kvalita nafty.

    Tak nemuze to byt zase tak strasny jak popisujes - to by ve Svedsku nebo v Brazili musely motory hromadne umirat na korozi a musely by mit vstriky vybrouseny od vody. Ethylalkohol mam dojem sam o sobe korozi kovu nezpusobi.
    Co se tyce nafty - tak tam si umim predstavit spoustu problemu, ale kudy ten olej pronika do spalovaciho prostoru? Pres krouzky, gufera na ventilech nebo pres vstriky? Predpokladam, ze kolem turba uz by hralo roli jen nespalene palivo...
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 25.05.10  16:14

    « Re: Kvalita nafty.

    DIM: buď v klidu, Dime, vím o přístroji, který za 1 minutu změří obsah biosložky, na trh bude uveden v srpnu. Myslím že se brzy masově rozšíří a brzo bude každý vědět, kde se šidí nafta. A když se přimíchává bio, jistě se přimíchávají i jiné věci jako např. transformátorový olej... (poslední móda).
    Jak pořád říkám, stát (ČOI) se o spotřebitele nestará a to vůbec, až do momentu, kdy se zjistí že se šidí na dani....
    A ty jsi se vždycky divil že odcházejí vstřiky... Stačí Ti tento důkaz??? ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 25.05.10  16:10

    « Re: Kvalita nafty.

    Slavek-TDM: Mýlíš se, Slávku, a to moc. Biosložka maže tak dobře, že s její pomocí pronikám olej do splaovacího prostoru a pak zpět ve formě karbonu, olej je zkažený cca o 30% až o 50% dříve. V zimě se může stát, že se z takového oleje stane sulc, který samozřejmě nemaže vůbec - důsledky si asi dovedeš představit...
    A to nemluvím o dalších negativech biosložek, u benzínu je to např. vysoká korozivita a afinita k vodě....
  • « 00 Reagovat !

    foto Slavek-TDM

    Slavek-TDM 25.05.10  13:43

    « Re: Kvalita nafty.

    Tak je otazka, jak moc se motor nici pridanim bioslozky - ackoliv je trochu nad soucasnou normu... Problem bych videl spis u jinych prisad - kondenzovanou vodu, redidla, laky, vyjety oleje, chcanky atd. >:D
  • 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 25.05.10  13:18

    « Kvalita nafty.

    [odkaz]

    TAK UŽ TO KONEČNĚ ZVEŘEJNĚTE KDE !!! ono se to pak zlepší....:-)
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 20.05.10  11:57

    « Re: New 2,2 100 000 km, 11/2008

    Tak mě ten olej ( první náplň ) vyfržela celých 17 000 km , a pak jsem měl rozbité přední sklo a tak jsem nechal udělat i první garanční prohlídku při jednom. Předpokládám, že to nevyresetovali ten olej, najel jsem jen 3 tis. a té hlášky jsem si všiml, až když jsem startoval při 20 014 km.

    Wine : to já bych se stavil....... a zresetujeme se oba ?? :-)

    Spotřebu mám kolem 7 litrů, město kolem 8 , dálkově kolem 6. Taky mi připadá, že máš spotřebu až moc pěknou, já pod 6.0 ( podle PP ) jedu jenom z kopce :-)

    NIC MI NEVRŽE, ani náznakem !!!!! Co v tom děláš ?? Já po těch 20 tis taky žádný problém, gumy to ale žere opravdu pěkně. Rovnoměrně, ale pěkně rychle . Když měním zimní a letní, tak dopředu kupuju vždy nové, ale to bylo i u starší 2,2.
    Co mi pořád trošičku vadí je hlučnější projev motoru při práci se spojkou.........a občas, nevím v jaké souvislosti, bzučí slyšitelněji palivové čerpadlo z nádrže. A protože v nádrži nejsou přepážky, tak to při plné šplouchá jako v poloprázdném kanystru. Ale jenom pár km.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 19.05.10  22:09

    « Re: New 2,2 100 000 km, 11/2008

    ke: Koukám, že jsem na tom líp jak ty. >:D Akorát mi vysvětli, jak to že máš spotřebu 5,7-6,5litru, když průměrná spotřeba vzorku 40 aut (stejných jako máš ty) vychází 7,74litru a nejnižší spotřeba je 7,04litru.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 19.05.10  19:45

    « New 2,2 100 000 km, 11/2008

    Zdravim po delsi dobe, kdyz jsem jen tak letmo proletl diskuzi, koukam, ze jsem o nic neprisel. Statisticky dominuji Kutilovi mondealni stesky a jeho sny o dalnicni superkrosce s 30 letou zarukou a nulovou spotrebou....... :-) Videl bych to na Bramac.

    Ja zatim prekrocil stovku, takze:
    Zavady: lehce mokva vana, obcas stale mizi convers, s jarnim oteplenim opet skubani v prechodovych otackach. A vrzani a pazvuky, to je docela silenost. Stredovy panel, sloupky(lupani), neco v kufru, ted se pridala asi i zadni roleta bo co to zase je... Zlate Peugeoty. A to jezdim prazdnej a pouze po relativne kvalitnich asfaltkach, zadne TZ.
    Pneu: pneu zere pred ocima, vydrz 3 predni na 2 zadni, holt tezka plechovka.
    Nafta: 5,7 - 6,5 a to pocetne. Rakouska + pravidelne VIF.

    Jinak ani zarovka!! Oleje, filtry, predni desky. Vyhledove predni kotouce. tak snad jsem to nezakrikl.

    Na podzim bude po zaruce a dalsi podzim bude na prodej slusne zajete kombi titanium S s nejakymi 200 t. km ........ ;-)

    DIM: odstraneni hlasky: starttlacitko do 1. polohy, seslapnout zaroven brzdu a plyn. Naslednou hlasku "reset oil complette" potvrdit tlacitkem ok na volantu. Ale myslim si, ze tim predcasnou vymenu pouze oddalis o par set km, prepocita si to zase pocet regeneraci FAPu a zase te to posle na montazni jamu. Neni nad to nechat z toho ten mazut pres vikend v klidu garaze pekne vykapat...... 2,2 ma 6 litru. Vyzva byla vzdy 18-20, pres 20 t. km nikdy.

    Tak zdar a najake poradne tema!
    Jo, sezona nam zacina, takze sledovat zrcatka, prosim uhybat a poustet motky, dik.
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 19.05.10  18:24

    « Re: Service oil

    DIM: zajeď si to ke mě zresetovat.... :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto Janerad

    Janerad 19.05.10  18:05

    « Re: Hučení kola OK.

    Mno, rychlost je vždy relativní... Hřbitovy a okolí silnic jsou posety zbytky mistrů, kteří selhali při řádově nižších rychlostech...
    S tím se musí počítat, když jdeš na silnici. Stát se může cokoli. Jenom zopakuji oblíbené, stát na plynu umí každý, ale dobrý řidič pozná, kdy má jet pomalu... Jinak obutí je klíčové, jezdím vždy index V (rozdíl mezi H a V je propastný v konstrukci a následně chování při jízdě), nyní CSC 3. Fakt dobrý gumy.
  • « 00 Reagovat !

    foto Dong1

    Dong1 19.05.10  15:43

    « Re: Service oil

    Dim: presne jak pise rst, pravdepodobne nemas akorat vyresetovany servisni interval. Jukni do navodu, treba tam o tom neco pisou (alespon ve Fobii tam byl postup resetovani popsany)...no a pokud nepisou, tak ukecat nejblizsi fordi servis at to vyresetuji :-)
    A pokud vim tak "cidlo kvality oleje" maji akorat auta s promenlivym intervalem vymeny oleje.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 19.05.10  15:40

    « Re: Service oil

    Pokud sis jenom sám vyměnil olej, tak o této výměně řídící jednotka neví. Je třeba ještě tuto výměnu zaznamenat. U některých aut se toto dá udělat i bez PC určitou kombinace kroků (nulování kilometrů, klíček zapalování ...). Jak je to u Fordu ale nevím.
  • 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 19.05.10  15:20

    « Service oil

    Při startu mě gong oznámí SERVICE OIL.... Vyměnil jsem olej nedávno a až teď jsem překročil 20 tis km. Je to jen tím, že počítadlo překročilo servisní interval ?? Že bych za 3 tis km znehodnotil olej, se mi nechce věřit ! ( Pravda , 2 tis km po Německu v pěkném tempu, ale i tak je to nesmysl...) Nevíte někdo , je tam nějaké čidlo kontroly kvality ( viskozity ) a jak a co měří ?
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…