FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
Devil666 24.09.12 18:07
« FORD MONDEO 2.2 TDCI r.v.2004 moje zkušenost
Rád bych se podělil o své zkušenosti po 4.letech provozování Mondea 2.2 TDCI r.v.2004. Zakoupeno ojeté v roce 2008 jako bývalý služební vůz. Ovšem v naprosto nevídaně perfektním stavu, ten kdo s ním jezdil se k němu choval jako k vlastnímu. najeto poctivých cca 75.000 km (100% ověřeno). Nyní po čtyřech letech má najeto necelých 140.000km a zatím naprostá spokojenost. Poměr výkon x spotřeba absolutně super. Předtím jsem měl Mondeo 2.5 V6 a proti tomu je 2.2 TDCI v tomto ohledu nesrovnatelně lepší. Jízdní vlastnosti na auto téhle kategorie absolutně špičkový, auto perfektně sedí jak v zatáčkách tak při vysoký rychlosti na dálnici, perfekní přesný nepřeposilovaný řízení. Problémy mám jen v zimě ve sněhu nebo když musím někam do "terénu", protože mám limitovanou edici se sníženým podvozkem a sportovními nárazníky a prahy. Co se týče spolehlivosti a provozních nákladů nemůžu si stěžovat. Jediná závada za celou dobu: nefungující spínač couvaček - výměna za pár korun. Jinak pouze běžné spotřební věci: olej, filtry, destičky, kotouče, 2x tyčka stabilizátoru. Ačkoli jezdím k Charouzovi stejně se mi to nezdálo nikdy přehnaně drahé. Teď navíc mají akci sleva pro starší auta na náhradní díly i práci takže poslední prohlídka včetně výměny destiček a kotoučů mi přišla na značkový servis celkem dost levná. Mondeo je hlavně držák co se týče podvozkových dílů. Ačkoli jezdím po českých a pražských "tankodromech" tak díly náprav i tlumiče jsou furt v pohodě. Takže zatím naprostá spokojenost a moc nerozumím nářkům v některých příspěvcích jak je Mondeo 2.2 TDCI špatný. Ono taky záleží na tom jak s ním člověk zachází.... -
superkutil 22.09.12 11:30
« Re: vibrace při zátěži nad cca. 80km/h
oleowr1: Měl jsem Mondeo 1.8 benzín z roku 1999, koupeno jako nové u Charouze. Od počátku byly problémy s vibracema přední nápravy. Ve 138km/h dobrý, ale ve 140km/h se auto celé rozvibrovalo, volant kmital cca 5cm, ale navíc vv cca 3sec periodách se rozkmitávala celá palubka i s volantem ve svislém pohybu. Auto běhalo po silnici, že byl problém ho udržet na silnici. Reklamoval jsem to u FMC, ale poslali nějakého p.Bednáře a ten objel blok a řekl, že je to v pořádku. Kola jsem vyvažoval několikrát do měsíce. Zkoušel jsem i jiné disky (jiné rozměry), ale pořád to bylo stejné. Vyměnili i klouby (teda podle servisu, zda skutečně nevím) a také to nepomohlo. Nakonec jednou na dálnici se z předku ozvala strašná kovová rána, předek jakoby poklesl (mohlo to ale i prudce břibrzdit) a vibrace zmizela. Objevovala se na 160km/h ale nebyla tak výrazná. -
superkutil 22.09.12 09:49
« Re: Tak jsem po 4 Fordech vsadil na KIA.
martin.z: Mondeo není špatné, ale provozní náklady a stálé odcházení něčeho, šílené. 2x mi odešel EGR, který u Mondea 2.2TDCI stojí kolem 10tis.Kč, ale přitom vždy odešel odporový snímač v ceně do 300Kč. 2x odešla trojkombinace, pak začaly odcházet čepy a další blbosti, které ale stály velké peníze. Kamarád má Toyotu a nic takového nemění, není potřeba.
Potřeboval jsem 4x4 a když mi nabourali Mondeo a viděl jsem v jaké je stavu, chtěl jsem koupit nějakou 4x4 v ceně Mondea. A to byla jedině KIA Sportage. Trochu jsem se toho bál, ale stále mne překvapuje. Je to dělník, jezdí se s ní příjemně, motor je srovnatelný s 2.0TDCI v Kuga. Výhledy super, trochu krátký rozvor, ale na to jak je Sportage vysoká, tak je to v pohodě. Vnitřní rozměry pro posádku srovnatelné s Mondeem, Kufr je kratší, ale vyšší. A hlavně nic nikde nevrže, vše lícuje, snadněji se ovládá než moje Mondeo. Dokonce líp sedí. A třeba systém sklápění sedaček je lepší jak v Mondeu. Jen jsou nepřirozené převody, jednička super, pak je ale velká díra ke dvojce a trojce a 4,5,6 jsou zase moc u sebe. A 6ku bych bral více do rychla, 2000ot točí ve 100km/h, bral bych tak ve 120km/h. A dá se sehnat v plné výbavě z roku 2007 s 60tis.km za 230tis.Kč. Prostě poměr cena/výkon je super. -
martin.z 19.09.12 16:50
« Re: Tak jsem po 4 Fordech vsadil na KIA.
mondeo 2.0 tdci 96 kw, rv. 2004, mam od roku 2006 a 120 tkm - ja s tim dodnes najel cca 70 tkm, kdyz pominu spotrebni veci jako brzdy, tlumice tak jsem na tom zatim menil: vodni pumpu, servo pumpu, alternator, pohon prislusenstvi (slavna trojkombinace) 2x, vstriky, lozisko v prednim kole, simering mezi motorem a prevodovkou kvuli uniku mot. oleje.
Nakladove je pro me diesel daleko drazsi nez by nejspis byl treba benzin 2,6 v6. -
oleowr1 14.09.12 09:50
« Re: objem nádrže
v papírech se píše 58,5 (u MK3)... ale čepuju po víko, takže v trubkách bude taky nějaký ten litřík... PP nemám, takže nevidím dojezd, nevím jestli by se dal PP domontovat, jestli by stačilo vyměnit páčku blinkrů a dohrát SW do přístrojovky, symboly pro PP na displeji jsou, mám přístrojovku vyměněnou za tu po faceliftu (po roce 2003)... -
DIM 14.09.12 09:38
« Re: objem nádrže
Já mám 70 litrů..... a už jsem jel i s dojezdem 0 km.....ale zrovna teď jsem na veletrhu v Brně probíral s výrobcem čerpadlo v nádrži a ty věci kolem...a on je tam uprostřed nádrže ještě takový hrnec s čerpadly, kam se ty poslední zbytky natahujou ze dna pohupující se nádrže a tam se udržují.... takže nějaký ten zbytek je tam, i když už v nádrži vlastně nic není :-) Docela složité zařízení.......ale taky asi proto, že do nových aut by museli dávat mnohem víc paliva, tak stačí naplnit ten hrnec :-) -
Devil666 11.09.12 11:10
« Kutil si koupil "nový" auto!
Tak jsem sem zavítal po delší době a vidím že došlo k převratný akci. Kutil si konečně po letech licitací koupil "nový" auto. Super káru Kia Sportage z r.2007 a je strašně spokojen. Tak sláva konečně se toho strašně nepovedenýho Mondea zbavil a koupil si super auto......... ;-) >:D -
WinDiesel 08.09.12 16:26
« Re: Německo
Hm........ kdo to ale byl kdo se se mnou před cca 2 lety (to se o tom ofiko ještě nevědělo, jen se mezi lidmi povídalo) hádal že ta dálnice je ok a struska, na které je to postaveno je ok a používá se na Ostravsku ............. prostě všude.
Tos nebyl ty, Brrrute? -
DIM 08.09.12 13:45
« Re: Německo
Hmh, odstavenému mostu úspěšně konkurujeme tou muldami a rozpadající se konstrukcí na našich mostech :-) Ale co se týče nerovností přímo v jízdních pásech, tak je to fakt rozdíl.....
Co se týče těch rychlostí : samozřejmě , že pokud vidím před sebou kamion a za ním osobák , tak k té situaci si nedovolím se přibližovat dvousetkilometrovou rychlostí. To už ale je o předvídavosti .... a zkušenostech.... -
jurkoboss 07.09.12 20:28
« Re: Německo
Ten pocit je veľmi klamlivý. Ideš 200 kmh a myslíš, že sa nič nedeje. Potom si ale niekto, kto sa vláči za kamionom zmyslí, že ho pôjde obiehať a to tesne pred tebou. A z tých 200 pribrzdiť na 100 máš fakt problém. Toto sa mi raz stalo, riadne preťaženie, adrenalín vyskočený na maximum, chvílkové zatočenie hlavy, zahmlenie pred očami, ...
Taktiež sa mi stalo, že som sa ponáhľal a valil, čo to dalo, a zrazu za mnou žltá Corvetta. Mám na tachometri nejakých 220, poobieham všetko v pravom pruhu, potom sa tam zaradím, a ten borec na tom žltom diabli okolo mňa preletel, ako keby som stál na semaforoch na červenej. -
DIM 07.09.12 15:29
« Re: Německo
Tak opravdu, tempomat nad 180 km/h se sice zapne, ale pomalu rychlost klesne až na těch 180 km/h. Musím ale říct, že si člověk rychle zvykne na ty rychlosti a především na 3 proudových úsecích ( kolem Drážďan např. ) už jsem vůbec rychlost kolem 200 km/h nevnímal jako něco mimořádného. Plyn na podlaze rozhodně nebyl potřeba, auto by ještě pořád zrychlovalo.....spotřeba celkem nebyla přes 7,3 litrů.... pohoda, tady se fakt naplno ukáže, co to je dobrý podvozek a celkově dobré jízdní vlastnosti.
Jen tak na okraj : bylo mi smutno z toho, jak mají i Poláci dálnice se skvělým povrchem....a pak člověk přejede na tú naší, novou v Bohumíně a nestačí se divit........:-(
Ty tlumiče jsem nechal otestovat na Jarově a byly v pořádku, takže v nich to nebylo.
Ale pokud jde o tu KIA Sportage, samozřejmě že se mi do toho auta nechtělo, nedůvěra ke korejským autům a stáří vozu mne odrazovalo, taky DPF a tak jsem raději chtěl Mondeo opravit. Ale cena opravy během odstrojování rostla z původních 40tis. až ke 110tis.Kč a to se mi do auta v ceně 130tis.Kč cpát nechtělo.
KIA ale mile překvapila, samozřejmě je to vysoké auto s krátkým rozvorem, takže má tvrdší pérování a víc poskakuje, ale třeba na dálnici sedí lépe než moje Mondeo v poslední době. Lépe se ovládá volantem, není potřeba takovou sílu. Ale jde o to, že sedí lépe než moje Mondeo, tím neříkám, že sedí líp než jakékoliv jiné Mondeo , třeba to tvoje. To bude určitě v perfektním stavu a se sníženým podvozkem musí sedět jako přibité.
Věř mi, že bych raději jezdil s Mondeem, ale oprava byla moc drahá a nevyplatila by se mi. A s Kiou se jezdí hodně dobře a je to mnohem lepší auto než vypadá. Samozřejmě je to starší konstrukce, takže to žádný zázrak techniky není, ale slouží mi líp jak Mondeo. Prostě mě mile překvapuje stále znovu, je to dříč v terénu a pohodář na silnici.
Věř mi, že bych byl raději, kdyby s Mondeem nebyly problémy a kdybych s ním nemusel po servisech. Ale moje poslední Mondeo bylo mým 4 tým Fordem, před ním Escort z roku 1998 a Mondeo z roku 1999. Escort letěl z domu po 2,5 letech protože s ním byly stále problémy, Mondeo zlobilo 6 let. Pak ještě mám Fiestu z roku 2001, ale to je držák, najeto 90tis.km a v minulém roce byla nutná výměna spojky a posilovač řízení, ale jinak v pohodě. Poslední Mondeo nebylo špatné, ale opravy co mě čekaly by byly hodně drahé.
Rád bych šel třeba do Kugy, ale bojím se Fordích dieselů a životnosti Kugy. Také nemá moc dobrou pověst v terénu. Ale snad bude kamarádka prodávat Toyotu RAV, tak to možná bude moje další auto. :-)