FORD MONDEO 2,2 TDCi .

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 03.06.10  10:56

    « Re: Zámek dveří

    WinDiesel: tak to se budu muset pooklédnout po nějakém zachovalém MB 124 bez turba :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto stirecek1

    štíreček1 02.06.10  21:29

    « Re: Zámek dveří

    Dong1: fotku posílat nemusíš :-) jen mi stačí napsat, jak je to řešené. U fofo1 mi ho taky měnili v záruce a jen ten motorek, před výměnou auta začal zase trochu zlobit znovu, ale to už jsem neřešil. Ale vrátilo se mi to v maxovi, jenže to šlo přes záruku. Docela mě šokovalo, když kvůli prkotině museli objednat celé světlo :-O Nedovedu si představit, že za nefungující motorek bych měl dát cca 4tis Kč 8-s
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 02.06.10  11:46

    « Re: Zámek dveří

    rst: To s tím starým TDI, který na šlápnutí vstříkne naftu, není přesné.
    Jakmile je vstřikování řízeno řídící jednotkou, a to staré TDI také byly, může kdykoli nastat problém dezorientace ŘJ. V nejstarších TDI byla poloelektronická čerpadla a ta měla i své mechanické závady. To je potenciálně možná ještě horší...
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 02.06.10  09:37

    « Re: Zámek dveří

    cja: Audi pro mě nepřichází v úvahu, potřebuju vyšší 4x4 a Q7 nechci. Takže snad A6 All road, ale to raději vezmu Subaru Forester.

    Měl jsem různá auta a to jak bez posilovače (VW), tak s posilovačem (Škoda, Escort, Fiesta, Mondeo MKII) a u MKIII mi připadá posilovač nejhorší. Dokonce jde víc ztěžka jak u starého VW Polo bez posilovače. I v Mondeu MKII byl silnější. Jsou tam 2 problémy, jednak je potřebná velká síla při točení při parkování, ale i při jízdě po dálnici jde volant ztuha. Jezdil jsem i s C-MAX nebo Kugou a tam jde točit volantem v pohodě. Samozřejmě třeba taková KIA Sorento je už přeposilovaná, tam můžeš točit volantem jedním prstem. Taky třeba Megane Scenic jde ovládat jedním prstem, myslím že má proměnlivý elektrický posilovač a že by to nějak zhoršovalo jízdní vlastnosti nebo by jsi měl horší zpětnou vazbu mi nepřipadá. v současné době střídám různé firemní vozy a posilovač v mém Mondeu je fakt nejhorší.

    rst: Dělám v IT a tak vím o čem mluvíš. To že jsi vzal auto s jasným původem bylo rozumné, to jak se chová motor je podle servisu Ford dané dodržením emisí. Prostě šlápneš na plyn a ŘJ zkusí přidat ale přitom kontroluje emise a pokud by byly moc vysoké tak přidávat přestane a tak dál. Takže moc nespoléhej na to, že motor vždy stejně vyrazí. Já teda ještě k tomu měl z výroby vadný EGR, ale servis to nepoznal a tak jsem 40000km jezdil se škubajícím motorem, než EGR úplně odešel za polárním kruhem, 800km od nejbližšího servisu Ford. 8-s

    On Ford všeobecně ty ŘJ moc nezvládá a i když to není vidět, tak SW v ŘJ často mění, ale ne u již prodaných vozů, tam nechává starý SW.

    Ale jinak jsou Fordy celkem spolehlivé. Pokud si zvykneš, že občas něco odejde a že pro mobilitu je dobré mít ještě jedno auto, protože servis si i na banální opravu bere auto na celý den, tak se to dá. Používám Fordy od roku 1998 a nikdy úplně neselhaly. Oproti A6 se Mondeo mnohem rychleji opotřebovává a musíš investovat do oprav. Ale proto jde cena Mondea tak rychle dolů a tak jako ojetina není špatné.

    Pokud je možné porovnávat, tak Mondeo a A6 z roku 2007, kdy již měl Ford nový model Mondea a tam vychází cena Mondea kolem 300tis a Audi kolem 450tis s tím, že Mondeo nabízí maximálně motor 2.0TDCI 103kW zatímco A6 má 3.0TDI 160kW.
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 02.06.10  07:27

    « Re: Zámek dveří

    Kutil: tak si to Audi kup a uvidíš sám,
    .... a slabý posilovač?, já měl to stejné auto co ty, ale na 18/225 a posilovač se mi zdál akorát - říká se tomu zpětná vazba a tím Fordy vynikaly - opravdu jsi si asi koupil špatné auto- ale špatnou volbou - jinak doporučuji návštěvu fitcentra ;-).
    A pokud to porovnáváš s auty co mají elektrický posilovač a vyhovuje ti to, tak .... Tohle je o pocitu a názoru - a každému vyhoví něco jiného, ale rozhodnutí je na tobě a potom bych nenadával na posilovač. Tohle není vada.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 02.06.10  00:38

    « Re: Zámek dveří

    Díky za reakce. Mondeo jsem si vybral proto, že bylo oproti A6 o polovinu levnější. Dával jsem za něj 230 tisíc, Audi stejného stáří a výbavy (kůže, xenony, navigace ...) stála cca 450. Druhým důvodem bylo to, že auto prodával člověk z práce, který se dušoval, že není stočený tachometr (83.000 km), auto není bourané ... Novější auto jsem sháněl několik měsíců a nenašel jsem nic, co by mi cenově vyhovovalo a čemu by se dalo věřit (třeba 5 let stará A6 v plné výbavě a najeto 40.000 km). První srovnání prozatím není nic moc:
    - nepohodlné sedačky
    - záhadný motor - staré TDI při sešlápnutí plynu stříklo naftu do válců, Bursík zanadával a auto vyrazilo, naprotí tomu u Mondea nevím jestli se zvýší otáčky turba, nebo urychlí vstřikování nebo něco jiného a jako pracovník IT si dokážu dobře představit situaci, kdy si řídící jednotka nebude vědět rady. Nerad bych měl pak na náhrobku něco jako: "Sorry error" nebo "Memory overflow"
    - popisované problémy se zámky
    Ale abych jenom nehanil
    - Mondeo má větší kufr což při cestování s kočárkem oceňuji
    - I když jsem měl ze spotřeby obavu je zhruba stejná (Mondeo 2.2 114 kW, Audi 2.5 103 kW)
    - Potěší některé drobnosti jako trojblik blinkru při ťuknutí do páčky, sklopná zrcátka, navigace, tempomat, ještě někdy vyzkouším hlasové ovládání, jestli to k něčemu bude.
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 01.06.10  19:33

    « Re: Zámek dveří

    DIM: delší lhůty u Japonců jsou způsobeny nižší spotřebou těchto dílů a tím pádem vyšší nepřipraveností díly dodat. Tam kde je vyšší poruchovost se lépe obchoduje a více prodejců díly drží skladem... Negativum je pak praktikovaný většinový monopol na náhradní díly, kdy díly většinou dostáváš pouze u značkového dealera.
    V případě, který jsem popisoval, vytvořil výrobce/dodavatel dílů organizační strukturu která bleskově dodává díly značkovým servisům a bleskově vadné díly stahuje do výrobních továren kde se konají potřebná případná opatření. Takže feedback jak hrom. A vylepšování produktu, minimálně v 3 leté garanční lhůtě taky. Tady jsou evropská auta mimo, vylepšování vozidel případně řešení problémů se koná chaoticky, nárazově, nebo vůbec. Na image vozu se nepracuje.
    Japonci mají smůlu většinou s designem, jinak ale myslí na koncového uživatele mnohem více. :yes:
  • « 00 Reagovat !

    foto Dong1

    Dong1 01.06.10  19:13

    « Re: Zámek dveří

    stirecek: Leda ze bych ti nekdy udelal fotku, ale to je beh na delsi trat :-) ...nebo si stahnout, knizku jak na to, tam by mohl byt nakres (je dokonce spolecna s maxem).
    Jinak mi opravdu menili jen ten motorek, na FoFo asi jde o samostatny dil (puvodne za nej chteli 1000kc nez sem si vzpomnel na zaruku).
    Taky sem se divil, jak je mozne ze odesel, kdyz naklapeni skoro nevyuzivam. Odpoved byla prosta: Pry porad dorovnava polohu do nastavene i kdyz nema dynamicke naklapeni.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 01.06.10  18:54

    « Re: Zámek dveří

    DIM: Ale čtu, jen jsem si nedokázal nějak představit termín:

    užitně srovnatelné

  • « 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 01.06.10  17:34

    « Re: Zámek dveří

    DIM: banální díl - přístrojová deska - 6 týdnů dodávka dílu a 6 týdnů hledání závady :yes:
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 01.06.10  17:18

    « Re: Zámek dveří

    WINW : ale my pro ně díly dodáváme..... a ještě se mi fakt žádný nevrátil !!!! :-)

    No dobře , nedodáváme přímo.... a nebo jsme tak dobří.

    Také mám pocit, že právě horší dostupnost a cena náhradních dílů u japonských aut je považována za nevýhodu..... ale třeba už je to jinak. Jak jsem také slyšel, právě u Fordů se teď čeká na mnohdy banální díly i týdny !!
  • « 00 Reagovat !

    foto stirecek1

    štíreček1 01.06.10  17:16

    « Re: Zámek dveří

    Dong1: zajímalo by mě, jak je řešený motorek naklápění světla u fofo2. U maxe mi ho měnili taky v záruce, ale jen jako komplet celé světlo, prý se to nedá měnit samostatně.
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 01.06.10  16:57

    « Re: Zámek dveří

    No ještě aby Audi nebylo o těch 500 tKč lepší !!!!! Vždyť musí mít náskok díky technice !!!!!

    Mimochodem >:D
    Zpětná vazba od zákazníků - viděl jsem systém který používají značky Mazda, Toyota, Subaru a Mitsubishi. Říkají tomu i-ROS, je to plně elektronicá webová aplikace:
    Day 1 - zákazník přijíždí do servisu s problémem, servis vyplní i-ROS, ten odešle urgentní info do příslušné výrobní továrny konkrétního dílu a zároveň je automaticky generovaná objednávka dílu
    Day 2 - díly dorazily přes noc, problém je vyřešen. Přijíždí TNT a nakládá vadné díly.
    Day 3 až 5 - díly jsou doručeny do výrobní továrny dílu a problém se řeší, díl se, pokud je tam konstrukční problém, vylepšuje, nebo se přenastavuje výrobní linka v případě výrobního problému.
    Souběžně se informují o problému všichni odpovědní pracovníci jak na straně výrobce vozidla, tak na straně dodavatele dílu.

    Takže to Subaru asi jo, ne??????????????
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 01.06.10  16:56

    « Re: Zámek dveří

    Ty ale vůbec nečteš, co píšu !!!! :-) Já jsem psal, že jsou užitkově srovnatelné ! Lidi si kupujou AUDI , když na ně mají, protože jsou AUDI lepší ale taky dražší. A nebo když chtějí honit image bohatého a úspěšného.....

    Z bodu A do bodu B tě odveze jakékoliv auto, co je na trhu......
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 01.06.10  16:40

    « Re: Zámek dveří

    Dong1: No to většinou je tím, že z prvovýroby mají žárovky menší svítivost, zatímco ty co jsi pak kupoval byly s vyšší svítivostí a tím i náchylnější na otřesy. Proto odcházejí dříve. Problém je komplikovanější, ale pro zjednodušení: odpor vlákna žárovky je při svícení vyšší a tak je problém proudový náraz, než se rozsvítí a pak napěťové impulzy během jízdy. Proto je dobré napájet každou žárovkou stabilizovaným proudovým zdrojem. Ten je ale drahý a tak se nahrazuje předřadným odporem s kondenzátorem nebo zenerkou pro ochranu proti napěťovým špičkám.

    DIM: Kdyby byly Mondeo a A6 srovnatelné, tak si lidi nekupují A6. Prostě všechna auta nás dovezou z jednoho bodu do druhého, jen některá trochu pohodlněji a bezpečněji. >:D Když vezmu, jak musím rvát volant Mondea, když vyjíždím z řady, tak neznám druhé auto, které by mělo posilovač tak slabý.
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 01.06.10  15:46

    « Re: Zámek dveří

    Tak nevím, možná že to není třikrát ale dvakrát, ale pořád mi to připadá jako rozdíl gigantický, jestli mám za stejné peníze auto jedno dvě, užitně srovnatelné..... A přece jen, za opravy Mondea určitě tolik set tisíc korun nezaplatíš...

  • « 00 Reagovat !

    foto Dong1

    Dong1 01.06.10  15:36

    « Re: Zámek dveří

    kutil: Ty predradne odpory bych mozna i dobastlil, ale ja je tam nechci. Ale je fakt ze sem se zatim nedostal k tomu to pichnout na multimetr.
    Jinak 1x za pul roku je i docela unosne (a odpovida to vesmes deklarovane zivotnosti 250-400h), ja spis poukazoval na to, ze zarovky z prvovyroby vydrzely 2 roky a z druhovyroby (byt stejny vyrobce/typ) vydrzi jen pul roku (ve stejnem aute).
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 01.06.10  15:04

    « Re: Zámek dveří

    Dong1: Ty H7 jsou hodně citlivé na přepětí. Zkus se zeptat u Opelů na přepěťové (předřadné) odpory, dávali je mezi kabeláž a halogeny a pomáhalo to.

    DIM: Nová A6 stojí v dieselu 1,2mil a Mondeo 700tis. To mi nepřipadá 3x. Ale jak jsem psal, technicky má A6 z roku 1996 některé věci dotaženější jak Mondeo z roku 2006. Doba pokročila a Ford zaostává. Jsou to drobnosti, to je jen o tom dělat auto pro lidi. Třeba navinovací síť mezi sedačky a kufr. To prostě Ford v ČR nenabízí, přitom v Německu ano. To není o ceněn vozu, ale to je o tom, že v každé zemi EU se nabízí něco jiné. Když jsem viděl autosalon Ford v Norsku, tak to byla paráda, jak u Audi nebo Mercedesu a v ČR ti to připomíná spíš garážisty. Proč?

    Nejhorší je, že u Forda nejde absolutně žádná zpětná vazba od zákazníka k výrobci. Prostě když něco dělá blbě, tak to najdeš u stejného vozu vyrobeného po 5ti letech taky. 8-s
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 01.06.10  14:53

    « Re: Zámek dveří

    Na ten kufr a dveře se podívám, osvětlení SPZ jsem taky nekontroloval......
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 01.06.10  14:52

    « Re: Zámek dveří

    Samozřejmě nová A6 stojí x násobně více. Nemá smysl to porovnávat, AUDI patří k absolutní technologické špičce a podle toho také stojí. Myslím tím v tom main streamovém segmentu. Ojetá stojí podle toho, kolikrát už je čorklá a znovu prodaná !!! :-)
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…