FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
štíreček1 02.06.10 21:29
« Re: Zámek dveří
Dong1: fotku posílat nemusíš :-) jen mi stačí napsat, jak je to řešené. U fofo1 mi ho taky měnili v záruce a jen ten motorek, před výměnou auta začal zase trochu zlobit znovu, ale to už jsem neřešil. Ale vrátilo se mi to v maxovi, jenže to šlo přes záruku. Docela mě šokovalo, když kvůli prkotině museli objednat celé světlo :-O Nedovedu si představit, že za nefungující motorek bych měl dát cca 4tis Kč 8-s -
WinDiesel 02.06.10 11:46
« Re: Zámek dveří
rst: To s tím starým TDI, který na šlápnutí vstříkne naftu, není přesné.
Jakmile je vstřikování řízeno řídící jednotkou, a to staré TDI také byly, může kdykoli nastat problém dezorientace ŘJ. V nejstarších TDI byla poloelektronická čerpadla a ta měla i své mechanické závady. To je potenciálně možná ještě horší... -
superkutil 02.06.10 09:37
« Re: Zámek dveří
cja: Audi pro mě nepřichází v úvahu, potřebuju vyšší 4x4 a Q7 nechci. Takže snad A6 All road, ale to raději vezmu Subaru Forester.
Měl jsem různá auta a to jak bez posilovače (VW), tak s posilovačem (Škoda, Escort, Fiesta, Mondeo MKII) a u MKIII mi připadá posilovač nejhorší. Dokonce jde víc ztěžka jak u starého VW Polo bez posilovače. I v Mondeu MKII byl silnější. Jsou tam 2 problémy, jednak je potřebná velká síla při točení při parkování, ale i při jízdě po dálnici jde volant ztuha. Jezdil jsem i s C-MAX nebo Kugou a tam jde točit volantem v pohodě. Samozřejmě třeba taková KIA Sorento je už přeposilovaná, tam můžeš točit volantem jedním prstem. Taky třeba Megane Scenic jde ovládat jedním prstem, myslím že má proměnlivý elektrický posilovač a že by to nějak zhoršovalo jízdní vlastnosti nebo by jsi měl horší zpětnou vazbu mi nepřipadá. v současné době střídám různé firemní vozy a posilovač v mém Mondeu je fakt nejhorší.
rst: Dělám v IT a tak vím o čem mluvíš. To že jsi vzal auto s jasným původem bylo rozumné, to jak se chová motor je podle servisu Ford dané dodržením emisí. Prostě šlápneš na plyn a ŘJ zkusí přidat ale přitom kontroluje emise a pokud by byly moc vysoké tak přidávat přestane a tak dál. Takže moc nespoléhej na to, že motor vždy stejně vyrazí. Já teda ještě k tomu měl z výroby vadný EGR, ale servis to nepoznal a tak jsem 40000km jezdil se škubajícím motorem, než EGR úplně odešel za polárním kruhem, 800km od nejbližšího servisu Ford. 8-s
On Ford všeobecně ty ŘJ moc nezvládá a i když to není vidět, tak SW v ŘJ často mění, ale ne u již prodaných vozů, tam nechává starý SW.
Ale jinak jsou Fordy celkem spolehlivé. Pokud si zvykneš, že občas něco odejde a že pro mobilitu je dobré mít ještě jedno auto, protože servis si i na banální opravu bere auto na celý den, tak se to dá. Používám Fordy od roku 1998 a nikdy úplně neselhaly. Oproti A6 se Mondeo mnohem rychleji opotřebovává a musíš investovat do oprav. Ale proto jde cena Mondea tak rychle dolů a tak jako ojetina není špatné.
Pokud je možné porovnávat, tak Mondeo a A6 z roku 2007, kdy již měl Ford nový model Mondea a tam vychází cena Mondea kolem 300tis a Audi kolem 450tis s tím, že Mondeo nabízí maximálně motor 2.0TDCI 103kW zatímco A6 má 3.0TDI 160kW. -
cja 02.06.10 07:27
« Re: Zámek dveří
Kutil: tak si to Audi kup a uvidíš sám,
.... a slabý posilovač?, já měl to stejné auto co ty, ale na 18/225 a posilovač se mi zdál akorát - říká se tomu zpětná vazba a tím Fordy vynikaly - opravdu jsi si asi koupil špatné auto- ale špatnou volbou - jinak doporučuji návštěvu fitcentra ;-).
A pokud to porovnáváš s auty co mají elektrický posilovač a vyhovuje ti to, tak .... Tohle je o pocitu a názoru - a každému vyhoví něco jiného, ale rozhodnutí je na tobě a potom bych nenadával na posilovač. Tohle není vada. -
"-- skrytý --" 02.06.10 00:38
« Re: Zámek dveří
Díky za reakce. Mondeo jsem si vybral proto, že bylo oproti A6 o polovinu levnější. Dával jsem za něj 230 tisíc, Audi stejného stáří a výbavy (kůže, xenony, navigace ...) stála cca 450. Druhým důvodem bylo to, že auto prodával člověk z práce, který se dušoval, že není stočený tachometr (83.000 km), auto není bourané ... Novější auto jsem sháněl několik měsíců a nenašel jsem nic, co by mi cenově vyhovovalo a čemu by se dalo věřit (třeba 5 let stará A6 v plné výbavě a najeto 40.000 km). První srovnání prozatím není nic moc:
- nepohodlné sedačky
- záhadný motor - staré TDI při sešlápnutí plynu stříklo naftu do válců, Bursík zanadával a auto vyrazilo, naprotí tomu u Mondea nevím jestli se zvýší otáčky turba, nebo urychlí vstřikování nebo něco jiného a jako pracovník IT si dokážu dobře představit situaci, kdy si řídící jednotka nebude vědět rady. Nerad bych měl pak na náhrobku něco jako: "Sorry error" nebo "Memory overflow"
- popisované problémy se zámky
Ale abych jenom nehanil
- Mondeo má větší kufr což při cestování s kočárkem oceňuji
- I když jsem měl ze spotřeby obavu je zhruba stejná (Mondeo 2.2 114 kW, Audi 2.5 103 kW)
- Potěší některé drobnosti jako trojblik blinkru při ťuknutí do páčky, sklopná zrcátka, navigace, tempomat, ještě někdy vyzkouším hlasové ovládání, jestli to k něčemu bude. -
WinDiesel 01.06.10 19:33
« Re: Zámek dveří
DIM: delší lhůty u Japonců jsou způsobeny nižší spotřebou těchto dílů a tím pádem vyšší nepřipraveností díly dodat. Tam kde je vyšší poruchovost se lépe obchoduje a více prodejců díly drží skladem... Negativum je pak praktikovaný většinový monopol na náhradní díly, kdy díly většinou dostáváš pouze u značkového dealera.
V případě, který jsem popisoval, vytvořil výrobce/dodavatel dílů organizační strukturu která bleskově dodává díly značkovým servisům a bleskově vadné díly stahuje do výrobních továren kde se konají potřebná případná opatření. Takže feedback jak hrom. A vylepšování produktu, minimálně v 3 leté garanční lhůtě taky. Tady jsou evropská auta mimo, vylepšování vozidel případně řešení problémů se koná chaoticky, nárazově, nebo vůbec. Na image vozu se nepracuje.
Japonci mají smůlu většinou s designem, jinak ale myslí na koncového uživatele mnohem více. :yes: -
Dong1 01.06.10 19:13
« Re: Zámek dveří
stirecek: Leda ze bych ti nekdy udelal fotku, ale to je beh na delsi trat :-) ...nebo si stahnout, knizku jak na to, tam by mohl byt nakres (je dokonce spolecna s maxem).
Jinak mi opravdu menili jen ten motorek, na FoFo asi jde o samostatny dil (puvodne za nej chteli 1000kc nez sem si vzpomnel na zaruku).
Taky sem se divil, jak je mozne ze odesel, kdyz naklapeni skoro nevyuzivam. Odpoved byla prosta: Pry porad dorovnava polohu do nastavene i kdyz nema dynamicke naklapeni. -
DIM 01.06.10 17:18
« Re: Zámek dveří
WINW : ale my pro ně díly dodáváme..... a ještě se mi fakt žádný nevrátil !!!! :-)
No dobře , nedodáváme přímo.... a nebo jsme tak dobří.
Také mám pocit, že právě horší dostupnost a cena náhradních dílů u japonských aut je považována za nevýhodu..... ale třeba už je to jinak. Jak jsem také slyšel, právě u Fordů se teď čeká na mnohdy banální díly i týdny !! -
WinDiesel 01.06.10 16:57
« Re: Zámek dveří
No ještě aby Audi nebylo o těch 500 tKč lepší !!!!! Vždyť musí mít náskok díky technice !!!!!
Mimochodem >:D
Zpětná vazba od zákazníků - viděl jsem systém který používají značky Mazda, Toyota, Subaru a Mitsubishi. Říkají tomu i-ROS, je to plně elektronicá webová aplikace:
Day 1 - zákazník přijíždí do servisu s problémem, servis vyplní i-ROS, ten odešle urgentní info do příslušné výrobní továrny konkrétního dílu a zároveň je automaticky generovaná objednávka dílu
Day 2 - díly dorazily přes noc, problém je vyřešen. Přijíždí TNT a nakládá vadné díly.
Day 3 až 5 - díly jsou doručeny do výrobní továrny dílu a problém se řeší, díl se, pokud je tam konstrukční problém, vylepšuje, nebo se přenastavuje výrobní linka v případě výrobního problému.
Souběžně se informují o problému všichni odpovědní pracovníci jak na straně výrobce vozidla, tak na straně dodavatele dílu.
Takže to Subaru asi jo, ne?????????????? -
DIM 01.06.10 16:56
« Re: Zámek dveří
Ty ale vůbec nečteš, co píšu !!!! :-) Já jsem psal, že jsou užitkově srovnatelné ! Lidi si kupujou AUDI , když na ně mají, protože jsou AUDI lepší ale taky dražší. A nebo když chtějí honit image bohatého a úspěšného.....
Z bodu A do bodu B tě odveze jakékoliv auto, co je na trhu...... -
superkutil 01.06.10 16:40
« Re: Zámek dveří
Dong1: No to většinou je tím, že z prvovýroby mají žárovky menší svítivost, zatímco ty co jsi pak kupoval byly s vyšší svítivostí a tím i náchylnější na otřesy. Proto odcházejí dříve. Problém je komplikovanější, ale pro zjednodušení: odpor vlákna žárovky je při svícení vyšší a tak je problém proudový náraz, než se rozsvítí a pak napěťové impulzy během jízdy. Proto je dobré napájet každou žárovkou stabilizovaným proudovým zdrojem. Ten je ale drahý a tak se nahrazuje předřadným odporem s kondenzátorem nebo zenerkou pro ochranu proti napěťovým špičkám.
DIM: Kdyby byly Mondeo a A6 srovnatelné, tak si lidi nekupují A6. Prostě všechna auta nás dovezou z jednoho bodu do druhého, jen některá trochu pohodlněji a bezpečněji. >:D Když vezmu, jak musím rvát volant Mondea, když vyjíždím z řady, tak neznám druhé auto, které by mělo posilovač tak slabý. -
Dong1 01.06.10 15:36
« Re: Zámek dveří
kutil: Ty predradne odpory bych mozna i dobastlil, ale ja je tam nechci. Ale je fakt ze sem se zatim nedostal k tomu to pichnout na multimetr.
Jinak 1x za pul roku je i docela unosne (a odpovida to vesmes deklarovane zivotnosti 250-400h), ja spis poukazoval na to, ze zarovky z prvovyroby vydrzely 2 roky a z druhovyroby (byt stejny vyrobce/typ) vydrzi jen pul roku (ve stejnem aute). -
superkutil 01.06.10 15:04
« Re: Zámek dveří
Dong1: Ty H7 jsou hodně citlivé na přepětí. Zkus se zeptat u Opelů na přepěťové (předřadné) odpory, dávali je mezi kabeláž a halogeny a pomáhalo to.
DIM: Nová A6 stojí v dieselu 1,2mil a Mondeo 700tis. To mi nepřipadá 3x. Ale jak jsem psal, technicky má A6 z roku 1996 některé věci dotaženější jak Mondeo z roku 2006. Doba pokročila a Ford zaostává. Jsou to drobnosti, to je jen o tom dělat auto pro lidi. Třeba navinovací síť mezi sedačky a kufr. To prostě Ford v ČR nenabízí, přitom v Německu ano. To není o ceněn vozu, ale to je o tom, že v každé zemi EU se nabízí něco jiné. Když jsem viděl autosalon Ford v Norsku, tak to byla paráda, jak u Audi nebo Mercedesu a v ČR ti to připomíná spíš garážisty. Proč?
Nejhorší je, že u Forda nejde absolutně žádná zpětná vazba od zákazníka k výrobci. Prostě když něco dělá blbě, tak to najdeš u stejného vozu vyrobeného po 5ti letech taky. 8-s -