FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
superkutil 27.09.12 00:18
« Re: Tak jsem po 4 Fordech vsadil na KIA.
WinDiesel: No když můžou být problémová auta jako byla moje, tak proč by nemohla být bezproblémová auta. Ale jasně, že si soused může vymýšlet, ale myslím, že má důvod. Kamarád má Mazdu 6 a také bez problémů. Ale je mi jasné, že je to spíše kus od kusu. >:D -
superkutil 26.09.12 15:19
« Re: Tak jsem po 4 Fordech vsadil na KIA.
oleowr1: Po záruce (3roky) jsem začal auto servisovat u garážisty, ale i u toho jsou ceny dílů vysoké (rozvody, vstřiky, EGR apod.) Plno z toho druhovýroba nemá.
Uznávám dva přístupy automobilek:
- vysoká pořizovací cena ale nízké náklady na provoz
- nižší pořizovací cena, vyšší poruchovost, ale náklady na servis v prodloužené záruce (nejlépe 7let) >:D
Netvrdím, že auto musí být bezporuchové, ale výrobce nebo prodejce by měli zajistit rychlý a bezplatný servis. To znamená, auto má poruchu, přijede technik s náhradním a poškozené si odveze do servisu. A po opravě zase doveze opravené.
Ale systém, kdy 4 roky běhám po servisech a ani značkový nedokáže všechny závady odstranit, to je fakt na pytel. 8-s
Řešil jsem to i s právníkem, ale znamená to před opravou zajet za soudním znalcem a nechat si udělat posudek stavu vozu. Pak zajet do servisu a opravený vůz zase zavést k soudnímu znalci aby udělal nový posudek, že závadu neodstranili. Je to složité a značkové servisy a prodejci na to hřeší.
Měl jsem různá auta a nikdy s nimi nebylo takových problémů co s Fordama. A to ty Fordy byly koupené jako nové a ty ostatní auta jako ojetiny. Tak nevím zda to byl problém Forda nebo jsem měl jen smůlu na kousky. ;-\
PS.: Soused má VW Touran 1.9.TDI, najeto 200tis.km a vše původní. Nikdy nebyl v servisu mimo výměnu oleje a filtrů. :-O -
oleowr1 26.09.12 15:05
« Re: Tak jsem po 4 Fordech vsadil na KIA.
kutil: připusťme, že jsi měl na auto smůlu, každopádně auto po záruce bych asi nenechal servisovat v autorizovaném servisu, ale u dobrého garážníka, kde jsou ceny i několikanásobně nižší, nevyměňují se díly, když to není třeba a pokud se řekne, že se něco měnilo, tak je to vyměněné....dělám to tak a jsem spokojený.
Nežij v iluzi vytvářené majiteli aut jiných značek (víme kterých), že se jim "prakticky" nic nekazí, mění jen olej/filtry a dolévají palivo, už několika kamarádům jsem ukazoval své přesné záznamy o servisu a oni na to zírali, jak je to poruchové a drahé, ale když jsem je donutil zavzpomínat jak jejich milovanou oktávku přivezli na odtahovce s rozsypaným turbem, jak jejich audině měnili po 4 letech převodovku, jak dokonalý superb přijel na odtahovce s rozsypanou DSG atd.... tak jsem došel k závěru, "není všechno zlato co se třpytí" >:D -
superkutil 26.09.12 11:10
« Re: Tak jsem po 4 Fordech vsadil na KIA.
WinDiesel: Mondeo bylo kupované nové u Charouze, servisované u Charouze. Cena opravy (po sestřelení) byla cca 50tis.Kč (auto bylo v pohodě, pojízdné, všechna okna nepoškozená - odnesl to pravý přední nárazník a podběh a byly promáčklé oboje pravé dveře), ale další peníze by už byly za běžný servis: výměna vstřiků, výměna rozvodů, přetěsnění (tekl z motoru olej, ale nebylo to kvůli nehodě), výměna tlumičů (možná nebyla třeba), oprava zavěšení kol. To dělalo dalších 60tis. A při ceně Mondea před nehodou 130tis.Kč je to moc. Cena celkové opravy u Charouze vycházela okolo 230tis. 8-s
Fordy se mi vždy líbili, ergonomie uvnitř nebyla špatná. Mondeo je velký a bezpečný vůz a zachránilo mi život na R10, když jsem potkal to ho blba v protisměru, ale ty provozní náklady a stálé závady, to je problém. A také neschopnost servisu odstranit problémy.
Možná kdyby bylo Mondeo 4x4, tak bych ho zase vzal. Dost lidí mi říká, že jsem nenapravitelný, že si pořád kupuju Fordy, když se mi pořád sypou.
A pokud jde o závady, tak si myslím, že třeba 2x vadný EGR, vadné vstřiky, vadnou trojkombinaci, vadný ovladač stěračů a další nemohu jako řidič ovlivnit. Možná ještě tak vytlučené zavěšení. ;-\
A pokud jde o KIA, tak jsem moc zvědavý, zda se rozsype a kdy, ale zatím stále příjemně překvapuje. A i ten interiér ujde. Samozřejmě, že třeba KUGA vypadá mnohem líp, ale třeba Mitsubishi ASX nebo Forester už o tolik lepší interiér nemají. A určitě uspořádání interiéru, úložné prostory a variabilita je lepší jak u Mondea. KIA ale hlavně byla rychlé řešení, jak nahradit nabourané Mondeo něčím 4x4. :-) -
RADEK1 25.09.12 23:36
« Re: Tak jsem po 4 Fordech vsadil na KIA.
Take se musim zastat Mondea, mel jsem dve 2001 a 05 najeto s obema cca 180 tis km a spokojenost.Vzdy kdyz vidim jine mondeo tak si na ne vzpomenu. Kdo vi kde je jim konec. Docela bych je rad videl. Trocha nostalgie... Omlouvam se. :'-( -
WinDiesel 25.09.12 19:19
« Re: Tak jsem po 4 Fordech vsadil na KIA.
Kutil: Jsem zvědav co řekneš, až se Ti rozsype KIA.
Já mám podobnou zkušenost s 2,0 TDCi jako Devil s 2,2 TDCi a jakkoli mám nyní 2x dražší Mercedes, říkám, Mondeo - super.
Nedávno jsem stěhoval firmu a Mondeo jsem znovu osedlal.
Hochu - kecáš. Mercedes GLK je vynikající, jsem s ním strašně spokojen, ve 130 000 bez závad, jakýchkoli závad, ale co se týče jízdních vlastností na Mondeo nemá. Není to auto pro ženské a zřejmě ani pro Tebe.
Tvoje Mondeo mohlo mít počítám 3 problémy:
- mohl to být Montagwagen
- mohlo být servisováno špatně (mně v servise Ford měnili kola a neudělali geometrii - ani mne nežádali o souhlas - zničil jsem gumy za 5000 km)
- můj názor je že největší problém Tvého Monde byl v součástce která je umístěna mezi pedály a volantem (pro natvrdlé - v Tobě)
Mimochodně, cudně jsi zapomněl sdělit, že cena opravy byla tak vysoká, protože jsi Mondeo rozstřelil............ ;-) -
superkutil 24.09.12 20:28
« Re: Tak jsem po 4 Fordech vsadil na KIA.
Devil666: Plně tě chápu, taky bych čekal, že Mondeo bude sedět lépe. Mondeo, když bylo nové, sedělo perfektně, už proto, že bylo nízké. Ale třeba s plným kufrem sedělo hůř jak předchozí verze Mondea. Ale jak moje Mondeo perfektně sedělo v době kdy mělo méně najeto, tak v poslední době hodně plavalo po silnici a i když jsem auto měl ve značkovém servisu, tak s tím nic nedokázali udělat. Navíc bouchalo vpravo vzadu. Značkový servis něco vzadu vyměnil za cca 11tis.Kč, ale situace se nezměnila. Měl jsem to i u jednoho fordisty na Praze-východ, ale i ten zjistil, že vzadu něco bouchá a doporučil výměnu všech 4 tlumičů. Navíc po testu zjistil, že je potřeba vyměnit vstřiky. Auto po nastartování z motoru drnčelo, asi trojkombinace. Pokud jsem nedával do paliva VIF, byl problém nastartovat motor při teplotách pod 0°C. Motor bíle kouřil a chod byl nepravidelný. Ke konci byl problém nastartovat i s VIFem, pokud auto stálo nakloněné.
Ty tlumiče jsem nechal otestovat na Jarově a byly v pořádku, takže v nich to nebylo.
Ale pokud jde o tu KIA Sportage, samozřejmě že se mi do toho auta nechtělo, nedůvěra ke korejským autům a stáří vozu mne odrazovalo, taky DPF a tak jsem raději chtěl Mondeo opravit. Ale cena opravy během odstrojování rostla z původních 40tis. až ke 110tis.Kč a to se mi do auta v ceně 130tis.Kč cpát nechtělo.
KIA ale mile překvapila, samozřejmě je to vysoké auto s krátkým rozvorem, takže má tvrdší pérování a víc poskakuje, ale třeba na dálnici sedí lépe než moje Mondeo v poslední době. Lépe se ovládá volantem, není potřeba takovou sílu. Ale jde o to, že sedí lépe než moje Mondeo, tím neříkám, že sedí líp než jakékoliv jiné Mondeo , třeba to tvoje. To bude určitě v perfektním stavu a se sníženým podvozkem musí sedět jako přibité.
Věř mi, že bych raději jezdil s Mondeem, ale oprava byla moc drahá a nevyplatila by se mi. A s Kiou se jezdí hodně dobře a je to mnohem lepší auto než vypadá. Samozřejmě je to starší konstrukce, takže to žádný zázrak techniky není, ale slouží mi líp jak Mondeo. Prostě mě mile překvapuje stále znovu, je to dříč v terénu a pohodář na silnici.
Věř mi, že bych byl raději, kdyby s Mondeem nebyly problémy a kdybych s ním nemusel po servisech. Ale moje poslední Mondeo bylo mým 4 tým Fordem, před ním Escort z roku 1998 a Mondeo z roku 1999. Escort letěl z domu po 2,5 letech protože s ním byly stále problémy, Mondeo zlobilo 6 let. Pak ještě mám Fiestu z roku 2001, ale to je držák, najeto 90tis.km a v minulém roce byla nutná výměna spojky a posilovač řízení, ale jinak v pohodě. Poslední Mondeo nebylo špatné, ale opravy co mě čekaly by byly hodně drahé.
Rád bych šel třeba do Kugy, ale bojím se Fordích dieselů a životnosti Kugy. Také nemá moc dobrou pověst v terénu. Ale snad bude kamarádka prodávat Toyotu RAV, tak to možná bude moje další auto. :-) -
Devil666 24.09.12 18:07
« FORD MONDEO 2.2 TDCI r.v.2004 moje zkušenost
Rád bych se podělil o své zkušenosti po 4.letech provozování Mondea 2.2 TDCI r.v.2004. Zakoupeno ojeté v roce 2008 jako bývalý služební vůz. Ovšem v naprosto nevídaně perfektním stavu, ten kdo s ním jezdil se k němu choval jako k vlastnímu. najeto poctivých cca 75.000 km (100% ověřeno). Nyní po čtyřech letech má najeto necelých 140.000km a zatím naprostá spokojenost. Poměr výkon x spotřeba absolutně super. Předtím jsem měl Mondeo 2.5 V6 a proti tomu je 2.2 TDCI v tomto ohledu nesrovnatelně lepší. Jízdní vlastnosti na auto téhle kategorie absolutně špičkový, auto perfektně sedí jak v zatáčkách tak při vysoký rychlosti na dálnici, perfekní přesný nepřeposilovaný řízení. Problémy mám jen v zimě ve sněhu nebo když musím někam do "terénu", protože mám limitovanou edici se sníženým podvozkem a sportovními nárazníky a prahy. Co se týče spolehlivosti a provozních nákladů nemůžu si stěžovat. Jediná závada za celou dobu: nefungující spínač couvaček - výměna za pár korun. Jinak pouze běžné spotřební věci: olej, filtry, destičky, kotouče, 2x tyčka stabilizátoru. Ačkoli jezdím k Charouzovi stejně se mi to nezdálo nikdy přehnaně drahé. Teď navíc mají akci sleva pro starší auta na náhradní díly i práci takže poslední prohlídka včetně výměny destiček a kotoučů mi přišla na značkový servis celkem dost levná. Mondeo je hlavně držák co se týče podvozkových dílů. Ačkoli jezdím po českých a pražských "tankodromech" tak díly náprav i tlumiče jsou furt v pohodě. Takže zatím naprostá spokojenost a moc nerozumím nářkům v některých příspěvcích jak je Mondeo 2.2 TDCI špatný. Ono taky záleží na tom jak s ním člověk zachází.... -
superkutil 22.09.12 11:30
« Re: vibrace při zátěži nad cca. 80km/h
oleowr1: Měl jsem Mondeo 1.8 benzín z roku 1999, koupeno jako nové u Charouze. Od počátku byly problémy s vibracema přední nápravy. Ve 138km/h dobrý, ale ve 140km/h se auto celé rozvibrovalo, volant kmital cca 5cm, ale navíc vv cca 3sec periodách se rozkmitávala celá palubka i s volantem ve svislém pohybu. Auto běhalo po silnici, že byl problém ho udržet na silnici. Reklamoval jsem to u FMC, ale poslali nějakého p.Bednáře a ten objel blok a řekl, že je to v pořádku. Kola jsem vyvažoval několikrát do měsíce. Zkoušel jsem i jiné disky (jiné rozměry), ale pořád to bylo stejné. Vyměnili i klouby (teda podle servisu, zda skutečně nevím) a také to nepomohlo. Nakonec jednou na dálnici se z předku ozvala strašná kovová rána, předek jakoby poklesl (mohlo to ale i prudce břibrzdit) a vibrace zmizela. Objevovala se na 160km/h ale nebyla tak výrazná. -
superkutil 22.09.12 09:49
« Re: Tak jsem po 4 Fordech vsadil na KIA.
martin.z: Mondeo není špatné, ale provozní náklady a stálé odcházení něčeho, šílené. 2x mi odešel EGR, který u Mondea 2.2TDCI stojí kolem 10tis.Kč, ale přitom vždy odešel odporový snímač v ceně do 300Kč. 2x odešla trojkombinace, pak začaly odcházet čepy a další blbosti, které ale stály velké peníze. Kamarád má Toyotu a nic takového nemění, není potřeba.
Potřeboval jsem 4x4 a když mi nabourali Mondeo a viděl jsem v jaké je stavu, chtěl jsem koupit nějakou 4x4 v ceně Mondea. A to byla jedině KIA Sportage. Trochu jsem se toho bál, ale stále mne překvapuje. Je to dělník, jezdí se s ní příjemně, motor je srovnatelný s 2.0TDCI v Kuga. Výhledy super, trochu krátký rozvor, ale na to jak je Sportage vysoká, tak je to v pohodě. Vnitřní rozměry pro posádku srovnatelné s Mondeem, Kufr je kratší, ale vyšší. A hlavně nic nikde nevrže, vše lícuje, snadněji se ovládá než moje Mondeo. Dokonce líp sedí. A třeba systém sklápění sedaček je lepší jak v Mondeu. Jen jsou nepřirozené převody, jednička super, pak je ale velká díra ke dvojce a trojce a 4,5,6 jsou zase moc u sebe. A 6ku bych bral více do rychla, 2000ot točí ve 100km/h, bral bych tak ve 120km/h. A dá se sehnat v plné výbavě z roku 2007 s 60tis.km za 230tis.Kč. Prostě poměr cena/výkon je super. -
martin.z 19.09.12 16:50
« Re: Tak jsem po 4 Fordech vsadil na KIA.
mondeo 2.0 tdci 96 kw, rv. 2004, mam od roku 2006 a 120 tkm - ja s tim dodnes najel cca 70 tkm, kdyz pominu spotrebni veci jako brzdy, tlumice tak jsem na tom zatim menil: vodni pumpu, servo pumpu, alternator, pohon prislusenstvi (slavna trojkombinace) 2x, vstriky, lozisko v prednim kole, simering mezi motorem a prevodovkou kvuli uniku mot. oleje.
Nakladove je pro me diesel daleko drazsi nez by nejspis byl treba benzin 2,6 v6. -
oleowr1 14.09.12 09:50
« Re: objem nádrže
v papírech se píše 58,5 (u MK3)... ale čepuju po víko, takže v trubkách bude taky nějaký ten litřík... PP nemám, takže nevidím dojezd, nevím jestli by se dal PP domontovat, jestli by stačilo vyměnit páčku blinkrů a dohrát SW do přístrojovky, symboly pro PP na displeji jsou, mám přístrojovku vyměněnou za tu po faceliftu (po roce 2003)... -
DIM 14.09.12 09:38
« Re: objem nádrže
Já mám 70 litrů..... a už jsem jel i s dojezdem 0 km.....ale zrovna teď jsem na veletrhu v Brně probíral s výrobcem čerpadlo v nádrži a ty věci kolem...a on je tam uprostřed nádrže ještě takový hrnec s čerpadly, kam se ty poslední zbytky natahujou ze dna pohupující se nádrže a tam se udržují.... takže nějaký ten zbytek je tam, i když už v nádrži vlastně nic není :-) Docela složité zařízení.......ale taky asi proto, že do nových aut by museli dávat mnohem víc paliva, tak stačí naplnit ten hrnec :-)