FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
Klaudius 22.06.10 21:04
« Re: Prasklé lité kolo
Ja mám s novým (cca 2000 km) Renaultom Kangoo s týmto motorom priemer zatiaľ 6,2 litra, s tým, že ráno idem takých 5 km krokom, vyslovene 1-2, a zase stojím. Potom po obchvate s maximálkou 90 km/h a niečo aj klasicky päťdesiatkou po meste. Vzhľadom na 1,5 tony vlastnej váhy, vyššiu karosériu a fakt, že motor je ešte celkom nový, to považujem za sympatický výsledok. S predchádzajúcim Scénicom som mal spotrebu nižšiu, 5,3-5,5 litra, akurát ten motor bol z tých prvších, s výkonom 60 kW, a auto vážilo o cca 200 kg menej ako Kangoo. -
superkutil 22.06.10 17:25
« Re: Prasklé lité kolo
WinDiesel: Ta 1.5dCi 78kW je dost zázrak. Znám ho z Megane kombi a opravdu nežere i když se na to šlape. :-) Jezdíval jsem s C-MAX 1.6TDCI (výkon nevím) a průměrná spotřeba byla 6,5litru. Ale nejezdil jsem s ním jen já a tak okamžitou spotřebu nevím.
C-MAX 1.6TDCI se spotřebou pod 4litry, to je pěkné! -
štíreček1 22.06.10 16:34
« Re: Prasklé lité kolo
Já v tom nevidím vyjímečný motor, prostě to tak žere. Takovým stylem jízdy, jak jezdíš Ty, do těch 110 a využívání dynamiky, hmotnosti vozu ty čtyři litry není žádný problém, svižná jízda 4,5-4,8. Moje paní při zpátečních jízdách z valašska cca 100km pravidelně za 3,7, ale není to tím, že umí jezdit úsporně, ona je ráda že jede, papíry má chvíli, o využívání dynamiky nemůže být řeč, před obcí už řadí, aby u cedule měla padesát, tam kde jedu za pět, ona jede za čtyři, otáčky si drží spíš výše než já a to bude asi tím, že motor se lehce točí. U toho dvoulitru při snaze je možné se dostat níže při stejném stylu jízdy, ale z dlouhodobého průměru bude mít dvoulitr vždy vyšší spotřebu. Průměr mám taky 5,8-5,9, ale to dělá to město, během dne i několik startů a tam to skáče nahoru. Jinak s focusem 1,8tddi 66kw jsem se dostal taky na 3,8 a s escortem 1,8D dokonce 3,7, jízda do 110 a využívání dynamiky, jinak s oběma vozy dlouhodobě 5,8-6 za celou dobu používání. Styl jízdy stejný jako s maxem, jen jsem musel víc šlapat na plyn, skrz menší výkony. -
WinDiesel 22.06.10 07:23
« Re: Prasklé lité kolo
Kutil: s tou citlivostí maloobjemových motorů bych to nepřeháněl. Náš Kaškaj 1,5 dCi umí jet pěkně svižně (78 kW, 106 k) a spotřeba je přesně 6,0. Můžeš jet pomalu nebo rychle, je to pořád 6,0 l. Nevěřím že verze s 2,0 dCi pojede za méně. A vzhledem k vyšší hmotnosti a stavbě vozidla to považuji za solidní spotřebu. -
superkutil 21.06.10 22:31
« Re: Prasklé lité kolo
štíreček1: Tak to buď rád, to máš asi výjimečný motor, protože ta tvoje spotřeba je opravdu malá. A je pravda, že ta 1.6TDCI je hodně závislá na práci s plynem a s otáčkama.
Koukal jsem na spotřebu z 371 Focusů 1.6TDCI 80kW a průměr je 5,9 s tím, že spotřeba je mezi 4-9litry. Takže s lehkou nohou se asi opravdu dá jet kolem 4 litrů. ;-) -
štíreček1 21.06.10 19:36
« Re: Prasklé lité kolo
Tak to se teda divím, sám jsem se dostal přes sedmičku ve městě při systému brzda plyn, viz zkušební tankování ze dne 4.9.09 [odkaz]
Když jsem jel systémem brzda plyn na valašsko, cca 100km, v autě 450kg, palubní počítač ukázal 6,1, to jsem zkoušel jak se maloobjemový motor vyrovná s nepřátelským přístupem, takže fakt jsem ho nešetřil a na obchatu z Kunovic do Uh. Brodu pořád 190, pak už tam jsou jen samé zatáčky a kopce. Byl jsem fakt překvapený, protože v těch testech spotřeby u c maxe psali hodnoty jak uvádíš. Jeden kamarád co má maxe mně říkal, že přes šest litrů jezdí jen prasata :-) -
superkutil 21.06.10 19:00
« Re: Prasklé lité kolo
štíreček1: Je mi jasné, že to prasknutí nebylo tou dírou, ale projít další kola jsem ještě nestačil. Taky ještě musím kouknout na geometrii, co tomu řekla. Jinak co se týče tvé spotřeby, tak si většinou lidi s 1.6TDCI stěžují, že aby to trochu jelo, tak jim to žere 7,5litru. A třeba soused má 1.6CRDI v KIA Ceed a taky říká, že mu to žere 6,5litru. Osobně mám zkušenost, že u common-rail nad 110km/h jde spotřeba hodně nahoru a že malé objemy mají malou spotřebu při ekonomické jízdě, ale jakmile jde o běžnou jízdu, tak větší objemy berou míň. Prostě každé auto má minimální objem, pod který už průměrná spotřeba neklesá, ale drží se nebo stoupá. :-) -
štíreček1 21.06.10 18:24
« Re: Prasklé lité kolo
Kutil: Neříkám, že je to průměr, ten mám 5,8, hodně město [odkaz]
ale na čtyřku se dá v pohodě dostat. Moje paní ujede 100km v kuse s průměrem 3,7, tam jsem se ještě nedostal [odkaz] [odkaz]
Jinak minulý týden ve středu trasa cca 500km ve čtyřech dospělých plus pár kilo v kufru s průměrem 4,6litru. Ráno jsem hodně spěchal, ve tři hod žádný provoz, takže obec do 80km, mimo obec jen neplacené úseky dle možností 140-160km/hod, v cíli pc ukázal 5,2. Cesta zpět už normálka, samý kamion, hustý provoz, předjíždění nemělo smysl. Doma mi to ukázalo 4,6, takže zpět jsem musel jet za čtyřku, abych stáhl průměr o šest deci. Jinak na ty popojížďky ve městě to jde nahoru, ale na ty delší trasy do cca 110km/hod a využívání dynamiky se tam dá v pohodě dostat, i když sám jsem tomu nevěřil.
K těm liťákům se mi zdá divné, že originál od forda tak trpí, ještě jsem se s tím nesetkal, každý kdo nadával, tak právě na ty neoriginální, třeba z aukra nebo z Polska v cenách do cca 2500kč za kus, i když taky hodně záleží na tvaru. Ale ta tvá prasklina určitě nemůže být dírou v silnici, ale špatnou kvalitou. Co ty ostatní kola, nepraskají taky? -
superkutil 20.06.10 21:44
« Prasklé lité kolo
cja: Většina kamarádů jezdí na litých kolech v cenách 2500-3500Kč a nikdy jim nepraskly, někdy se ohnuly, ale za 600Kč šly narovnat. Já měl na předchozím Mondeu originál Ford litá kola z výroby (ve skutečnosti Borbet) a ord za ně chtěl 7800Kč/ks. Neskutěčná drzost. Disky se deformovaly na vnitřním ráfku i na sebemenší díře (rovnal jsem 3ks). Jejich konstrukce nebyla na Mondeo vhodná, Mondeo na ně bylo moc těžké. Přesto se Ford tvářil, že je vše v pořádku. Za prasklý elektron už chce Ford jen 4600Kč, ale jak vidíte, tak asi také není pro Mondeo nejvhodnější a jakýkoliv noname by byl možná lepší. Taky mi připadá, že prasknutí bylo z důvodu konstrukční nebo výrobní vady a že díky tomu je Mondeo nebezpečné.
štíreček1: Jenže ty más Focus 1.6TDCI 80kW a já Mondeo 2.2TDCI 114kW. U tebe je sice 4litry hodně málo, ale u tak malého objemu se to dá očekávat i když podle porovnání 111 C-MAXů s 1.6TDCI motorem [odkaz] je nejnižší spotřeba 4,76litru a tak se mi ty tvé 4litra nechce věřit :-) U 114kW motoru je 4litry dost zázrak. -
oleowr1 19.06.10 20:52
« Re: Nevypíná chladič
a zase zpátky k tématu....
vodní pumpa vyměněna, byl jsem upozorněn na to, že se při demontáži stane, že se mění i servo (vodní pumpa je za ním na jedné hřídeli), naštěstí to byla jen pumpa a řemen (starý byl už pěkně zpuchřelý).
Sahara na chladiči se netočí :-( relé, které ji spíná cvakne hned po zapnutí zapalování - to by nemělo. Buď je chyba v bloku, který asi řídí otáčky sahary, nebo je to někde úplně jinde.... budu dál pátrat -
štíreček1 18.06.10 20:03
« Re: Nevypíná chladič
Kutil: zkontroluj si i ty ostatní kola, na těch nízkoprofilových to může víc trpět. Kdysi jsem si nechal rovnat kolo od focuse a ten chlapík říkal, že lité kolo s cenou pod tři tisíce nic nevydrží, prý to ani nejde narovnat, protože praskne. Špatná směs, málo hořčíku a kolo není dostatečně pružné. Sám jsem měl na focusovi kolo, za které u forda chtěli 5500tis Kč a když jsem viděl tu haldu "jednorázovek" u něho na dvoře, hned jsem byl ušetřený nákupem "krásných" kol na internetu. Kvalitní lité kolo se musí po prohnutí vrátit do ideální polohy, proto i soutěžní vozy ocelové kola nepoužívají, protože by závod nedokončily. Jen se divím, že se Ti to stalo na kole od Forda. Podle místa té praskliny si myslím, že muselo být načaté a ta díra ho jen dodělala. Je to v místě, kde se nejvíc přenášejí ty otřesy...
Jinak za čtyři litry jezdím běžně a bez dojezdových kol ;-) , moje paní ještě o tři deci méně a jezdit vůbec neumí 8-s -
superkutil 18.06.10 13:15
« Re: Nevypíná chladič
DIM: Díky, naštěstí jsem jel jen 40-50km/h.
cja: Mám zimní sadu na plecháčích, tahle jezdím jen v létě a je na nich najeto za 3 roky cca 70tis.km. Jezdím slušně, nejsem žádný šílenec. Ale utvrdilo mě to, že příště ne žádné nízkoprofilové pneu, ale jen pořádné balóny. -
cja 18.06.10 10:56
« Re: Nevypíná chladič
Kutil: zkus to reklamovat, určitě by se našel někdo kdo udělá defektologické posouzení - pokud je tam vada, tak by se k tomu měli postavit čelem, tohle mohlo být dost blízko definitivě - zkusil bych to. ... možná začnu zase jezdil na ocelových discích - i bika mám teď z hliníku a pořád mám pocit, že ten předchozí ocelový rám byl kvalitnější, hliník stále není materiál s postupným stárnutím, ten zkrátka praskne a je hotovo ... no a pak se odstěhuje do Humpolce.
Jezdil jsi ty ráfky i v zimě nebo máš zimní sadu? -
superkutil 17.06.10 11:48
« Re: Nevypíná chladič
Dám odkaz na fotky, taky jsem to ještě v životě neviděl. No když se podíváš na mé spotřeby, tak s tím jezdím úplně normálně. Jezdím tak abych nemusel moc zrychlovat ani brzdit, pneu mi vydrží 70tis.km. Tohle byla mělká díra za horizontem, přes metr do vozovky a v protisměru auto, ale pneu je netknutá, tak to moc rána nemohla být. Rychlost byla tak 40-50km/h. Prostě odlitek byl vadný, v místě praskliny měl tak 3-5mm. [odkaz]
Hele DIM, voda v chladiči mi ještě nechytla. ;-) Ty problémy co mám, mám jen s Fordy, se Škodovkama a VW jsem neměl. Na Passatu jsem měl litá kola a nikdy žádný problém, na předchozím Mondeu jsem rovnal 2 disky, ale to proto, že byly mizerně udělané a nebyly pro těžké Mondeo vhodné.