FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
superkutil 26.06.10 22:11
« Re: WinDiesel Re: Prasklé lité kolo
DIM: Jezdím, řeším teď to prasklé kolo, vrzání/bouchání vpravo vzadu a zatékání do LP dveří. Dnes jsem byl v myčce a zase to plave. 8-s
Jinak se auto usadilo a pohoda. Dnes jsem jel na chalupu v metr vysoké trávě, fakt chuťovka.
Řeším teď jiné věci než auto a to problematiku věcných břemen. Už mám za sebou kolečko ministerstvo financí, ministerstvo zemědělství, ministerstvo životního prostředí, pozemkový fond, CHKO, katastrální úřad, komoru soudních znalců a je to jeden velkej Kocourkov. Každý říká něco jiného, na vše jsou hromady zákonů, vyhlášek, metodických pokynů, které si navzájem odporují, fakt humus a úžasné prostředí pro korupci. Je mi z toho na blití! -
kyklop 25.06.10 21:03
« Re: Prasklé lité kolo
klaudius: tu spotrebu mas dobru...predchadzajuce kanga, ktore boli vo firme "zrali" stabilne okolo 5,5 na 100, pricom bolo jedno ci si bol v meste, alebo mimo mesta, avsak vozidla boli vyrazne lahsie ako sucasna generacia. Dlhodoby priemer som mal 5,2-5,3 l/100km
Najkrajsie spomienky mam na spotrebu opla combo 1.7 dti, ktore si vypytalo od 4,8 do 6 l\100km, pricom ked si chcel dosiahnut 6 na 100,tak si musel jazdit ako prasa. Deklarovana spotreba v meste bola 7,2/100km, ale to by som asi musel stale cuvat.
Potom prisiel pokrok v podobe 1.3.cdti (motor od fiatu) a spotreba bola pri lahkej (max. uspornej jazde) o nieco nizsia, ale ked si vozidlo poriadne nalozil, alebo si isiel po dialnici viac ako 110km/h, tak vysoko prevysil spotrebou prehistoricky 1,7dti. Lepsiou volbou bol 1,7cdti, ktory sa tak "nerozozral" pri zatazi (vyssia rychlost, alebo vacsia hmotnost nakladu) -
DIM 25.06.10 13:37
« Re: Diagnostika
Funguje to i na novější Mondea ?
Jinak jsem se díval na ten Facelift a musím konstatovat, že to není na škodu, drobné změny způsobují dynamičtější dijem. a6 ma ty světla pro denní svícení, ty mi připadají hodně dolepené do koncepce přední části. Ale pokud se dobře dívám, změnily se jen plastové části , a to konkrétně nárazníky. Jsem ještě zvědavý na ten interiér. Já si ale nestěžuju, už jsem si zvykl i na ta tlačítka na okna, i na ten excentrický display. Jen by mohl mít více možností a funkcí....tak třeba se dočkáme a software potom přehrajeme.... :-) -
DIM 25.06.10 12:03
« Re: WinDiesel Re: Prasklé lité kolo
Kutile !!?? Ty už nejezdíš ? :-) Že nemáš nic dalšího na reklamaci ! Nic ve zlém, jen tady není žádné téma ! Že bychom po více než deseti tisících příspěvků už neměli, co probrat ? Já jsem ale teď zjistil, že se mi z ničeho nic udělal strašný nepořádek na zadních sedalech ...... .......No nic, dobrá, trochu infantilní.... ale alespoň něco ! -
Klaudius 22.06.10 21:04
« Re: Prasklé lité kolo
Ja mám s novým (cca 2000 km) Renaultom Kangoo s týmto motorom priemer zatiaľ 6,2 litra, s tým, že ráno idem takých 5 km krokom, vyslovene 1-2, a zase stojím. Potom po obchvate s maximálkou 90 km/h a niečo aj klasicky päťdesiatkou po meste. Vzhľadom na 1,5 tony vlastnej váhy, vyššiu karosériu a fakt, že motor je ešte celkom nový, to považujem za sympatický výsledok. S predchádzajúcim Scénicom som mal spotrebu nižšiu, 5,3-5,5 litra, akurát ten motor bol z tých prvších, s výkonom 60 kW, a auto vážilo o cca 200 kg menej ako Kangoo. -
superkutil 22.06.10 17:25
« Re: Prasklé lité kolo
WinDiesel: Ta 1.5dCi 78kW je dost zázrak. Znám ho z Megane kombi a opravdu nežere i když se na to šlape. :-) Jezdíval jsem s C-MAX 1.6TDCI (výkon nevím) a průměrná spotřeba byla 6,5litru. Ale nejezdil jsem s ním jen já a tak okamžitou spotřebu nevím.
C-MAX 1.6TDCI se spotřebou pod 4litry, to je pěkné! -
štíreček1 22.06.10 16:34
« Re: Prasklé lité kolo
Já v tom nevidím vyjímečný motor, prostě to tak žere. Takovým stylem jízdy, jak jezdíš Ty, do těch 110 a využívání dynamiky, hmotnosti vozu ty čtyři litry není žádný problém, svižná jízda 4,5-4,8. Moje paní při zpátečních jízdách z valašska cca 100km pravidelně za 3,7, ale není to tím, že umí jezdit úsporně, ona je ráda že jede, papíry má chvíli, o využívání dynamiky nemůže být řeč, před obcí už řadí, aby u cedule měla padesát, tam kde jedu za pět, ona jede za čtyři, otáčky si drží spíš výše než já a to bude asi tím, že motor se lehce točí. U toho dvoulitru při snaze je možné se dostat níže při stejném stylu jízdy, ale z dlouhodobého průměru bude mít dvoulitr vždy vyšší spotřebu. Průměr mám taky 5,8-5,9, ale to dělá to město, během dne i několik startů a tam to skáče nahoru. Jinak s focusem 1,8tddi 66kw jsem se dostal taky na 3,8 a s escortem 1,8D dokonce 3,7, jízda do 110 a využívání dynamiky, jinak s oběma vozy dlouhodobě 5,8-6 za celou dobu používání. Styl jízdy stejný jako s maxem, jen jsem musel víc šlapat na plyn, skrz menší výkony. -
WinDiesel 22.06.10 07:23
« Re: Prasklé lité kolo
Kutil: s tou citlivostí maloobjemových motorů bych to nepřeháněl. Náš Kaškaj 1,5 dCi umí jet pěkně svižně (78 kW, 106 k) a spotřeba je přesně 6,0. Můžeš jet pomalu nebo rychle, je to pořád 6,0 l. Nevěřím že verze s 2,0 dCi pojede za méně. A vzhledem k vyšší hmotnosti a stavbě vozidla to považuji za solidní spotřebu. -
superkutil 21.06.10 22:31
« Re: Prasklé lité kolo
štíreček1: Tak to buď rád, to máš asi výjimečný motor, protože ta tvoje spotřeba je opravdu malá. A je pravda, že ta 1.6TDCI je hodně závislá na práci s plynem a s otáčkama.
Koukal jsem na spotřebu z 371 Focusů 1.6TDCI 80kW a průměr je 5,9 s tím, že spotřeba je mezi 4-9litry. Takže s lehkou nohou se asi opravdu dá jet kolem 4 litrů. ;-) -
štíreček1 21.06.10 19:36
« Re: Prasklé lité kolo
Tak to se teda divím, sám jsem se dostal přes sedmičku ve městě při systému brzda plyn, viz zkušební tankování ze dne 4.9.09 [odkaz]
Když jsem jel systémem brzda plyn na valašsko, cca 100km, v autě 450kg, palubní počítač ukázal 6,1, to jsem zkoušel jak se maloobjemový motor vyrovná s nepřátelským přístupem, takže fakt jsem ho nešetřil a na obchatu z Kunovic do Uh. Brodu pořád 190, pak už tam jsou jen samé zatáčky a kopce. Byl jsem fakt překvapený, protože v těch testech spotřeby u c maxe psali hodnoty jak uvádíš. Jeden kamarád co má maxe mně říkal, že přes šest litrů jezdí jen prasata :-) -
superkutil 21.06.10 19:00
« Re: Prasklé lité kolo
štíreček1: Je mi jasné, že to prasknutí nebylo tou dírou, ale projít další kola jsem ještě nestačil. Taky ještě musím kouknout na geometrii, co tomu řekla. Jinak co se týče tvé spotřeby, tak si většinou lidi s 1.6TDCI stěžují, že aby to trochu jelo, tak jim to žere 7,5litru. A třeba soused má 1.6CRDI v KIA Ceed a taky říká, že mu to žere 6,5litru. Osobně mám zkušenost, že u common-rail nad 110km/h jde spotřeba hodně nahoru a že malé objemy mají malou spotřebu při ekonomické jízdě, ale jakmile jde o běžnou jízdu, tak větší objemy berou míň. Prostě každé auto má minimální objem, pod který už průměrná spotřeba neklesá, ale drží se nebo stoupá. :-) -
štíreček1 21.06.10 18:24
« Re: Prasklé lité kolo
Kutil: Neříkám, že je to průměr, ten mám 5,8, hodně město [odkaz]
ale na čtyřku se dá v pohodě dostat. Moje paní ujede 100km v kuse s průměrem 3,7, tam jsem se ještě nedostal [odkaz] [odkaz]
Jinak minulý týden ve středu trasa cca 500km ve čtyřech dospělých plus pár kilo v kufru s průměrem 4,6litru. Ráno jsem hodně spěchal, ve tři hod žádný provoz, takže obec do 80km, mimo obec jen neplacené úseky dle možností 140-160km/hod, v cíli pc ukázal 5,2. Cesta zpět už normálka, samý kamion, hustý provoz, předjíždění nemělo smysl. Doma mi to ukázalo 4,6, takže zpět jsem musel jet za čtyřku, abych stáhl průměr o šest deci. Jinak na ty popojížďky ve městě to jde nahoru, ale na ty delší trasy do cca 110km/hod a využívání dynamiky se tam dá v pohodě dostat, i když sám jsem tomu nevěřil.
K těm liťákům se mi zdá divné, že originál od forda tak trpí, ještě jsem se s tím nesetkal, každý kdo nadával, tak právě na ty neoriginální, třeba z aukra nebo z Polska v cenách do cca 2500kč za kus, i když taky hodně záleží na tvaru. Ale ta tvá prasklina určitě nemůže být dírou v silnici, ale špatnou kvalitou. Co ty ostatní kola, nepraskají taky?
Pri startu ani behem jizdy nekouri, nase "oblibena oranzova" kontrolka neblika ani nesviti, spotreba ani neklesla ani nestoupla, motor se chova jinak uplne normalne?
Auto mam od nova najeto cca 135tkm, vstriky puvodni do ted bez problemu. Tankuju OMV + VIF nebo STANDA, posledni dobou Benzina Verva.