FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
superkutil 02.07.10 08:51
« Re: Nevypíná chladič
Dong1: o tom řešení u Fikusu jsem už slyšel. A snad u C-MAX je to ještě horší. U Mondea stačí povolit 2 šrouby v motoru a odklopíš víčko a měníš. Totéž u Fiesty, tak je šroubek jen jeden. Proto mi ta cena 400Kč připadá nesmyslná.
Jinak ty ceny dílů jsou vysoké proto, že vědí, že je budeš potřebovat a tak vědí, že zaplatíš jakoukoliv cenu. Hlavně u těch, u kterých není druhovýroba. Taky tě chtějí donutit aby sis koupil nové auto a taky logistika a ceny skladování dílů jsou dost vysoké. Dělal jsem u firmy DELL a tam cena dílů výrazně rostla se stářím počítačů. Třeba cena dílu při zestárnutí počítače z 3 na 6 let stoupla o více jak 100%.
Ono všeobecně obchod s použitým a repasovaným zbožím je zajímavý a pokud by to nebyla taková šmelina, ale seriózní obchod, tak bude zájem obrovský a obchod s novým zbožím by musel jít s cenama dolů. -
oleowr1 01.07.10 20:30
« Re: Nevypíná chladič
DIM: marže na nových dílech je opravdu vysoká, ale problém je v tom, že se neprodávají jednotlivé díly ale celé funkční celky. Nejde koupit elementární díl odšroubovatelný, demontovatelný, ale prostě jen celý komplet. To je přece na hlavu postavené! Jistě že ekonom Ti zdůvodní, že se neoplatí prodat zvlášť ventilátor, zvlášť řízení otáček a zvlášť rám, ale se stejnou logikou Ti ten stejný ekonom možná za pár let vysvětlí, že si nekoupíš samostatnou pneumatiku, ale jenom s ráfkem, protože nazouváky pro pneuservisy jsou drahé a ty raději starý ale nepoškozený ráfek vyhoď, je to přece pro Tebe jako zákazníka výhodnější, třeba tím, že máš statisticky větší jistotu, že Ti nový ráfek nepraskne jako kutilovi.
Čistý čas experimentování s ventilátorem bych odhadl na 5h, včetně cesty na vrakoviště. Montáž/demontáž nemůžu počítat - čas by byl stejný u nového dílu. Za 5 hodin jsem ušetřil cca 8000, to jde, ne? Při troše snahy, databázi použitelných dílů, pár skladů v republice by se to určitě vyplatilo. Na vrakáči mi říkali, že o ty regulátory otáček je obrovský zájem a byli rádi, že jsem jim zavolal, že benzin C-Max po přepájení konektoru fachčí v Mondeo TDCi. -
Dong1 01.07.10 19:09
« Re: Nevypíná chladič
Kutil: Nevim jak u Monda, ale u Fikusu je vymena filtru nejmene na pul hodky (zvlast kdyz nektery ze smudlu ve znackovem servisu strhnul zavit na jednom ze sroubu :-( )
-povolit plynovy pedal (3 matky)
-vyhaknout konektor
-povolit kryt filtru (2 sroubky)
-vyndat/zandat filtr a zbytek opacne :-)
...a to vsechno na super pristupnem miste pod palubni deskou, opravdu to asi vymysleli hlavou :-/ -
superkutil 01.07.10 14:56
« Re: Nevypíná chladič
DIM: Měl jsem kdysi Passata a tam byla prasklá hlava u vstřikovače. Tak jsem sehnal jinou se zárukou a kompletně osazenou za 1/5 ceny nové. Bylo to právě z té německé sítě co dělala repase dílů. Byla zabalená v papíře a krabici s popisem a evidenčním číslem. Takže to jde. Ta logistika nemusí být zase takový problém, pokud to děláš pro jednu značku a ve velkém.
Pokud jde o tu vačku, tak jak myslíš, že se vyrábí? To je odlitek, kde se kluzné plochy soustruží a pak leští. Ono v podstatě kov nebo slitina ani jinak opracovat nejde.
cja: Já ti nevím, ale když po mě chce Ford za to že vyměnil pylový filtr skoro 400Kč s tím, že je to práce na 5 min (dojít do skladu, zvednout kapotu, povolit šroubek, vyndat starý filtr, zandat nový filtr, zašroubovat šroubek) i s fasováním ve skladu? To mi připadá slušná zlodějina.
A hodinová sazba 1100Kč u VW je taky dost provokace. Hlavně v porovnáním co tam ti mechanici dělají. Já jezdím s druhým autem do servisu kde platím 300Kč/hod a vím, že na tom skutečně tu dobu mechanik dělal. -
cja 01.07.10 13:13
« Re: Nevypíná chladič
oleowr1: nemyslel jsem to zle, jen vím jakou máš kliku a je vidět, že člověk šikovný je v dnešní době k nezaplacení,
sám vím jak je lidská práce drahá i v méně odborné podobě než předvádíš ty a možná, kdyby se konečně platby za lidskou práci u nás dostali na normální úroveň, tak by ty náhradní díly byly cenově též jinde - zatím mi přijde , že za díl každý zaplatí, ale za práci nikoliv a proto jsou ty marže na díly tak vysoké
nicméně to nemění nic na tom, že pro mne je elektronika v podobě pod palubní deskou docela španělská ves :-) -
DIM 01.07.10 11:32
« Re: Nevypíná chladič
Kutile, ono když to spočítáš, kolik by stála ta logistika zajištění dílů z nějakých vrakovišť, technologie oprav ( opravdu se funkční plochy vačky SOUSTRUŽÍ ?? ) otázka záruky na opravený díl apod, tak je levnější dovézt ten díl nový. Bohužel je na nových náhradních dílech obrovská obchodní marže, neskutečně obrovská. Vytáhnout si jeden ventilátor a věnovat tomu několik hodin svého času je něco jiného, než to dělat na normální komerční bázi. Už jen těch několik hodin práce , které na tom OLEOWR dělal, by možná bylo dražší než ten díl !! -
superkutil 01.07.10 09:18
« Re: Nevypíná chladič
oleowr1: Tak to jsme oba ze stejného oboru. ;-) Dost dlouho jsme dělal ve výzkumu aut a tak jsem dělal mechanika, soustružníka, konstruktéra, vývojáře HW, programátora a měřícího technika.
Bohužel v dnešní době je snažší vše měnit než opravovat. Dokumentace k dnešním autům je nedostatečná, testovací přístroje jsou drahé a dostupné jen pro značkové servisy. Už to raději nechávám na odbornících a ušetřený čas věnuji jiné činnosti. Ale přesto po každé návštěvě servisu kontroluji co provedli a jak to udělali. A vždy najdu nějakou blbost co se jim povedla. Naposled jsem třeba našel v kufru otevřenou plechovku od VIFu i když já jí vždy zavírám a má pojistku proti otevření. Taky mám pocit, že VIFu ubylo. No nevím, že by si mechanici značkového servisu dovolili si VIF odlít, ale možné je vše. Ještě že je plechovka zajištěná proti převrhnutí. :-O
Jinak repase dílů se dělají, v Německu je celá síť, která skupuje vraky nebo bouračky, díly vymontovávají, kontrolují a balí a dodávají do svých servisů. Opotřebené díly (např vačky) na opotřebených místech opraví (nanesou kovovou vrstvu a tu pak osoustruží). Ale pro automobilky je lepší díly brát nové, víc na nich vydělají. Zažil jsem sklad, kde minimální cena položky byla 100Kč. Takže nevedli odporovou dráhu ke klapce karburátoru v ceně 10Kč, ale jen celý karburátor za 13tis. 8-s -
oleowr1 01.07.10 08:50
« Re: Nevypíná chladič
cja: studoval jsem telekomunikační a zabezpečovací techniku (mám z ní doktorát), dělám v IT, tak mám k elektronice blízko. Co se týká manuální zručnosti - neco rozebrat a hlavněsložit tak, aby to fungovalo mě vždycky bavilo, ale dnes to člověka moc dobře neuživí...
Že se mění díly v rámci značkových servisů bych pochopil, ale možná chybí takový článek, který bude provádět repase. Všude se mluví o recyklaci, ale proč rozebrat, roztřídit a natvrdo recyklovat zařízení, na kterém je např. více než 50% dílů dobrých. Např. zrovnma ty sahary - prodávají se jako rám, modulem řízení otáček, ventilátor. Praskne rám a Ford ho nový neumí prodat (dá se koupit druhovýroba), přitom přešroubování ventilátoru s modulem řízení otáček je otázka pár minut - 7 šroubků.
-
cja 01.07.10 07:00
« Re: Nevypíná chladič
oleowr1: neměl by jsi změnit profesi? - šikovných mechaniků je pomálu a já bych občas taky potřeboval někoho kdo se o auto stará s láskou ;-) Ne , vážně je vidět , že když se chce tak to jde a ne jenom dokola vyměňvat díly a nechávat si to platit, zvlášť, když člověk potřebuje ty finance řešit jinde. Ať to větrá! Nikoliv však nutně kapsy. -
oleowr1 30.06.10 23:13
« Re: Nevypíná chladič
A je to :yes: :yes: :yes:
Dneska jsem zajel na vrakáč do Bílovce, měli tam saharu z C-Maxe 1,8 16V r.v. 2005. Rám sahary je pochopitelně jiný (a byl na cucky), ventilátor téměř stejný, regulátor otáček - krabička stejná P/N se lišil v posledním 3 číslí (já měl 081 tam bylo 143) je tam jiný konektor ale se 3 dráty jako u mého mondea. Z včerejší návštěvy Fordu jsem zjistil, že se ty sahary unifikovaly, teď se dodává jako ND trochu jiný model s jiným regulátorem otáček a je tam redukce ke konektoru. Zaplatil jsem 2000,- s tím, že pokud neustřihnu původní konektor vezme mi to zpět, pokud to nepojede a dal mi ustřižený protikus konektoru ze svazku C-Maxe. V garáži jsem na volné dráty z ustřiženého konektoru naletoval drátky tak, aby se dal zapojit provizorně do konektoru v mondeu, připojil větrák a přece se točí!!!
Zítra načisto přiletuju konektor, spoje přetáhnu smrštitelnou bužírkou přešroubuju ventilátor do mého rámu sahary a narvu to zpátky do auta. -
DIM 30.06.10 13:38
« Re: Nevypíná chladič
Kutile, změny jsou NESKUTEČNĚ náročné !!! Mnohem levnější je distribuovat náhradní díly a chybnou součást modifikovat s faceliftem a nebo lépe s novým modelem. Např . jiný tvar krytu osvětlení je proces na několik měsíců !!! A to ani ne jenom kvůli byrokracii, ale kvůli změnám ve formě, v montážních postupech, v nových zkouškách na všechnomožné...... Opravdu levnější je posílat náhradní díly....pokud teda zrovna nejde o život, pak se to řešit musí...... -
superkutil 30.06.10 13:25
« Re: Nevypíná chladič
DIM: Napíšu to tedy jinak. Vývoj automobilky domluví se subdodavatelem, že budou vyrábět určitý díl. Pak předá vývoj dokumentaci do výroby. A tím to pro vývoj končí a začnou řešit novou modifikaci. Problém je ale ve zpětné vazbě od zákazníků přes servisy do automobilky a pak potažmo na subdodavatele. Nenapsal jsem, že automobilka nemá kontakt na subdodavatele, ale že neexistuje zpětné propojení (vazba) na subdodavatele. Že se většinou problém zákazníka s nějakým dílem už k subdodavateli nedostane a že ten neudělá změnu výroby dílu.
DIM máš pravdu, že je vše hrozná byrokracie a díky tomu je pružnost změn zoufale pomalá.
Nikde se neeviduje, proč se určitý díl měnil. Nejvýš se hlídá, jak často se který díl točí. Ale narazíš na to, že u nějakého modelu zahnije zámek a přesto tento zámek automobilka bez modifikace montuje dalších 6 let. nebo to osvětlení SPZ co jsem řešil. To musí z principu odcházet většině a přesto Ford konstrukci nepředělal. A stačila by malá změna, jedno těsnění nebo jiný tvar krytu osvětlení SPZ a bylo by po problému. -
Dong1 30.06.10 12:09
« Re: Nevypíná chladič
No pokud vim, tak Ford uz taky presel na internetovou aplikaci.
Ale me to asi moc nepomuze, pac sem ode dneska opet bez klimy (chladic mam cely zeleny od barviva) a od vcerejska s 20cm prasklinou na prednim skle :-(
Jen doufam ze mi to zitra zvladnou dat do kupy, pac v sobotu potrebuju jet na dovcu (sice jen k Budejovicum, ale prece :-) ). -
superkutil 30.06.10 08:30
« Re: Nevypíná chladič
Dong1: Já vím, spolupracoval jsem na vývoji SW pro prodejce automobilů a vím jaký je v tom hrozný b0rdel. Dost často nedokážou rozlišit revize, už nevím která, ale jedna automobilka to měla geniálně, každý díl měl dlouhé označení, kdy bylo nejdříve číslo, pak tečka a za ní revize. No a pokud bylo číslo před tečkou stejné, tak to bylo kompatibilní. Dělal jsem na komunikaci mezi účetním systémem a skladem a katalogem náhradních dílů. Šlo o to, aby se v katalogu zobrazovaly cena a počty dílů na skladě. Ale stejně v tom byl b0rdel. Ale myslím, že třeba Toyota nebo Honda to mají dobré, ti mají aplikaci na internetu se vším všudy. To se pak výborně aktualizuje. Ale evropské automobilky dostávají aktualizace na CD nebo DVD a to je vždycky vopruz než se to nainstaluje. Vypadá to, že je největší problém se subdodavateli, kteří k dílům nedodávají pořádnou dokumentaci a továrna nemá na subdodavatele zpětné propojení.
Až bude cena ráfku nižší než cena toho dělníka v penuservisu za tu práci, tak to bude logicky zánik pneuservisů.
KUTILE : zkoušel už jsi někdy leštit soustružený povrch ?? Víš jaká je přesnost soustružení ? Víš , do jaké tvrdosti materiálu se dá ještě třískově obrábět ? Vačková hřídel bude asi jo dobře kalená a nebo povlakovaná, jinak by jsi ji ošoupal dříve než bys dojel domů !! :-)