FORD MONDEO 2,2 TDCi .

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD

  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 14.07.10  12:05

    « Re: Help - umístění čidla teploměru?

    Teploměr je určitě přímo uvnitř chladiče, protože včera mi ukazoval 38 stupňů !!
  • « 00 Reagovat !

    foto hil

    hil 10.07.10  19:49

    « Re: Help - umístění čidla teploměru?

    Nedávno jsem to řešil: [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto dudo321

    dudo321 09.07.10  11:26

    « Re: Hladina oleje 2,2 TDCi

    medzi min a max je obvykle 1 liter
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 07.07.10  23:11

    « Re: Hladina oleje 2,2 TDCi

    1 cm už bych řekl, že je příliš. to by mohl být klidně litr.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 07.07.10  22:33

    « Hladina oleje 2,2 TDCi

    Jak velky problem je preliti oleje na rysce olejomeru o cca 1cm nad MAX?
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 07.07.10  10:02

    « Re: Nevypíná chladič

    Kutil: nemám to jinak, bylo to na předchozím autě, Mon 2005 a tam tvrdil mechanik, že musí stěrače demontovat - a dle toho návodu od pava1 je to vše jinak - takže mne ošidili - bude reklamace za 6 let dozadu - stejné Mondeo jsem měl 2x, takže budu požadovat peníze za neudělanou práci + úroky + sankce za šizuňk - to bude šéf salonu zase rád ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto tazak

    tažak 03.07.10  01:15

    « Re: Nevypíná chladič

    Vačka nejde vyrobit na soustruhu,asi jste nevideli vaČku a soustruh na vlastní oči.Za mlada jsme vyráběli "závodní" vačky odbroušením kruhové části ze seriové,zvýšilo se tím otevření ventilu i doba otevření.
  • « 00 Reagovat !

    foto tazak

    tažak 03.07.10  01:14

    « Re: Nevypíná chladič

    Vačka nejde vyrobit na soustruhu,asi jste nevideli vaČku a soustruh na vlastní oči.Za mlada jsme vyráběli "závodní" vačky odbroušením kruhové části ze seriové,zvýšilo se tím otevření ventilu i doba otevření.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 02.07.10  22:59

    « Re: Nevypíná chladič

    Dělám to stejně jako Kutil Mondeo TDCi 2004. Tady je návod: [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 02.07.10  15:14

    « Re: Nevypíná chladič

    cja: To ne, filtr sání mám u Mondea myslím pod packama, u Fiesty se musí povolt šrouby, které se pak vyžvejkají a nedrží (nechápu proč nemůže mít Ford jednotný systém pacek na filtrech sání.

    Ale pylový filtr u Mondea já měním bez oddělávání stěračů, stačí povolit 3 šrouby a celý plast okolo steračů vyndám bez jejich odmontování. A už vidím víčko pylového filtru. Fakt je to rychlý. Ty to máš asi jinak.
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 02.07.10  14:59

    « Re: Nevypíná chladič

    Kutil: výměna filtru, oddělat stěrače, lišty kolem, vyčistit .... - myslím, že za 5 minut to nedáš, ale já to myslel obecně navíc to co zmiňuješ tak je vzduchový filtr pro sání - jinak jak píši to co řešíte je pro mne španělská ves

    DIM: >:D frézovat ty plošky na vačce by nešlo? :*) >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 02.07.10  14:08

    « Re: Nevypíná chladič

    Tak pánové, pokud by to byl takový džob ty díly, tak už to dělají stovky dodavatelů. Také subdodávky jsou čast už v nějakých celcích, automobilky vůbec nemají číslo pro jednotlivé díly..... Prostě mají např. regulátor, který jim otestovaný dodává subdodavatel a tím to končí.

    Až bude cena ráfku nižší než cena toho dělníka v penuservisu za tu práci, tak to bude logicky zánik pneuservisů.

    KUTILE : zkoušel už jsi někdy leštit soustružený povrch ?? Víš jaká je přesnost soustružení ? Víš , do jaké tvrdosti materiálu se dá ještě třískově obrábět ? Vačková hřídel bude asi jo dobře kalená a nebo povlakovaná, jinak by jsi ji ošoupal dříve než bys dojel domů !! :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 02.07.10  08:51

    « Re: Nevypíná chladič

    Dong1: o tom řešení u Fikusu jsem už slyšel. A snad u C-MAX je to ještě horší. U Mondea stačí povolit 2 šrouby v motoru a odklopíš víčko a měníš. Totéž u Fiesty, tak je šroubek jen jeden. Proto mi ta cena 400Kč připadá nesmyslná.

    Jinak ty ceny dílů jsou vysoké proto, že vědí, že je budeš potřebovat a tak vědí, že zaplatíš jakoukoliv cenu. Hlavně u těch, u kterých není druhovýroba. Taky tě chtějí donutit aby sis koupil nové auto a taky logistika a ceny skladování dílů jsou dost vysoké. Dělal jsem u firmy DELL a tam cena dílů výrazně rostla se stářím počítačů. Třeba cena dílu při zestárnutí počítače z 3 na 6 let stoupla o více jak 100%.

    Ono všeobecně obchod s použitým a repasovaným zbožím je zajímavý a pokud by to nebyla taková šmelina, ale seriózní obchod, tak bude zájem obrovský a obchod s novým zbožím by musel jít s cenama dolů.
  • « 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 01.07.10  20:30

    « Re: Nevypíná chladič

    DIM: marže na nových dílech je opravdu vysoká, ale problém je v tom, že se neprodávají jednotlivé díly ale celé funkční celky. Nejde koupit elementární díl odšroubovatelný, demontovatelný, ale prostě jen celý komplet. To je přece na hlavu postavené! Jistě že ekonom Ti zdůvodní, že se neoplatí prodat zvlášť ventilátor, zvlášť řízení otáček a zvlášť rám, ale se stejnou logikou Ti ten stejný ekonom možná za pár let vysvětlí, že si nekoupíš samostatnou pneumatiku, ale jenom s ráfkem, protože nazouváky pro pneuservisy jsou drahé a ty raději starý ale nepoškozený ráfek vyhoď, je to přece pro Tebe jako zákazníka výhodnější, třeba tím, že máš statisticky větší jistotu, že Ti nový ráfek nepraskne jako kutilovi.

    Čistý čas experimentování s ventilátorem bych odhadl na 5h, včetně cesty na vrakoviště. Montáž/demontáž nemůžu počítat - čas by byl stejný u nového dílu. Za 5 hodin jsem ušetřil cca 8000, to jde, ne? Při troše snahy, databázi použitelných dílů, pár skladů v republice by se to určitě vyplatilo. Na vrakáči mi říkali, že o ty regulátory otáček je obrovský zájem a byli rádi, že jsem jim zavolal, že benzin C-Max po přepájení konektoru fachčí v Mondeo TDCi.
  • « 00 Reagovat !

    foto Dong1

    Dong1 01.07.10  19:09

    « Re: Nevypíná chladič

    Kutil: Nevim jak u Monda, ale u Fikusu je vymena filtru nejmene na pul hodky (zvlast kdyz nektery ze smudlu ve znackovem servisu strhnul zavit na jednom ze sroubu :-( )
    -povolit plynovy pedal (3 matky)
    -vyhaknout konektor
    -povolit kryt filtru (2 sroubky)
    -vyndat/zandat filtr a zbytek opacne :-)
    ...a to vsechno na super pristupnem miste pod palubni deskou, opravdu to asi vymysleli hlavou :-/
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 01.07.10  14:56

    « Re: Nevypíná chladič

    DIM: Měl jsem kdysi Passata a tam byla prasklá hlava u vstřikovače. Tak jsem sehnal jinou se zárukou a kompletně osazenou za 1/5 ceny nové. Bylo to právě z té německé sítě co dělala repase dílů. Byla zabalená v papíře a krabici s popisem a evidenčním číslem. Takže to jde. Ta logistika nemusí být zase takový problém, pokud to děláš pro jednu značku a ve velkém.

    Pokud jde o tu vačku, tak jak myslíš, že se vyrábí? To je odlitek, kde se kluzné plochy soustruží a pak leští. Ono v podstatě kov nebo slitina ani jinak opracovat nejde.

    cja: Já ti nevím, ale když po mě chce Ford za to že vyměnil pylový filtr skoro 400Kč s tím, že je to práce na 5 min (dojít do skladu, zvednout kapotu, povolit šroubek, vyndat starý filtr, zandat nový filtr, zašroubovat šroubek) i s fasováním ve skladu? To mi připadá slušná zlodějina.

    A hodinová sazba 1100Kč u VW je taky dost provokace. Hlavně v porovnáním co tam ti mechanici dělají. Já jezdím s druhým autem do servisu kde platím 300Kč/hod a vím, že na tom skutečně tu dobu mechanik dělal.
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 01.07.10  13:13

    « Re: Nevypíná chladič

    oleowr1: nemyslel jsem to zle, jen vím jakou máš kliku a je vidět, že člověk šikovný je v dnešní době k nezaplacení,
    sám vím jak je lidská práce drahá i v méně odborné podobě než předvádíš ty a možná, kdyby se konečně platby za lidskou práci u nás dostali na normální úroveň, tak by ty náhradní díly byly cenově též jinde - zatím mi přijde , že za díl každý zaplatí, ale za práci nikoliv a proto jsou ty marže na díly tak vysoké
    nicméně to nemění nic na tom, že pro mne je elektronika v podobě pod palubní deskou docela španělská ves :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 01.07.10  11:32

    « Re: Nevypíná chladič

    Kutile, ono když to spočítáš, kolik by stála ta logistika zajištění dílů z nějakých vrakovišť, technologie oprav ( opravdu se funkční plochy vačky SOUSTRUŽÍ ?? ) otázka záruky na opravený díl apod, tak je levnější dovézt ten díl nový. Bohužel je na nových náhradních dílech obrovská obchodní marže, neskutečně obrovská. Vytáhnout si jeden ventilátor a věnovat tomu několik hodin svého času je něco jiného, než to dělat na normální komerční bázi. Už jen těch několik hodin práce , které na tom OLEOWR dělal, by možná bylo dražší než ten díl !!
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 01.07.10  09:18

    « Re: Nevypíná chladič

    oleowr1: Tak to jsme oba ze stejného oboru. ;-) Dost dlouho jsme dělal ve výzkumu aut a tak jsem dělal mechanika, soustružníka, konstruktéra, vývojáře HW, programátora a měřícího technika.

    Bohužel v dnešní době je snažší vše měnit než opravovat. Dokumentace k dnešním autům je nedostatečná, testovací přístroje jsou drahé a dostupné jen pro značkové servisy. Už to raději nechávám na odbornících a ušetřený čas věnuji jiné činnosti. Ale přesto po každé návštěvě servisu kontroluji co provedli a jak to udělali. A vždy najdu nějakou blbost co se jim povedla. Naposled jsem třeba našel v kufru otevřenou plechovku od VIFu i když já jí vždy zavírám a má pojistku proti otevření. Taky mám pocit, že VIFu ubylo. No nevím, že by si mechanici značkového servisu dovolili si VIF odlít, ale možné je vše. Ještě že je plechovka zajištěná proti převrhnutí. :-O

    Jinak repase dílů se dělají, v Německu je celá síť, která skupuje vraky nebo bouračky, díly vymontovávají, kontrolují a balí a dodávají do svých servisů. Opotřebené díly (např vačky) na opotřebených místech opraví (nanesou kovovou vrstvu a tu pak osoustruží). Ale pro automobilky je lepší díly brát nové, víc na nich vydělají. Zažil jsem sklad, kde minimální cena položky byla 100Kč. Takže nevedli odporovou dráhu ke klapce karburátoru v ceně 10Kč, ale jen celý karburátor za 13tis. 8-s
  • « 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 01.07.10  08:50

    « Re: Nevypíná chladič

    cja: studoval jsem telekomunikační a zabezpečovací techniku (mám z ní doktorát), dělám v IT, tak mám k elektronice blízko. Co se týká manuální zručnosti - neco rozebrat a hlavněsložit tak, aby to fungovalo mě vždycky bavilo, ale dnes to člověka moc dobře neuživí...
    Že se mění díly v rámci značkových servisů bych pochopil, ale možná chybí takový článek, který bude provádět repase. Všude se mluví o recyklaci, ale proč rozebrat, roztřídit a natvrdo recyklovat zařízení, na kterém je např. více než 50% dílů dobrých. Např. zrovnma ty sahary - prodávají se jako rám, modulem řízení otáček, ventilátor. Praskne rám a Ford ho nový neumí prodat (dá se koupit druhovýroba), přitom přešroubování ventilátoru s modulem řízení otáček je otázka pár minut - 7 šroubků.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…