FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
štíreček1 27.07.10 17:38
« Re: Turbohadice a přední sklo
Taky si nemyslím, že by sklo prasklo samo horkem. Kolik takových vyhicovaných aut vjede do myčky bez problémů. Já sám používám teplou vodu na rozmrazování oken i při mínus dvaceti a nikdy mi sklo neprasklo. Je to nejrychlejší způsob na odsranění námrazy zvenku i zevnitř, protože sklo se prohřeje a dýcháním nenamrzá. Nikdo mi to nevěří, ale už to praktikuju deset nebo i víc let.
Jinak ve Villachu když sjedeš z dálnice je dobrá pumpa a ceny o hodně níž než na dálnici :-) -
DIM 27.07.10 11:39
« Re: Turbohadice a přední sklo
Nemyslím si, že by sklo prasklo samo od sebe. Ono se pořád mluví o tom, jak je nebezpečné vytvořit si klimatizací v autě velký teplotní rozdíl..... a úplně se zapomíná nevím proč na to, že v zimě když je venku minus 10 a více, tak je v autě +20 a to je asi tak 2x větší teplotní rozdíl, než teď v létě. Pokud bych si vzal k srdci všechny ty rady těch lékařů a odborníků na zdraví, že skokový rozdíl teplot více než 10 stupňů je pro organismus škodlivý, tak v zimě nesmíme nikdo ven a nebo musíme doma topit jen tak, aby nám nezmrzla voda ve vaně...... -
impaler 27.07.10 10:32
« Turbohadice a přední sklo
Ahoj kluci, před časem jsem to tady přestal číst z důvodů, které patrně nemusím vysvětlovat, většina z vás za to nemůže. :-)
Nicméně chci nahlásit dva problémy z poslední velké cesty a poděkovat za průběžné info za ty roky, díky kterému mě to nevyděsilo tak moc a diagnostiku jsem trefil už na cestě do servisu.
V Rakousku u Villachu mi praskl turbošlauch, netáhlo to a foukalo, ale to foukání jsem hledal a nenašel, teprve po sjetí z dálnice, kde nebyl takový hluk od kol a vzduchu. Borci ve Villachu ji neměli, ale odeslali mě do Klagenfurtu a závada zjištěná v pátek po poledni byla asi v půl páté odpoledne odstraněna, paráda. V Belgii nebo Itálii by mě poslali víte kam... Hadice 40 eur, práce cca 60 (asi 20 min, ale nevím kolik lidí), úhrnem s DPH 135 eur, které jsem radostně zaplatil a druhý den pokračoval do Itálie. Naštěstí jsem měl nocleh domluvený právě v těch místech, prostě když už potentovat, tak si to auto vybralo dobré místo. Mimochodem v penziónu u trojmezí (Alte Post, Feistritz an der Gail) pracují dvě sympatické Slovenky, bez nichž by to tak hladce neproběhlo. Mohu jen doporučit, skvělé místo, skvělé služby, jen je to dost klidná vesnice, žádný ruch, restaurace a tak).
V toskánském slunci mi během nakupování v samošce prdlo přední sklo, nejdřív tak 30 cm diagonálně zleva zespodu od volantu, pak se to šířilo až do půlky skla zhruba v tomto směru. Zafungovalo pojištění a Carglass Italia, byť byla dost složitá domluva, nikoli z jazykových důvodů, spíše kulturních, výměna pak už paráda. Naštěstí jsem tam byl dva týdny a prasklo to hned na začátku, vyhřívané s dešťovým senzorem mělo objednací lhůtu tři až čtyři dny, i u Forda...
Najeto bylo v té době cca 105 tisíc. Jinak k tomu sklu se chovám normálně, klima auto nebo se snížením otáček ventilátoru, prasklo to v době, kdy se vychlazené okno ocitlo na parkovišti v poledním slunci. Bylo to v době extrémního horka, uprostřed Itálie, no hic jak sviňa. Pak se to šířilo, dokud jsem dával takový ten paraván z alobalu, ale v době, kdy to prasklo, tam nebyl. Jak jsem to raděj přestal dávat, už se to neprodlužovalo. Jestli to souvisí, nevím. Klimu a venkovní horko jako hlavního podezřelého potvrdil i Carglass. Jinak vandalismus nebo padlou větev apod. vylučuji, byla to opravdu prasklina sama od sebe. -
cja 26.07.10 21:47
« Re: Vibrace na přední nápravě
Jarousak: s touhle pneu nemám zkušenost, uvidíš jak se budou chovat po postupném ojetí - jsou pneu, které jsou s plným vzorkem super, po lehkém ojetí začnou být hlučné a měnit vlastnosti - tohle dělaly některé pneu od Goodyearu, taky jsem byl párkrát nadšen z nové pneu a vyhazoval ji se 4 mm dezénu - ale tím nechci říct, že to je problém všech gum - mrknu až se potkáme.
CSC2 vytýkali vyšší spotřebu kvůli tomu jejich bionickému roztažení, mě přišly na vodě super, ale aquaplaning jsem s nimi nezažil, jsou měkčí a lepivé a to mne osobně vyhovuje -
jarousak 26.07.10 18:33
« Re: Vibrace na přední nápravě
možná je to vzhledem k původním příspěvku trochu OT, ale chci zde napsat svoji zkušenost s pneu. Na autě byly při koupi CSC2, byl jsem spokojen, ale cítil jsem rezervy na vodě. Letos jsem při přezutí zvolil Potenza S001 a spokojenost maximální, na suchu drží minimálně stejně dobře jako CSC, na vodě mnohem víc (a to jsem zažil před týdnem takovou vodu - a nejen vodu, jakou zažít už nikdy nechci). Subjektivně mám pocit, že jsou méně hlučné a že o krapítek lépe tlumí příčné nerovnosti.
A taky moc dobře vypadají! ;-) -
Vasik1 26.07.10 12:29
« Re: Drnčení při sešláplé spojce
Je možné že mi do spojky hrabal servisák, či nevím,je tam na ní co hrabat? jezdil jsem teď hodně staronovým tourem, tak jsem si asi převykl, myslím co do řízení, tuhosti spojky a brzd. Zdá se mi, že teď jde spojkový pedál hodně z lehka, ale bude to asi jen o žvýku :-) -
Vasik1 26.07.10 08:25
« Drnčení při sešláplé spojce
Zdar hošani, lehce se vmísím mezi kutilovi vibrace, a musím vás požádat o diagnostiku:O))) Mondík se nám teď po týdnu vrátil ze servisu...oleje, filtry, brzdy... o kterých sem tu nedávno psal že brzdí i když nemají... příčinou byl zarezlý bovden od ruční brzdy a důsledkem, ošmirglované desky:O) Včera jsem jel na otočku Hranice Brno, stojím v Brně na křižovatce se sešláplou spojku a slyším jakési nýtování, říkám si co to, pustil jsem spojku a klid, sešlápnu a nýtuju, asi to není nýtování přímo jako takové, ale sešlápnu a motor pocitově změní jemný chod na tvrdý, sem tam se ze spod ozve kovový zvuk... co se tady chystá? Spojka, dvouhmoťák původní 180 tis. najeto... -
cja 23.07.10 16:45
« Re: Vibrace na přední nápravě
DIM: na testy moc nekoukám - jen kontroluji jestli velké značky stále drží špici, ale je pravda , že i u vítězů testů jsou problémy, mě spíš zajímají uživatelé a zkušenosti z mého okolí, protože i u např. Dunlopu se může člověk splést, ale jsem konzervativní a pokud mi něco vyhovuje a při novém modelu mi to potvrdí zkušenost, tak nepřesedám na jiné značky, držím se toho co jsem psal a zatím jsem se fatálně nespletl, což nelze řící o různých čínských příp. korejských výrobcích - a pokud jsem se před 10 lety spletl s Toyem, tak jsem pneu prodal a koupil si raději jiné - a to mi jako experiment tehdá stačilo - strach v autě má člověk téměř stále, ale aby ho měl při každém průjezdu zatáčkou - to mít nemusím
Kutil: jak píše 1altmy níže , že má 2,0 TDCI, tak on má nové Mondeo a tam je asi vše jinak, než jenom el. řízené turbo - jsou to motory PSA ... -
DIM 23.07.10 11:15
« Re: Vibrace na přední nápravě
Já musím říct, že v poslední době koupím obutí podle momentální situace a nabídky v KK pneu, protože i když jsem nakupoval podle testů bez ohledu na cenu, tak jsem se stejně několikrát spálil.....A teď jsem spokojený, ušetřím a rozdíl stejně nepoznám. -
cja 21.07.10 21:56
« Re: Vibrace na přední nápravě
Kutil: nejsem ani topenář nebo kominík - nemyslím, že by v IT nešly vydělat slušné peníze- drobná zkušenost(bez podtextu)z okolí, ale trvám na tom, že pneu mě drží na silnici a tam šetřit nebudu,
CSC3 jsem neměl, zatím pokaždé CSC2 a plná spokojenost(v sortimentu Conti), ceny jsem jenom zkontroloval na netu a dohodl se se servisem za kolik to udělají oni, přehled o cenách teď nemám - nové auto nové pneu zatím neřešeno, navíc u tohohle začínají ceny za slušnou pneu od 4000,- také, ale bez daně - a bavím se o pneu, nikoliv o subznačkách koncernů
A Bibenda nemám rád - drahé, tvrdé, moc nedrží(krom Cupů) - ale hodně najedou - je to stále o preferencích
Ať si každý koupí co chce a dle svých možností - tohle je jen názor a rozhodnout .... -
štíreček1 21.07.10 21:12
« Re: Motor 1.6 16V 66kW
Jezdil jsem tři dny s fiestou z roku 92, objem nevím, výkon taky ne, byla bez klimy a posilovače, zrychlení z nula na sto nevím, taková dlouhá rovinka snad ani u nás není, ale těch šedesát to dalo s plynam na zemi. Všechno bych překousl, i to horko, nejvíc zabrat mi dalo nastupování a vystupování :'-( Ale jako městské vozítko ideální a převodovka perfekt, i když to nejelo, mělo to snahu pěkně odspodu.
Jinak s maxem najeto 12tis a michelinky mínus jeden milimetr a zvlášt v zatáčkách to nešetřím. Příští gumy mám vybrané. Co doporučujete na zimu? převážně město, takže nic extra, většinou asfalt, někdy břečka, sněhu tu moc není, kromě loňské zimy :-) -
"-- skrytý --" 21.07.10 11:52
« Re: Motor 1.6 16V 66kW
Na lyže jezdím novým autem s rakví, ale jezdím tady u nás na večerní a je to hrozná cesta lesem, tak jsem vždy jezdil druhým autem na stavbu a tam na čistotě nějak nezáleží... Koukám na Bazoši po Oplu Vectra 1.8 Caravan 16V najeto 140 000km. -
superkutil 21.07.10 11:24
« Re: Motor 1.6 16V 66kW
1altmy: Na lyže dovnitř Fiesta moc není. >:D Už jsem odvykl vozit lyže uvnitř, kvůli ušpinění vnitřku. Tahám box. A na Fiestu není problém box na lyže a 2 horský kola k tomu. ;-)
Ale pokud chceš tahat vozejk, tak si určitě tu 1.6 nekupuj. :-!
Za mnohem děsivější považuju Kutilovu fotku prasklého disku. Nějak se mi nepodařilo vypátrat, jestli to byl origo disk od Forda z výroby? Možná jsem přehlédl. Jezdím celkem rychle po Německu, nerad bych...fujtajbl.