FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
superkutil 02.08.10 16:55
« Re: Turbohadice a přední sklo
DIM: Chová se to tak, že když jedu rovně, tak lze zlehka s volantem pohybovat v rozsahu cca 5cm na věnci volantu. A nemá to žádný vliv na směr jízdy. Dříve to nedělalo. Buď je to od toho přeražení disku nebo možná po změně pneu. Fakt nevím, myslím že to dělalo i se starými pneu, ale ruku za to do ohně nedám. -
DIM 02.08.10 15:46
« Re: Turbohadice a přední sklo
Mně to taky tahalo za volant, podle mě je to vyjetými kolejemi a širokým rozchodem kol... Vůle v řízení ? Mně tam občas tak nějak luplo, stačilo ale požádat servis, aby pořádně natlakovali vazelínu do pohyblivého tisícihranu řídící tyče....Oni už budou vědět. A pak to bylo O.K. Ale opět přidám oblíbené : nové už to nedělá.... -
superkutil 02.08.10 12:12
« Re: Turbohadice a přední sklo
DIM: Jak se oteplilo, tak to přestalo dělat. Ale jinak za posledních 10tis.km auto celkově zgumovatělo a začalo drnčet. Navíc je čím dál větší vůle v řízení, už to musím vždy podle sklonu vozovky držet na jedné straně. A když je silnice hrbolatá, tak to pěkně plave. Bylo to ve značkovém servisu, dělali kontrolu po tom ruplém disku a geometrii a prý vše v pohodě. Ale mě to připadá horší jak kamarádovo Volvo s najetýma 250tis.km. ;-\ -
cja 29.07.10 13:29
« Re: Turbohadice a přední sklo
K těm vstřikovačům - odchází po více či méně najetém objemu km VŠEM. I slovutné Toyotě - řešeno v rodině, nakonec nevyřešeno, prodloužena záruka do zimy na 150t km zdarma, vyměněny 4ks hliníkových disků na záruka (iniciativa servisu) a pokud se v zimě vstřiky projeví, tak je vymění. Jenom zmínka - po dobu záručního uplatnění nároku - zdarma k dispozici Avensis s AT, v plném naložení - Ford toto neposkytne.
Dvouhmotové setrváky - problém mají opět i jiné koncerny ...
Bojím se , že najít za danné peníze auto , které bude prosto obvyklých dieselových potíží bude problém. -
DIM 29.07.10 11:06
« Re: Turbohadice a přední sklo
Není to ostravský disk.....čí je ale poznat z fotky moc nejde.
Na fóru k VW si teď zrovna někdo hódně stěžuje na 2,0 CR od VW, že po 100 000 odcházejí neopravitelně vstřikovače SIEMENS, oprava za jeden 17 tis. Kč. To si fakt člověk nevybere ...! :-)
KUTILE, ještě dýmáš ?? Kontrolní otázka : Když hodně pomalounku zvyšuješ otáčky od volnoběhu do cca 1500, nedusí se to ?? Zkus , když je to studené, to nastartovat a jen to tak chvíli na místě nechat běžet případně polechtávat plyn kolem max do 1500. Mně se tak podařilo rozkouřit motor za pár minut tak, že dýmovnice by měla co dělat, aby tomu mohla konkurovat. A to nepřeháním.... Po pár stovkách metrů normální jízdy ale všechno přestalo. -
štíreček1 28.07.10 20:14
« Re: Turbohadice a přední sklo
Jednou jsem měl na focusovi malý ťukanec těsně pod stěračem a byl tam taky dlouho a nebyl vidět. Pak jsem jel delší trasu, topení jelo tak nějak normálně a když jsem dojel domů a zastavil začalo hustě sněžit na to vyhřáté sklo a rozjelo se to během okamžiku po celé délce. Kdybych o té prasklině nevěděl, nevěřil bych tomu, ale takhle to dává logiku. -
DIM 28.07.10 11:24
« Re: Turbohadice a přední sklo
Myslím si, že ve skle byla třeba už déle nějaká prasklinka od kamínku, třeba i neviditelná někde úplně u těsnění....Mně se tak rozjela prasklinka až téměř po půl roce během sekundy najednou . Pozitivní na tom ale je, že sklo je vícevrstvé a pokud praskne venkovní vrstva, tak se zase tolik neděje, vypadnout to rozhodně nemůže !!
KUTILE : Bílý dým je buď EGR nebo .....vstřikovače. A já bych si na EGR nevsadil, to by spíše dýmilo pořád. Můj odhad : přidřený vstřikovač který má ve studeném stavu pomalejší reakční čas ( odezvu ). Nesmrdí ten bílý dým jako spálený fritovací olej ?? -
impaler 28.07.10 10:57
« Re: Turbohadice a přední sklo
Já nikomu nic netvrdím ani nevyvracím, jenom to, že zjevná rána zvenčí tam nebyla, nebyl ani důvod, parkoval sem čumákem ke zdi a nemělo na to nic moc co spadnout. Snažím se udržovat nízký teplotní rozdíl, tj. při takovém hicu venku mám na klimě navoleno 23 stupňů a ještě tlumím větrák, aby se po zapnutí klimy nezbláznil, není mi to příjemné. Ani mně se nikdy nic takového nestalo, i když horkou vodu na to v zimě neliju (nemusím, mám čudlík MAX a drátky ve skle). Zrovna tak si myslím, že by to mělo vydržet cokoli z běžného užívání jiných částí vozu. Takže jsem považoval za užitečné to zmínit tady.
Za mnohem děsivější považuju Kutilovu fotku prasklého disku. Nějak se mi nepodařilo vypátrat, jestli to byl origo disk od Forda z výroby? Možná jsem přehlédl. Jezdím celkem rychle po Německu, nerad bych...fujtajbl. -
štíreček1 27.07.10 17:38
« Re: Turbohadice a přední sklo
Taky si nemyslím, že by sklo prasklo samo horkem. Kolik takových vyhicovaných aut vjede do myčky bez problémů. Já sám používám teplou vodu na rozmrazování oken i při mínus dvaceti a nikdy mi sklo neprasklo. Je to nejrychlejší způsob na odsranění námrazy zvenku i zevnitř, protože sklo se prohřeje a dýcháním nenamrzá. Nikdo mi to nevěří, ale už to praktikuju deset nebo i víc let.
Jinak ve Villachu když sjedeš z dálnice je dobrá pumpa a ceny o hodně níž než na dálnici :-) -
DIM 27.07.10 11:39
« Re: Turbohadice a přední sklo
Nemyslím si, že by sklo prasklo samo od sebe. Ono se pořád mluví o tom, jak je nebezpečné vytvořit si klimatizací v autě velký teplotní rozdíl..... a úplně se zapomíná nevím proč na to, že v zimě když je venku minus 10 a více, tak je v autě +20 a to je asi tak 2x větší teplotní rozdíl, než teď v létě. Pokud bych si vzal k srdci všechny ty rady těch lékařů a odborníků na zdraví, že skokový rozdíl teplot více než 10 stupňů je pro organismus škodlivý, tak v zimě nesmíme nikdo ven a nebo musíme doma topit jen tak, aby nám nezmrzla voda ve vaně...... -
impaler 27.07.10 10:32
« Turbohadice a přední sklo
Ahoj kluci, před časem jsem to tady přestal číst z důvodů, které patrně nemusím vysvětlovat, většina z vás za to nemůže. :-)
Nicméně chci nahlásit dva problémy z poslední velké cesty a poděkovat za průběžné info za ty roky, díky kterému mě to nevyděsilo tak moc a diagnostiku jsem trefil už na cestě do servisu.
V Rakousku u Villachu mi praskl turbošlauch, netáhlo to a foukalo, ale to foukání jsem hledal a nenašel, teprve po sjetí z dálnice, kde nebyl takový hluk od kol a vzduchu. Borci ve Villachu ji neměli, ale odeslali mě do Klagenfurtu a závada zjištěná v pátek po poledni byla asi v půl páté odpoledne odstraněna, paráda. V Belgii nebo Itálii by mě poslali víte kam... Hadice 40 eur, práce cca 60 (asi 20 min, ale nevím kolik lidí), úhrnem s DPH 135 eur, které jsem radostně zaplatil a druhý den pokračoval do Itálie. Naštěstí jsem měl nocleh domluvený právě v těch místech, prostě když už potentovat, tak si to auto vybralo dobré místo. Mimochodem v penziónu u trojmezí (Alte Post, Feistritz an der Gail) pracují dvě sympatické Slovenky, bez nichž by to tak hladce neproběhlo. Mohu jen doporučit, skvělé místo, skvělé služby, jen je to dost klidná vesnice, žádný ruch, restaurace a tak).
V toskánském slunci mi během nakupování v samošce prdlo přední sklo, nejdřív tak 30 cm diagonálně zleva zespodu od volantu, pak se to šířilo až do půlky skla zhruba v tomto směru. Zafungovalo pojištění a Carglass Italia, byť byla dost složitá domluva, nikoli z jazykových důvodů, spíše kulturních, výměna pak už paráda. Naštěstí jsem tam byl dva týdny a prasklo to hned na začátku, vyhřívané s dešťovým senzorem mělo objednací lhůtu tři až čtyři dny, i u Forda...
Najeto bylo v té době cca 105 tisíc. Jinak k tomu sklu se chovám normálně, klima auto nebo se snížením otáček ventilátoru, prasklo to v době, kdy se vychlazené okno ocitlo na parkovišti v poledním slunci. Bylo to v době extrémního horka, uprostřed Itálie, no hic jak sviňa. Pak se to šířilo, dokud jsem dával takový ten paraván z alobalu, ale v době, kdy to prasklo, tam nebyl. Jak jsem to raděj přestal dávat, už se to neprodlužovalo. Jestli to souvisí, nevím. Klimu a venkovní horko jako hlavního podezřelého potvrdil i Carglass. Jinak vandalismus nebo padlou větev apod. vylučuji, byla to opravdu prasklina sama od sebe. -
cja 26.07.10 21:47
« Re: Vibrace na přední nápravě
Jarousak: s touhle pneu nemám zkušenost, uvidíš jak se budou chovat po postupném ojetí - jsou pneu, které jsou s plným vzorkem super, po lehkém ojetí začnou být hlučné a měnit vlastnosti - tohle dělaly některé pneu od Goodyearu, taky jsem byl párkrát nadšen z nové pneu a vyhazoval ji se 4 mm dezénu - ale tím nechci říct, že to je problém všech gum - mrknu až se potkáme.
CSC2 vytýkali vyšší spotřebu kvůli tomu jejich bionickému roztažení, mě přišly na vodě super, ale aquaplaning jsem s nimi nezažil, jsou měkčí a lepivé a to mne osobně vyhovuje -
jarousak 26.07.10 18:33
« Re: Vibrace na přední nápravě
možná je to vzhledem k původním příspěvku trochu OT, ale chci zde napsat svoji zkušenost s pneu. Na autě byly při koupi CSC2, byl jsem spokojen, ale cítil jsem rezervy na vodě. Letos jsem při přezutí zvolil Potenza S001 a spokojenost maximální, na suchu drží minimálně stejně dobře jako CSC, na vodě mnohem víc (a to jsem zažil před týdnem takovou vodu - a nejen vodu, jakou zažít už nikdy nechci). Subjektivně mám pocit, že jsou méně hlučné a že o krapítek lépe tlumí příčné nerovnosti.
A taky moc dobře vypadají! ;-)