FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
superkutil 20.08.10 10:59
« Re: Plavání auta na silnici
Dong1: Koukám že nejsem jediný, kdo nemá s Charouzem nejlepší zkušenost. To sklo mě zajímá, taky mě to čeká.
Fiorano599GTO: Mám taky odpadávající přední nárazník a nenašel jsem řešení, jak ho povytáhnout. Já ho mám přidělaný zboku jen 4mi šrouby a to dělají moc velkou páku. Vpředu není nijak přidělaný. Bojím se, že se vytrhne z přední masky. Zkusím pod něj dát nějaké podložky.
-
DIM 20.08.10 10:48
« Reset OIL SERVICE .
Zdar pánové, jakže se to nuluje hláška OIL SERVICE ?? Někdo to už tady psal, je to kombinace nějakých úkonů ............
S tím nárazníkem nevím, jaký je to model ?
Elektromobily by Kalousek mohl naopak jen a jen uvítat ! Muselo by se postavit ještě asi dvacet dalších Temelínů !!! :-) -
-
štíreček1 19.08.10 21:16
« Re: Plavání auta na silnici
Už jsem něco četl i o focusu RS 4x4, v zadních kolech měl elektromotory, které pomáhaly motoru a dalo se s tím ujet i něco málo na samotnou elektřinu. V US ford chystá prodej elektromobilů. Něco podobného tam už bylo tuším před dvanácti lety, ale auta se nadaly koupit, byly jen v pronájmu, ale pak je lidem zabavily a někde sešrotovaly a celé to utichlo. Vláda si to nepřála z důvodu vysokých výdajů na výzkum spalovacích motorů, které ještě nabyly zaplacené. U nás si elektromobil těžko člověk v dohledné době koupí, to by byl kolaps pro státní kasu, kdyby klasické paliva vytlačila elektřina. Už teď Kalousek přemýšlí, jestli slevit daň na paliva, aby obnovil prodej... -
"-- skrytý --" 19.08.10 16:59
« Re: Plavání auta na silnici
Otáčky nebyly problém. U trakčních turbín dosahovaly "jen" ca 60.000/min. Potíž byla v tom, že turbína musí pracovat na plný koule, aby byla ekonomická. Absolutně se nehodí pro proměnnou zátěž. Turbínový auta žraly neskutečně moc paliva, proto se s tim přestalo... Turbogenerátory dávaji smysl, ty pracují stacionárně. Tušim Volvo nedavno postavilo koncept nákladního elektromobilu, kde baterie dobíjel turbogenerátor. -
superkutil 19.08.10 15:41
« Re: Plavání auta na silnici
DIM: No ono je problém, že všechny ty cesty končí nějakou velkou překážkou. Jak vodík, tak baterie. :'-(
Teď prý někdo vymýšlí malou turbínku která pohání elektrický generátor. Pohon aut turbínou se zkoušel v USA, ale problém byl převod vysokých otáček turbíny (cca 200tis.ot) na kola. El. generátoru 200tis.ot. nevadí a turbínka je extrémně malá. Prostě jezdíš po městě na baterky a za městem nahodíš turbínku.
[odkaz]
[odkaz]
-
superkutil 19.08.10 13:40
« Re: Plavání auta na silnici
DIM: Mě to ale neplave v kolejích, mě to plave na rovné silnici a je to extrémně citlivé na boční vítr. To dřív nedělalo. Je to po kontrole geometrie. Klidně bych obětoval kousek zpětné vazby za cenu lehčího běhu volantu. Alespoň při malých rychlostech. 8-s
To řízení jde u Mondea víc ztuha než šlo u VW Polo nebo Passat bez posilovače (mám na mysli za jízdy).
Bože, ať už někdo vymyslí auto s dieselgenerátorem, baterkama a elektromotory v každém kole. Už se na to těším jak na zázrak. :-) -
DIM 19.08.10 13:27
« Re: Plavání auta na silnici
Ano, volant jde teď mnohem lehčeji.....také ale mi chybí zpětná vazba a to -především zpočátku -když člověk na chvíli při jízdě mrkne někam jinam, tak na volantu vůbec necítím, že jsem vyjel z přímého směru. To u starého jsem to v ruce ten odpor cítil , pokud jsem měnil směr. Tady ne. -
superkutil 19.08.10 12:27
« Re: Plavání auta na silnici
DIM: U nového Mondea a nakonec u všech nových Fordů jde volant mnohem snadněji. Měl jsem možnost jezdit s Kugou a to je nebe a dudy. Dost často je to i zaváděním elektrických posilovačů.
Ale já mám svoje Mondeo už 4tým rokem. Sice když jsem do něj přešel z předchozího Mondea (model do roku 2000), tak mi připadalo, že nové plave, ale po krátké době jsme si zvykl. Ale teď to fakt začalo plavat.
Bohužel i předchozí Mondeo mělo problémy. To jsme také kupoval nové a od počátku ve 142km/h se celý předek roztřásl, auto začalo běhat po silnici volant měl svislý rozkmit přes 1cm a vibrace přicházely v cca 3sec intervalech. Nikdo nevěděl co s tím. Nakonec se mi jednou při jízdě ozvala z předku strašná rána a předek jakoby klesnul (auto mohlo chvilkově přibrzdit) a od té doby se vibrace přesunuly k 160km/h a nebyly tak velké.
Podobný problém jsem měl i s Felícií, kde byl z výroby vadný posilovač řízení a kolem 110km/h mělo řízení hysterezi přes 10°. Vyměnili posilovač a bylo to dobré. -
DIM 19.08.10 12:12
« Re: Plavání auta na silnici
poale mě auto plave, protože má větší rozchod kol než ostatní a nemůže se vejít do těch vyježděných kolejí po létě..... Volant šel vždycky trochu ztuha a Mondeo na to bylo hrdé !! Pravdou je, že teď to u nového Mondea tak nevnímám, asi opravdu to zpřevodování řízení dělá své. -
superkutil 19.08.10 10:01
« Plavání auta na silnici
Ahoj, tak mi začalo auto hodně plavat. A to už při nějakých 110-130km/h. A připadalo mi, že je to hodně tvrdé. Tlak v pneu mám 2,5AT což by mělo odpovídat mému vozu pro jízdu po dálnici. auto jakoby šmejdí ze strany na stranu, pořád je potřeba směr dorovnávat. A řízení jde dost ztuha. Občas jezdím i s Oktávkou II a Renault Grand Scenic a ty sedí mnohem líp a volant jde méně ztuha. Navíc cítím, že se mi předek klepe, jako kdyby byla nevyvážená kola. Ale měl jsem to v pneuservisu a dobrý. Mám pocit, že se to tak chová jen na 6ku a že se klepe jen při zařazené rychlosti a mírném plynu. ;-\ -
superkutil 19.08.10 09:57
« Re: Jak se vymění žárovka v mlhovkách Mondeo 2006
štíreček1: Dobře jsi udělal, že jsi to napájel. Jestli ty žárovky mají 55W, tak přes to relé teče skoro 10A.
Moc jsem nepochopil, proč vyrábí další patice typu H11 a H8 a hlavně proč jedno auto má v mlhovkách 55W a druhé 35W. To těch 35W stačí? Nebo mají ty žárovky vyšší účinnost. Je zajímavé, že dlouhou dobu stačily H1, H3 a H4 a pak najednou se objevila H7 a teď se objevují nové jak houby po dešti.
U spodni hrany skla je zespodu guma, ktera vyplnuje prostor mezi hranou palubky a sklem. No a oni si samozrejme nedali pri montazi pozor a ted se mi tam ta guma, misto kopirovani hrany vlni jako had :-(
Problem je v tom, ze naprava znamena, bud sklo ven, nebo palubka ven.
Jinak dalsi zkusenost s charouzem mam, takovou ze sem reklamoval odreny lak na 5. dverich od dorazu dveri a byl sem odmitnut se slovy,ze na takovou prkotinu nebude vypisovat reklamacni protokol a ze ted nema cas, ze mam prijet za tri mesice (tzn. po zaruce) a ze mi to bez problemu udelaji.
Takze u charouze me uz asi jen tak neuvidi...
(Zatim mam prvni pozitivni zkusenost s Fordem Maier, tak sem zvedavy jestli pribudou dalsi :-) )