FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
superkutil 02.09.10 18:25
« Re: Hulí to jak kamna na huhlí
Standa 1,9litru je za 795Kč a míchá se 1:500 to je 1 balení na 960 litrů, to je 0,84Kč/litr. VIF je balení 0,65litru, stojí 165Kč a míchá se 1:1000 to je jedno balení na 650litrů, to je 0,25Kč/litr. Ale v poslední době změnil VIF balení z 0,65litru na 0,5litru a zachoval cenu, tak to vychází 0,33Kč/litr. -
WinDiesel 02.09.10 11:20
« Re: Hulí to jak kamna na huhlí
Dávat aditivum v létě i v zimě je stejně užitečné, v zimě o chlup důležitější kvůli mrazům. V létě se ale bojuje se sníženou mazivostí teplé nafty, je to prevence proti zanášení systému karbonem. Těchto přísad prostě není v českých naftách dost, a kolikrát ani v těch prémiových (viz zklamání s prémiovým palivem Shell). -
WinDiesel 02.09.10 11:15
« Re: Hulí to jak kamna na huhlí
Standa je servisní aditivum, na krám se nedodává. Ale buď ti ho pošlou, nebo v nejbližší pobočce Autonebexu...
Tedy jestli se smíříš s tí, že i po dramatické slevě je pořád (myslím) dražší než VIF.
Žertovná poznámka - můj slovenský kamarád má kamaráda, který má baterii aditiv snad od všech značek, má prý toho plný kufr a pořád experimentuje.... :-) -
"-- skrytý --" 01.09.10 21:14
« Re: Hulí to jak kamna na huhlí
Ad VIF(letni) vs. Standa(performance formula) - me odradila v tom testu naprosto napadna vec, v testu vyhraje VIF a hned na protilehle strane je reklama pres celou stranku na VIF (distributor, kontakty, www) - jaka to nahoda!
Prakticka vec: Pokud beru prinos pro motor pouze pocitem z jizdy a poslechu, jiny prinos mimochodem nejsem schopen posoudit, tak je urcite lepsi Standa. Lepe dostava motor do otacek a rekl bych, ze je i tissi.
-
Jirka 1 01.09.10 18:16
« Hulení...
Pokud začne auto kouřit černě, je to nedokonalé spalování nebo přílišné nasávání spalin při recirkulaci, bývá vadný nebo zaseklý EGR ventil. Zaslepit ho je chyba, motor je na část nasátých spalin konstruován, spaliny snižují špičkové teploty při spalování (platí především pro turbomotory). Dlouhodobé neřešení problému vede k zanesení katu, který nejde vyčistit, musí se vyměnit. Pokud motor žere olej, kouří namodrale. Bílý dým je běžná záležitost u studených dieselů, po ohřátí motoru by měl zmizet. U benzíňáků je to voda ve spalovacím prostoru, může být prasklé těsnění pod makovicí nebo v * hlava (prasklá). -
Jirka 1 01.09.10 18:15
« Hulení...
Pokud začne auto kouřit černě, je to nedokonalé spalování nebo přílišné nasávání spalin při recirkulaci, bývá vadný nebo zaseklý EGR ventil. Zaslepit ho je chyba, motor je na část nasátých spalin konstruován, spaliny snižují špičkové teploty při spalování (platí především pro turbomotory). Dlouhodobé neřešení problému vede k zanesení katu, který nejde vyčistit, musí se vyměnit. Pokud motor žere olej, kouří namodrale. Bílý dým je běžná záležitost u studených dieselů, po ohřátí motoru by měl zmizet. U benzíňáků je to voda ve spalovacím prostoru, může být prasklé těsnění pod makovicí nebo v * hlava (prasklá).
A teď pozor - problém také dělá nafta s tím svinstvem, které do ní přidávají. Před několika lety se MEŘO dávalo do bionafty v množství 30%, ale bylo kontrolováno na čistotu a složení, hlídala se hlavně voda. Dneska se tam přidává kdejaké svinstvo, co vypadlo při zpracování řepky, protože je ho nedostatek a tak si s tím nikdo hlavu neláme. Kromě toho se tato nafta aditivovala kvůli stabilitě, což se dnes prakticky neděje - pokud si tam něco nenalejete sami. Některé benzínky mají o pár desetníků dražší aditivovanou naftu, je lepší kupovat tu, pozná se, že málo pění. Jinak zvýšení spotřeby s tímto svinstvem je asi o 10%, takže k žádné úspoře nafty nedošlo, když se přidává do 5% MEŘA... někteří pumpaři na to dlabou a dávají tam toho víc, kromě toho se začalo používat FAME, což je metylester palmového oleje, který nemá tak dobré vlastnosti jako MEŘO a je navíc děsně špinavý. Tak pak se nedivte, že se vám ty motory serou... -
WinDiesel 01.09.10 13:29
« Re: Hulí to jak kamna na huhlí
Ale Superkutile, ty přece nejsi tak naivní abys na toto skočil...
Tento pan redaktor má velice blízké vztahy s výrobcem VIFu a já i Ty dobře víš, že statistiky a testy jsou pouze tehdy pravdivé, když si je nafalšuješ sám.
1 - v prvním multitestu byla některá aditiva kromě VIFU účelově poškozena různými tvrzeními vycucanými s z prstu.
2 - z druhého multitestu některá aditiva vypadla úplně, takže VIF prakticky ztratil největší soupeře. Konkkrétně např. v druhém testu chybělo aditivum "Formule výkonu" (Standa (-:) společnosti Stanadyne, kde nejspíše vadilo prudké snížení ceny tohoto aditiva asi tak o 30%. V prvním testu toto aditivum neuspělo jen díky ceně, která byla ze srovnávaných přípravků nejvyšší. Takže by se v druhém testu muselo konstatovat, že má VIF těžkou konkurenci, tak toto aditivum z testu vypadlo a problém byl vyřešen...... |-:
A jsem zvědavý, až se zeptáš výrobce VIFu, jakými schváleními se proukáží. například francouzský ECO-TEC má francouzská schválení Toyoty, PSA a KIA-HYUNDAI. Stanadyne má globální schválení John Deere, Caterpillar a Navistar, potom schválení pro USA od VW a General Motors.