FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
cja 11.09.10 17:11
« Re: tažné
Dej jakékoliv slušné - origo je zbytečně drahé - používal jsem Brink, teď dávám Bosal a spokojenost. Základ je dát odnimatelné - nemohu vidět Mondeo a jeho siluetu s pevným tažným - to je lehce mimo mísu. A nech to klidně namontovat u Forda oni to i přihlásí - teda pokud kupuješ nové. -
hroch 1958 11.09.10 13:09
« Re: Hulení...
čistá nafta bez biosložky je nyní pouze pro armádu a také odpočívá ve SHR. Podle legislativy ji nelze volně prodávat, aditivuje a biosložkuje se ve výdejních skladech (třeba Čepro) v okamžiku plnění do autocisteren. Pak má jen 3 měsíce životnost. -
WinDiesel 11.09.10 11:12
« Re: Hulení...
hroch 1958: s tím bych i souhlasil, tedy s tou spotřebou. Co se týčení zvýšení poruchovosti, může hrát úlohu zvýšení maximálního povoleného limitu pro obsah biosložky, ALE HLAVNĚ TO, ŽE SE ZNOVU STALO POPULÁRNÍM TANKOVAT SMĚSNOU 30% NAFTU. Pumpaři "ředí" čistou biosložkou 7% naftu a dosahují tím vysokých zisků díky nezdaněné čisté biosložce. Čím víc jí dají, tím více vydělají (při stejné ceně) nebo mohou snížit cenu a víc prodají.
Jestli je 7% nafta potenciální problém, tak 30% nafta není pouze potenciální problém, je to skutečný problém. Já osobně jsem poradil jednomu dopravci (má asi 10 tahačů a meší vozy) aby si sehnal čistou naftu a jezdil na ni. Aniž jsem to věděl, on to skutečně udělal, sehnat se dá, je o 50 hal dražší než "normální" nafta, ale nelituje. Přestaly ho trápit úniky nafty z hadic, topení apod.
Ta nafta, co bere, je čistá, zcela bez aditiv, tak dává přídavek aditiva. Má svoji vlastní nádrž na 5000 litrů s filtrací, odkalením apod. Je velmi spokojený.
V úterý jedu do Frankfurtu, opět testnu naftu naši versus německou, uvidíme. Sám jsem zvědav. -
lordmystic 10.09.10 21:46
« Re: Hulení...
tož to je trochu hloupost ne? kvalita nafty je ano také ovlivněna cetanovým číslem, ale v té naftě může být i voda či jiné usazeniny a ani velké cetanové číslo tomu nepomůže. 2ehn není jediné aditivum, i když toto zásadně ovlivňuje kvalitu nafty, jsou i jiné složky vhodné k aditivaci nafty. -
hroch 1958 08.09.10 17:28
« Re: Hulení...
WinDiesel: bral bych tvé vysvětlení, kdyby mezi roky 2009 a 2010 byl rozdíl 5%. Jenže za jedno pololetí je to bratru 30%. Stačí natankovat v Německu a pak u nás: nejen že stoupá spotřeba, ale auto je línější a motor míň pružný. Stokrát pohaněná síť TANK ONO prodává poblíž hranic se SRN pouze německé PHM. Ikdyž jsou buď ze státních hmotných rezerv nebo se jedná o méně podařené šarže z Ingolstadtu, jezdí se na ně lépe, než na úžasné trháky typu V-power diesel, prodávané SHELL-em za vyšší cenu, jak v SRN. -
Vasik1 08.09.10 08:02
« Re: Hulí to jak kamna na huhlí
Po 14 ti dnech od vyčištěného EGR přidávám pár postřehů. Ihned po vyčištění, se zlepšil zátah motoru a motor přestal kouřit, jak se ale ukázalo, cukání při cca 2000ot na trojku ve městě, které bylo před vyčištěním nepatrné se proměnilo v čisté peklo. Rovněž cca po týdnu se při razantních rozjezdech na jedničku začal občas valil z výfuku oblak sazí. Včera jsem ještě brouzdal po netu jestli nenarazím na nějakou odpověď a ono ejhle. Kdosi kdesi píše, že po vyčištění je nutné zresetovat řídící jednotku a učit motor od začátku. To jsem taky včera udělal, výsledek se dostavil. Motor sice ztvrdl...což je pochopitelné, ŘJ si bude muset znova poštelovat vstřikování, ale cukání a zadýmení při rozjezdu definitivně zmizelo!!! Možná ten můj EGR nefunguje na 100% tzn, že při rozjezdu se nezavře a spaliny letí z výfuku. Totéž platí i při přeřazení, nicméně při sešlápnutí na podlahu je za autem čisto...potvrzeno bratrem...před vyčištěním tomu tak nebylo. Nemáte někdo plonkovní EGR, verzi s konektorem?:O) -
hroch 1958 07.09.10 05:33
« Re: Hulení...
Současný podíl MEŘO v české naftě je 6%, potvrzuji zvýšení dlouhodobé průměrné spotřeby u 2,0 TDCi z 5,8 na 6,1 l/100 km při jinak stejných jízdních podmínkách. Mondeo 2,2 TDCi žralo na německou Aral naftu 6,1/100, příští týden zjistím spotřebu už v Česku. A Ford v dokumentaci k autu uvádí max. obsah biosložky 5%. Asi sousto pro právníky, nemyslíte?? -
WinDiesel 02.09.10 18:28
« Re: Hulí to jak kamna na huhlí
Kdo hledá, najde, 158 Kč bez DPH tedy 189,60 Kč včetně DPH na 120 litrů (2 nádrže) nafty. (To je nejmenší balení, potom jsou ještě 3 další ekonomická balení, na 4 nádrže, 16 nádrží a 160 nádrží.
Takže když to počítám (zdroj Autohulda.cz):
Při aditivaci 2 nádrží to je 1,58 Kč na litr nafty...
při aditivaci 4 nádrží je to 1,31 Kč na litr nafty... (316 Kč za balení)
při aditivaci 16 nádrží je to 0,89 Kč na litr nafty... (857 Kč za 2 litry přípravku)
při aditivaci 160 nádrží je to 0,76 Kč na litr nafty... (7308 Kč za 20 l přípravku)
Doufám že jsem to spočítal správně... :-)