FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
štíreček1 21.10.10 20:09
« Re: Agip DieselTech vs. OMV Diesel Sprint
jarda.suchy - nedávno jsem četl test vybraných pražských čerpaček a co se týká cetanového čísla agip diesel tech 53,4 a omv sprint diesel 57,1 tak to by dávalo smysl, proč agip má vyšší spotřebu a proč mu částečně pomohla aditivace. Samozřejmě se ale čerpačky můžou v kvalitě lišit. OMV skončil druhý, první byla verva s cetanovým číslem 62. Agip byl třetí spolu s benzina topQ 54,1 cetanů.
Pro normu euro4 a euro5 výrobci motorů žádají palivo s cetanovým číslem 55-60, širší rozsah cetanového čísla motor neumí využít, k tomu by potřeboval variabilní vstřikovače. Málo cetanů dřív vyhoří a produktivní tlak na píst působí kratší dobu, mnoho cetanů zas hoří déle, motor je ale nevyužije a vyletí výfukem. Audi Q7 clean diesel má vyvinuté nové žhaviče se senzory expanzních tlaků a motor tak nějak pozná na co jede, v případě lepší nafty řídící jednotka nastaví vstřik dříve a tlak na píst trvá déle, ale zatím pro dnešní motory je 60cetanů maximum toho, co motor dokáže využít. -
štíreček1 21.10.10 18:57
« Re: Jak obnovit vlastnosti podvozku???i
Kutil - tohle se mi stalo u kdysi focuse den před odjezdem na dovolenou do Itálie, myslel jsem, že ani nepojedu, všechno od oleje a rozstříkané naspodu vozu až dozadu na zadní nápravu. Všiml jsem si toho náhodou, když jsem zastavil u chodníku a nechal jsem vytočené kola na max. Nejvíc skříň, poloosa, rameno celé od oleje a částečně podběh...oprava u známého v servise zadarmo během pěti minut - volný filtr >:-[] Ale byl jsem zpocený až na * -
Nicco 21.10.10 13:44
« Re: Jak obnovit vlastnosti podvozku???i
"Prosím přítomné experty o radu, jak zase vrátit mládí podvozku Mondea r.v.2006, 2,2 TDCI kombi. Nechci to nechat na "specialistech" v servisu, aby tápali a naslepo zkoušeli..."
Co takto zmenit servis? Ti 11-rocni absolnvneti ucilista naviac neschpni prace s Ford ETIS ti nepomozu. V Mondeu ani nikdy nejazdili, tak ako mozu vediet, ze ako sa to chova pri prejazde nerovnostami? Chce to niekoho skuseneho. Viac ti poradia na [odkaz] Neboj, je to aj o Mondeach ;-) -
Janerad 21.10.10 10:42
« Re: Agip DieselTech vs. OMV Diesel Sprint
Záleží na konkrétní várce a stanici... Prostě někdy se zadaří, jindy je to slabší... Mám zkušenosti, že pumpy stejné značky (např. Benzina) s nižšími cenami než jinde mívají i slabší naftu (neplatí to ale vždy), i když na stojanu je samozřejmě taky Verva Diesel. Naposledy jsem natankoval Vervu ve Šternberku a dobrý... Naproti tomu před Olomoucí nic moc, u Humpolce taky nic moc... -
superkutil 21.10.10 10:38
« Re: Jak obnovit vlastnosti podvozku???i
Dnes jsem zkusil losí test, až zablikalo ESP. V autě to bouchá při přejetí nerovnosti vpředu i vzadu, Připadám si jako bych jel s dodávkou, auto hodně plave. Přímý směr musím stále dorovnávat, najednou je hodně citlivý na boční vítr. Když začnu točit volantem, tak do něj jdou rázy. Občas se hodně klepe řízení, jindy zase nic. Může to být silnice nebo špatná geometrie nebo nevím co. To bouchání je otravné, jako bych vzadu vezl nějaké panely a ty přepadávaly sem tam. Při prudkém brždění se klepe řízení. motor zatím v pohodě, jen když dám 2ku brzo a otáčky slítnou pod 1000ot, tak motor přestane táhnout a propadne se, pomůže vyšlápnutí spojky, roztočení motoru a puštění spojky. Asi nějaká ochrana na podtočení motoru. Totéž je problém jet kolem 1000ot na 1ku. -
Janerad 21.10.10 10:25
« Jak obnovit vlastnosti podvozku???i
Superkutil: mám už 165 tis. km, přezul jsem na zimní a utvrdil jsem se v tom, že mám přesně stejné problémy s podvozkem a stabilitou, jak píšeš Ty. Na servisce před týdnem mi nic neporadili, i když jsem požadoval důkladné prověření podvozku. (asi se na to vykašlali - Rašino na Vídeňské). Intenzivně jsem začal přemýšlet, jak to vyřešit, abych se zase vozil jako v mondu za mlada, bez citlivosti na boční vítr, bez uskakování na nerovnostech a bez plavání při změnách směru.
Jsem přesvědčen, že tlumiče jsou ještě ok.
V minulosti na Vectře byly zadní tlumiče ok, ale totálně vymleté silentbloky či čepy či co u stabilizátoru... 2x jsem to na servisce řešil, a nic, až když jsem po třetí a 40 tkm bouchal do stolu a řval, že mi zadek pochoduje i ve 40km/h na rovné silnici, tak to opravili, a zase jsem jezdil jako v kočáře :-)...
Prosím přítomné experty o radu, jak zase vrátit mládí podvozku Mondea r.v.2006, 2,2 TDCI kombi. Nechci to nechat na "specialistech" v servisu, aby tápali a naslepo zkoušeli...
Přece musíme mít zkušenosti... -
"-- skrytý --" 21.10.10 09:47
« Agip DieselTech vs. OMV Diesel Sprint
Tak muzu po 12plnych nadrzi nejak na stridacku rict, ze diesel od Agipu je daleko zravejsi nez OMV.
Proste vysledek za cca dva mesice jezdeni denne do prace cca 80km (tzn. porad stejna cesta) a o vikendu nejaka ta cesta za rodinama:
Prumerna spotreba pocitana z natankovaneho paliva a ujetych kilometru. PP je na desetiny tak ukecanej, ze se to podle toho neda merit - pro me je udaj z PP pouze orientacni v ramci +-litr a to me nyni potvrdil i vysledek toho srovnani.
PP funguje podle toho kdy se PP vynuluje. Pokud ho vynuluju pri sjezdu z kopce - pak se dostavam na stejne trase na cca 150km na hodnoty 6l pokud ho vynuluju obracene pri seslapnutem plynu na protejsi strane udoli, pak jsem na stejne trase za 150km cca na 7l :-(.
Agip DieselTech: 7,1l
OMV Diesel Sprint: 6,6l
Na posledni 4 nadrze pridano stejne aditiva STANDA jak do Agipu tak do OMV.
Mirne zlepseni se projevilo jen u Agipu a to o 0,2l. OMV skoro zadne v radu setin.
Samozrejme ze to nejsou laboratorni podminky :-), ale me se jen potvrdily me subjektivni pocity, ze OMV pro - 2,2TDCi 2005 Euro4 je zatim nejlepsi. -
superkutil 21.10.10 09:15
« Re: Tak to si přečtěte
Jo slyšel jsem že nový offroad od Dacie je žádaný a prý dost dobrý. Francouzská kvalita za lidovku. Ono v Německu jsou dvě hlavní skupiny. Ty bohaté německé rodiny, které do dneška oslavujou Hitlera (ty jezdí v Audi,Bmw, Mercedes) a pak ti chudáci z bývalého NDR co měli tak na Trabanta a ty kupují ty Dacie. A že se jich, když byla dotace na nová auta, prodalo. Dělal jsem pro Renault a největší prodej byly právě Dacie a Renault Thalia. Prostě klasický čecháček co chce co nejvíc ušetřit na pořizovací ceně a nebo řemeslník, který potřebuje velké a levné auto a to mu Dacia Logan splňuje.
Duster jsme testovali a až na absenci redukce dobrý. Hlavně když se vylepší [odkaz] -
DIM 20.10.10 11:47
« Re: A zase pneu....
No ono v tom německu těch Focusů třeba jezdí docela dost.... škaredých, nesportovních..... a v Anglii je to tuším pořád ještě nejprodávanější značka...... Ale je to u nás o těch penězích ale také hodně o závisti ostatních a rýhách na dveřích a pod. jo jo, kde jsou ty časy, kdy Sierra byl vrchol elegance , jak zpíval Toffi nebo kdo to byl..... -
cja 20.10.10 10:15
« Re: A zase pneu....
DIM: taky mám H, nevím jestli je UG lepší než 3D, ale mě se osvědčily více, možná více hučí, ale nestihl jsem je ojet - prodáno i s předchozím autem. A s výdrží pneu to mám stejné.A to že mají Fordy v Německu nějakou image je mi vážně fuk - jsem starý, škaredý a naprosto nesportovní, takže mají asi pravdu >:-[] >:-[] Mě se moje Mondeo líbí, vyhovuje mi, nebudí v lidech jisté pocity, takže jsem naprosto v poho :-! >:D -
oleowr1 20.10.10 08:45
« Re: Tak to si přečtěte
superkutil: když se u nás ve firmě zaváděl řídící systém od Siemense, jezdili k nám technici v nových mercedesech, měli nižší vzdělání a "služební postavení" než většina z nás, kteří je více méně řídili... Já jsem v té době zrovna vyměnil 10 let starou 120-ku za 6-letou Sierru....
Kupní sílu Německa v portfoliu běžných profesí těžko doženeme, pro TOP managery to samozřejmě neplatí, těch sice není u nás mnoho, zato kupní sílu mají podle mně ještě větší než v Německu.... s někdo na ně musí vydělávat.