FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
superkutil 22.10.10 16:10
« Re: Jak obnovit vlastnosti podvozku???i
Tak s tím tekoucím olejem to vypadá dobře, teče jen motorová skříň. Chlapci v servisu udělali mizernou práci při výměně trojkombinace a boční víko špatně utěsnili. A tak to teče po boku motoru na poloosu a uchycení ramena. A teče to festově, rameno i když je zaprášené, se olejem leskne. -
"-- skrytý --" 22.10.10 12:15
« Re: Jak obnovit vlastnosti podvozku???i
No sem na tom stejně s tím podvozkem,životnost multilinku nebude nijak závratná.Jako první jsem objednal zadní tlumiče,protože mi uskakuje zadnínáprava při přejezdu nějaké nerovnosti. Navíc gumy které na autě byli jsou poskákané už sem je zahodil a nechci to mít znovu.Reakce na boční vítr a jízda za kamionem poryvy větru nadzvedávají předek, občas se mi zdálo hlavně na letních,že se auto klepe buď přední tlumče nebo setrvák nevím.Letní gumy šíleně špatně přenášejí sílu na vozovku dal sem zimní a je to nebe a dudy i to asi svědčí o snížené schopnosti tlumičů a navíc nezatížené kolo hnací nápravy prohrabává.Teď se ještě pudu podívat na stav těch ramen vlastně silentbloků není nutné totiž kupovat celé rameno,jak tvrdí ve Fordu.Návod lze najít na focus foru ( Výmena silentblokov zadná náprava FoFo II. - "multilink").
-
DIM 22.10.10 11:53
« Re: Agip DieselTech vs. OMV Diesel Sprint
Agip má opravdu jen tak málo oproti OMV ?? Verva má na stojanech napsáno CČ 60, Agip to tam asi nemá..... Já jsem včera naplnil nádrž vervou ( Přes dva tisíce Kč, to je šílené ). Měl jsem pocit, že je to o poznání tišší. A zimní Dunlopy : auto trochu změklo, což mi ale vůbec nevadí , ale především na dálnici na betonu letní hučely jako tank, teď je ticho, klid a mír :-) -
Janerad 22.10.10 10:51
« Re: Jak obnovit vlastnosti podvozku???i
Nicco:Díky za radu, hezky jsem si početl...
Představoval bych si to tak, že mi v servise zkouknou tyčky a uložení stabilizátoru vpředu, (taky kouknout, jak je to vzadu), a ještě nějaké uložení tlumičů, a silentbloky (nápravy, stabilizátory, motor).
Doufám, že mi to opraví a budu zase frčet... S nejsitým autem mě fakt nebaví jezdit...
Objednal jsem se na do Ford Janiš v OL (mám tam cestu). -
štíreček1 21.10.10 20:09
« Re: Agip DieselTech vs. OMV Diesel Sprint
jarda.suchy - nedávno jsem četl test vybraných pražských čerpaček a co se týká cetanového čísla agip diesel tech 53,4 a omv sprint diesel 57,1 tak to by dávalo smysl, proč agip má vyšší spotřebu a proč mu částečně pomohla aditivace. Samozřejmě se ale čerpačky můžou v kvalitě lišit. OMV skončil druhý, první byla verva s cetanovým číslem 62. Agip byl třetí spolu s benzina topQ 54,1 cetanů.
Pro normu euro4 a euro5 výrobci motorů žádají palivo s cetanovým číslem 55-60, širší rozsah cetanového čísla motor neumí využít, k tomu by potřeboval variabilní vstřikovače. Málo cetanů dřív vyhoří a produktivní tlak na píst působí kratší dobu, mnoho cetanů zas hoří déle, motor je ale nevyužije a vyletí výfukem. Audi Q7 clean diesel má vyvinuté nové žhaviče se senzory expanzních tlaků a motor tak nějak pozná na co jede, v případě lepší nafty řídící jednotka nastaví vstřik dříve a tlak na píst trvá déle, ale zatím pro dnešní motory je 60cetanů maximum toho, co motor dokáže využít. -
štíreček1 21.10.10 18:57
« Re: Jak obnovit vlastnosti podvozku???i
Kutil - tohle se mi stalo u kdysi focuse den před odjezdem na dovolenou do Itálie, myslel jsem, že ani nepojedu, všechno od oleje a rozstříkané naspodu vozu až dozadu na zadní nápravu. Všiml jsem si toho náhodou, když jsem zastavil u chodníku a nechal jsem vytočené kola na max. Nejvíc skříň, poloosa, rameno celé od oleje a částečně podběh...oprava u známého v servise zadarmo během pěti minut - volný filtr >:-[] Ale byl jsem zpocený až na * -
Nicco 21.10.10 13:44
« Re: Jak obnovit vlastnosti podvozku???i
"Prosím přítomné experty o radu, jak zase vrátit mládí podvozku Mondea r.v.2006, 2,2 TDCI kombi. Nechci to nechat na "specialistech" v servisu, aby tápali a naslepo zkoušeli..."
Co takto zmenit servis? Ti 11-rocni absolnvneti ucilista naviac neschpni prace s Ford ETIS ti nepomozu. V Mondeu ani nikdy nejazdili, tak ako mozu vediet, ze ako sa to chova pri prejazde nerovnostami? Chce to niekoho skuseneho. Viac ti poradia na [odkaz] Neboj, je to aj o Mondeach ;-) -
Janerad 21.10.10 10:42
« Re: Agip DieselTech vs. OMV Diesel Sprint
Záleží na konkrétní várce a stanici... Prostě někdy se zadaří, jindy je to slabší... Mám zkušenosti, že pumpy stejné značky (např. Benzina) s nižšími cenami než jinde mívají i slabší naftu (neplatí to ale vždy), i když na stojanu je samozřejmě taky Verva Diesel. Naposledy jsem natankoval Vervu ve Šternberku a dobrý... Naproti tomu před Olomoucí nic moc, u Humpolce taky nic moc... -
superkutil 21.10.10 10:38
« Re: Jak obnovit vlastnosti podvozku???i
Dnes jsem zkusil losí test, až zablikalo ESP. V autě to bouchá při přejetí nerovnosti vpředu i vzadu, Připadám si jako bych jel s dodávkou, auto hodně plave. Přímý směr musím stále dorovnávat, najednou je hodně citlivý na boční vítr. Když začnu točit volantem, tak do něj jdou rázy. Občas se hodně klepe řízení, jindy zase nic. Může to být silnice nebo špatná geometrie nebo nevím co. To bouchání je otravné, jako bych vzadu vezl nějaké panely a ty přepadávaly sem tam. Při prudkém brždění se klepe řízení. motor zatím v pohodě, jen když dám 2ku brzo a otáčky slítnou pod 1000ot, tak motor přestane táhnout a propadne se, pomůže vyšlápnutí spojky, roztočení motoru a puštění spojky. Asi nějaká ochrana na podtočení motoru. Totéž je problém jet kolem 1000ot na 1ku. -
Janerad 21.10.10 10:25
« Jak obnovit vlastnosti podvozku???i
Superkutil: mám už 165 tis. km, přezul jsem na zimní a utvrdil jsem se v tom, že mám přesně stejné problémy s podvozkem a stabilitou, jak píšeš Ty. Na servisce před týdnem mi nic neporadili, i když jsem požadoval důkladné prověření podvozku. (asi se na to vykašlali - Rašino na Vídeňské). Intenzivně jsem začal přemýšlet, jak to vyřešit, abych se zase vozil jako v mondu za mlada, bez citlivosti na boční vítr, bez uskakování na nerovnostech a bez plavání při změnách směru.
Jsem přesvědčen, že tlumiče jsou ještě ok.
V minulosti na Vectře byly zadní tlumiče ok, ale totálně vymleté silentbloky či čepy či co u stabilizátoru... 2x jsem to na servisce řešil, a nic, až když jsem po třetí a 40 tkm bouchal do stolu a řval, že mi zadek pochoduje i ve 40km/h na rovné silnici, tak to opravili, a zase jsem jezdil jako v kočáře :-)...
Prosím přítomné experty o radu, jak zase vrátit mládí podvozku Mondea r.v.2006, 2,2 TDCI kombi. Nechci to nechat na "specialistech" v servisu, aby tápali a naslepo zkoušeli...
Přece musíme mít zkušenosti...
pepe krakora: mohu take jen potvrdit - ve 110tkm jsem nechal na doporuceni vymenit vsechny tlumice (Sachs super touring - stejne co byly z prvovyroby) a byl to opravdu rozdil, z predni napravy se najednou prestaly ozyvat narazy pri prejezdech nerovnosti a pri projeti v zatackach hlavne nalozeneho auta na nerovnostech, prestalo auto uskakovat.
panther: baterka - menil jsem baterku orig. po ctyrech letech na zimu pro jistotu za Bosch S5 74Ah 750A a starty najednou zacly byt daleko razantnejsi - "nerozchrchlane" Takze take doporucuji.