FORD MONDEO 2,2 TDCi .

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 24.10.10  20:35

    « Re: Agip DieselTech vs. OMV Diesel Sprint

    DIM: Vervu od Benziny uz mam odzkousenou - neberu - uz jsem to tu kdysi psal - ta jedina spolu s Shell VPower - (ceska verze VPower - udajne pouze aditivovana ne s obsahem synsteticke slozky GTL) me u studeneho motoru cukala - od te doby co neberu VPower a Verva Diesel bez cukani - u Vervy byla take evidentni vyssi spotreba v radu desetin.
    pepe krakora: mohu take jen potvrdit - ve 110tkm jsem nechal na doporuceni vymenit vsechny tlumice (Sachs super touring - stejne co byly z prvovyroby) a byl to opravdu rozdil, z predni napravy se najednou prestaly ozyvat narazy pri prejezdech nerovnosti a pri projeti v zatackach hlavne nalozeneho auta na nerovnostech, prestalo auto uskakovat.
    panther: baterka - menil jsem baterku orig. po ctyrech letech na zimu pro jistotu za Bosch S5 74Ah 750A a starty najednou zacly byt daleko razantnejsi - "nerozchrchlane" Takze take doporucuji.
  • 00 Reagovat !

    foto panther

    panther 23.10.10  17:49

    « akumulátor

    Dotaz jen pro pořádek. Mám orig akumulátor FORD Silver Calcium 80AH 700A. Je asi bezúdržbová že? Děláte tomu nějakou údržbu i tak? Vím, záleží na způsobu užívání, ale jak dlouho vám vydržela? děkuji
  • « 00 Reagovat !

    foto pepe-krakora

    pepe krakora 22.10.10  19:17

    « Re: Jak obnovit vlastnosti podvozku???i

    Ahoj. Dneska jsem ty stejné problémy pořešil výměnou všech tlumičů. Je to nebe a dudy. Auto sedí, neuskakuje, nemlátí.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 22.10.10  16:10

    « Re: Jak obnovit vlastnosti podvozku???i

    Tak s tím tekoucím olejem to vypadá dobře, teče jen motorová skříň. Chlapci v servisu udělali mizernou práci při výměně trojkombinace a boční víko špatně utěsnili. A tak to teče po boku motoru na poloosu a uchycení ramena. A teče to festově, rameno i když je zaprášené, se olejem leskne.
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 22.10.10  13:43

    « Re: Jak obnovit vlastnosti podvozku???i

    Boční vítr jsem včera taky velmi intenzivně cítil.... že by jiná velikost kola a tím i výška měly tak obrovský vliv ? A nebo jenom zrovna tak hodně fučelo .........
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.10.10  12:15

    « Re: Jak obnovit vlastnosti podvozku???i

    No sem na tom stejně s tím podvozkem,životnost multilinku nebude nijak závratná.Jako první jsem objednal zadní tlumiče,protože mi uskakuje zadnínáprava při přejezdu nějaké nerovnosti. Navíc gumy které na autě byli jsou poskákané už sem je zahodil a nechci to mít znovu.Reakce na boční vítr a jízda za kamionem poryvy větru nadzvedávají předek, občas se mi zdálo hlavně na letních,že se auto klepe buď přední tlumče nebo setrvák nevím.Letní gumy šíleně špatně přenášejí sílu na vozovku dal sem zimní a je to nebe a dudy i to asi svědčí o snížené schopnosti tlumičů a navíc nezatížené kolo hnací nápravy prohrabává.Teď se ještě pudu podívat na stav těch ramen vlastně silentbloků není nutné totiž kupovat celé rameno,jak tvrdí ve Fordu.Návod lze najít na focus foru ( Výmena silentblokov zadná náprava FoFo II. - "multilink").

  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 22.10.10  11:53

    « Re: Agip DieselTech vs. OMV Diesel Sprint

    Agip má opravdu jen tak málo oproti OMV ?? Verva má na stojanech napsáno CČ 60, Agip to tam asi nemá..... Já jsem včera naplnil nádrž vervou ( Přes dva tisíce Kč, to je šílené ). Měl jsem pocit, že je to o poznání tišší. A zimní Dunlopy : auto trochu změklo, což mi ale vůbec nevadí , ale především na dálnici na betonu letní hučely jako tank, teď je ticho, klid a mír :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 22.10.10  11:41

    « Re: Agip DieselTech vs. OMV Diesel Sprint

    štíreček: do dieselů se začínají masově zavádět lambda sondy. Takže tam bude asi dost dobrá adaptace na různé druhy paliva. Jen jednu věc musím opravit - nafta s vyšším cetanovým číslem se spaluje lépe a čistěji.
  • « 00 Reagovat !

    foto Janerad

    Janerad 22.10.10  10:51

    « Re: Jak obnovit vlastnosti podvozku???i

    Nicco:Díky za radu, hezky jsem si početl...
    Představoval bych si to tak, že mi v servise zkouknou tyčky a uložení stabilizátoru vpředu, (taky kouknout, jak je to vzadu), a ještě nějaké uložení tlumičů, a silentbloky (nápravy, stabilizátory, motor).

    Doufám, že mi to opraví a budu zase frčet... S nejsitým autem mě fakt nebaví jezdit...
    Objednal jsem se na do Ford Janiš v OL (mám tam cestu).
  • « 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 22.10.10  09:15

    « Re: Jak obnovit vlastnosti podvozku???i

    Kutil: spodem asi tlumič nevateče, musel by být taky od oleje, ale jak píše štíreček1 od filtru to může být taky, za jízdy to olej rozstříká i tam kde bys nečekal.
  • « 00 Reagovat !

    foto stirecek1

    štíreček1 21.10.10  20:09

    « Re: Agip DieselTech vs. OMV Diesel Sprint

    jarda.suchy - nedávno jsem četl test vybraných pražských čerpaček a co se týká cetanového čísla agip diesel tech 53,4 a omv sprint diesel 57,1 tak to by dávalo smysl, proč agip má vyšší spotřebu a proč mu částečně pomohla aditivace. Samozřejmě se ale čerpačky můžou v kvalitě lišit. OMV skončil druhý, první byla verva s cetanovým číslem 62. Agip byl třetí spolu s benzina topQ 54,1 cetanů.
    Pro normu euro4 a euro5 výrobci motorů žádají palivo s cetanovým číslem 55-60, širší rozsah cetanového čísla motor neumí využít, k tomu by potřeboval variabilní vstřikovače. Málo cetanů dřív vyhoří a produktivní tlak na píst působí kratší dobu, mnoho cetanů zas hoří déle, motor je ale nevyužije a vyletí výfukem. Audi Q7 clean diesel má vyvinuté nové žhaviče se senzory expanzních tlaků a motor tak nějak pozná na co jede, v případě lepší nafty řídící jednotka nastaví vstřik dříve a tlak na píst trvá déle, ale zatím pro dnešní motory je 60cetanů maximum toho, co motor dokáže využít.
  • « 00 Reagovat !

    foto stirecek1

    štíreček1 21.10.10  18:57

    « Re: Jak obnovit vlastnosti podvozku???i

    Kutil - tohle se mi stalo u kdysi focuse den před odjezdem na dovolenou do Itálie, myslel jsem, že ani nepojedu, všechno od oleje a rozstříkané naspodu vozu až dozadu na zadní nápravu. Všiml jsem si toho náhodou, když jsem zastavil u chodníku a nechal jsem vytočené kola na max. Nejvíc skříň, poloosa, rameno celé od oleje a částečně podběh...oprava u známého v servise zadarmo během pěti minut - volný filtr >:-[] Ale byl jsem zpocený až na *
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 21.10.10  15:35

    « Re: Jak obnovit vlastnosti podvozku???i

    No je mokrá skříň, prachovka a trochu poloosa. Hodně je mokrý závěs kola, uchycení spodního ramene... Jo, je možné že je to od tlumiče. To umí vytéct spodem? Protože tlumič od oleje není.
  • « 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 21.10.10  15:19

    « Re: Jak obnovit vlastnosti podvozku???i

    kutil: nepočůral se Ti tlumič? Je to sice řidší olej než motorový, ale kdyby Ti tekl olej kolem kliky, tak by se podle mně nedostal na podběh.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 21.10.10  14:57

    « Re: Jak obnovit vlastnosti podvozku???i

    Tak jsem našel další problém. Cela pravá poloosa i závěs je od oleje a olej je rozstříkaný i na podběhu. A vypadá to na motorový olej, ne vazelinu z kloubu. Co to může být?
  • « 00 Reagovat !

    foto Nicco

    Nicco 21.10.10  13:44

    « Re: Jak obnovit vlastnosti podvozku???i

    "Prosím přítomné experty o radu, jak zase vrátit mládí podvozku Mondea r.v.2006, 2,2 TDCI kombi. Nechci to nechat na "specialistech" v servisu, aby tápali a naslepo zkoušeli..."

    Co takto zmenit servis? Ti 11-rocni absolnvneti ucilista naviac neschpni prace s Ford ETIS ti nepomozu. V Mondeu ani nikdy nejazdili, tak ako mozu vediet, ze ako sa to chova pri prejazde nerovnostami? Chce to niekoho skuseneho. Viac ti poradia na [odkaz] Neboj, je to aj o Mondeach ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto Janerad

    Janerad 21.10.10  10:42

    « Re: Agip DieselTech vs. OMV Diesel Sprint

    Záleží na konkrétní várce a stanici... Prostě někdy se zadaří, jindy je to slabší... Mám zkušenosti, že pumpy stejné značky (např. Benzina) s nižšími cenami než jinde mívají i slabší naftu (neplatí to ale vždy), i když na stojanu je samozřejmě taky Verva Diesel. Naposledy jsem natankoval Vervu ve Šternberku a dobrý... Naproti tomu před Olomoucí nic moc, u Humpolce taky nic moc...
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 21.10.10  10:38

    « Re: Jak obnovit vlastnosti podvozku???i

    Dnes jsem zkusil losí test, až zablikalo ESP. V autě to bouchá při přejetí nerovnosti vpředu i vzadu, Připadám si jako bych jel s dodávkou, auto hodně plave. Přímý směr musím stále dorovnávat, najednou je hodně citlivý na boční vítr. Když začnu točit volantem, tak do něj jdou rázy. Občas se hodně klepe řízení, jindy zase nic. Může to být silnice nebo špatná geometrie nebo nevím co. To bouchání je otravné, jako bych vzadu vezl nějaké panely a ty přepadávaly sem tam. Při prudkém brždění se klepe řízení. motor zatím v pohodě, jen když dám 2ku brzo a otáčky slítnou pod 1000ot, tak motor přestane táhnout a propadne se, pomůže vyšlápnutí spojky, roztočení motoru a puštění spojky. Asi nějaká ochrana na podtočení motoru. Totéž je problém jet kolem 1000ot na 1ku.
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 21.10.10  10:37

    « Re: Jak obnovit vlastnosti podvozku???i

    Silentbloky! Ony nemusí mít vůli , ale prostě už jsou vymačkané, materiál už nemá vlastnosti nového..... Jděte po těch silentblocích !
  • « 00 Reagovat !

    foto Janerad

    Janerad 21.10.10  10:25

    « Jak obnovit vlastnosti podvozku???i

    Superkutil: mám už 165 tis. km, přezul jsem na zimní a utvrdil jsem se v tom, že mám přesně stejné problémy s podvozkem a stabilitou, jak píšeš Ty. Na servisce před týdnem mi nic neporadili, i když jsem požadoval důkladné prověření podvozku. (asi se na to vykašlali - Rašino na Vídeňské). Intenzivně jsem začal přemýšlet, jak to vyřešit, abych se zase vozil jako v mondu za mlada, bez citlivosti na boční vítr, bez uskakování na nerovnostech a bez plavání při změnách směru.
    Jsem přesvědčen, že tlumiče jsou ještě ok.

    V minulosti na Vectře byly zadní tlumiče ok, ale totálně vymleté silentbloky či čepy či co u stabilizátoru... 2x jsem to na servisce řešil, a nic, až když jsem po třetí a 40 tkm bouchal do stolu a řval, že mi zadek pochoduje i ve 40km/h na rovné silnici, tak to opravili, a zase jsem jezdil jako v kočáře :-)...

    Prosím přítomné experty o radu, jak zase vrátit mládí podvozku Mondea r.v.2006, 2,2 TDCI kombi. Nechci to nechat na "specialistech" v servisu, aby tápali a naslepo zkoušeli...

    Přece musíme mít zkušenosti...
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…