FORD MONDEO 2,2 TDCi .

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD

  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 31.10.10  22:27

    « dym pouze pri plnem plynu

    Pouze pri plnem plynu jsou videt oblaka dymu za autem v noci - to driv nebylo. Jakmile se rozjizdim na pul plynu, nic neni videt, ani u studeneho ani u zahrateho motoru. Starty bez problemu, bez jakehokoli koure, bez cukani a bez vyraznejsiho klepani.
    Kde muze byt problem?
    - EGR ventil (ucpany nefunkcni)?
    - problemy se vstriky? - (ovsem jine priznaky doprovazejici vadne vstriky zatim nejsou)
    Jinak auto funguje bez problemu - 2,2TDCi 2005 Euro4 145tkm
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 28.10.10  22:07

    « Re: Jak obnovit vlastnosti podvozku???i

    Tak se oprava nepovedla, vpravo vpředu to stále cvaká a lupe. Na každé nerovnosti, při každém přidání a ubrání. Navíc při prudkém průjezdu zatáčkou se ozvalo šílené skřípění. 8-s

    Docela mě štve, že si servis nechal auto dva dny a ani za tu dobu nedokázali závadu opravit. Oni to snad ani neprojeli, jinak by to museli slyšet.
  • « 00 Reagovat !

    foto stirecek1

    štíreček1 28.10.10  15:25

    « Re: Jak obnovit vlastnosti podvozku???i

    S tím starým escortem jsem jezdil sedm let, na motor kromě pumpy a rozvodů jsem vlastně nešáhl - 1,8D, ale jinak jsem na podvozku měnil pořád něco a furt dokola, než jsem došel na konec, tak kolečko začalo znova od toho, co jsem měnil jako první. týden předtím než jsem ho dal do bazaru odešla spojka a silentbloky v předních ramenech, vyměnil jsem jen levou stranu. Do bazaru šel fakt komplet po go podvozku, navíc nové kotouče a desky, baterie rok stará, opravený alternátor, řemeny...za sedm let mě stál skoro 150tis kč, nákupní cena byla taky taková.Kdybych tehdá vzal nového, jezdil bych bez poruch za ty samé peníze, je ale pravda, že u nového náklady zvyšuje pojistka, za 14let jsem ale nekoupil ani deci nafty, oleje, brzdovku, nějaký fridex a aditiv jsem měl taky zdarma. Za poslední rok mám náklady na palivo cca 0,70hal/km a zdá se mi to hodně, na druhou stranu už moc nejezdím. Za 15měsíců s maxem cca 15tis km, kdyby vydržel bez závad alespoň do 100-120tis km jako focus, tak bych byl spokojený.
  • « 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 27.10.10  23:43

    « Re: Jak obnovit vlastnosti podvozku???i

    Palivo mi letos na Mondeu vychází na 1,95Kč/km, ostatní náklady cca. 3Kč/km, největší částka v tom je pojistka a spojka s dvouhmoťákem, pak vodní pumpa a trojkombinace.

    Pro mně ideální by bylo kdyby náklady na palivo byly stejné jak náklady na zbytek, t.j. dostat se celkově pod 4Kč/km, dosáhl jsem toho v roce 2008.... a za 8 let provozu se Sierrou 1,8TD, ale tehdy byla levnější nafta.
  • « 00 Reagovat !

    foto stirecek1

    štíreček1 27.10.10  18:10

    « Re: Jak obnovit vlastnosti podvozku???i

    Mě náklady na starém escortovi z bazaru vyšly na 2,47kč/km, v tom bylo započítáno taky vše včetně mytí, pojistek a všelijakých blbin do auta a servisu, rozdíl nákupní cena mínus prodejní cena auta, ale bez paliva. U focuse to bylo už 3,41kč/km, taky bez paliva. C-max zatím cca 2,4kč/km včetně paliva, ale nepočítám kupní cenu. Největší zátěž je komplet pojistka, jinak kupuju jen vif, teď sada zimních kol, gumové koberce, pokuta za pás, doplněk lékárničky, silikonový olej a servis ve dvaceti tis km. Teď už bych měl mít na servis slevu.
  • « 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 27.10.10  16:28

    « Re: Jak obnovit vlastnosti podvozku???i

    kutil: snad budeš mít klid...
    Mě pořád zlobí předek, poklepává, ale na jízdní vlastnosti to nemá nějaký pozorovatelný vliv. Budu pokračovat tlumičema (tyčky stabilizátoru jsem dělal v neděli sám) a možná ramenama. Mám ujeto celkem 180tis.km, koupil jsem to ojeté (ve 107000km) a náklady vychází na 9,87Kč/km, do údržby počítám vše (pojištění, ND, oleje, filtry, autokosmetiku, mytí, vodu do ostřikovače, dálniční nálepky nebo mýtné....). Jezdím ale málo =11-17tkm ročně, takže pořizovací hodnota mi náklady na km zvedla nejvíc (v roce pořízení byly náklady 28,97Kč/km, jinak jsou kolem 5 Kč/km. Náklady mi zvedly hlavně - přístrojová deska (13500), repase vstřiků (13000), turbo+odtah (36000 :no: ), spojka (20tis.).
    Nemám ale iluze o tom, že jiné ojeté auto by mě vyšlo levněji, žena má Hyundai Getz 1,1, kupovali jsme ho nový a náklady jsou jen asi o 50hal. menší, přitom to jsou nesrovnavatelná auta.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 27.10.10  09:42

    « Re: Jak obnovit vlastnosti podvozku???i

    Tak opraveno. Sice to stálo 11tis. ale je to znát, auto sedí jako dřív. Vyměněny zadní tlumiče a část zadního stabilizátoru. Únik oleje byl přes gufero na poloose. Ale když to tak sečtu i se spotřebou a pořizovacími náklady, tak mě u Mondea stojí 1km cca 7,70Kč a to není zas tak špatné. :-!
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 26.10.10  09:04

    « Re: Jak obnovit vlastnosti podvozku???i

    No já jsem včera dal auto do značkového servisu s problémy na podvozku a tekoucí skříní po poslední opravě a za včera to nestihli. Tak snad dnes. Nějak je to čím dál horší. Nevím zda si toho berou na den moc nebo zda pracují pomalu. Ale už mě nebaví nechávat auto v servisu kvůli malé opravě celý den. 8-s

    Ale když vezmu náklady na provoz Mondea a Fiesty, tak je má Fiesta skoro nulové a do Mondea pořád něco cpu. :no:
  • « 00 Reagovat !

    foto pepe-krakora

    pepe krakora 26.10.10  07:27

    « Re: Jak obnovit vlastnosti podvozku???i

    Ahoj. Mě ohledně jízdních vlastností pomohla výměna všech tlumičů, ale klepání na přední nápravě zůstalo. Je zajímavý, že si s tím ve značkových servisech neví rady. Pro ně je všecho ok. A to klepání tam je už takových 60 000 km a bylo to na třech servisech pokaždý jinde a nikde to klepání neslyšeli. Projevuje se to hlavně na krátkých příčných nerovnostech, kterých je víc za sebou. Cejtím to klepnutí i v podlaze. Až naposledy u Charouze na Mělníku, když jsem jim řekl, na kterým místě to opravdu na 100% uslyší, tak mi dali za pravdu, že tam něco bouchá. Na dotaz, čím to je, mi bylo řečeno že neví, že přední náprava je OK. Snad by to prý mohlo dělat horní uložení tlumičů. Když jsem teď ty tlumiče měnil u človíčka co opravuje Fordy, tak jsme na to uložení koukali, ale je v poho. Podezřívám uložení stabilizátoru - silentbloky, nebo silentbloky ramen. Už prostě nevím.
  • « 00 Reagovat !

    foto Janerad

    Janerad 25.10.10  23:36

    « Re: Jak obnovit vlastnosti podvozku???i

    Ps. nechal jsem tam 10.168,-
  • « 00 Reagovat !

    foto Janerad

    Janerad 25.10.10  23:34

    « Re: Jak obnovit vlastnosti podvozku???i

    tak po servisu v Janiš v OL:
    1. nezjistili nic na tyčkách, silentblocích atd... (nemají tam test tlumičů) takže žádná změna.
    Dal jsem nové kotouče a destičky vepředu...
    2. zjistili mi vstřiky před odchodem (baňky).

    A. jezdím stále s podvozkem neuspokojivě... kde mi udělají renovaci, abych byl spokojen???
    B. kde nechat udělat vstřiky a dvouhmoťák, abych zase 100 tkm jezdil v pohodě???

    Díky za každý tip na Mondeo machry...
  • « 00 Reagovat !

    foto stirecek1

    štíreček1 25.10.10  21:46

    « Re: Agip DieselTech vs. OMV Diesel Sprint

    GTL se vyrábí ze zemního plynu tam , kde je k dispozici a není pro něj přímé energetické využití. shel má takové rafinerie v Malajsii a Kataru. Pouhým propočtem dopravních nákladů vychází, že jej v produktu v-power diesel nemohou být více než čtyři procenta. Měření oslovených expertů se shodují na hodnotě do tří procent. Ta nemá na cetanové číslo takřka žádný vliv - viz svět motorů special.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 25.10.10  09:36

    « Re: Agip DieselTech vs. OMV Diesel Sprint

    King of rain: Nesmysl!!! No samozrejme, taky jsem tankoval v dobe, kdy Shell GTL pravdepodobne prestalo do VPower v CR davat, tzn.1-2 roky zpet - najdi si me prispevky kdy byly napsany o VPower.
    No a zjisti si, kolik oficialne toho "GTL" v ceske verzi VPower dnes je a na ktere konkretni cerpaci stanice se opravdu dodava? Ale dobra, toto je zrovna dost diskutabilni otazka. GTL ma v pomeru ke standardnimu palivu cenu az tak v pomeru 30GTL ku 70. A v dnesni dobe, pokud vubec je pridavano do CR verze VPower, je ho cca 5-10%.
    Dobra, ale pokud nekdo napise, ze Hypernova bere udajne paliva od OMV, tak se opravdu bavis s clovekem, ktery o tom ale naprosto nic nevi a nebo si plete slova dopravce a rafinerii a to je opravdu dost zasadni rozdil. A pak takove, jak ty sam rikas nesmysly, radsi vubec neuvadej!
    No a s Vervou, kde ji brat, uvadis opet uplne protichudne zkusenosti! Uz to tady bylo take probrano pred casem. Prave u "mensich a odstrcenych" cerpacich stanic, mam negativni zkusenost prave s Vervou. Takze pokud Vervu, tak prave na novejsich a vytizenejsich cerpacich stanicich, coz take znamena vyssi cenu (to ale plati u naprosto vsech distributoru paliv).
    S aditivem mas samozrejme pravdu.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 25.10.10  09:32

    « Re: Jak obnovit vlastnosti podvozku???i

    cja: škrtám i s prázdným autem. To spíš vypadá na odešlé tlumiče, že auto prokmitne a spodek škrtne. Jinak nevím, dřív stejná místa projíždělo v pohodě.

    VW Touareg je pěkný ( i když někdo tvrdí, že je to předražená plechovka pro milenky), ale cena a provozní náklady jsou fakt vysoké. Mám nabídku na KIA Sorento, Hyudai Teracan nebo Santa Fe, sám bych chtěl Subaru Forester (ale má prý problémy s odcházející spojkou). Nepotřebuju velké auto, jezdím sám nebo ve dvou a za auto chci na věci přívěs. Potřebuju slušné zrychlení a rozumnou spotřebu.
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 25.10.10  09:15

    « Re: Jak obnovit vlastnosti podvozku???i

    Kutil: musíš vozit menší PC - nebo jet vícekrát, a nebo se ti propadla silnice...

    Forda už si nekupuj, víš že je to pro tebe neštěstí. A Kuga je malá, kup si něco s pneumatickým podvozkem ať si to můžeš zvednout a budeš spokojen. Co tahle VW Touareg. Na peníze nehleď, projede všude, pokud zvolíš správný motor i výkon bude spotřeba skvělá kvalita nejlepší ....
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 25.10.10  09:08

    « Re: Agip DieselTech vs. OMV Diesel Sprint

    No ale to GTL je pouze na vybraných Shellkách, takže to taky není košer.
    Možná člověk pořád hledá problémy v naftě - a ne že by jich bylo málo, ale měli by se zamyslet taky výrobci aut, vstřikovacích zařízení ... .Pokud je to scváleno pro provoz v CZ, tak to tadymusí jezdit na značkové nafty bez větších problémů. Nejsem idiot ani idealista, proto tam občas VIF naleji, případně v zahraničí hrknu nějakou špičkovou naftu. Vstřiky jsem už na předchozím autě dělal a bylo ježděno jenom na český OMV. Myslím že je to i o zkušenostech výrobců a snaze se poučit a ne to pouze házet na naftu - jak je možné že HDI motory jezdí na to stejné bez problémů(relativně) a 2.2TDCI EU3 měla výměny vstřiků po 40t km. A opakuji tankuji pouze u značkových pump, obava z malých čerpaček je u mne na úrovni stihomanu.
    Teď jsem to vyřešil smlouvou s regionálním přepravcem asi 120 kamionů a 100 autobusů - zavážka nafty od OMV - to je pro mne záruka, že nebudou mít důvod podvádět, navíc vlastní cisterna, nákladní auta motory IVECO EU 5, takže doufám - pokud se spletu a bude mě to stát balík, tak dám vědět.
    Kontroly od SGS tam mají také.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 25.10.10  09:00

    « Re: Jak obnovit vlastnosti podvozku???i

    Tak se mi objevil nový problém, škrtám zadkem o silnici, škrtá místo uprostřed auta, kde jsou uchycená zadní ramena. Stačí když je silnice od náklaďáků stržená na okraji a tak je uprostřed hřbet. A o ten škrtám. Dřív jsem stejnou cestu jezdil v pohodě. Nevíte někdo, jaká je světlost Kugy?
  • « 00 Reagovat !

    foto King-of-rain

    King of rain 25.10.10  08:59

    « Re: Agip DieselTech vs. OMV Diesel Sprint

    Ano Verva je tišší, mám tu samou zkušenost.Brát se ale "vyplatí" jen někde mimo města kde je levnější...osobně mám dobrou zkušenost s naftou od Hypernovy, prej to kupují od OMV, takže by měla bejt ok + tam naleju VIF.Dobrá cena, nic zbytečně nepřeplácím a vím že tam aditivum mám. :-!
  • « 00 Reagovat !

    foto King-of-rain

    King of rain 25.10.10  08:55

    « Re: Agip DieselTech vs. OMV Diesel Sprint

    Nesmysl, V-power má už složku GTL i v ČR- poipsuješ stav cca před rokem.Teda teoreticky, což já tvrdím že je u všeho... a proto všem doporučuji si tam lejt aditivum sám.Vím pak že tam je a je to v klidu.Víc už udělat nejde.Kupovat dražší a teoreticky lepší naftu je zbytečné.Nikdo neví co tam dali nebo spíš nedali.Když si to tam naelju sám, je vše jasné...
  • « 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 25.10.10  08:27

    « Re: Jak obnovit vlastnosti podvozku???i

    pepe krakora: včera jsem vyměnil přední tyčky stabilizátoru, klepání částečně zmizelo, ale ještě to není ono. Auto sice neplave, ale v přední nápravě ještě někde je vůle, tipuju to na uložení tlumičů, takže asi je brzo vyměním taky....
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…