FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
"-- skrytý --" 04.11.10 17:58
« Re: Mondeo combi Titanium S 2,2 Tdci(HDi monoturbo) 129 kW, 2008, neco pres 160 tis. km
ke: Peugeot už biturbo mít taky nebude, myslím u 508.
Kutil: Ty nové 2.2TDCi/HDi, ale byly vyvíjeny s PSA. [odkaz] Tady jsou k nim grafy - nevím, jestli jsi je už viděl. (Jsou tam přehozený názvy 2.2HDi 200 a 2.2HDi 204) -
štíreček1 04.11.10 17:39
« Re: Mondeo combi Titanium S 2,2 Tdci(HDi monoturbo) 129 kW, 2008, neco pres 160 tis. km
Kutil: tohle 1,6TDCI zvládá taky >:D nicméně řadím až kolem 1800-2000. Na novém motoru přivítám ten šestikvalt a zvýšený točák, ten už bude taky řadit na těch 1500ot, protože bude jemněj odstupňovaný, šestka bude stejně dlouhá, jako teď pětka. Jenže si můžu nechat zajít :-( -
superkutil 03.11.10 21:23
« Re: Mondeo combi Titanium S 2,2 Tdci(HDi monoturbo) 129 kW, 2008, neco pres 160 tis. km
ke: To nevyznělo pro Mondeo moc dobře. >:D
Pažouty jsem vždy považoval za větší plečky než Ford. 8-s
Měl jsem možnost se svézt s Oktávkou 1.6TDI CR a fakt super motor! Tichý, se záběrem skoro od volnoběhu a neztrácí tah ani přes 5000ot. Je šílené, jak přikazuje PP řadit už kolem 1500ot. Takže se jezdí mezi 1000-1500ot. >:D Je zajímavé, že i když je to 4 válec, tak ani pod 1700ot neduní.
Tak čekám, co ty nové motory od Forda. -
"-- skrytý --" 03.11.10 20:32
« Mondeo combi Titanium S 2,2 Tdci(HDi monoturbo) 129 kW, 2008, neco pres 160 tis. km
Po delsi dobe na tomto serveru, malem jsem ale tuhle rubriku na auto.cz ani nenasel, ty zmeny jaksi :no: :no:
Cas bezi a km pribyvaji, mozna chvile na par poznamek. Predchozi auto byl stejne vyuzivany Peugeot 407 SW 2,0 HDi 100 kW FAP, celkem 205 tis km, tak si dovolim v polocase srovnani.
MOTOR: sednul si tak az po 70-80 tis. km, krome oleje a filtru nic zvlastniho. Ve 140 tis. prehrani SW a konecne zmizelo skubani v nizsich otackach pri prechodovem rezimu. Vstriky - preventivni diagnostika, vse v toleranci, filtr pravidelne po 60 tis, nafta vyhradne Rakousko + vzdy VIF. Spotreba zima lehce pod 6, leto 6 - 6,5 pocetne, vetsinou dlouhe streky. Turbo bez problemu, potrubi mastne. Vymena oleje po 15 tis. a v pripade potreby dochlazeni turba na volnobeh se zrejme vyplati, vse funguje stejne dobre jako ve 407. Pozn. k oleji: hlaska k predcasne vymene se nikdy neobjevila, mozna po tech mojich 15 tis....... ? V zaruce 2x reklamovana lehka netesnost vany(pouze "odborne utahovali" srouby) vyvrcholila ve 100 tis. vlastnim pretesnenim. Pozitivem bylo, ze jsem si alespon v klidu na me montazni jame v garazi udelal jeste jeden maly vypoustak ve skutecne nejnizsim miste. Jinak na dne zustavaly dobre 2 dcl cerneho oleje. Vyhledove - udajne ve 240 tis. - komplet rozvody.
407: nikdy nic neteklo, trochu mene zrala, ale taky trochu mene jela, takze v relaci. Zcela srovnatelne bezproblemovost co se tyce motoru.
FAP: ve 407 byla pridavna nadobka, 1x doplneno. Ford si ve fazi regenerace pridava naftu, u nej je probihajici cyklus znat, jede jinak, nekdy dobeh vetraku po jizde. V pegine jsem o tomto procesu nevedel....... Ale oba FAPi bez problemu, nebylo jej ani nutne ve 120 tis u 407 menit.
SPOJKA, PREVODOVKA: spojka i dvouhmotak zatim drzi, ve 407 odesla(respektive samostel - v zaruce zdarma !) jiz v 90 tis. Prevodovka byla prijemnejsi v Peugeotu, ta ve Fordu od Volva je takova nejaka nakladakovita.....
PODVOZEK: cekal jsem od Mondea vic, ale 407 ma "hlinikovy" podvozek na francouze vyborny, takze plichta. Ale rizeni(hydr. posilovac na rozdil od el. v Peg.) je ve Fordu citelnejsi.
SPOTREBAK: 1x kotouce komplet, vepredu 2x a vzadu 1x desky, zacinaji se ozyvat predni cepy, mozna tycky stabilizatoru. Tlumice zatim puvodni. Nekolik list steracu a par zarovek jinak nic. Takze bezne veci, srovnatelne se 407, tam se jeste v zaruce menily bezplatne spodni cepy - nejaka konstr. vada.
Vyfuk puvodni, ani u 407 nemenen. Ten si pak vymeni holt ten, co mu bude auto stat v garazi a nejede par km rocne.....
Pneu - pneu Ford vylozene zere, zejmena letni, max. tak 25 tis. km, zimni Dunlopy 3D 30 tis., dobre byly Michelin PA 2, ty daly dobre 40 tis. km. V tomhle byla 407 hospodarnejsi. Kazdy podzim se kona "precipovani" - ty siroke 18" dost Nm sezerou, takze 1. jizda na letnich je vzdy na dynamice znat.
DROBNOSTI: obcasne mizeni conversu+ (vetsiny fci) k tomu autu jiz patri, designova nedotazenost pristrojovky a okoli ve srovnani s fr. eleganci neresi ani aktualni FL Mondea. panoramaticka strecha mela take sve kouzlo.... Hlavni vyhrada ale smeruje k povrzavani vseho mozneho, zejmena ale pak ve strednich a zadnich sloupcich. Zavislost na teplote, udajne bodove svary.... tezke minus. Ve 407 take obcas neco vrzlo, jenze tam jsem to vzdy objevil a uspesne poresil.
CELKOVE srovnatelna auta, ale v drobnostech byla 407 lepsi. Porizovaci ceny temer shodne, provozne byla 407 o neco levnejsi.
Papirove hodnoty pripravovane 2,2 Tdci mi pripominaji hodnoty z brzdy soucasne 2,2(viz Autodiesel cislo 11). Pokud by ale k new motoru pribalili opet ten dnes obvykly bonus, tak na brzde odhaduji 220 ps a nejakych lokomotivnich 500 Nm.... :yes: V zime si nove 2,2 Tdci kazdopadne nekde projedu, ale vypada to v roce 2011 na navrat ke lvum, biturbo, sklenena strecha.........
Zdravim. -
štíreček1 03.11.10 18:03
« Re: Jak obnovit vlastnosti podvozku???
Tak dnes nám začali montovat všude kamery, máme tedy dárek za naše penízky. A ještě k tomu už nebudeme chodit každou druhou sobotu, ale každou, tedy víc než pět dnů zadarmo. Ty kamery ale budou mít výhodu, až padnu na hubu, možná přijede dřív rychlá. To je dnes takový trend, vymačkat a zahodit, Kutile pospěš :-( -
štíreček1 02.11.10 18:50
« Re: Jak obnovit vlastnosti podvozku???
Od Tebe abych se radši držel dál ;-) Ale do vlády bych tě volil od rána do večera, je třeba tam udělat čistku, nejlépe kompletní. Někdy jsem taky smolař, jindy je to lepší, třeba dnes jsem koupil dva chleby a prodavačka mi účtovala dva rohlíky >:D Ale zase v práci jdeme dvacet procent mínus a to nedělám ve státní sféře :no: :-( -
superkutil 02.11.10 16:08
« Re: Jak obnovit vlastnosti podvozku???
DIM: Co si od toho slibuješ? Totální rozpad státu? >:D Protože vše co je kolem mne jde do háje. Jsem takový ten klasický smolař. Fronta kterou si v hypermarketu vyberu se určitě zastaví kvůli něčímu problému, když půjdu po ulici, tak když něco bude padat, tak určitě na mne. Já prostě ty problémy přitahuju. 8-s -
superkutil 01.11.10 22:40
« Re: Jak obnovit vlastnosti podvozku???
Dokud to jen bouchá, cvaká nebo vrže, tak je to pořád dobrý, pokud jede. A to to moje Mondeo jede a moc dobře. Navíc klesá spotřeba. :yes:
Teď mám jiný problém, v sobotu odešla myčka, vypouštěcí čerpadlo a startovací kondenzátor od hlavního motoru.
Dnes večer mi začala hořet 4 roky stará pračka. Ti pitomci použili nesmyslně poddimenzované kabely a hlavně konektory. Totální prasárna a amaterismus. Ještě že to nezačalo hořet když jsem nebyl doma. Takhle přijeli hasiči a uhasili to.
-
superkutil 01.11.10 17:11
« Re: Jak obnovit vlastnosti podvozku???
Myslím, že tlumiče odchází každému jinak a je nejlepší si zajet na test. Dobře je měří v Praze na Jarově, ale chtějí za to dost. Takový ten test prohoupnutím není nejlepší. Na Jarově to dají na vibrační stůl a tam je to vidět pěkně. Ale jak jezdím, tak vidím hodně aut, které mají vadné tlumiče.
To moje vrzání způsobují PP dveře. Asi před rokem mi do nich někdo nacouval a u Forda je opravovali. Ale už nikdy neseděly tak dobře jako ty originální. A teď se to asi projevilo.
WinDiesel: No určitě na tom nedělali celé 2 dny. V autě se projeli, na nějaké cvakání ve dveřích holt nehleděli. To je nevýhoda tichých aut, je tam vše slyšet! >:D -
WinDiesel 01.11.10 17:07
« Re: Jak obnovit vlastnosti podvozku???
Janerad: já měnil pro jistotu zadní ve 120 tkm. Auto zraje jako víno a musím přiznat, že jsem se nedávno, kdy jsem po určité době přesedl na chvíli z GLK s automatem do Mondea 2,0 TDCi, hodně dobře bavil. Já nemám vůbec žádné problémy s podvozkem a to mám najeto přes 220 tkm, to auto jede jak ďábel, sedí jak přibité a s kvedlačkou fakt zábava. Jo, dveře zrezlé, ale motor a podvozek na jedničku 5x podtrženo.
A chudáček dlouho stál, myslím že byl rád že se může projet... :-)