FORD MONDEO 2,2 TDCi .

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 08.11.10  10:04

    « Re: Mondeo combi Titanium S 2,2 Tdci(HDi monoturbo) 129 kW, 2008, neco pres 160 tis. km

    Tu hmotnost z toho taky vypusť. V průběhu let jsem zjistil, že je jedno, jestli v autě jedu sám nebo mám naloženo 500 kg...
    Hmotnost by hrála důležitou roli kdybys furt jel jenom do kopce, ale tak to nikdy neni. Vždycky pak jedeš z kopečka.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 07.11.10  23:58

    « Re: Mondeo combi Titanium S 2,2 Tdci(HDi monoturbo) 129 kW, 2008, neco pres 160 tis. km

    štíreček1: Spotřeba auta není závislá ani tak na objemu jako na hmotnosti auta a odporu vzduchu. Ale hlavně je závislá na stylu jízdy. Se svým 2.2TDCI jsem schopný jezdit mezi 5-7 litry. Motor 2.0TDCI 96kW je to nejslabší, co Mondeo trochu rozjede. U nového Mondea je zajímavý 1.8TDCI 92kW, ten by se ti asi líbil. :-) Ale je otázkou, zda spotřeba bude nižší.
  • « 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 06.11.10  19:51

    « Re: Mondeo combi Titanium S 2,2 Tdci(HDi monoturbo) 129 kW, 2008, neco pres 160 tis. km

    já jsem co se týče motorizace s 2,0TDCi 96kW spokojený, vadí mi jen, že nemám 6-ku. Jezdím celkem klidně, snažím se dodržovat limity, má to příznivý vliv na peněženku (spotřeba a pokuty). Spotřeba od r. 2006 je 6,22l/100km, letos zatím 6,3l/100km. Jezdím denně 12km do práce, nákupy, dovolená, výlety s rodinou na hory či k vodě. Klidně bych obětoval nějaký ten kW za snížení spotřeby. V práci jezdím s Fabií 1,4TDi, ten tříválec je hrozný, za dva roky mám ujeto 60tis/km s průměrem 5,1l/100 a jezdím prakticky jen Ostrava-Praha. Teď začínám stavět barák (2.11. byl první výkop), takže každá koruna ušetřená na naftě by se hodila.....
  • « 00 Reagovat !

    foto stirecek1

    štíreček1 06.11.10  18:16

    « Re: Mondeo combi Titanium S 2,2 Tdci(HDi monoturbo) 129 kW, 2008, neco pres 160 tis. km

    Kutil: ještě jsem v něm nejel, ale 250Nm má od 1500ot, já jen 225 při stejných otáčkách a od 1300ot 200Nm je stejných u obou motorů. Ale tah je plynulý až do omezovače, teď už přesně nevím někde kolem 5200otáček. Při třech tis cítím další oživení, do otáček to jde fakt dobře. TDI má ale max výkon při 4400, TDCI 4000ot. Zrychlení na sto má ale tdci lepší o 1,2sekundy, oktávka má ale těžší převod, při 130 točí 2400 na pětku, o dvěstě ot míň než tdci, to by pak dávalo smysl, že při stejné rychlosti má míň otáček, tak může dřív řadit. Nové tdci by mělo mít 85kw a 270Nm 1750-2500ot a šestikvalt, uvidíme v praxi.

    S tím 1,8tdci 85kw jsem jezdil tři dny, protože jsem ho chtěl koupit a proti tddi 66kw to fakt byla hrůza, ten slabší motor byl čipernější a nemusel jsem skoro vůbec řadit. Nejhorší to bylo, když jsem s ním zajel do města, katastrofa, jednička málo, dvojka moc, u toho slabšího bylo v podstatě jedno, na co jedeš. Byl jsem rozhodnutý, že měnit nebudu, u jedna šestky jsem si říkal, že nemá ani cenu zkoušet a chvíli jsem uvažoval o mondeu 2,0, ale moje paní se bála té délky, tak šla do výšky...v podstatě na prvních dvaceti metrech bylo rozhodnuto.

    Jinak kdybych měl jít ještě do vyššího, tak se mi líbí kuga, mitsubishi a kia sportage. myslím, že nejlepší motor bude 1,8DI-D, nízká spotřeba a sazba pojištění, podvozek ale má nejlepší kuga .
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 05.11.10  19:36

    « Re: Mondeo combi Titanium S 2,2 Tdci(HDi monoturbo) 129 kW, 2008, neco pres 160 tis. km

    štíreček1: Právě proto jsem psal o 1.6TDI, který táhne už od volnoběhu. Nevím jak je to udělané, ale pocit jízdy je u 1.6TDI lepší jak u 1.9TDI. A to i v otáčkách pod 2000ot. Greenline radí kdy se má řadit a v podstatě se má jezdit mezi 1000-1500ot. Ale motor je v pohodě možné točit do 5500ot. Na diesel fakt zajímavý. Moje 2.2TDCI prudce zabere v 1800ot ale začne vadnout už někde kole 2600ot a nad 3000ot se jí moc nechce. U té 1.6TDI je to úplně jiné.

    Měl jsem možnost se svézt s Focus 1.8TDCI 85kW a byla to hrůza. Těžký předek a pod 1800ot úplně mrtvý. Zatáčel jsem na 2ku a otáčky slezly k 1500ot a po přidání motor zrychloval velmi pomalu, ale jak dosáhl 1800ot, tak motor prudce zabral a zahrabal.

    Teď řeším jaké další auto a jsem ochotný jít do menšího objemu, pokud bude motor pružný a nebude vadnout ani ve vyšších otáčkách. Takže se dívám po Mitsubishi ASX 1.8 DI-D, Forester 2.0D nebo Ford Kuga 2.0TDCI. Měl jsem možnost jet i s Dacia Duster 1.5dCi 80kW/4000ot a 240Nm v 1750 ot./min. Ale to by byla asi nejzažší volba.
  • « 00 Reagovat !

    foto stirecek1

    štíreček1 05.11.10  17:25

    « Re: Mondeo combi Titanium S 2,2 Tdci(HDi monoturbo) 129 kW, 2008, neco pres 160 tis. km

    Četl jsem, že ty nové motory euro5 si samy sníží výkon po dvaceti motohodinách na plný výkon, aby se uchránily před poškozením. Konkrétně u HDI 2,0 klesne nejvyšší vstřikovací tlak ze 2000 na 1800barů, na rychlost to vychází ze 120 na 110km/hod. Ten kdo jezdí na německých dálnicích pod plným plynem a plnou zátěží to pozná celkem brzy, ale když se jezdí v normálním provozu, tak se to načítá v řádu sekund nebo minut, například při předjíždění nebo tahání přívěsu do kopce. Takový člověk se snížení výkonu ani nemusí dočkat. Některé motory se na maximální výkon na pětku či šestku ani nedotočí nebo třeba řídící jednotka plnou dávku vstřiku ani nedovolí třeba z důvodu vysoké teploty vzduchu. V servisech ale zatím nejsou dostatečně proškolení, tak pak vymění skoro vše a nic nepomáhá, jediné řešní je výměna řídící jednotky. K poklesu výkonu dojde z ničeho nic, takže člověk to pozná, není to postupné.
  • « 00 Reagovat !

    foto stirecek1

    štíreček1 05.11.10  17:05

    « Re: Mondeo combi Titanium S 2,2 Tdci(HDi monoturbo) 129 kW, 2008, neco pres 160 tis. km

    Kutil: to je jasné, pokud přesedneš ze silného mondea, já jsem přesedlal ze 66Kw 1,8tddi a tam byla díra i nahoře. Ale převodovku měl slabší focus ukázkovou, sice pětka točila 3000 na dálnici, ale tam jsem nejezdil, takže mi to nevadilo a ve městě fakt super odstupňovaná. Takže šestikvalt do nového maxe bude dobré řešení do města a mimo město bude pořád úsporný. Jedničku až trojku by stačilo přiblížit víc k sobě, dál už je to dobré. Forďácký motor 1,8tdci 85kw má převody stejné jako teď 1,6tka, ale ten odspodu netáhne vůbec, musíš mít alespoň 1800ot, za každou zatáčkou řadit a dvojku to neveme, pokud jedničku nevytočíš ke třem tisícům. Výkon a krouťák papírově dobře, ale odspodu nejede vůbec.

    V neděli jsem jel plně naložený (350kg+dvě osoby) na valašsko 100km a dojel jsem za 4,0. Přitom ještě po padesáti km mi pc ukazoval 3,6!!! pak už byly kopce. Tak nízko jsem se ještě nedostal s plným autem, je ale fakt, že jsem nemusel tolik akcelerovat a brzdit, byl celkem malý provoz a tak těžké auto má ohromnou dynamiku, ta váha pořád tlačí dopředu. Jel jsem podle předpisů a opatrně abych něco neurval. Zpět jsem jel sám, odpustil jsem gumy a v těch kopcích jsem to trochu prohnal, spotřeba šla nahoru, ale po těch rovinkách potom šla zas dolů a celkem za těch 200km za 4,1litru průměr.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 05.11.10  14:26

    « Re: Jak obnovit vlastnosti podvozku??? - tlak v pneu.

    Janerad: Nejsou zadní sjeté uvnitř znakem blbé geometrie a volných zadních ložisek?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 05.11.10  14:12

    « Re: Mondeo combi Titanium S 2,2 Tdci(HDi monoturbo) 129 kW, 2008, neco pres 160 tis. km

    ke,kutil:Promiňte za mylnou informaci.

    WinDiesel: To jsem nevěděl, s tím biturbem jsi mě docela překvapil, nikde jsem nečetl, že budou mít i nadále biturbo. Tam v tom odkazu píšou taky jenom o 1 turbu. Máš nějaké informace o tom biturbu?
  • « 00 Reagovat !

    foto Janerad

    Janerad 05.11.10  13:20

    « Re: Jak obnovit vlastnosti podvozku??? - tlak v pneu.

    Update k podvozku a tlumičům - zkontroloval jsem tlak v pneu, upustil 2 desetinky na předpisových 2,3 vpředu a 2,1 vzadu a jsem doma - už si to zase vodím do zatáček, problémy s uskakováním na hrbolech a nejistota při změně težiště jsou pryč... podivné zvuky neřeším, zase jezdím... Naběhl jsem si sám, kdy jsem poté, co mi v servisu (po ložisku vepředu) nafoukli všechny kola na 2,1 a během měsíce jsem oholil přední gumy na vnitřních stranách, dostal fobii z nízkého tlaku v pneu a zimní jsem foukl o trošku více... Takže zase frčím, doufám že podvozek ještě nějaký čásek vydrží...
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 05.11.10  11:49

    « Re: Mondeo combi Titanium S 2,2 Tdci(HDi monoturbo) 129 kW, 2008, neco pres 160 tis. km

    štíreček1: Jel jsem s C-MAX 1.6TDCI 80kW a nějak mě to nenadchlo, dole díra, pak nezáživný tah. Možná už ten motor vylepšili. Mě spíše zaujala ta 1.6 benzín s turbem. Že by se Ford konečně rozhoupal?

    Koukám, že KIA už má 1.6CRDI s 94kW a 260Nm/1900-2750ot.

    Jinak ta blbě zpřevodovaná rychlost je problém všech automobilek. Snad jen ty Greenline od VW mají dlouhé převody a tak to i na nejvyšší rychlost moc netočí. Mě by se líbila 6ka jako udržovací rychlost, kdy by ve 130km/h točila kolem 1800-2000ot.
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 05.11.10  11:20

    « Re: Mondeo combi Titanium S 2,2 Tdci(HDi monoturbo) 129 kW, 2008, neco pres 160 tis. km

    soukon: motory 2,2 HDI/TDCi má na starost PSA, je dohodnuto že pouze PSA může mít biturbo a výkony se budou mírně lišit. PSA bude mít i nadále biturbo, je to trend.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 04.11.10  17:58

    « Re: Mondeo combi Titanium S 2,2 Tdci(HDi monoturbo) 129 kW, 2008, neco pres 160 tis. km

    ke: Peugeot už biturbo mít taky nebude, myslím u 508.

    Kutil: Ty nové 2.2TDCi/HDi, ale byly vyvíjeny s PSA. [odkaz] Tady jsou k nim grafy - nevím, jestli jsi je už viděl. (Jsou tam přehozený názvy 2.2HDi 200 a 2.2HDi 204)
  • « 00 Reagovat !

    foto stirecek1

    štíreček1 04.11.10  17:39

    « Re: Mondeo combi Titanium S 2,2 Tdci(HDi monoturbo) 129 kW, 2008, neco pres 160 tis. km

    Kutil: tohle 1,6TDCI zvládá taky >:D nicméně řadím až kolem 1800-2000. Na novém motoru přivítám ten šestikvalt a zvýšený točák, ten už bude taky řadit na těch 1500ot, protože bude jemněj odstupňovaný, šestka bude stejně dlouhá, jako teď pětka. Jenže si můžu nechat zajít :-(
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 03.11.10  21:23

    « Re: Mondeo combi Titanium S 2,2 Tdci(HDi monoturbo) 129 kW, 2008, neco pres 160 tis. km

    ke: To nevyznělo pro Mondeo moc dobře. >:D

    Pažouty jsem vždy považoval za větší plečky než Ford. 8-s

    Měl jsem možnost se svézt s Oktávkou 1.6TDI CR a fakt super motor! Tichý, se záběrem skoro od volnoběhu a neztrácí tah ani přes 5000ot. Je šílené, jak přikazuje PP řadit už kolem 1500ot. Takže se jezdí mezi 1000-1500ot. >:D Je zajímavé, že i když je to 4 válec, tak ani pod 1700ot neduní.

    Tak čekám, co ty nové motory od Forda.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 03.11.10  20:32

    « Mondeo combi Titanium S 2,2 Tdci(HDi monoturbo) 129 kW, 2008, neco pres 160 tis. km

    Po delsi dobe na tomto serveru, malem jsem ale tuhle rubriku na auto.cz ani nenasel, ty zmeny jaksi :no: :no:

    Cas bezi a km pribyvaji, mozna chvile na par poznamek. Predchozi auto byl stejne vyuzivany Peugeot 407 SW 2,0 HDi 100 kW FAP, celkem 205 tis km, tak si dovolim v polocase srovnani.

    MOTOR: sednul si tak az po 70-80 tis. km, krome oleje a filtru nic zvlastniho. Ve 140 tis. prehrani SW a konecne zmizelo skubani v nizsich otackach pri prechodovem rezimu. Vstriky - preventivni diagnostika, vse v toleranci, filtr pravidelne po 60 tis, nafta vyhradne Rakousko + vzdy VIF. Spotreba zima lehce pod 6, leto 6 - 6,5 pocetne, vetsinou dlouhe streky. Turbo bez problemu, potrubi mastne. Vymena oleje po 15 tis. a v pripade potreby dochlazeni turba na volnobeh se zrejme vyplati, vse funguje stejne dobre jako ve 407. Pozn. k oleji: hlaska k predcasne vymene se nikdy neobjevila, mozna po tech mojich 15 tis....... ? V zaruce 2x reklamovana lehka netesnost vany(pouze "odborne utahovali" srouby) vyvrcholila ve 100 tis. vlastnim pretesnenim. Pozitivem bylo, ze jsem si alespon v klidu na me montazni jame v garazi udelal jeste jeden maly vypoustak ve skutecne nejnizsim miste. Jinak na dne zustavaly dobre 2 dcl cerneho oleje. Vyhledove - udajne ve 240 tis. - komplet rozvody.
    407: nikdy nic neteklo, trochu mene zrala, ale taky trochu mene jela, takze v relaci. Zcela srovnatelne bezproblemovost co se tyce motoru.

    FAP: ve 407 byla pridavna nadobka, 1x doplneno. Ford si ve fazi regenerace pridava naftu, u nej je probihajici cyklus znat, jede jinak, nekdy dobeh vetraku po jizde. V pegine jsem o tomto procesu nevedel....... Ale oba FAPi bez problemu, nebylo jej ani nutne ve 120 tis u 407 menit.

    SPOJKA, PREVODOVKA: spojka i dvouhmotak zatim drzi, ve 407 odesla(respektive samostel - v zaruce zdarma !) jiz v 90 tis. Prevodovka byla prijemnejsi v Peugeotu, ta ve Fordu od Volva je takova nejaka nakladakovita.....

    PODVOZEK: cekal jsem od Mondea vic, ale 407 ma "hlinikovy" podvozek na francouze vyborny, takze plichta. Ale rizeni(hydr. posilovac na rozdil od el. v Peg.) je ve Fordu citelnejsi.

    SPOTREBAK: 1x kotouce komplet, vepredu 2x a vzadu 1x desky, zacinaji se ozyvat predni cepy, mozna tycky stabilizatoru. Tlumice zatim puvodni. Nekolik list steracu a par zarovek jinak nic. Takze bezne veci, srovnatelne se 407, tam se jeste v zaruce menily bezplatne spodni cepy - nejaka konstr. vada.
    Vyfuk puvodni, ani u 407 nemenen. Ten si pak vymeni holt ten, co mu bude auto stat v garazi a nejede par km rocne.....
    Pneu - pneu Ford vylozene zere, zejmena letni, max. tak 25 tis. km, zimni Dunlopy 3D 30 tis., dobre byly Michelin PA 2, ty daly dobre 40 tis. km. V tomhle byla 407 hospodarnejsi. Kazdy podzim se kona "precipovani" - ty siroke 18" dost Nm sezerou, takze 1. jizda na letnich je vzdy na dynamice znat.

    DROBNOSTI: obcasne mizeni conversu+ (vetsiny fci) k tomu autu jiz patri, designova nedotazenost pristrojovky a okoli ve srovnani s fr. eleganci neresi ani aktualni FL Mondea. panoramaticka strecha mela take sve kouzlo.... Hlavni vyhrada ale smeruje k povrzavani vseho mozneho, zejmena ale pak ve strednich a zadnich sloupcich. Zavislost na teplote, udajne bodove svary.... tezke minus. Ve 407 take obcas neco vrzlo, jenze tam jsem to vzdy objevil a uspesne poresil.

    CELKOVE srovnatelna auta, ale v drobnostech byla 407 lepsi. Porizovaci ceny temer shodne, provozne byla 407 o neco levnejsi.
    Papirove hodnoty pripravovane 2,2 Tdci mi pripominaji hodnoty z brzdy soucasne 2,2(viz Autodiesel cislo 11). Pokud by ale k new motoru pribalili opet ten dnes obvykly bonus, tak na brzde odhaduji 220 ps a nejakych lokomotivnich 500 Nm.... :yes: V zime si nove 2,2 Tdci kazdopadne nekde projedu, ale vypada to v roce 2011 na navrat ke lvum, biturbo, sklenena strecha.........

    Zdravim.
  • « 00 Reagovat !

    foto stirecek1

    štíreček1 03.11.10  18:03

    « Re: Jak obnovit vlastnosti podvozku???

    Tak dnes nám začali montovat všude kamery, máme tedy dárek za naše penízky. A ještě k tomu už nebudeme chodit každou druhou sobotu, ale každou, tedy víc než pět dnů zadarmo. Ty kamery ale budou mít výhodu, až padnu na hubu, možná přijede dřív rychlá. To je dnes takový trend, vymačkat a zahodit, Kutile pospěš :-(
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 03.11.10  11:26

    « Re: Jak obnovit vlastnosti podvozku???

    A až by Kutil rozpadl ten senát, tak bych mu sehnal nové bydlení....třeba v Chánově :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 03.11.10  11:25

    « Re: Jak obnovit vlastnosti podvozku???

    Přece nevadí že si nevyděláš..... ale hlavně že se nadřeš ! :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto Dong1

    Dong1 03.11.10  07:10

    « Re: Jak obnovit vlastnosti podvozku???

    stirecek: Nic si z toho nedelej, my uz sme -20% vice jak rok...no uz skoro dva :-(
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…