FORD MONDEO 2,2 TDCi .

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD

  • « 00 Reagovat !

    foto Dong1

    Dong1 10.11.10  16:01

    « Re: Tady je ale ticho.......

    Me zatim desticky vzdy po 40tis. kaput...po 80 tis. pry i kotouce.

    Jinak hybrid na naftovou turbinu uz taky pry existuje. Jezdi to ciste na elektro a pri nedostatku energie se spusti naftova mikroturbina (pry Capstone). Uvadeli tam docela i fantasticke udaje: 0-100km/h tusim do 5s a spoteba asi 2,5l/100km.
    ...uz aby to bylo bezne k dostani :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 10.11.10  14:31

    « Re: Tady je ale ticho.......

    ...............a při couvání by to dělalo naftu do nádrže . :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 10.11.10  13:58

    « Re: Tady je ale ticho.......

    DIM: Nedělej mi chutě když jsem v práci. >:D

    Mě destičky vydrželi hrozně dlouho, měnili je asi v 80tis s tím, že prý co dělám, že vůbec nejsou sjeté. No, asi nebrzdím. Většinou mi pro jízdu stačí motor. Jak pro zrychlování, tak brzdění.

    Jé, mě by se líbilo mít v autě hybrid, po rovině a ve městě na baterky, s kopce rekuperace, akorát do kopce a na dálnici by se nahazoval malý dieselagregát nebo benzínová turbínka s generátorem.
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 10.11.10  13:28

    « Tady je ale ticho.......

    .....není co pít, není si co říct !!

    Ještě že zítra je toho Martina a vrhneme se na to Svatovavřinecké.....není to sice ještě příliš tradiční a Bóžolé novoué je větší tyátr, no ale alespoň něco :-)

    Ale k tématu : kolik vydrží destičky ? Mám pocit, že po 40 tis km už nemají zrovna příkladnou výšku....Alespoń jak jsem tam nahlížel při výměně gum.
  • « 00 Reagovat !

    foto Janerad

    Janerad 09.11.10  08:15

    « Re: Jak obnovit vlastnosti podvozku??? - tlak v pneu.

    Sjeté byly přední zevnitř... předpokládám proto, že byly podhuštěné (2,1 místo 2,4 - 17")
    a proto žej sem jezdil jako prase v zatáčkách... Zadní měly také 2,1, ale to oproti 2,2 bylo skoro v normě... ty sjeté zevnitř nebyly... Jinak už je to OK, ale výhledově nechám prověřit tlumiče....
  • « 00 Reagovat !

    foto stirecek1

    štíreček1 08.11.10  18:23

    « Re: Mondeo combi Titanium S 2,2 Tdci(HDi monoturbo) 129 kW, 2008, neco pres 160 tis. km

    Píše se, že motor má největší účinost a nejmenší spotřebu v oblasti max krouťáku, ale při max zatížení. Při částečném zatížení platí, čím méně otáček, tím menší spotřeba. Je to vztaženo k poměru množství paliva/výkon. Ono ty ideální otáčky, tlak, výkon, spotřeba si výrobci motorů přísně hlídají, a u každého motoru je to ideální rozpětí trochu jinak, takže člověk pokud se k tomu nedostane, musí tak nějak zkoušet. Ale jak jsem psal, moje paní jezdí s otáčkama spíš výše a spotřebu má nížší. Nemyslím to tak, že by točila motor vysoko, ale na úzké cestě jede za čtyři stejně rychle, jako já za pět, třeba cca těch 85km/h.Pětka je mírně pod krouťákem a čtverka zase výše, ale točí lehce. Takže nízké otáčky jen s částečnou zátěží.

    Jinak já teď většinou jezdím podle předpisů, dost často potkávám hlídky s tím laserem, takže normálka a spotřeba šla za posledních cca 4000km mírně dolů.
    [odkaz]
    Na druhou stranu to mám do práce asi 1,6km, jezdím oklikou, tak 2km, na nákupy to je zhruba stejně, děcka do kroužku taky tak do těch 5km, takže denně několik startů a to spotřebu zvýší. Ale když kličkuju městem třeba 15km na jeden zátah, není problém se dostat pod pět litrů, jen chce předvídat křižovatky přechody atd. a hlavně váhu vozu. Jezdím buď hodně plný nebo prázdný a fakt se mi lépe jede s plným autem naloženým nadoraz, polovinu trasy jedu bez plynu a náklad pěkně tlačí. Když jedu prázdný, auto začne zpomalovat o hodně dřív. Záleží ale na hustotě provozu, zkus se poptat kamióňáků, co za slova používají, když jim nějaký osobák vleze do cesty

    >:-[] Sám jsem jezdil a šetřil naftu
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 08.11.10  16:27

    « Re: Mondeo combi Titanium S 2,2 Tdci(HDi monoturbo) 129 kW, 2008, neco pres 160 tis. km

    Říká se, že dieselu je nejlíp, když má přebytek vzduchu, ale u turbomotoru není moc jasné kdy tato situace nastane. >:D Motor by měl běhat při nižších otáčkách, respektive při takových, kdy je největší účinnost. To by asi mělo být v místě největšího momentu. Ale takový ten běh na půl plynu je nejasný.

    To bylo přesně to na co jsem se ptal, zda je lepší prudce zrychlit na požadovanou rychlost a pak to jen udržovat nebo zrychlovat pomalu s minimem plynu. Nedokážu odpovědět. Jen vím, že dokud tam není alespoň 4ka, tak to auto hrozně žere (ve smyslu litrů/km).

    Většinou výrobce dieselu doporučuje tam bez velkého vytáčení naházet 1, 2, 3 a 4 nebo ještě lépe 5 a pak to teprve rozjet.

    Mám zkušenost jen s vyřazováním. Už jsem ověřil, že spotřeba je nižší, když vyřadím a za čas zařadím, přidám a zase vyřadím než když mám zařazeno a jedu ustálenou rychlostí. To platí samozřejmě pro jízdu po rovině.
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 08.11.10  14:45

    « Re: Mondeo combi Titanium S 2,2 Tdci(HDi monoturbo) 129 kW, 2008, neco pres 160 tis. km

    No jenže když na to na pět sekund pořádně šlápneš , tak nabereš potřebnou rychlost a pak už jen udržuješ......Pro mně není výjimkou řadit ze čtyřky na 6ku, někdy i ze trojky........Nejsem si jistý , že je lepší zrychlovat pomalu a dlouze....
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 08.11.10  14:32

    « Re: Mondeo combi Titanium S 2,2 Tdci(HDi monoturbo) 129 kW, 2008, neco pres 160 tis. km

    Hooonza: Hmotnost se projevuje ve dvou případech

    - při jízdě do kopce
    - při zrychlování

    Ty jsi uvažoval pouze ten první případ. Ale v praxi i ten druhý, hlavně ve městě není zanedbatelný. Největší spotřeba je:

    - při státní se zapnutým motorem
    - při jízdě do kopce
    - při zrychlování
    - při točení motoru ve vysokých otáčkách

    Jinou otázkou je, zda je větší účinnost motoru při plném využití turba nebo ne, respektive zda je lepší pod plynem točit motor v nízkých otáčkách (kolem 2000ot) nebo raději podřadit a točit motor ve vyšších otáčkách a s méně plynu. Ale podle těch ukazatelů řazení, co se dnes montují se asi má diesel točit co nejméně.

    Máme v práci kolegyni, jezdí hrozně a 1.6TDI dost točí a jede brzda plyn. Průměrnou spotřebu má 7,6litru.
    - při studeném motoru

    Takže třeba pro toho, kdo jezdí do práce míň jak 10km diesel vůbec nemá cenu, protože diesel se hůře ohřívá jak benzín (pokud nemá přihřívání vody) a motor po celou cestu do práce má vysokou spotřebu a emise.

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 08.11.10  10:04

    « Re: Mondeo combi Titanium S 2,2 Tdci(HDi monoturbo) 129 kW, 2008, neco pres 160 tis. km

    Tu hmotnost z toho taky vypusť. V průběhu let jsem zjistil, že je jedno, jestli v autě jedu sám nebo mám naloženo 500 kg...
    Hmotnost by hrála důležitou roli kdybys furt jel jenom do kopce, ale tak to nikdy neni. Vždycky pak jedeš z kopečka.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 07.11.10  23:58

    « Re: Mondeo combi Titanium S 2,2 Tdci(HDi monoturbo) 129 kW, 2008, neco pres 160 tis. km

    štíreček1: Spotřeba auta není závislá ani tak na objemu jako na hmotnosti auta a odporu vzduchu. Ale hlavně je závislá na stylu jízdy. Se svým 2.2TDCI jsem schopný jezdit mezi 5-7 litry. Motor 2.0TDCI 96kW je to nejslabší, co Mondeo trochu rozjede. U nového Mondea je zajímavý 1.8TDCI 92kW, ten by se ti asi líbil. :-) Ale je otázkou, zda spotřeba bude nižší.
  • « 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 06.11.10  19:51

    « Re: Mondeo combi Titanium S 2,2 Tdci(HDi monoturbo) 129 kW, 2008, neco pres 160 tis. km

    já jsem co se týče motorizace s 2,0TDCi 96kW spokojený, vadí mi jen, že nemám 6-ku. Jezdím celkem klidně, snažím se dodržovat limity, má to příznivý vliv na peněženku (spotřeba a pokuty). Spotřeba od r. 2006 je 6,22l/100km, letos zatím 6,3l/100km. Jezdím denně 12km do práce, nákupy, dovolená, výlety s rodinou na hory či k vodě. Klidně bych obětoval nějaký ten kW za snížení spotřeby. V práci jezdím s Fabií 1,4TDi, ten tříválec je hrozný, za dva roky mám ujeto 60tis/km s průměrem 5,1l/100 a jezdím prakticky jen Ostrava-Praha. Teď začínám stavět barák (2.11. byl první výkop), takže každá koruna ušetřená na naftě by se hodila.....
  • « 00 Reagovat !

    foto stirecek1

    štíreček1 06.11.10  18:16

    « Re: Mondeo combi Titanium S 2,2 Tdci(HDi monoturbo) 129 kW, 2008, neco pres 160 tis. km

    Kutil: ještě jsem v něm nejel, ale 250Nm má od 1500ot, já jen 225 při stejných otáčkách a od 1300ot 200Nm je stejných u obou motorů. Ale tah je plynulý až do omezovače, teď už přesně nevím někde kolem 5200otáček. Při třech tis cítím další oživení, do otáček to jde fakt dobře. TDI má ale max výkon při 4400, TDCI 4000ot. Zrychlení na sto má ale tdci lepší o 1,2sekundy, oktávka má ale těžší převod, při 130 točí 2400 na pětku, o dvěstě ot míň než tdci, to by pak dávalo smysl, že při stejné rychlosti má míň otáček, tak může dřív řadit. Nové tdci by mělo mít 85kw a 270Nm 1750-2500ot a šestikvalt, uvidíme v praxi.

    S tím 1,8tdci 85kw jsem jezdil tři dny, protože jsem ho chtěl koupit a proti tddi 66kw to fakt byla hrůza, ten slabší motor byl čipernější a nemusel jsem skoro vůbec řadit. Nejhorší to bylo, když jsem s ním zajel do města, katastrofa, jednička málo, dvojka moc, u toho slabšího bylo v podstatě jedno, na co jedeš. Byl jsem rozhodnutý, že měnit nebudu, u jedna šestky jsem si říkal, že nemá ani cenu zkoušet a chvíli jsem uvažoval o mondeu 2,0, ale moje paní se bála té délky, tak šla do výšky...v podstatě na prvních dvaceti metrech bylo rozhodnuto.

    Jinak kdybych měl jít ještě do vyššího, tak se mi líbí kuga, mitsubishi a kia sportage. myslím, že nejlepší motor bude 1,8DI-D, nízká spotřeba a sazba pojištění, podvozek ale má nejlepší kuga .
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 05.11.10  19:36

    « Re: Mondeo combi Titanium S 2,2 Tdci(HDi monoturbo) 129 kW, 2008, neco pres 160 tis. km

    štíreček1: Právě proto jsem psal o 1.6TDI, který táhne už od volnoběhu. Nevím jak je to udělané, ale pocit jízdy je u 1.6TDI lepší jak u 1.9TDI. A to i v otáčkách pod 2000ot. Greenline radí kdy se má řadit a v podstatě se má jezdit mezi 1000-1500ot. Ale motor je v pohodě možné točit do 5500ot. Na diesel fakt zajímavý. Moje 2.2TDCI prudce zabere v 1800ot ale začne vadnout už někde kole 2600ot a nad 3000ot se jí moc nechce. U té 1.6TDI je to úplně jiné.

    Měl jsem možnost se svézt s Focus 1.8TDCI 85kW a byla to hrůza. Těžký předek a pod 1800ot úplně mrtvý. Zatáčel jsem na 2ku a otáčky slezly k 1500ot a po přidání motor zrychloval velmi pomalu, ale jak dosáhl 1800ot, tak motor prudce zabral a zahrabal.

    Teď řeším jaké další auto a jsem ochotný jít do menšího objemu, pokud bude motor pružný a nebude vadnout ani ve vyšších otáčkách. Takže se dívám po Mitsubishi ASX 1.8 DI-D, Forester 2.0D nebo Ford Kuga 2.0TDCI. Měl jsem možnost jet i s Dacia Duster 1.5dCi 80kW/4000ot a 240Nm v 1750 ot./min. Ale to by byla asi nejzažší volba.
  • « 00 Reagovat !

    foto stirecek1

    štíreček1 05.11.10  17:25

    « Re: Mondeo combi Titanium S 2,2 Tdci(HDi monoturbo) 129 kW, 2008, neco pres 160 tis. km

    Četl jsem, že ty nové motory euro5 si samy sníží výkon po dvaceti motohodinách na plný výkon, aby se uchránily před poškozením. Konkrétně u HDI 2,0 klesne nejvyšší vstřikovací tlak ze 2000 na 1800barů, na rychlost to vychází ze 120 na 110km/hod. Ten kdo jezdí na německých dálnicích pod plným plynem a plnou zátěží to pozná celkem brzy, ale když se jezdí v normálním provozu, tak se to načítá v řádu sekund nebo minut, například při předjíždění nebo tahání přívěsu do kopce. Takový člověk se snížení výkonu ani nemusí dočkat. Některé motory se na maximální výkon na pětku či šestku ani nedotočí nebo třeba řídící jednotka plnou dávku vstřiku ani nedovolí třeba z důvodu vysoké teploty vzduchu. V servisech ale zatím nejsou dostatečně proškolení, tak pak vymění skoro vše a nic nepomáhá, jediné řešní je výměna řídící jednotky. K poklesu výkonu dojde z ničeho nic, takže člověk to pozná, není to postupné.
  • « 00 Reagovat !

    foto stirecek1

    štíreček1 05.11.10  17:05

    « Re: Mondeo combi Titanium S 2,2 Tdci(HDi monoturbo) 129 kW, 2008, neco pres 160 tis. km

    Kutil: to je jasné, pokud přesedneš ze silného mondea, já jsem přesedlal ze 66Kw 1,8tddi a tam byla díra i nahoře. Ale převodovku měl slabší focus ukázkovou, sice pětka točila 3000 na dálnici, ale tam jsem nejezdil, takže mi to nevadilo a ve městě fakt super odstupňovaná. Takže šestikvalt do nového maxe bude dobré řešení do města a mimo město bude pořád úsporný. Jedničku až trojku by stačilo přiblížit víc k sobě, dál už je to dobré. Forďácký motor 1,8tdci 85kw má převody stejné jako teď 1,6tka, ale ten odspodu netáhne vůbec, musíš mít alespoň 1800ot, za každou zatáčkou řadit a dvojku to neveme, pokud jedničku nevytočíš ke třem tisícům. Výkon a krouťák papírově dobře, ale odspodu nejede vůbec.

    V neděli jsem jel plně naložený (350kg+dvě osoby) na valašsko 100km a dojel jsem za 4,0. Přitom ještě po padesáti km mi pc ukazoval 3,6!!! pak už byly kopce. Tak nízko jsem se ještě nedostal s plným autem, je ale fakt, že jsem nemusel tolik akcelerovat a brzdit, byl celkem malý provoz a tak těžké auto má ohromnou dynamiku, ta váha pořád tlačí dopředu. Jel jsem podle předpisů a opatrně abych něco neurval. Zpět jsem jel sám, odpustil jsem gumy a v těch kopcích jsem to trochu prohnal, spotřeba šla nahoru, ale po těch rovinkách potom šla zas dolů a celkem za těch 200km za 4,1litru průměr.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 05.11.10  14:26

    « Re: Jak obnovit vlastnosti podvozku??? - tlak v pneu.

    Janerad: Nejsou zadní sjeté uvnitř znakem blbé geometrie a volných zadních ložisek?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 05.11.10  14:12

    « Re: Mondeo combi Titanium S 2,2 Tdci(HDi monoturbo) 129 kW, 2008, neco pres 160 tis. km

    ke,kutil:Promiňte za mylnou informaci.

    WinDiesel: To jsem nevěděl, s tím biturbem jsi mě docela překvapil, nikde jsem nečetl, že budou mít i nadále biturbo. Tam v tom odkazu píšou taky jenom o 1 turbu. Máš nějaké informace o tom biturbu?
  • « 00 Reagovat !

    foto Janerad

    Janerad 05.11.10  13:20

    « Re: Jak obnovit vlastnosti podvozku??? - tlak v pneu.

    Update k podvozku a tlumičům - zkontroloval jsem tlak v pneu, upustil 2 desetinky na předpisových 2,3 vpředu a 2,1 vzadu a jsem doma - už si to zase vodím do zatáček, problémy s uskakováním na hrbolech a nejistota při změně težiště jsou pryč... podivné zvuky neřeším, zase jezdím... Naběhl jsem si sám, kdy jsem poté, co mi v servisu (po ložisku vepředu) nafoukli všechny kola na 2,1 a během měsíce jsem oholil přední gumy na vnitřních stranách, dostal fobii z nízkého tlaku v pneu a zimní jsem foukl o trošku více... Takže zase frčím, doufám že podvozek ještě nějaký čásek vydrží...
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 05.11.10  11:49

    « Re: Mondeo combi Titanium S 2,2 Tdci(HDi monoturbo) 129 kW, 2008, neco pres 160 tis. km

    štíreček1: Jel jsem s C-MAX 1.6TDCI 80kW a nějak mě to nenadchlo, dole díra, pak nezáživný tah. Možná už ten motor vylepšili. Mě spíše zaujala ta 1.6 benzín s turbem. Že by se Ford konečně rozhoupal?

    Koukám, že KIA už má 1.6CRDI s 94kW a 260Nm/1900-2750ot.

    Jinak ta blbě zpřevodovaná rychlost je problém všech automobilek. Snad jen ty Greenline od VW mají dlouhé převody a tak to i na nejvyšší rychlost moc netočí. Mě by se líbila 6ka jako udržovací rychlost, kdy by ve 130km/h točila kolem 1800-2000ot.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…