FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
superkutil 16.11.10 16:21
« Re: Tady je ale ticho.......
Musím říct, že současné Mondeo je kvalitou hodně podobné tomu předchozímu. Nebo jinak, vypadá lépe a luxusněji, ale trpí stejnými chorobami. Takže nový vzhled navenek a uvnitř, ale technika podobná né-li stejná. Je pravda, že nové Mondeo, S-MAX, Kuga atd už vypadají jak auta od jiné automobilky. Kuga mne překvapila jak vše bylo přesné, snadné ovládání, živý motor, tuhá karosérie, dobré sedačky. Jen ten kufr je malý. A interiér dost těsný. ;-\ Ale po problémech Forestera se spojkama začíná být Kuga vážným následovníkem mého Mondea. Hlavně po tom, co udělali 120kW TDCI. -
DIM 16.11.10 10:48
« Re: Tady je ale ticho.......
Tak jenom pro pořádek, mně nevrže po jednom roce a 40 tis km vůbec nic, auto s naftou Verva od Benziny jede docela tiše, při rychlejší jízdě motor začne být slyšet až tak někde od 3 500 otáček a to je opravdu málokdy. Vůbec musím říct, že nové Mondeo je celkově o několik tříd lepší.... ve všem. Jediné co mi trochu vadí je zvuk spojky při rozjezedech a pod. Je to údajně spojka VOLVO a mají ji jen 2,2 ..... -
superkutil 15.11.10 21:05
« Re: Tady je ale ticho.......
Těsnění mažu něčím co vypadá jak lůj na rty [odkaz]|CT=5|PCT=4|C… a perfektní. To drnčení se objevuje hlavně při přidání plynu, kdy motor začne dunět a vibrovat. Taky mám pocit, že při lehkém plynu motor víc vibruje jako by nedocházelo o zapálení nafty ve správný okamžik - motor má nepravidelný chod. Ale je to jen než se ohřeje. -
štíreček1 15.11.10 18:08
« Re: Tady je ale ticho.......
Kutil: taky ty pneumatiky musíš hlídat, víš jaké mám nervy když ani jedna hadice u nás na čerpačkách nedrží sama? Taky se neřídím podle tlaku na stojanech, ale mám svůj okalibrovaný. Ne kvůli spotřebě, ale kvůli opotřebení pneu, a když máš správný tlak, pak to jede fakt samo, spíš ještě musím brzdit, protože to jede hodně daleko.
Co se týká hluku, tak na jaře jsem si koupil silikonový olejíček na plasty a natřel jsem tím i gumové těsnění ve dveřích - no hrůza, při menším výmolu dveře začaly hrozně vrzat, bylo cítit podle zvuku, jak se karoserie kroutí, třikrát jsem to utíral, ani vypálení na slunku přes léto nepomohlo a uklidnilo se to až ke konci prázdnin a teď už je zase klid. Takže těsnění nemazat :-O -
superkutil 15.11.10 17:10
« Re: Tady je ale ticho.......
Náklad se ti projeví na větším valivém odporu pneumatik. Měl jsem teď zajímavý úkaz, sjížděl jsem po rozbahněné cestě dolů z kopce, auto klouzalo, ESP cvakalo, no dost šílené. Zajímavé bylo, že po stejné cestě jízda nahoru proběhla na 1ku úplně bez problémů a bez blikání ESP. -
"-- skrytý --" 15.11.10 15:02
« Re: Tady je ale ticho.......
Taky začíná bejt zima, takže se to všecko různě kroutí ;-)
P. S. Nemusí to bejt zrovna v palubce. Já byl přesvědčenej, že mi drnčí nahoře v palubce, a ono to bylo pouzdro na brejle dole u ruční brzdy. Ten zvuk se odrazil od čelního skla a byl slyšet zepředu. Kvůli těmhle akustickým efektům se zdroje pazvuků dost blbě hledaji :-(
ještě se vrátím k tý spotřebě a hmotnosti: Ano, samozřejmě i při zrychlování. Ale naložené auto má zas větší setrvačnost, takže můžeš jet dýl bez plynu a srovná se to. Za předpokladu, že brzdíš primárně motorem a provozní brzdu používáš tak jako já pouze když si to vyžádá dopravní situace či k dobrždění na semaforu. Fakt to funguje, náklad se mi na spotřebě neprojevil už hódně dlouho ;-) -
WinDiesel 12.11.10 12:04
« Re: Jak se zabít v autě
Do nouzáku jdeš v momentě, kdy nejsou k dispozici veškerá data, nebo ta data jsou závadná - indikují poruchu. Ve Tvém případě nemáš asi v pořádku tlak v railu - příčin může být více od vadného regulačního ventilu čerpadla přes zavzdušnění systému (Ford používá také bazmeky rychlospojky) až k opotřebovaným vstřikovačům, pouštějící naftu do přepadu - a tady už žádné aditivum nepomůže.
Běhá tady informace, že dobrý a nedrahý je Velendorf v Říčanech. -
DIM 12.11.10 11:14
« Re: Jak se zabít v autě
Přiznám se, že toto je noční můra, která mně občas provází . Tím myslím jakoukoliv závadu v okamžiku , kdy člověk potřebuje rychle předjet, rychle opustit křižovatku..... Nouzák mně potkal jenom jednou, když mi odešly první vstřiky, a to naštěstí při prudším rozjezdu, takže o nic nešlo....... Jediná rada asi je, občas to auto pustit opravdu nadoraz z cvičných důvodů. Za prvé se " vyfoukne karbon " a za druhé pokud je něco na hraně, tak ať to řekne hned :-) -
superkutil 12.11.10 10:04
« Re: Jak se zabít v autě
To takhle hrabe jen Fordům nebo i jiným značkám? Mě nouzák potkal 14x v Norsku a plně tě chápu. člověk se na auto vůbec nemůže spolehnout, nemůže mu věřit. Mě přecházel motor do nouzáku jen kvůli vadnému EGR. Zo mě dost štvalo, protože to mi nepřipadá jako důvod pro nouzák. -
Janerad 12.11.10 07:38
« Jak se zabít v autě
Po ranní rozcvičce 300 km ve špičce s mnoha předjížděními jsem navečer měl přejezd asi 50 km. Na přehledném ůseku do kopce jsem naplno akceleroval, abych předjel minivan. Na horizontu se objevilo auto. S přehledem jsem pokračoval v předjíždění, času bylo dost. Když jsem míjel minivan, auto cuklo, přeplo se do nouzáku a byl jsem v rici. Kdyby minivan nepřibrzdil, nestihl bych se ani zařadit, ani dokončit předjíždění. F*CK! Takový zážitek bych nikomu nepřál. Minulý týden mi dělali diagnostiku, turbo ok, vstřiky prý pomalu na odchodu. Navíc jsem mimořádně natankoval obyč. naftu na Benzině... Vyzkouším to propláchnout lepší naftou a uvidíme. Druhý nouzák, který mi přivodí kritickou situaci a auto pouštím do příkopu a zahazuji klíčky...
Co doporučujete? Asi vstřiky, že... kde nejlépe? -
Dong1 10.11.10 16:01
« Re: Tady je ale ticho.......
Me zatim desticky vzdy po 40tis. kaput...po 80 tis. pry i kotouce.
Jinak hybrid na naftovou turbinu uz taky pry existuje. Jezdi to ciste na elektro a pri nedostatku energie se spusti naftova mikroturbina (pry Capstone). Uvadeli tam docela i fantasticke udaje: 0-100km/h tusim do 5s a spoteba asi 2,5l/100km.
...uz aby to bylo bezne k dostani :-) -
superkutil 10.11.10 13:58
« Re: Tady je ale ticho.......
DIM: Nedělej mi chutě když jsem v práci. >:D
Mě destičky vydrželi hrozně dlouho, měnili je asi v 80tis s tím, že prý co dělám, že vůbec nejsou sjeté. No, asi nebrzdím. Většinou mi pro jízdu stačí motor. Jak pro zrychlování, tak brzdění.
Jé, mě by se líbilo mít v autě hybrid, po rovině a ve městě na baterky, s kopce rekuperace, akorát do kopce a na dálnici by se nahazoval malý dieselagregát nebo benzínová turbínka s generátorem. -
DIM 10.11.10 13:28
« Tady je ale ticho.......
.....není co pít, není si co říct !!
Ještě že zítra je toho Martina a vrhneme se na to Svatovavřinecké.....není to sice ještě příliš tradiční a Bóžolé novoué je větší tyátr, no ale alespoň něco :-)
Ale k tématu : kolik vydrží destičky ? Mám pocit, že po 40 tis km už nemají zrovna příkladnou výšku....Alespoń jak jsem tam nahlížel při výměně gum. -
Janerad 09.11.10 08:15
« Re: Jak obnovit vlastnosti podvozku??? - tlak v pneu.
Sjeté byly přední zevnitř... předpokládám proto, že byly podhuštěné (2,1 místo 2,4 - 17")
a proto žej sem jezdil jako prase v zatáčkách... Zadní měly také 2,1, ale to oproti 2,2 bylo skoro v normě... ty sjeté zevnitř nebyly... Jinak už je to OK, ale výhledově nechám prověřit tlumiče.... -
štíreček1 08.11.10 18:23
« Re: Mondeo combi Titanium S 2,2 Tdci(HDi monoturbo) 129 kW, 2008, neco pres 160 tis. km
Píše se, že motor má největší účinost a nejmenší spotřebu v oblasti max krouťáku, ale při max zatížení. Při částečném zatížení platí, čím méně otáček, tím menší spotřeba. Je to vztaženo k poměru množství paliva/výkon. Ono ty ideální otáčky, tlak, výkon, spotřeba si výrobci motorů přísně hlídají, a u každého motoru je to ideální rozpětí trochu jinak, takže člověk pokud se k tomu nedostane, musí tak nějak zkoušet. Ale jak jsem psal, moje paní jezdí s otáčkama spíš výše a spotřebu má nížší. Nemyslím to tak, že by točila motor vysoko, ale na úzké cestě jede za čtyři stejně rychle, jako já za pět, třeba cca těch 85km/h.Pětka je mírně pod krouťákem a čtverka zase výše, ale točí lehce. Takže nízké otáčky jen s částečnou zátěží.
Jinak já teď většinou jezdím podle předpisů, dost často potkávám hlídky s tím laserem, takže normálka a spotřeba šla za posledních cca 4000km mírně dolů.
[odkaz]
Na druhou stranu to mám do práce asi 1,6km, jezdím oklikou, tak 2km, na nákupy to je zhruba stejně, děcka do kroužku taky tak do těch 5km, takže denně několik startů a to spotřebu zvýší. Ale když kličkuju městem třeba 15km na jeden zátah, není problém se dostat pod pět litrů, jen chce předvídat křižovatky přechody atd. a hlavně váhu vozu. Jezdím buď hodně plný nebo prázdný a fakt se mi lépe jede s plným autem naloženým nadoraz, polovinu trasy jedu bez plynu a náklad pěkně tlačí. Když jedu prázdný, auto začne zpomalovat o hodně dřív. Záleží ale na hustotě provozu, zkus se poptat kamióňáků, co za slova používají, když jim nějaký osobák vleze do cesty
>:-[] Sám jsem jezdil a šetřil naftu -
superkutil 08.11.10 16:27
« Re: Mondeo combi Titanium S 2,2 Tdci(HDi monoturbo) 129 kW, 2008, neco pres 160 tis. km
Říká se, že dieselu je nejlíp, když má přebytek vzduchu, ale u turbomotoru není moc jasné kdy tato situace nastane. >:D Motor by měl běhat při nižších otáčkách, respektive při takových, kdy je největší účinnost. To by asi mělo být v místě největšího momentu. Ale takový ten běh na půl plynu je nejasný.
To bylo přesně to na co jsem se ptal, zda je lepší prudce zrychlit na požadovanou rychlost a pak to jen udržovat nebo zrychlovat pomalu s minimem plynu. Nedokážu odpovědět. Jen vím, že dokud tam není alespoň 4ka, tak to auto hrozně žere (ve smyslu litrů/km).
Většinou výrobce dieselu doporučuje tam bez velkého vytáčení naházet 1, 2, 3 a 4 nebo ještě lépe 5 a pak to teprve rozjet.
Mám zkušenost jen s vyřazováním. Už jsem ověřil, že spotřeba je nižší, když vyřadím a za čas zařadím, přidám a zase vyřadím než když mám zařazeno a jedu ustálenou rychlostí. To platí samozřejmě pro jízdu po rovině. -
DIM 08.11.10 14:45
« Re: Mondeo combi Titanium S 2,2 Tdci(HDi monoturbo) 129 kW, 2008, neco pres 160 tis. km
No jenže když na to na pět sekund pořádně šlápneš , tak nabereš potřebnou rychlost a pak už jen udržuješ......Pro mně není výjimkou řadit ze čtyřky na 6ku, někdy i ze trojky........Nejsem si jistý , že je lepší zrychlovat pomalu a dlouze.... -
superkutil 08.11.10 14:32
« Re: Mondeo combi Titanium S 2,2 Tdci(HDi monoturbo) 129 kW, 2008, neco pres 160 tis. km
Hooonza: Hmotnost se projevuje ve dvou případech
- při jízdě do kopce
- při zrychlování
Ty jsi uvažoval pouze ten první případ. Ale v praxi i ten druhý, hlavně ve městě není zanedbatelný. Největší spotřeba je:
- při státní se zapnutým motorem
- při jízdě do kopce
- při zrychlování
- při točení motoru ve vysokých otáčkách
Jinou otázkou je, zda je větší účinnost motoru při plném využití turba nebo ne, respektive zda je lepší pod plynem točit motor v nízkých otáčkách (kolem 2000ot) nebo raději podřadit a točit motor ve vyšších otáčkách a s méně plynu. Ale podle těch ukazatelů řazení, co se dnes montují se asi má diesel točit co nejméně.
Máme v práci kolegyni, jezdí hrozně a 1.6TDI dost točí a jede brzda plyn. Průměrnou spotřebu má 7,6litru.
- při studeném motoru
Takže třeba pro toho, kdo jezdí do práce míň jak 10km diesel vůbec nemá cenu, protože diesel se hůře ohřívá jak benzín (pokud nemá přihřívání vody) a motor po celou cestu do práce má vysokou spotřebu a emise.